1,4 tsi eller 2,0 tdi
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 41
- Tilmeldt: 18. jan 2013, 15:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
1,4 tsi eller 2,0 tdi
Jeg er i gang med at kigge på ny bil, men har svært ved at vælge, hvilken motor type jeg bør købe. Derfor håber jeg på jeres input.
Jeg kører i dag i en VW Touran 2,0 TDIO med DSG, en bil jeg har været rigtig glad for.
Jeg kører 35 km hver dag på job
jeg har et km tal der hedder 30000 pr år
jeg kører syd på 1 gang årligt, med en CV på 1750 kg.
De forhandler jeg snakker med taler positivt om 1,4 tsi med DSG
og den tiltaler faktisk pga. økonomien
men, hvad har i af erfaringer og holdninger til de to forskellige motorer ?
Jeg kører i dag i en VW Touran 2,0 TDIO med DSG, en bil jeg har været rigtig glad for.
Jeg kører 35 km hver dag på job
jeg har et km tal der hedder 30000 pr år
jeg kører syd på 1 gang årligt, med en CV på 1750 kg.
De forhandler jeg snakker med taler positivt om 1,4 tsi med DSG
og den tiltaler faktisk pga. økonomien
men, hvad har i af erfaringer og holdninger til de to forskellige motorer ?
-
- Medlem
- Indlæg: 562
- Tilmeldt: 6. feb 2012, 13:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Amager
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 30 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Vælg 1.4 TSI. Du skal over min. 60.000 km årligt, hvis TDI skal kunne forsvares økonomisk.Flarup skrev:Jeg er i gang med at kigge på ny bil, men har svært ved at vælge, hvilken motor type jeg bør købe. Derfor håber jeg på jeres input.
Jeg kører i dag i en VW Touran 2,0 TDIO med DSG, en bil jeg har været rigtig glad for.
Jeg kører 35 km hver dag på job
jeg har et km tal der hedder 30000 pr år
jeg kører syd på 1 gang årligt, med en CV på 1750 kg.
De forhandler jeg snakker med taler positivt om 1,4 tsi med DSG
og den tiltaler faktisk pga. økonomien
men, hvad har i af erfaringer og holdninger til de to forskellige motorer ?
BMW 125i Sport F20 Glacier Silver.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10871
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1900 times
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 22. feb 2011, 19:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
En 1,4 tsi må da ikk trække 1750 kilo?
2016 - Polo BlueGT 1.4 TSI ACT 150 HK DSG7 M Xenon, Adaptiv Cruise Control og Sportsundervogn.
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny
-
- Medlem
- Indlæg: 1156
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjyllannd
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 157 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Jeg har efterhånden kørt 70k i min 1.4 TSI med DSG, og det er ubetinget den motor jeg har været gladest for i min tid som bilejer. Den går super godt.
Totalt har min ligget på 16.3km/l i alt den tid jeg har haft den - Højere på landevej og lidt lavere ved meget motorvej/by.
Totalt har min ligget på 16.3km/l i alt den tid jeg har haft den - Højere på landevej og lidt lavere ved meget motorvej/by.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5577
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 320 times
- Been thanked: 368 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Jeg har selv en 1,4 TSI i en Polo. Fantastisk lille motor. Dejlig harmonisk motorgang og et godt bundtræk. I Polo'en kører jeg typisk 20-22 km/l på de månedlige ture til Tyskland ad landevej.
Her en en tråd om en der har været på tur med en CV med en 1,4 TSI:
https://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=133100
Her en en tråd om en der har været på tur med en CV med en 1,4 TSI:
https://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=133100
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Medlem
- Indlæg: 1134
- Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 41 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Forstår simpelthen ikke hvordan I kommer frem til en TSI, når man kører 30000 km. om året.
Hvis vi tager en Golf er TDI'en 23.000 kr. dyrere end en TSI. Først og fremmest så tænker jeg at når man efter x-antal år vil sælge sin TDI igen, så er den på det tidspunkt vel nok 10-15000 kr. mere værd, end hvad TSI'en vil være på det tidspunkt og så er merprisen for TDI'en jo nærmest intet af betydning, over en årrække.
Ja, den årlige ejerafgift er højere for TDI'en. 3720 kr./år for TDI og 1200 kr./år for TSI, dvs. 2520 kr. om året koster TDI'en ekstra i ejerafgift.
Kigger vi på brændstoføkonomien er her en cirka beregning hvor jeg syntes det er meget realistisk at man kører 2 km/l længere i TDI'en:
TDI 17 km/l = 1765 liter pr. år x 9 kr. pr. liter = 15885 kr. pr. år
TSI 15 km/l = 2000 liter pr. år x 11 kr. pr. liter = 22000 kr. pr. år
Dvs. 6115 kr. sparet i brændstof pr. år med TDI'en.
Trækker man så merprisen for ejerafgiften fra, er det 6115-2520 = 3595 kr. pr. år billigere for TDI'en.
