Hej,
Jeg har en AUDI A3 2.0 TDI 150 HP, hvor den nogle gange er gået ud og motorlampen har lyst. Bilen har kørt 66000 km. Det har vist sig at det måske (sådan tro jeg) er en dysse der driller - udlæsning af fejl data. Udlæsningen er foretaget ved min lokale mekaniker og fejlen er slettet. Så har bilen været ved AUDI, da de vil betale en ny dysse, men de vil ikke skifte noget, uden de kan udlæse de rigtige fej ldata. Og nu viser den ikke npgen fejl.
Kan der være skidt eller lignene der har drillet i dyssen? eller andet? AUDI fortæller, at hvis det er dyssen, så fejler den hele tiden.... men den kører lige nu uden fejl....
Det virker som en periodisk fejl og det med stor sansynlighed er en dysse. Men er der der problemer med dysserne til 2.0 TDI motorerne? eller er det måske bare et uheld...mandags bil
Ole
Måske defekt diesel dysse
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10869
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1899 times
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 299
- Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 20 times
Re: Måske defekt diesel dysse
Er det ikke bare at trag dyserne ud og få dem kontrolleret? Hvis den så melder fejl så har du noget til vw. hvis der ikke er fejl så har du fået renset dyserne
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 394 times
Re: Måske defekt diesel dysse
Dysse.
- Vedhæftede filer
-
- Soemarke-Dysse_2008.jpg (59.31 KiB) Vist 807 gange
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Måske defekt diesel dysse
66000 km er jo ikke meget, hvordan er dit kørselsmønster er det mange korte ture? hvor motor ikke blir ordentligt driftvarm fordi det vil gi nogen sure udfordringer.
Det er altid en go ide at gemme en kopi af fejlmeldinger, når der blir foretaget udlæsning
Du kunne prøve at gi den en servicerens ved næste optankning og derefter en god lang kørertur på motorvej med 2500 rpm konstant i ca 30 min, det plejer at hjælpe hvis de daglige ture er for korte og der ikke opnås en ordentligt drift temp.
Men ellers er mit indtryk af VW diesel motorer IKKE er hvad de har været, men istedet blevet noget skrøbeligt og omkostningstungt bras, som jeg for mit eget vedkommende vil undgå fremover.
Det er altid en go ide at gemme en kopi af fejlmeldinger, når der blir foretaget udlæsning
Du kunne prøve at gi den en servicerens ved næste optankning og derefter en god lang kørertur på motorvej med 2500 rpm konstant i ca 30 min, det plejer at hjælpe hvis de daglige ture er for korte og der ikke opnås en ordentligt drift temp.
Men ellers er mit indtryk af VW diesel motorer IKKE er hvad de har været, men istedet blevet noget skrøbeligt og omkostningstungt bras, som jeg for mit eget vedkommende vil undgå fremover.
No Letting the Old Man In!