Golf 2 GTI G60 justere tænding
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Golf 2 GTI G60 justere tænding
Hej.
Min Golf 2 GTI G60 har lige fået ny tandrem + diverse, og med den gamle tandrem var remhjul/aksel til strømfordeler stillet 180 grader forkert, det har dog ikke nogen betydning, men jeg har det nu bedst med at det står som det skal
Tandremmen er monteret igen, og det hele står på mærkerne, men nu skal tændingen jo så justeres ind, der er jo en del hjælp at finde på Google, men desværre kan man ikke længere se de billeder som der er i de forskellige guides
De guides jeg kan finde er ikke 100% ens, men det er noget med at motor skal være driftvarm og blæser skal have kørt, og så skal det blå stik til temp-sensor afmonteres.
Gas motor op til 3000rpm 2 gange
Juster tænding til 6 grader før top ved ca 2250rpm
Blå stik monteres igen
Gas motor op til 3000rpm 2 gange.
Men er der nemmere og mere præcise måder at gøre det på , evt med en tændingspistol med grader, eller ??
Min Golf 2 GTI G60 har lige fået ny tandrem + diverse, og med den gamle tandrem var remhjul/aksel til strømfordeler stillet 180 grader forkert, det har dog ikke nogen betydning, men jeg har det nu bedst med at det står som det skal
Tandremmen er monteret igen, og det hele står på mærkerne, men nu skal tændingen jo så justeres ind, der er jo en del hjælp at finde på Google, men desværre kan man ikke længere se de billeder som der er i de forskellige guides
De guides jeg kan finde er ikke 100% ens, men det er noget med at motor skal være driftvarm og blæser skal have kørt, og så skal det blå stik til temp-sensor afmonteres.
Gas motor op til 3000rpm 2 gange
Juster tænding til 6 grader før top ved ca 2250rpm
Blå stik monteres igen
Gas motor op til 3000rpm 2 gange.
Men er der nemmere og mere præcise måder at gøre det på , evt med en tændingspistol med grader, eller ??
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Re: Golf 2 GTI G60 justere tænding
Tænding skal justeres med tændingspistol. Det lyder dog mærkligt at fordeler har stået 180 grader forkert. Du er sikker på at der ikke har været skiftet knast hjul/topstykke så bilen skal times efter den "gamle" model for at stå i TDC ( A på billedet )m power skrev:Hej.
Min Golf 2 GTI G60 har lige fået ny tandrem + diverse, og med den gamle tandrem var remhjul/aksel til strømfordeler stillet 180 grader forkert, det har dog ikke nogen betydning, men jeg har det nu bedst med at det står som det skal
Tandremmen er monteret igen, og det hele står på mærkerne, men nu skal tændingen jo så justeres ind, der er jo en del hjælp at finde på Google, men desværre kan man ikke længere se de billeder som der er i de forskellige guides
De guides jeg kan finde er ikke 100% ens, men det er noget med at motor skal være driftvarm og blæser skal have kørt, og så skal det blå stik til temp-sensor afmonteres.
Gas motor op til 3000rpm 2 gange
Juster tænding til 6 grader før top ved ca 2250rpm
Blå stik monteres igen
Gas motor op til 3000rpm 2 gange.
Men er der nemmere og mere præcise måder at gøre det på , evt med en tændingspistol med grader, eller ??
- Vedhæftede filer
-
- golf-mk1-1116 (1).png (20.5 KiB) Vist 1043 gange
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Golf 2 GTI G60 justere tænding
Det er den gamle model som på fig A.
Selve fordeler stod ikke forkert, men remhjul/aksel var drejet 180 grader så den stod ikke på mærket ved tdc mærket på remskive/ krumtap
Selve fordeler stod ikke forkert, men remhjul/aksel var drejet 180 grader så den stod ikke på mærket ved tdc mærket på remskive/ krumtap
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 208
- Tilmeldt: 28. sep 2015, 16:41
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Auning
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 19 times
Re: Golf 2 GTI G60 justere tænding
Havde det så ikke passet med at dreje krumtappen en omgang mere ????m power skrev:Det er den gamle model som på fig A.