Ja det er ikke mange penge, men trodsalt en besparelse og jeg kan ikke se hvordan regnestykket skulle ende i TSI'ens favør! Ja nogen vil mene TSI'en går længere end de 15 km/l som jeg skriver, men der vil også være nogen der mener at TDI'en går længere end 17 km/l, men alt i alt mener jeg nu det er realistisk nok at TDI'en kører ca. 2 km/l længere og 2 kr. dyrere pr. liter er også deromkring benzin ligger, uanset hvor mange rabatter man får på sit brændstof og generelt er der på de gode rabataftaler langt mere rabat på diesel og så bliver resultatet bare endnu mere i TDI'ens favør! Så igen: Forstår ikke hvordan I kan komme frem til at TSI bedst kan betale sig?
Hvis vi tager en Golf er TDI'en 23.000 kr. dyrere end en TSI. Først og fremmest så tænker jeg at når man efter x-antal år vil sælge sin TDI igen, så er den på det tidspunkt vel nok 10-15000 kr. mere værd, end hvad TSI'en vil være på det tidspunkt og så er merprisen for TDI'en jo nærmest intet af betydning, over en årrække.
Ja, den årlige ejerafgift er højere for TDI'en. 3720 kr./år for TDI og 1200 kr./år for TSI, dvs. 2520 kr. om året koster TDI'en ekstra i ejerafgift.
Kigger vi på brændstoføkonomien er her en cirka beregning hvor jeg syntes det er meget realistisk at man kører 2 km/l længere i TDI'en:
TDI 17 km/l = 1765 liter pr. år x 9 kr. pr. liter = 15885 kr. pr. år
TSI 15 km/l = 2000 liter pr. år x 11 kr. pr. liter = 22000 kr. pr. år
Dvs. 6115 kr. sparet i brændstof pr. år med TDI'en.
Trækker man så merprisen for ejerafgiften fra, er det 6115-2520 = 3595 kr. pr. år billigere for TDI'en.
Ja det er ikke mange penge, men trodsalt en besparelse og jeg kan ikke se hvordan regnestykket skulle ende i TSI'ens favør! Ja nogen vil mene TSI'en går længere end de 15 km/l som jeg skriver, men der vil også være nogen der mener at TDI'en går længere end 17 km/l, men alt i alt mener jeg nu det er realistisk nok at TDI'en kører ca. 2 km/l længere og 2 kr. dyrere pr. liter er også deromkring benzin ligger, uanset hvor mange rabatter man får på sit brændstof og generelt er der på de gode rabataftaler langt mere rabat på diesel og så bliver resultatet bare endnu mere i TDI'ens favør! Så igen: Forstår ikke hvordan I kan komme frem til at TSI bedst kan betale sig?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
-
- Medlem
- Indlæg: 1134
- Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 41 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Kiggede lige på priserne for Touran og kan se at prisforskellen der er ca. 40000 kr. så der bliver sagen selvfølgelig en anden, men igen så er TDI'en jo nok 20000 kr. mere være efter en årrække end TSI'en...
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10871
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1900 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Jeg tror ikke på en markant højere gensalgsværdi for en diesel længere. Læg dertil usikkerhed om partikelfilter, EGR pg dyser. Derfor har jeg 2*TSI, selvom vi kører 2*30K+ om året.
Og så synes jeg, helt personligt, at en 1.4 TSI 150 er noget sjovere end en 2.0 TDI 150.
Og så synes jeg, helt personligt, at en 1.4 TSI 150 er noget sjovere end en 2.0 TDI 150.
-
- Medlem
- Indlæg: 1134
- Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 41 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Diesel er da noget mere rap end TSI. Nu har jeg haft Golf 6 GTi og nu Golf 7 2.0 TDI og jeg er da lige før jeg vil sige at TDI'en i mange situationer er hurtigere end min GTI...GaSelle skrev:Jeg tror ikke på en markant højere gensalgsværdi for en diesel længere. Læg dertil usikkerhed om partikelfilter, EGR pg dyser. Derfor har jeg 2*TSI, selvom vi kører 2*30K+ om året.
Og så synes jeg, helt personligt, at en 1.4 TSI 150 er noget sjovere end en 2.0 TDI 150.
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
-
- Medlem
- Indlæg: 524
- Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 110 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Efterspørgslen efter dieselbiler er faldet drastisk - der er store lagre af brugte dieselbiler - det trykker prisen meget på brugte dieselbiler - hvorimod udbuddet af nyere brugte benzinbiler er lille = højere priser.
Så dieselbiler taber mere i værdi end benzinbiler - ingen tvivl om det
Så køb 1,4 TSI - det er en fantastisk motor - har selv haft både en 1,4 TSI og en 2,0 TDI - ville vælge en 1,4 til en hver tid.
