Termostat Passat CFFB 2,0 TDI
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 2. sep 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Termostat Passat CFFB 2,0 TDI
Hej..
Jeg har tidligere fundet et forum herinde, med flere der har problemer med vand temperaturen på motoren under drift.
Jeg har en Passat B7 2,0 TDI 140 HK. DSG fra 2011, med motorkode CFFB, som er begyndt at bruge længere tid end normalt på at blive drfitsvarm, med mindre jeg kører motorvej!
Jeg er kommet frem til at jeg nok skal prøve at skifte termostaten i et kølerrør, hvor man enten kan købe termostaten seperat, eller købe et komplet rør med si i. Men men, jeg har fundet denne stump, ud fra et res. nr. fra et andet forum: ( 1ko 121 113 a ) https://www.bildeleshop.dk/mahle-original/7815022
Er der nogle herinde der kan bekræfte, at denne stump passer på min bil? Og at denne kan kunne afhjælpe mit åbenbart lidt velkendte problem.. Og måske andre der har skiftet den selv, som kan bekræfte mig i at det ikke er den helt store operation!
På forhånd tak!
/Mads
Jeg har tidligere fundet et forum herinde, med flere der har problemer med vand temperaturen på motoren under drift.
Jeg har en Passat B7 2,0 TDI 140 HK. DSG fra 2011, med motorkode CFFB, som er begyndt at bruge længere tid end normalt på at blive drfitsvarm, med mindre jeg kører motorvej!
Jeg er kommet frem til at jeg nok skal prøve at skifte termostaten i et kølerrør, hvor man enten kan købe termostaten seperat, eller købe et komplet rør med si i. Men men, jeg har fundet denne stump, ud fra et res. nr. fra et andet forum: ( 1ko 121 113 a ) https://www.bildeleshop.dk/mahle-original/7815022
Er der nogle herinde der kan bekræfte, at denne stump passer på min bil? Og at denne kan kunne afhjælpe mit åbenbart lidt velkendte problem.. Og måske andre der har skiftet den selv, som kan bekræfte mig i at det ikke er den helt store operation!
På forhånd tak!
/Mads
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Re: Termostat Passat CFFB 2,0 TDI
Jeg synes ikke det ligner det jeg fik skiftet.
Hvis jeg var dig ville jeg skifte komplet. koster vist 1000Kr ved VW for stumpen
Hvis jeg var dig ville jeg skifte komplet. koster vist 1000Kr ved VW for stumpen
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: Termostat Passat CFFB 2,0 TDI
Den skal nok passe. Har du set denne tråd? viewtopic.php?f=70&t=77046
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 2. sep 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Termostat Passat CFFB 2,0 TDI
Ja jeg har set tråden der, og derfor tænker jeg også at det burde passe med den jeg linker til!
Er der muligvis en venlig sjæl herinde der kan komme med en smule vejledning til at skifte den? Og nogen der ved om alt kølervæsken skal tappes af bilen i forbindelse med operationen, og måske også udluftes?
Er der muligvis en venlig sjæl herinde der kan komme med en smule vejledning til at skifte den? Og nogen der ved om alt kølervæsken skal tappes af bilen i forbindelse med operationen, og måske også udluftes?
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: Termostat Passat CFFB 2,0 TDI
Der er gode billeder jeg har taget i tråden.....
ud med batteri og indsugning. Resten er lige til. Ingen vand skal tappes af. Der vil selvfølgelig smutte noget af. Det efterfylder du bare.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ud med batteri og indsugning. Resten er lige til. Ingen vand skal tappes af. Der vil selvfølgelig smutte noget af. Det efterfylder du bare.
Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 2. sep 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Termostat Passat CFFB 2,0 TDI
Ja jeg har lige kigget nærmere på billederne, og det ser ud til at være lige til.. Skal systemet udluftes efterfølgende, eller fyldte du bare en "smule" på og så holdte øje på de efterfølgende ture?
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Termostat Passat CFFB 2,0 TDI
Jeg satte en klemtang på slangerne, så er vandspildet ca. det der kan være i et snapseglas. Den klud jeg lagde under sugede det op uden problemer.bet_mads skrev:Ja jeg har lige kigget nærmere på billederne, og det ser ud til at være lige til.. Skal systemet udluftes efterfølgende, eller fyldte du bare en "smule" på og så holdte øje på de efterfølgende ture?
/Søren.
-
- Medlem
- Indlæg: 1310
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 128 times
- Been thanked: 32 times
Re: Termostat Passat CFFB 2,0 TDI
Den ligner den jeg skiftede på min også cffb, så tror godt du kan regne med den passe.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline
- Gubbi
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3740
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:18
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Re: Termostat Passat CFFB 2,0 TDI
Der er 2 termostater hvis den er med DSG og tilskudsfyr så vidt jeg husker.
Jeg skiftede hele huset inkl. termostat. Fik delen fra AZF.
