Motor fra 2011/2012 i Passat/A4 klassen?

Besvar
dennispedersen
Nyt medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 17. jun 2008, 08:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Motor fra 2011/2012 i Passat/A4 klassen?

Indlæg af dennispedersen » 24. aug 2017, 19:16

Jeg er på udkig efter noget i 200tkr klassen og der melder sig passater og A4'er på stribe.
Jeg er egentlig ligeglad med om det er oliebrænder eller benzin.

Det efterlader os med noget 1,8TFSI, 2,0TFSI, 2,0TDi 140 hvis jeg skal have noget som kan tage 1500 på krogen elller derover.
Det er underforstået den kommer til at leve sit liv som campingtrækker et par uger om året

Er der noget der springer i øjnene på de maskiner man skal gå uden om?

Jeg kan huske de tidligere 2.0 TDier havde et skidt ry med topstykker og dyser, men det må vel være fikset i 11/12 modellerne?

Chr-Hj
Medlem
Indlæg: 1310
Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 127 times
Been thanked: 32 times

Re: Motor fra 2011/2012 i Passat/A4 klassen?

Indlæg af Chr-Hj » 24. aug 2017, 19:54

Det tidligere ry med 2,0TDI Pumpe Dyse, er ikke fulgt med til 2,0TDI Commonrail som de overgik til i 2009.
Mig bekendt, er der vist kun problemer med EGR.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Motor fra 2011/2012 i Passat/A4 klassen?

Indlæg af AAMS » 25. aug 2017, 05:46

2.0TDI 140hk CR er en stærk motor. Partikelfiltret og EGR ventil/køler kan volde lidt problemer. Udskiftning er dyrt. Det koster sjældent under 10.000 kroner at køre på værkstedet med en diesel.

Hvad er dit årlige kørselsbehov?
Det man siger, er man selv

dennispedersen
Nyt medlem
Indlæg: 151
Tilmeldt: 17. jun 2008, 08:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Motor fra 2011/2012 i Passat/A4 klassen?

Indlæg af dennispedersen » 25. aug 2017, 09:00

AAMS skrev:2.0TDI 140hk CR er en stærk motor. Partikelfiltret og EGR ventil/køler kan volde lidt problemer. Udskiftning er dyrt. Det koster sjældent under 10.000 kroner at køre på værkstedet med en diesel.

Hvad er dit årlige kørselsbehov?
Er der noget fare signal eller km stand man skal være obs på?
Jeg går ud fra du mener Partikkelfilter er dyrt - EGR skiftede jeg på den nuværende og huskede det som værende en 1000lap og en aften i garagen

Over de sidste 6 år har det ligger på konstant 30tkm i snit
På en benzinsluger vil det koste lidt fyringsøkonomien - men jeg er ikke gift med diesel

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Motor fra 2011/2012 i Passat/A4 klassen?

Indlæg af AAMS » 25. aug 2017, 13:51

dennispedersen skrev:
AAMS skrev:2.0TDI 140hk CR er en stærk motor. Partikelfiltret og EGR ventil/køler kan volde lidt problemer. Udskiftning er dyrt. Det koster sjældent under 10.000 kroner at køre på værkstedet med en diesel.

Hvad er dit årlige kørselsbehov?
Er der noget fare signal eller km stand man skal være obs på?
Jeg går ud fra du mener Partikkelfilter er dyrt - EGR skiftede jeg på den nuværende og huskede det som værende en 1000lap og en aften i garagen

Over de sidste 6 år har det ligger på konstant 30tkm i snit
På en benzinsluger vil det koste lidt fyringsøkonomien - men jeg er ikke gift med diesel
Ja, en 1000 lap var i de gode gamle pumpe/dyse dage. EGR er en sammenbygget enhed bestående af køler og spjæld. Det koster også hurtigt 10.000 kr. at udbedre på et værksted.
Det man siger, er man selv

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 616 times
Been thanked: 350 times

Re: Motor fra 2011/2012 i Passat/A4 klassen?

Indlæg af kGlerup » 25. aug 2017, 13:59

dennispedersen skrev: Er der noget fare signal eller km stand man skal være obs på?
Jeg går ud fra du mener Partikkelfilter er dyrt - EGR skiftede jeg på den nuværende og huskede det som værende en 1000lap og en aften i garagen
EGR er helt anderledes bøvlet at komme til på en EA189 motor. På nogen biler skal forbroen af for at give adgang...

Besvar

Tilbage til "Motor"