Så dieselbiler taber mere i værdi end benzinbiler - ingen tvivl om det
Så køb 1,4 TSI - det er en fantastisk motor - har selv haft både en 1,4 TSI og en 2,0 TDI - ville vælge en 1,4 til en hver tid.
ID.5 PRO Performance 2022
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Der er ret mange der tror, at verden er statisk og ikke følger med. Diesel-bilernes æra er passé og som andre skriver er der store lagre. Flere storbyer har planer om helt at forbyde diesel personbiler og i mange lande falder efterspørgslen efter dieselbiler, herunder Tyskland.
Min Golf 2,0 TDI kørte kun 1 km/ l længere end min nuværende 1,4 TSI der er billigere i alt andet end brændstof.
Jeg vil mene at man med den faldende efterspørgsel i betragtning skal runde 50.000 om året før diesel overhovedet giver mening.
Hertil kommer at man med en TSI får en mere støjsvag og harmonisk motor og en bil der har bedre køreegenskaber fordi en TSI vejer langt mindre. Prøv fx en G 1,0 TSI og stig over i en 2,0 TDI umiddelbart efter - så vil man opleve en kæmpe forskel. Fra en meget neutralt styrende bil til en næsetung og træg 2,0 TDI.
Min Golf 2,0 TDI kørte kun 1 km/ l længere end min nuværende 1,4 TSI der er billigere i alt andet end brændstof.
Jeg vil mene at man med den faldende efterspørgsel i betragtning skal runde 50.000 om året før diesel overhovedet giver mening.
Hertil kommer at man med en TSI får en mere støjsvag og harmonisk motor og en bil der har bedre køreegenskaber fordi en TSI vejer langt mindre. Prøv fx en G 1,0 TSI og stig over i en 2,0 TDI umiddelbart efter - så vil man opleve en kæmpe forskel. Fra en meget neutralt styrende bil til en næsetung og træg 2,0 TDI.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1791
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Havde klart valgt 1.4 TSI hvis ikke det var fordi jeg ville have min Sportsvan med DSG. Harmonisk og støjsvag motor. 2,0 TDI er grov og næsetung.
-
- Medlem
- Indlæg: 1331
- Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 157 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Du har glemt vedligeholdelses omkostningerne. Der tipper det for alvor over til benzinbilens fordel. Og som de andre skriver, er fremtiden usikker for diesel. Ihvertfald til privat brug. Men jeg er så ikke enig i, at man skal køre 60.000 km/årligt for at diesel betaler sig.thg skrev:Forstår simpelthen ikke hvordan I kommer frem til en TSI, når man kører 30000 km. om året.
Hvis vi tager en Golf er TDI'en 23.000 kr. dyrere end en TSI. Først og fremmest så tænker jeg at når man efter x-antal år vil sælge sin TDI igen, så er den på det tidspunkt vel nok 10-15000 kr. mere værd, end hvad TSI'en vil være på det tidspunkt og så er merprisen for TDI'en jo nærmest intet af betydning, over en årrække.
Ja, den årlige ejerafgift er højere for TDI'en. 3720 kr./år for TDI og 1200 kr./år for TSI, dvs. 2520 kr. om året koster TDI'en ekstra i ejerafgift.
Kigger vi på brændstoføkonomien er her en cirka beregning hvor jeg syntes det er meget realistisk at man kører 2 km/l længere i TDI'en:
TDI 17 km/l = 1765 liter pr. år x 9 kr. pr. liter = 15885 kr. pr. år
TSI 15 km/l = 2000 liter pr. år x 11 kr. pr. liter = 22000 kr. pr. år
Dvs. 6115 kr. sparet i brændstof pr. år med TDI'en.
Trækker man så merprisen for ejerafgiften fra, er det 6115-2520 = 3595 kr. pr. år billigere for TDI'en.
Ja det er ikke mange penge, men trodsalt en besparelse og jeg kan ikke se hvordan regnestykket skulle ende i TSI'ens favør! Ja nogen vil mene TSI'en går længere end de 15 km/l som jeg skriver, men der vil også være nogen der mener at TDI'en går længere end 17 km/l, men alt i alt mener jeg nu det er realistisk nok at TDI'en kører ca. 2 km/l længere og 2 kr. dyrere pr. liter er også deromkring benzin ligger, uanset hvor mange rabatter man får på sit brændstof og generelt er der på de gode rabataftaler langt mere rabat på diesel og så bliver resultatet bare endnu mere i TDI'ens favør! Så igen: Forstår ikke hvordan I kan komme frem til at TSI bedst kan betale sig?
Det man siger, er man selv
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10871
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1900 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Inden jeg købte min Superb prøvede jeg 2.0 TDI 150 og 1.4 TSI 150. 1.4´eren er hurtigere (marginalt) og opleves mere levende. 2.0 trækker pænt og harmonisk, men er dødkedelig og bestemt ikke merprisen på 45K værd - I MIN OPTIK!thg skrev:Diesel er da noget mere rap end TSI. Nu har jeg haft Golf 6 GTi og nu Golf 7 2.0 TDI og jeg er da lige før jeg vil sige at TDI'en i mange situationer er hurtigere end min GTI...GaSelle skrev:Jeg tror ikke på en markant højere gensalgsværdi for en diesel længere. Læg dertil usikkerhed om partikelfilter, EGR pg dyser. Derfor har jeg 2*TSI, selvom vi kører 2*30K+ om året.