Gubs
Jeg skiftede hele huset inkl. termostat. Fik delen fra AZF.
Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Re: Termostat Passat CFFB 2,0 TDI
Hejbet_mads skrev:Hej..
Jeg har tidligere fundet et forum herinde, med flere der har problemer med vand temperaturen på motoren under drift.
Jeg har en Passat B7 2,0 TDI 140 HK. DSG fra 2011, med motorkode CFFB, som er begyndt at bruge længere tid end normalt på at blive drfitsvarm, med mindre jeg kører motorvej!
Jeg er kommet frem til at jeg nok skal prøve at skifte termostaten i et kølerrør, hvor man enten kan købe termostaten seperat, eller købe et komplet rør med si i. Men men, jeg har fundet denne stump, ud fra et res. nr. fra et andet forum: ( 1ko 121 113 a ) https://www.bildeleshop.dk/mahle-original/7815022
Er der nogle herinde der kan bekræfte, at denne stump passer på min bil? Og at denne kan kunne afhjælpe mit åbenbart lidt velkendte problem.. Og måske andre der har skiftet den selv, som kan bekræfte mig i at det ikke er den helt store operation!
På forhånd tak!
/Mads
Virkede thermostaten?
Tror min er gået i stykker igen øv.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 2. sep 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Termostat Passat CFFB 2,0 TDI
Jeg har faktisk ikke fået skiftet den endnu, men regner med at gøre det inden for de næste 14 dage, så skal jeg nok lige give besked..Bopjensen skrev:Hejbet_mads skrev:Hej..
Jeg har tidligere fundet et forum herinde, med flere der har problemer med vand temperaturen på motoren under drift.
Jeg har en Passat B7 2,0 TDI 140 HK. DSG fra 2011, med motorkode CFFB, som er begyndt at bruge længere tid end normalt på at blive drfitsvarm, med mindre jeg kører motorvej!
Jeg er kommet frem til at jeg nok skal prøve at skifte termostaten i et kølerrør, hvor man enten kan købe termostaten seperat, eller købe et komplet rør med si i. Men men, jeg har fundet denne stump, ud fra et res. nr. fra et andet forum: ( 1ko 121 113 a ) https://www.bildeleshop.dk/mahle-original/7815022
Er der nogle herinde der kan bekræfte, at denne stump passer på min bil? Og at denne kan kunne afhjælpe mit åbenbart lidt velkendte problem.. Og måske andre der har skiftet den selv, som kan bekræfte mig i at det ikke er den helt store operation!
På forhånd tak!
/Mads
Virkede thermostaten?
Tror min er gået i stykker igen øv.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Re: Termostat Passat CFFB 2,0 TDI
Hvilken en købte du?
Jeg tror den BEHR er bedste kvalitet, men jeg ved det ikke.
Det er da også irriterende at man ikke kan købe termostaten løs hos VW
Jeg tror den BEHR er bedste kvalitet, men jeg ved det ikke.
Det er da også irriterende at man ikke kan købe termostaten løs hos VW
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Re: Termostat Passat CFFB 2,0 TDI
Øv, jeg købte en original, men det hjalp ikke.
Jeg tror det er den anden termostat det er galt med.
I følge ELSA så skal generator og alt muligt af.
Er det virkelig nødvendigt, eller findes der en snedigere måde at gøre det på?
Venlig hilsen Bo
Jeg tror det er den anden termostat det er galt med.
I følge ELSA så skal generator og alt muligt af.
Er det virkelig nødvendigt, eller findes der en snedigere måde at gøre det på?
Venlig hilsen Bo
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Re: Termostat Passat CFFB 2,0 TDI
Er der slet ikke nogen der har prøvet at skifte termostat på sådan en CFFB?
I ELSA ligner det et mareridt, man skal også have fronten i service position..
Jeg begynder at tro at det måske liiige er vildt nok for mig...
I ELSA ligner det et mareridt, man skal også have fronten i service position..
Jeg begynder at tro at det måske liiige er vildt nok for mig...
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Termostat Passat CFFB 2,0 TDI
Er det ikke noget med den kører med en lidt avanceret termostat (3-vejs ?) ? - Den er lidt mere kryptisk at skifte end de sædvanlige.Bopjensen skrev:Er der slet ikke nogen der har prøvet at skifte termostat på sådan en CFFB?
I ELSA ligner det et mareridt, man skal også have fronten i service position..
Jeg begynder at tro at det måske liiige er vildt nok for mig...
/Søren.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Re: Termostat Passat CFFB 2,0 TDI
Hej
Jeg opdaterer lige da jeg åbenbart er first mover på sådan et projekt
Jo I-S, det er sådan en "smart" 2/4 way ventil der skal skiftes komplet, og den har de fået gemt rigtig godt af vejen.
Jeg fandt dog ud af at det godt kan lade sig gøre uden at afmontere generator og hive fronten ud.
Vejledningen i ELSA er ok, dog skal man ikke afmontere generator, eller sætte fronten i service position.