Selve fordeler stod ikke forkert, men remhjul/aksel var drejet 180 grader så den stod ikke på mærket ved tdc mærket på remskive/ krumtap
Passat 3BG 2,5 TDI Variant Highline 2001.(six-pack power unit)
Os med langsliggende motorer.
Os med langsliggende motorer.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Golf 2 GTI G60 justere tænding
Jo det havde det men så står knasten jo ikke på mærketHJLarsen skrev:Havde det så ikke passet med at dreje krumtappen en omgang mere ????m power skrev:Det er den gamle model som på fig A.
Selve fordeler stod ikke forkert, men remhjul/aksel var drejet 180 grader så den stod ikke på mærket ved tdc mærket på remskive/ krumtap
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Golf 2 GTI G60 justere tænding
Hvis der er vacum regulering af strømfordeler skal slangen pilles af under just/indstilling og jeps det er altid nemmere at bruge en tændingspistol med forstilling mulighed, så sætter du bare pistol på 6 grader og finder 0 på remskive/svinghjul.
No Letting the Old Man In!
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Re: Golf 2 GTI G60 justere tænding
1. Alle remhjul + rotor på mærkerne. derefter rem på og start bilen opESN skrev:Hvis der er vacum regulering af strømfordeler skal slangen pilles af under just/indstilling og jeps det er altid nemmere at bruge en tændingspistol med forstilling mulighed, så sætter du bare pistol på 6 grader og finder 0 på remskive/svinghjul.
2. Bilen varmes op til drifttemp. Blå stik afmonteres og bolten til roteren løsnes en smule så rotor kan justeres.
3. Tændingspistolen koples på cyl 1 tændkabel. Herefter justeres tændingen ved at pege pistolen mod svinghjulet. Omdrejninger hæves til ca 2300 rpm og roteren drejes en smule til højre eller venstre indtil det store hak i svinghjulet ( 6 grader BFTDC mærket til vensre for 0 mærket) ses i midten af hullet. Det kan være en fordel at mærke hakket op med en hvid kalk pen så den bedre kan ses. Moteren vil stige en smulle i omdrejningerne når du nærmer dig korrekt tændning. Herefter strammes bolen til roteren igen
Senest rettet af lamia 6. sep 2017, 19:40, rettet i alt 2 gange.
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Golf 2 GTI G60 justere tænding
Der er ingen 6 grader BFTDC mærke i svinghjulet, der er kun et lille ( I ) mærke ved TDC, men en tændingspistol med justerbare grader må jo kunne udgøre det ved at indstille pistolen på 6 grader, og så skyde på TDC mærket.lamia skrev:1. Alle remhjul + rotor på mærkerne. derefter rem på og start bilen opESN skrev:Hvis der er vacum regulering af strømfordeler skal slangen pilles af under just/indstilling og jeps det er altid nemmere at bruge en tændingspistol med forstilling mulighed, så sætter du bare pistol på 6 grader og finder 0 på remskive/svinghjul.