Og så synes jeg, helt personligt, at en 1.4 TSI 150 er noget sjovere end en 2.0 TDI 150.
-
- Medlem
- Indlæg: 1134
- Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 41 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Hvad er det I mener er dyrere at vedligeholde på en TDI?
Partikelfilteret er vel typisk ved omkring 200.000 km. og til den tid har jeg solgt min TDI.
EGR kan være et problem, mange vælger så at få EGR deaktiveret for ikke at få problemer med det.
TSI har så tilgengæld vel stadig det velkendte kæde problem og tilsmudsning af indsugning+ventiler?
Partikelfilteret er vel typisk ved omkring 200.000 km. og til den tid har jeg solgt min TDI.
EGR kan være et problem, mange vælger så at få EGR deaktiveret for ikke at få problemer med det.
TSI har så tilgengæld vel stadig det velkendte kæde problem og tilsmudsning af indsugning+ventiler?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10871
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1900 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Begge mine TSI´er er med rem (1.0 og 1.4). Autobild har for nyligt offentliggjort en dauertest (100K km) af en VW Sportsvan 1.4 TSI, hvor de netop endoskopundersøgte indsugning/ventiler. Overskriften til billedet var noget i retning af: "Dette kan dieselejere kun drømme om...", for der var totalt rent.thg skrev:Hvad er det I mener er dyrere at vedligeholde på en TDI?
Partikelfilteret er vel typisk ved omkring 200.000 km. og til den tid har jeg solgt min TDI.
EGR kan være et problem, mange vælger så at få EGR deaktiveret for ikke at få problemer med det.
TSI har så tilgengæld vel stadig det velkendte kæde problem og tilsmudsning af indsugning+ventiler?
-
- Medlem
- Indlæg: 1134
- Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 41 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
GaSelle skrev:Begge mine TSI´er er med rem (1.0 og 1.4). Autobild har for nyligt offentliggjort en dauertest (100K km) af en VW Sportsvan 1.4 TSI, hvor de netop endoskopundersøgte indsugning/ventiler. Overskriften til billedet var noget i retning af: "Dette kan dieselejere kun drømme om...", for der var totalt rent.thg skrev:Hvad er det I mener er dyrere at vedligeholde på en TDI?
Partikelfilteret er vel typisk ved omkring 200.000 km. og til den tid har jeg solgt min TDI.
EGR kan være et problem, mange vælger så at få EGR deaktiveret for ikke at få problemer med det.
TSI har så tilgengæld vel stadig det velkendte kæde problem og tilsmudsning af indsugning+ventiler?
Det er da muligt at det ikke er dem alle der gør det, men tilsodet indsugning+ventiler er da et rigtig kendt problem på netop 1.4 TSI.
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 351
- Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 39 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Det bunder i folks misundelse og deres trang til forsvare deres eget valg. Se mig, se mig, jeg valgte den rigtige. De færrest vil indrømme at de ikke havde råd til en TDI. En touran kun kan køre 15 km/L på vagcars.dk .thg skrev:Forstår simpelthen ikke hvordan I kommer frem til en TSI, når man kører 30000 km. om året.
Hvis vi tager en Golf er TDI'en 23.000 kr. dyrere end en TSI. Først og fremmest så tænker jeg at når man efter x-antal år vil sælge sin TDI igen, så er den på det tidspunkt vel nok 10-15000 kr. mere værd, end hvad TSI'en vil være på det tidspunkt og så er merprisen for TDI'en jo nærmest intet af betydning, over en årrække.
Ja, den årlige ejerafgift er højere for TDI'en. 3720 kr./år for TDI og 1200 kr./år for TSI, dvs. 2520 kr. om året koster TDI'en ekstra i ejerafgift.
Kigger vi på brændstoføkonomien er her en cirka beregning hvor jeg syntes det er meget realistisk at man kører 2 km/l længere i TDI'en:
TDI 17 km/l = 1765 liter pr. år x 9 kr. pr. liter = 15885 kr. pr. år
TSI 15 km/l = 2000 liter pr. år x 11 kr. pr. liter = 22000 kr. pr. år
Dvs. 6115 kr. sparet i brændstof pr. år med TDI'en.
Trækker man så merprisen for ejerafgiften fra, er det 6115-2520 = 3595 kr. pr. år billigere for TDI'en.
