Måske defekt diesel dysse

Besvar
hovsa
Helt nyt medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 31. jul 2010, 14:17
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Måske defekt diesel dysse

Indlæg af hovsa » 27. aug 2017, 16:38

Hej,

Jeg har en AUDI A3 2.0 TDI 150 HP, hvor den nogle gange er gået ud og motorlampen har lyst. Bilen har kørt 66000 km. Det har vist sig at det måske (sådan tro jeg) er en dysse der driller - udlæsning af fejl data. Udlæsningen er foretaget ved min lokale mekaniker og fejlen er slettet. Så har bilen været ved AUDI, da de vil betale en ny dysse, men de vil ikke skifte noget, uden de kan udlæse de rigtige fej ldata. Og nu viser den ikke npgen fejl.

Kan der være skidt eller lignene der har drillet i dyssen? eller andet? AUDI fortæller, at hvis det er dyssen, så fejler den hele tiden.... men den kører lige nu uden fejl....
Det virker som en periodisk fejl og det med stor sansynlighed er en dysse. Men er der der problemer med dysserne til 2.0 TDI motorerne? eller er det måske bare et uheld...mandags bil :-(


Ole

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Måske defekt diesel dysse

Indlæg af GaSelle » 27. aug 2017, 17:52

(Dyse ;) )

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Måske defekt diesel dysse

Indlæg af Senz » 27. aug 2017, 19:17

Er det ikke bare at trag dyserne ud og få dem kontrolleret? Hvis den så melder fejl så har du noget til vw. hvis der ikke er fejl så har du fået renset dyserne

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 394 times

Re: Måske defekt diesel dysse

Indlæg af Blackfinger » 27. aug 2017, 19:20

Dysse.
Vedhæftede filer
Soemarke-Dysse_2008.jpg
Soemarke-Dysse_2008.jpg (59.31 KiB) Vist 807 gange

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Måske defekt diesel dysse

Indlæg af ESN » 28. aug 2017, 07:41

66000 km er jo ikke meget, hvordan er dit kørselsmønster er det mange korte ture? hvor motor ikke blir ordentligt driftvarm fordi det vil gi nogen sure udfordringer.
Det er altid en go ide at gemme en kopi af fejlmeldinger, når der blir foretaget udlæsning :ugeek:
Du kunne prøve at gi den en servicerens ved næste optankning og derefter en god lang kørertur på motorvej med 2500 rpm konstant i ca 30 min, det plejer at hjælpe hvis de daglige ture er for korte og der ikke opnås en ordentligt drift temp.
Men ellers er mit indtryk af VW diesel motorer IKKE er hvad de har været, men istedet blevet noget skrøbeligt og omkostningstungt bras, som jeg for mit eget vedkommende vil undgå fremover.
No Letting the Old Man In!

Besvar

Tilbage til "Motor"