2. Bilen varmes op til drifttemp. Blå stik afmonteres og bolten til roteren løsnes en smule så rotor kan justeres.
3. Tændingspistolen koples på cyl 1 tændkabel. Herefter justeres tændingen ved at pege pistolen mod svinghjulet. Omdrejninger hæves til ca 2300 rpm og roteren drejes en smule til højre eller venstre indtil det store hak i svinghjulet ( 6 grader BFTDC mærket til højre for 0 mærket) ses i midten af hullet. Det kan være en fordel at mærke hakket op med en hvid kalk pen så den bedre kan ses. Moteren vil stige en smulle i omdrejningerne når du nærmer dig korrekt tændning. Herefter strammes bolen til roteren igen
Ud fra din fremgangs måde så er det altså ikke nødvendigt at køre motor op på 3000 omdrejninger for at slette hukommelsen i ECU ?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 22. apr 2010, 12:42
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Re: Golf 2 GTI G60 justere tænding
Ja så er de bare og indsille på 6 grader og skyde på I mærket. Og jo kør den gerne lige op over 3000 omdr. Et par gange, men jeg har nu gjort det mange gange uden at gøre det, og det har ikke gjort nogen forskelm power skrev:Der er ingen 6 grader BFTDC mærke i svinghjulet, der er kun et lille ( I ) mærke ved TDC, men en tændingspistol med justerbare grader må jo kunne udgøre det ved at indstille pistolen på 6 grader, og så skyde på TDC mærket.lamia skrev:1. Alle remhjul + rotor på mærkerne. derefter rem på og start bilen opESN skrev:Hvis der er vacum regulering af strømfordeler skal slangen pilles af under just/indstilling og jeps det er altid nemmere at bruge en tændingspistol med forstilling mulighed, så sætter du bare pistol på 6 grader og finder 0 på remskive/svinghjul.
2. Bilen varmes op til drifttemp. Blå stik afmonteres og bolten til roteren løsnes en smule så rotor kan justeres.
3. Tændingspistolen koples på cyl 1 tændkabel. Herefter justeres tændingen ved at pege pistolen mod svinghjulet. Omdrejninger hæves til ca 2300 rpm og roteren drejes en smule til højre eller venstre indtil det store hak i svinghjulet ( 6 grader BFTDC mærket til højre for 0 mærket) ses i midten af hullet. Det kan være en fordel at mærke hakket op med en hvid kalk pen så den bedre kan ses. Moteren vil stige en smulle i omdrejningerne når du nærmer dig korrekt tændning. Herefter strammes bolen til roteren igen
Ud fra din fremgangs måde så er det altså ikke nødvendigt at køre motor op på 3000 omdrejninger for at slette hukommelsen i ECU ?
Golf MK1 cabriolet karmann "Coast edition" 1990 (Sommer)
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net
Golf MKV GTI DSG 2005 stage 1. ( hele året )
Seat Ibiza FR 1.0 TSI 115 DSG 2018 ( konebil )
Org vcds hex-net
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Golf 2 GTI G60 justere tænding
Okaylamia skrev:Ja så er de bare og indsille på 6 grader og skyde på I mærket. Og jo kør den gerne lige op over 3000 omdr. Et par gange, men jeg har nu gjort det mange gange uden at gøre det, og det har ikke gjort nogen forskelm power skrev:Der er ingen 6 grader BFTDC mærke i svinghjulet, der er kun et lille ( I ) mærke ved TDC, men en tændingspistol med justerbare grader må jo kunne udgøre det ved at indstille pistolen på 6 grader, og så skyde på TDC mærket.lamia skrev: 1. Alle remhjul + rotor på mærkerne. derefter rem på og start bilen op
2. Bilen varmes op til drifttemp. Blå stik afmonteres og bolten til roteren løsnes en smule så rotor kan justeres.
3. Tændingspistolen koples på cyl 1 tændkabel. Herefter justeres tændingen ved at pege pistolen mod svinghjulet. Omdrejninger hæves til ca 2300 rpm og roteren drejes en smule til højre eller venstre indtil det store hak i svinghjulet ( 6 grader BFTDC mærket til højre for 0 mærket) ses i midten af hullet. Det kan være en fordel at mærke hakket op med en hvid kalk pen så den bedre kan ses. Moteren vil stige en smulle i omdrejningerne når du nærmer dig korrekt tændning. Herefter strammes bolen til roteren igen
Ud fra din fremgangs måde så er det altså ikke nødvendigt at køre motor op på 3000 omdrejninger for at slette hukommelsen i ECU ?