Ja det er ikke mange penge, men trodsalt en besparelse og jeg kan ikke se hvordan regnestykket skulle ende i TSI'ens favør! Ja nogen vil mene TSI'en går længere end de 15 km/l som jeg skriver, men der vil også være nogen der mener at TDI'en går længere end 17 km/l, men alt i alt mener jeg nu det er realistisk nok at TDI'en kører ca. 2 km/l længere og 2 kr. dyrere pr. liter er også deromkring benzin ligger, uanset hvor mange rabatter man får på sit brændstof og generelt er der på de gode rabataftaler langt mere rabat på diesel og så bliver resultatet bare endnu mere i TDI'ens favør! Så igen: Forstår ikke hvordan I kan komme frem til at TSI bedst kan betale sig?
En TSi er roligere end en TDI som brummer noget mere, men TDi kører længere, har større bundtræk og føles meget hurtigere. Hvis jeg havde behov for 10000-15000 km /året, så vil jeg også vælge en benzin bil, men ellers så foretrækker jeg en diesel.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10871
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1900 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Den udmelding tror jeg lige, vi lader stå et øjeblik... Det har INTET med økonomi at gøre - for mit vedkommende. Jeg prøvede begge motorer i samme bil, og TDI føltes bestemt hverken kraftigere eller hurtigere. Trådstarters indlæg handler om, om folk råder til det ene eller det andet - derfor er det fint, der kommer nogle konkrete erfaringer på bordet. Smag og behag, men din barnlige udmelding om, at økonomi og misundelse er grunden for et motorvalg er direkte latterlig. Skulle man blive i din retorik kunne man også sige, at de der kører TDI ikke tør indrømme, at de har valgt forkert, og givet 40-50K ekstra for en trist motor uden fremtid...mobilos skrev:Det bunder i folks misundelse og deres trang til forsvare deres eget valg. Se mig, se mig, jeg valgte den rigtige. De færrest vil indrømme at de ikke havde råd til en TDI. En touran kun kan køre 15 km/L på vagcars.dk .thg skrev:Forstår simpelthen ikke hvordan I kommer frem til en TSI, når man kører 30000 km. om året.
Hvis vi tager en Golf er TDI'en 23.000 kr. dyrere end en TSI. Først og fremmest så tænker jeg at når man efter x-antal år vil sælge sin TDI igen, så er den på det tidspunkt vel nok 10-15000 kr. mere værd, end hvad TSI'en vil være på det tidspunkt og så er merprisen for TDI'en jo nærmest intet af betydning, over en årrække.
Ja, den årlige ejerafgift er højere for TDI'en. 3720 kr./år for TDI og 1200 kr./år for TSI, dvs. 2520 kr. om året koster TDI'en ekstra i ejerafgift.
Kigger vi på brændstoføkonomien er her en cirka beregning hvor jeg syntes det er meget realistisk at man kører 2 km/l længere i TDI'en:
TDI 17 km/l = 1765 liter pr. år x 9 kr. pr. liter = 15885 kr. pr. år
TSI 15 km/l = 2000 liter pr. år x 11 kr. pr. liter = 22000 kr. pr. år
Dvs. 6115 kr. sparet i brændstof pr. år med TDI'en.
Trækker man så merprisen for ejerafgiften fra, er det 6115-2520 = 3595 kr. pr. år billigere for TDI'en.
Ja det er ikke mange penge, men trodsalt en besparelse og jeg kan ikke se hvordan regnestykket skulle ende i TSI'ens favør! Ja nogen vil mene TSI'en går længere end de 15 km/l som jeg skriver, men der vil også være nogen der mener at TDI'en går længere end 17 km/l, men alt i alt mener jeg nu det er realistisk nok at TDI'en kører ca. 2 km/l længere og 2 kr. dyrere pr. liter er også deromkring benzin ligger, uanset hvor mange rabatter man får på sit brændstof og generelt er der på de gode rabataftaler langt mere rabat på diesel og så bliver resultatet bare endnu mere i TDI'ens favør! Så igen: Forstår ikke hvordan I kan komme frem til at TSI bedst kan betale sig?
En TSi er roligere end en TDI som brummer noget mere, men TDi kører længere, har større bundtræk og føles meget hurtigere. Hvis jeg havde behov for 10000-15000 km /året, så vil jeg også vælge en benzin bil, men ellers så foretrækker jeg en diesel.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Haha, den samme debat for 1000x herinde ..
For mig er det stadig Charlimike der nailer den med mest rammende kommentar ever: "Enten er man til diesel eller også er man ikke. Punktum."
En god, stærk dieselmotors karakteristik tiltaler mit temperament særdeles meget. Og så er jeg villig til at se igennem fingre med de (berettigede) argumenter der er imod diesel. Og så er den ikke længere.
Da jeg skulle vælge den bil jeg ville hente i Tyskland, var udvalget i diesel 20x større end benzin indenfor den bil, med det udstyr jeg ville have.
Vi vægter bare forskelligt. Der findes ikke en facitliste. Det der er rigtigt for den ene, er forkert for den anden. Hvad mere kan man sige?
