1,4 tsi eller 2,0 tdi

sga123
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 22. aug 2016, 18:35
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi

Indlæg af sga123 » 1. okt 2017, 09:52

Flarup skrev:Jeg er i gang med at kigge på ny bil, men har svært ved at vælge, hvilken motor type jeg bør købe. Derfor håber jeg på jeres input.
Jeg kører i dag i en VW Touran 2,0 TDIO med DSG, en bil jeg har været rigtig glad for.
Jeg kører 35 km hver dag på job
jeg har et km tal der hedder 30000 pr år
jeg kører syd på 1 gang årligt, med en CV på 1750 kg.
De forhandler jeg snakker med taler positivt om 1,4 tsi med DSG
og den tiltaler faktisk pga. økonomien
men, hvad har i af erfaringer og holdninger til de to forskellige motorer ?
Måske et lille subjektivt bidrag i forhold til campingvognen udover de mange om økonomien der allerede er lavet.
Personligt kan jeg tilslutte mig regnerigerne fra IS..
På en ferie sydpå smed min tidligere touran mk lll tdi 140 koblingen midt i tyskland og SOS skulle fremskaffe en bil der kunne klare 5 personer og en CV med totalvægt 1700 kg hurtigt og i højsæsonen... lidt en en udfordring for de flinke mennesker. ...
Vi fik en vw Tiguan 1.4 tsi med 250 NM og DSG 6 udleveret. Jeg var mildest talt skeptisk overfor hvordan den kunne klare turen over alperne osv. Men som SOS påpegede så var den godkendt til det og alternativerne var få....
I praksis viste det sig at den klarede turen rigtigt fint. DSG 6 tog 6. Gear på flad motorvej med 100 km/t og jeg oplevede ikke vogntoget som belastende i praksis....
Så på det objektive så ja til 1.4 tsi....
Faktum er dog at jeg selv har købt en ny touran med tdi 150 og DSG 6, der nu har 40000 på tælleren efter ca. 1 år. Ved et behov der minder om dit... Jeg er meget glad for den nye diesel.. et primært valg kriterie udover mange år med diesel var at jeg foretrak DSG 6 til campingvognen. ...




Sendt fra min SM-T800 med Tapatalk
:ugeek: Touran :ugeek:

Besvar

Tilbage til "Motor"