Bilen køres op på to ramper, og så kan man afmontere konsollen med de to ventilatorer i i stedet for, så er der plads nok.
Begge rør til intercooler skal af og så skal man løsne metal røret der går in i port C på ventilen.
Dette rør skal trækkes ud af ventilen. Hvis man bare løsner ventilen, så kan man ikke få ventilen langt nok til venstre for at få det metalrør ud af ventilen, og så skal generatoren af i stedet for.
Anyways, det tog mig næsten en hel dag, men jeg havde også lige en six-pack julebrug jeg skulle igennem samtidig. Den slags tager jo også tid.
Det virker fint nu. Køler vand når 90 grader efter 10km, og olie ligger mellem 92 og 106 grader, og det er med EGR off vel at mærke.
Skulle jeg gøre det igen, så ville jeg nok lige bestille en ny oring til jernrøret der går ind i ventilen, for det bliver ikke sjovt at skifte hvis den skulle vise sig at være utæt.
Venlig hilsen Bo
Jeg opdaterer lige da jeg åbenbart er first mover på sådan et projekt
Jo I-S, det er sådan en "smart" 2/4 way ventil der skal skiftes komplet, og den har de fået gemt rigtig godt af vejen.
Jeg fandt dog ud af at det godt kan lade sig gøre uden at afmontere generator og hive fronten ud.
Vejledningen i ELSA er ok, dog skal man ikke afmontere generator, eller sætte fronten i service position.
Bilen køres op på to ramper, og så kan man afmontere konsollen med de to ventilatorer i i stedet for, så er der plads nok.
Begge rør til intercooler skal af og så skal man løsne metal røret der går in i port C på ventilen.
Dette rør skal trækkes ud af ventilen. Hvis man bare løsner ventilen, så kan man ikke få ventilen langt nok til venstre for at få det metalrør ud af ventilen, og så skal generatoren af i stedet for.
Anyways, det tog mig næsten en hel dag, men jeg havde også lige en six-pack julebrug jeg skulle igennem samtidig. Den slags tager jo også tid.
Det virker fint nu. Køler vand når 90 grader efter 10km, og olie ligger mellem 92 og 106 grader, og det er med EGR off vel at mærke.
Skulle jeg gøre det igen, så ville jeg nok lige bestille en ny oring til jernrøret der går ind i ventilen, for det bliver ikke sjovt at skifte hvis den skulle vise sig at være utæt.
Venlig hilsen Bo
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13237
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3204 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Termostat Passat CFFB 2,0 TDI
Fedt Bo Tak!
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Nikolajk
- Nyt medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 11. jun 2010, 15:21
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Termostat Passat CFFB 2,0 TDI
Hej
Bringer lige denne tråd frem igen, jeg skal have skiftet min termostat også. Er det nødvendigt at tappe kølevæske af iforbindelse med operationen?
Bringer lige denne tråd frem igen, jeg skal have skiftet min termostat også. Er det nødvendigt at tappe kølevæske af iforbindelse med operationen?
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: Termostat Passat CFFB 2,0 TDI
Jeg tømte ikke på min. Men der vil jo løbe lidt ud. Så hav en blanding klar til at toppe op med.Nikolajk skrev:Hej
Bringer lige denne tråd frem igen, jeg skal have skiftet min termostat også. Er det nødvendigt at tappe kølevæske af iforbindelse med operationen?
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: 23. maj 2009, 22:50
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Termostat Passat CFFB 2,0 TDI
Hej
Jeg er i tvivl om min kølevands temp er ok, den kommer ikke over 74 grader, her i vinter månederne.
Kølervæske vandpumpe og tandrem blev skiftet i sommers.
For at undersøge det nærmere har jeg i første gang brugt VCDS til at logge Vand og Olie temp på 2 ture.
Den ene dag havde bilen stået udenfor, den anden i opvarmet garage.
Hvad siger i ? , er temperaturen helt ok, eller bør jeg skifte 4-vejs termostat. Min A3 har ikke DSG, så det burde ikke være den ellers omtalte "in-line termostat".
Jeg er i tvivl om min kølevands temp er ok, den kommer ikke over 74 grader, her i vinter månederne.
Kølervæske vandpumpe og tandrem blev skiftet i sommers.
For at undersøge det nærmere har jeg i første gang brugt VCDS til at logge Vand og Olie temp på 2 ture.
Den ene dag havde bilen stået udenfor, den anden i opvarmet garage.
Hvad siger i ? , er temperaturen helt ok, eller bør jeg skifte 4-vejs termostat. Min A3 har ikke DSG, så det burde ikke være den ellers omtalte "in-line termostat".
- Vedhæftede filer
-
- køler1.jpg (77.45 KiB) Vist 643 gange
Kasper
Audi A3 Sportsback 2.0 TDI 2013 Motor:CFFB
Audi A3 Sportsback 2.0 TDI 2013 Motor:CFFB