For mig er det stadig Charlimike der nailer den med mest rammende kommentar ever: "Enten er man til diesel eller også er man ikke. Punktum."
En god, stærk dieselmotors karakteristik tiltaler mit temperament særdeles meget. Og så er jeg villig til at se igennem fingre med de (berettigede) argumenter der er imod diesel. Og så er den ikke længere.
Da jeg skulle vælge den bil jeg ville hente i Tyskland, var udvalget i diesel 20x større end benzin indenfor den bil, med det udstyr jeg ville have.
Vi vægter bare forskelligt. Der findes ikke en facitliste. Det der er rigtigt for den ene, er forkert for den anden. Hvad mere kan man sige?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 351
- Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 39 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Det har INTER med økonomi at gøre for dit vedkommende, så du valgte bilen KUN for fornøjelsesskyld. Men du holder dig ikke tilbage for at advare andre om DPF filtrer og EGR ventiler, skønt du kører en benzin bil.GaSelle skrev:Den udmelding tror jeg lige, vi lader stå et øjeblik... Det har INTET med økonomi at gøre - for mit vedkommende. Jeg prøvede begge motorer i samme bil, og TDI føltes bestemt hverken kraftigere eller hurtigere. Trådstarters indlæg handler om, om folk råder til det ene eller det andet - derfor er det fint, der kommer nogle konkrete erfaringer på bordet. Smag og behag, men din barnlige udmelding om, at økonomi og misundelse er grunden for et motorvalg er direkte latterlig. Skulle man blive i din retorik kunne man også sige, at de der kører TDI ikke tør indrømme, at de har valgt forkert, og givet 40-50K ekstra for en trist motor uden fremtid...mobilos skrev:Det bunder i folks misundelse og deres trang til forsvare deres eget valg. Se mig, se mig, jeg valgte den rigtige. De færrest vil indrømme at de ikke havde råd til en TDI. En touran kun kan køre 15 km/L på vagcars.dk .thg skrev:Forstår simpelthen ikke hvordan I kommer frem til en TSI, når man kører 30000 km. om året.
Hvis vi tager en Golf er TDI'en 23.000 kr. dyrere end en TSI. Først og fremmest så tænker jeg at når man efter x-antal år vil sælge sin TDI igen, så er den på det tidspunkt vel nok 10-15000 kr. mere værd, end hvad TSI'en vil være på det tidspunkt og så er merprisen for TDI'en jo nærmest intet af betydning, over en årrække.
Ja, den årlige ejerafgift er højere for TDI'en. 3720 kr./år for TDI og 1200 kr./år for TSI, dvs. 2520 kr. om året koster TDI'en ekstra i ejerafgift.
Kigger vi på brændstoføkonomien er her en cirka beregning hvor jeg syntes det er meget realistisk at man kører 2 km/l længere i TDI'en:
TDI 17 km/l = 1765 liter pr. år x 9 kr. pr. liter = 15885 kr. pr. år
TSI 15 km/l = 2000 liter pr. år x 11 kr. pr. liter = 22000 kr. pr. år
Dvs. 6115 kr. sparet i brændstof pr. år med TDI'en.
Trækker man så merprisen for ejerafgiften fra, er det 6115-2520 = 3595 kr. pr. år billigere for TDI'en.
Ja det er ikke mange penge, men trodsalt en besparelse og jeg kan ikke se hvordan regnestykket skulle ende i TSI'ens favør! Ja nogen vil mene TSI'en går længere end de 15 km/l som jeg skriver, men der vil også være nogen der mener at TDI'en går længere end 17 km/l, men alt i alt mener jeg nu det er realistisk nok at TDI'en kører ca. 2 km/l længere og 2 kr. dyrere pr. liter er også deromkring benzin ligger, uanset hvor mange rabatter man får på sit brændstof og generelt er der på de gode rabataftaler langt mere rabat på diesel og så bliver resultatet bare endnu mere i TDI'ens favør! Så igen: Forstår ikke hvordan I kan komme frem til at TSI bedst kan betale sig?
En TSi er roligere end en TDI som brummer noget mere, men TDi kører længere, har større bundtræk og føles meget hurtigere. Hvis jeg havde behov for 10000-15000 km /året, så vil jeg også vælge en benzin bil, men ellers så foretrækker jeg en diesel.
Det er mange der skriver spalter op og spalter ned om økonomi på en benzin kontra en diesel, så det må have en indflydelse hos andre.
