Hej VAG.
Min Passat 2.0 TDi CFFB, 2011 med 250.000 km på klokken er begyndt at tikke pænt meget,
i området 1800-2200 omdr, som overskriften antyder.
Sætter jeg den på fartpilot, i området siger den intet, det er kun når den accelerer.
Ydermere, kan jeg mærke at den sætter meget svagt ud, når jeg pendler ud af landevejen med 84 km/t på speedometeret.
Jeg har ingen fejl på VCDS.
Bilen er diesel gate opdateret, uTune't hos Landberg, kører på vpower diesel.
Skal en motor med de km, bare tikke og sætte lidt ud, eller kan jeg gøre noget, for at prøve at komme det til livs?
Jeg har VCDS kabel til rådighed, til hjælp med undersøgelse hvis nogen skulle have nogen råd.
På forhånd tak.
MVH Jonas
Cffb tikker, 1800-2200 omdr
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 279
- Tilmeldt: 28. okt 2013, 11:58
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Dalby
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: Cffb tikker, 1800-2200 omdr
Nå, jeg har lidt ny viden.
Smider jeg original filen i, tikker den væsentligt mindre, dvs. jeg skal sidde og lytte efter en tikken, for at høre det.
Den sætter stadig, minimalt ud, ved en konstant fart med fartpilot aktiveret.
Jeg har lidt målinger af min partikelfilter
Måling i tomgang: Måling med 2400 omdr: Er det noget nogen af Jer, kan se noget alarmerende i?
Smider jeg original filen i, tikker den væsentligt mindre, dvs. jeg skal sidde og lytte efter en tikken, for at høre det.
Den sætter stadig, minimalt ud, ved en konstant fart med fartpilot aktiveret.
Jeg har lidt målinger af min partikelfilter
Måling i tomgang: Måling med 2400 omdr: Er det noget nogen af Jer, kan se noget alarmerende i?
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 14515
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 848 times
- Kontakt:
Re: Cffb tikker, 1800-2200 omdr
Den tikker pga dieselgate software... helt gammel software i så forsvinder det højst sandsynligt
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 444
- Tilmeldt: 1. jun 2014, 20:37
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 20 times
Re: Cffb tikker, 1800-2200 omdr
Min afdøde passat "rallede" også i det område, da den var blevet opdateret. Absolut mest på kold motor, og næsten ingen ting på varm.
Er din EGR aktiv, så kunne den måske være med til at skabe de udsættere du nævner ?
Er din EGR aktiv, så kunne den måske være med til at skabe de udsættere du nævner ?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 279
- Tilmeldt: 28. okt 2013, 11:58
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Dalby
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Re: Cffb tikker, 1800-2200 omdr
EGR skulle gerne være slået fra i filen.
Så den burde ikke drille mig.
Men jeg vil give dig ret i at det er værst på kold motor.
Så den burde ikke drille mig.
Men jeg vil give dig ret i at det er værst på kold motor.