Jeg er på udkig efter noget i 200tkr klassen og der melder sig passater og A4'er på stribe.
Jeg er egentlig ligeglad med om det er oliebrænder eller benzin.
Det efterlader os med noget 1,8TFSI, 2,0TFSI, 2,0TDi 140 hvis jeg skal have noget som kan tage 1500 på krogen elller derover.
Det er underforstået den kommer til at leve sit liv som campingtrækker et par uger om året
Er der noget der springer i øjnene på de maskiner man skal gå uden om?
Jeg kan huske de tidligere 2.0 TDier havde et skidt ry med topstykker og dyser, men det må vel være fikset i 11/12 modellerne?
Motor fra 2011/2012 i Passat/A4 klassen?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 151
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 08:42
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holstebro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
-
- Medlem
- Indlæg: 1310
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 32 times
Re: Motor fra 2011/2012 i Passat/A4 klassen?
Det tidligere ry med 2,0TDI Pumpe Dyse, er ikke fulgt med til 2,0TDI Commonrail som de overgik til i 2009.
Mig bekendt, er der vist kun problemer med EGR.
Mig bekendt, er der vist kun problemer med EGR.
Vw Touran 5T 2,0TDI DSG Highline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline
Vw Polo Aw 1,0 DSG Comfortline
-
- Medlem
- Indlæg: 1331
- Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 157 times
Re: Motor fra 2011/2012 i Passat/A4 klassen?
2.0TDI 140hk CR er en stærk motor. Partikelfiltret og EGR ventil/køler kan volde lidt problemer. Udskiftning er dyrt. Det koster sjældent under 10.000 kroner at køre på værkstedet med en diesel.
Hvad er dit årlige kørselsbehov?
Hvad er dit årlige kørselsbehov?
Det man siger, er man selv
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 151
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 08:42
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holstebro
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Motor fra 2011/2012 i Passat/A4 klassen?
Er der noget fare signal eller km stand man skal være obs på?AAMS skrev:2.0TDI 140hk CR er en stærk motor. Partikelfiltret og EGR ventil/køler kan volde lidt problemer. Udskiftning er dyrt. Det koster sjældent under 10.000 kroner at køre på værkstedet med en diesel.
Hvad er dit årlige kørselsbehov?
Jeg går ud fra du mener Partikkelfilter er dyrt - EGR skiftede jeg på den nuværende og huskede det som værende en 1000lap og en aften i garagen
Over de sidste 6 år har det ligger på konstant 30tkm i snit
På en benzinsluger vil det koste lidt fyringsøkonomien - men jeg er ikke gift med diesel
-
- Medlem
- Indlæg: 1331
- Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 157 times
Re: Motor fra 2011/2012 i Passat/A4 klassen?
Ja, en 1000 lap var i de gode gamle pumpe/dyse dage. EGR er en sammenbygget enhed bestående af køler og spjæld. Det koster også hurtigt 10.000 kr. at udbedre på et værksted.dennispedersen skrev:Er der noget fare signal eller km stand man skal være obs på?AAMS skrev:2.0TDI 140hk CR er en stærk motor. Partikelfiltret og EGR ventil/køler kan volde lidt problemer. Udskiftning er dyrt. Det koster sjældent under 10.000 kroner at køre på værkstedet med en diesel.
Hvad er dit årlige kørselsbehov?
Jeg går ud fra du mener Partikkelfilter er dyrt - EGR skiftede jeg på den nuværende og huskede det som værende en 1000lap og en aften i garagen
Over de sidste 6 år har det ligger på konstant 30tkm i snit
På en benzinsluger vil det koste lidt fyringsøkonomien - men jeg er ikke gift med diesel
Det man siger, er man selv
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2610
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 616 times
- Been thanked: 350 times
Re: Motor fra 2011/2012 i Passat/A4 klassen?
EGR er helt anderledes bøvlet at komme til på en EA189 motor. På nogen biler skal forbroen af for at give adgang...dennispedersen skrev: Er der noget fare signal eller km stand man skal være obs på?
Jeg går ud fra du mener Partikkelfilter er dyrt - EGR skiftede jeg på den nuværende og huskede det som værende en 1000lap og en aften i garagen