Det vil være rart at høre fra nogen der har haft negative erfaringer med DPF og EGR, istedet for at vi hører jævnligt fra spåkoner om en diesel motor snare død. Ligesom vi hører fra dem der har problemer med DSG.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5577
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 320 times
- Been thanked: 368 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Hvis du kigger på stopuret, så vil du nok blive overrasket. En 1,4 TSI følger nemt med en 2,0 TDI med samme antal heste, uanset om du kigger på topfart, 0-100 tiden eller acceleration ved lave omdrejninger (80-120 i 5. gear).thg skrev:Diesel er da noget mere rap end TSI. Nu har jeg haft Golf 6 GTi og nu Golf 7 2.0 TDI og jeg er da lige før jeg vil sige at TDI'en i mange situationer er hurtigere end min GTI...GaSelle skrev:Jeg tror ikke på en markant højere gensalgsværdi for en diesel længere. Læg dertil usikkerhed om partikelfilter, EGR pg dyser. Derfor har jeg 2*TSI, selvom vi kører 2*30K+ om året.
Og så synes jeg, helt personligt, at en 1.4 TSI 150 er noget sjovere end en 2.0 TDI 150.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Sikke noget vrøvl.mobilos skrev:Det bunder i folks misundelse og deres trang til forsvare deres eget valg. Se mig, se mig, jeg valgte den rigtige. De færrest vil indrømme at de ikke havde råd til en TDI. En touran kun kan køre 15 km/L på vagcars.dk .thg skrev:Forstår simpelthen ikke hvordan I kommer frem til en TSI, når man kører 30000 km. om året.
Hvis vi tager en Golf er TDI'en 23.000 kr. dyrere end en TSI. Først og fremmest så tænker jeg at når man efter x-antal år vil sælge sin TDI igen, så er den på det tidspunkt vel nok 10-15000 kr. mere værd, end hvad TSI'en vil være på det tidspunkt og så er merprisen for TDI'en jo nærmest intet af betydning, over en årrække.
Ja, den årlige ejerafgift er højere for TDI'en. 3720 kr./år for TDI og 1200 kr./år for TSI, dvs. 2520 kr. om året koster TDI'en ekstra i ejerafgift.
Kigger vi på brændstoføkonomien er her en cirka beregning hvor jeg syntes det er meget realistisk at man kører 2 km/l længere i TDI'en:
TDI 17 km/l = 1765 liter pr. år x 9 kr. pr. liter = 15885 kr. pr. år
TSI 15 km/l = 2000 liter pr. år x 11 kr. pr. liter = 22000 kr. pr. år
Dvs. 6115 kr. sparet i brændstof pr. år med TDI'en.
Trækker man så merprisen for ejerafgiften fra, er det 6115-2520 = 3595 kr. pr. år billigere for TDI'en.
Ja det er ikke mange penge, men trodsalt en besparelse og jeg kan ikke se hvordan regnestykket skulle ende i TSI'ens favør! Ja nogen vil mene TSI'en går længere end de 15 km/l som jeg skriver, men der vil også være nogen der mener at TDI'en går længere end 17 km/l, men alt i alt mener jeg nu det er realistisk nok at TDI'en kører ca. 2 km/l længere og 2 kr. dyrere pr. liter er også deromkring benzin ligger, uanset hvor mange rabatter man får på sit brændstof og generelt er der på de gode rabataftaler langt mere rabat på diesel og så bliver resultatet bare endnu mere i TDI'ens favør! Så igen: Forstår ikke hvordan I kan komme frem til at TSI bedst kan betale sig?
En TSi er roligere end en TDI som brummer noget mere, men TDi kører længere, har større bundtræk og føles meget hurtigere. Hvis jeg havde behov for 10000-15000 km /året, så vil jeg også vælge en benzin bil, men ellers så foretrækker jeg en diesel.
Fx koster en A3 2,0 TDI 6.000,- mere end en TSI med 150 HK.
"Ikke råd til" mest latterlige udsagn so far!
-
- Medlem
- Indlæg: 1134
- Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 41 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Nogen der ved hvorfor der er så enorme prisforskelle?
Audi A3 er der åbenbart kun 6000 kr. forskel fra 150 hk. TSI til 150 hk. TDI, på Golf er det ca. 23000 kr. og på Passat er der over 50000 kr. forskel.
Man skulle tro at prisforskellen var nogenlunde det samme, når der er tale om samme motor+gear!
Audi A3 er der åbenbart kun 6000 kr. forskel fra 150 hk. TSI til 150 hk. TDI, på Golf er det ca. 23000 kr. og på Passat er der over 50000 kr. forskel.
Man skulle tro at prisforskellen var nogenlunde det samme, når der er tale om samme motor+gear!
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 260
- Tilmeldt: 31. jul 2015, 18:41
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 15 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Det er ligeså mange måder at regne totaløkonomien ud på en bil, som der er personer der har lyst til at gøre det.
Uanset hvad, er det med enorm usikkerhed da ingen kender gensalgsprisen når du skal af med bilen efter x antal år.
Noget andet gælder ved leasing. Der er totaløkonomien fast!
Jeg valgte en 1.4 TSI frem for en 2.0 TDI (Passat) da kr/km var lavere ved leasing i følge min beregning.
Jeg syntes at 1.4 TSI kører virkelig godt. Men havde måske valgt en 2.0 TDI hvis kr/km havde været det samme.
Kommer fra en 2.0 TDI og jeg syntes også den motor er virkelig god. Og elsker den måde diesel kører på ved motorvejskørsel.
1.4 TSI er lidt hurtige både på papir og i virkeligheden.
https://youtu.be/ebGt4MsSgTs
Uanset hvad, er det med enorm usikkerhed da ingen kender gensalgsprisen når du skal af med bilen efter x antal år.
Noget andet gælder ved leasing. Der er totaløkonomien fast!
Jeg valgte en 1.4 TSI frem for en 2.0 TDI (Passat) da kr/km var lavere ved leasing i følge min beregning.
Jeg syntes at 1.4 TSI kører virkelig godt. Men havde måske valgt en 2.0 TDI hvis kr/km havde været det samme.
Kommer fra en 2.0 TDI og jeg syntes også den motor er virkelig god. Og elsker den måde diesel kører på ved motorvejskørsel.
1.4 TSI er lidt hurtige både på papir og i virkeligheden.
https://youtu.be/ebGt4MsSgTs
Senest rettet af lionking 26. sep 2017, 13:48, rettet i alt 1 gang.
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Der er afgjort flere diesel haters nu til dags..HansH skrev:Haha, den samme debat for 1000x herinde ..
For mig er det stadig Charlimike der nailer den med mest rammende kommentar ever: "Enten er man til diesel eller også er man ikke. Punktum."
En god, stærk dieselmotors karakteristik tiltaler mit temperament særdeles meget. Og så er jeg villig til at se igennem fingre med de (berettigede) argumenter der er imod diesel. Og så er den ikke længere.
Da jeg skulle vælge den bil jeg ville hente i Tyskland, var udvalget i diesel 20x større end benzin indenfor den bil, med det udstyr jeg ville have.
Vi vægter bare forskelligt. Der findes ikke en facitliste. Det der er rigtigt for den ene, er forkert for den anden. Hvad mere kan man sige?
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- hans123
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 13. okt 2010, 18:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
om 4-5 år er der endnu flere diesel haters.
plus nogle storbyer forbyder indkørsel
plus nogle storbyer forbyder indkørsel
VW E-UP 2021
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13247
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3210 times
- Been thanked: 4541 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Helt klart.Charlimike skrev:Der er afgjort flere diesel haters nu til dags..
Og meget af det tror jeg kan tilskrives dieselgate, som dels har efterladt et antal bilejere frustrerede med en mere eller mindre dysfunktionel bil, og dels har sat kolossalt skub i debatten om kørselsforbud i byer.
Den folkelige og mediemæssige opinion stikker jo kun i én retning hvad dieseldrift angår, så det vil selvfølgelig påvirke mange.
Men jeg er ligeglad med om nogen fortæller mig at Cheasy Creme Fraiche med 0,1% fedt er meget bedre for mig, hvis jeg gerne vil have 18% på min pæretærte.
Min pointe er: der er ikke en facitliste for hvilken creme fraiche der er den bedste på et stykke pæretærte. Det kommer fuldstændig an på hvad den enkelte går op i.
Og jeg skoser ikke dem der spiser 0,1% Cheasy Creme Fraiche. Jeg siger ikke at de er dumme, eller vægter de forkerte ting osv. osv. Det er deres sag, og gør ikke på nogen måde deres valg mere eller mindre rigtigt end mit.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 41
- Tilmeldt: 18. jan 2013, 15:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
tak for alle jeres inputs
er der slet ingen af jer der har CV og som har en 1,4 TSI ???
for mig er jeg ikke i tvivl om at en TDI vil være bedst til min CV, men da jeg kører med CV 1 gang pr år, tænker jeg at jeg godt kan leve med at bilen skal arbejde mere den ene gang om året.
Problemet er at jeg vil være ked af at købe en bil, som bare ikke kan trække min CV og vil også være ked af, hvis den går i stykker fordi jeg kører med CV. her tænker jeg på den historie om at DSG 7 trin maks kan holde til 250 nm, hvilket jeg tænker min bil vil belastet med når jeg køer med cv.
for mig er det ikke et spørgsmål økonomien men mere om den bedste økonomi
er der slet ingen af jer der har CV og som har en 1,4 TSI ???
for mig er jeg ikke i tvivl om at en TDI vil være bedst til min CV, men da jeg kører med CV 1 gang pr år, tænker jeg at jeg godt kan leve med at bilen skal arbejde mere den ene gang om året.
Problemet er at jeg vil være ked af at købe en bil, som bare ikke kan trække min CV og vil også være ked af, hvis den går i stykker fordi jeg kører med CV. her tænker jeg på den historie om at DSG 7 trin maks kan holde til 250 nm, hvilket jeg tænker min bil vil belastet med når jeg køer med cv.
for mig er det ikke et spørgsmål økonomien men mere om den bedste økonomi
Senest rettet af Flarup 26. sep 2017, 11:00, rettet i alt 1 gang.