Har ikke haft campingvogn spændt efter min - men en 2T boogietrailer og en autograiler. Den kan fint trække det.Flarup skrev:tak for alle ejeres inputs
er der slet ingen af jer der har CV og som har en 1,4 TSI ???
for mig er jeg ikke i tvivl om at en TDI vil være bedst til min CV, men da jeg kører med CV 1 gang pr år, tænker jeg at jeg godt kan leve med at bilen skal arbejde mere den ene gang om året.
Problemet er at jeg vil være ked af at købe en bil, som bare ikke kan trække min CV og vil også være ked af, hvis den går i stykker fordi jeg kører med CV. her tænker jeg på den historie om at DSG 7 trin maks kan holde til 250 nm, hvilket jeg tænker min bil vil belastet med når jeg køer med cv.
for mig er det ikke et spørgsmål økonomien men mere om den bedste økonomi
1,4 tsi eller 2,0 tdi
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1895 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 351
- Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 39 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
I så fald er den ingen økonomisk grund til at vælge en TSI frem for en TDI.erlingvj skrev:Sikke noget vrøvl.mobilos skrev:Det bunder i folks misundelse og deres trang til forsvare deres eget valg. Se mig, se mig, jeg valgte den rigtige. De færrest vil indrømme at de ikke havde råd til en TDI. En touran kun kan køre 15 km/L på vagcars.dk .thg skrev:Forstår simpelthen ikke hvordan I kommer frem til en TSI, når man kører 30000 km. om året.
Hvis vi tager en Golf er TDI'en 23.000 kr. dyrere end en TSI. Først og fremmest så tænker jeg at når man efter x-antal år vil sælge sin TDI igen, så er den på det tidspunkt vel nok 10-15000 kr. mere værd, end hvad TSI'en vil være på det tidspunkt og så er merprisen for TDI'en jo nærmest intet af betydning, over en årrække.
Ja, den årlige ejerafgift er højere for TDI'en. 3720 kr./år for TDI og 1200 kr./år for TSI, dvs. 2520 kr. om året koster TDI'en ekstra i ejerafgift.
Kigger vi på brændstoføkonomien er her en cirka beregning hvor jeg syntes det er meget realistisk at man kører 2 km/l længere i TDI'en:
TDI 17 km/l = 1765 liter pr. år x 9 kr. pr. liter = 15885 kr. pr. år
TSI 15 km/l = 2000 liter pr. år x 11 kr. pr. liter = 22000 kr. pr. år
Dvs. 6115 kr. sparet i brændstof pr. år med TDI'en.
Trækker man så merprisen for ejerafgiften fra, er det 6115-2520 = 3595 kr. pr. år billigere for TDI'en.
Ja det er ikke mange penge, men trodsalt en besparelse og jeg kan ikke se hvordan regnestykket skulle ende i TSI'ens favør! Ja nogen vil mene TSI'en går længere end de 15 km/l som jeg skriver, men der vil også være nogen der mener at TDI'en går længere end 17 km/l, men alt i alt mener jeg nu det er realistisk nok at TDI'en kører ca. 2 km/l længere og 2 kr. dyrere pr. liter er også deromkring benzin ligger, uanset hvor mange rabatter man får på sit brændstof og generelt er der på de gode rabataftaler langt mere rabat på diesel og så bliver resultatet bare endnu mere i TDI'ens favør! Så igen: Forstår ikke hvordan I kan komme frem til at TSI bedst kan betale sig?
En TSi er roligere end en TDI som brummer noget mere, men TDi kører længere, har større bundtræk og føles meget hurtigere. Hvis jeg havde behov for 10000-15000 km /året, så vil jeg også vælge en benzin bil, men ellers så foretrækker jeg en diesel.
Fx koster en A3 2,0 TDI 6.000,- mere end en TSI med 150 HK.
"Ikke råd til" mest latterlige udsagn so far!
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5574
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Jeg har tidligere i tråden linket til en tråd, hvor der har været trukket 1700 kg CV med en 1,4 TSI 150 med DSG.Flarup skrev:tak for alle jeres inputs
er der slet ingen af jer der har CV og som har en 1,4 TSI ???
for mig er jeg ikke i tvivl om at en TDI vil være bedst til min CV, men da jeg kører med CV 1 gang pr år, tænker jeg at jeg godt kan leve med at bilen skal arbejde mere den ene gang om året.
Problemet er at jeg vil være ked af at købe en bil, som bare ikke kan trække min CV og vil også være ked af, hvis den går i stykker fordi jeg kører med CV. her tænker jeg på den historie om at DSG 7 trin maks kan holde til 250 nm, hvilket jeg tænker min bil vil belastet med når jeg køer med cv.
for mig er det ikke et spørgsmål økonomien men mere om den bedste økonomi
Jeg er modsat dig ikke i tvivl om, at en TSI er mindst lige så velegnet som campingtrækker, som en TDI med samme antal heste. Typisk trækker TSI'erne med fuldt moment ved lavere hastighed i de enkelte gear i forhold til en tilsvarende TDI. Så det er i hvert fald ikke på bekostning af bundtrækket, hvis man vælger en TSI - måske endda tvært imod.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 610 times
- Been thanked: 349 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
På tidligere 1.4 TSI'ere var det et problem. Den nuværende generation kører vist med sekundære injektorer før ventilerne, således at de holdes rene på den måde.thg skrev:GaSelle skrev:Begge mine TSI´er er med rem (1.0 og 1.4). Autobild har for nyligt offentliggjort en dauertest (100K km) af en VW Sportsvan 1.4 TSI, hvor de netop endoskopundersøgte indsugning/ventiler. Overskriften til billedet var noget i retning af: "Dette kan dieselejere kun drømme om...", for der var totalt rent.thg skrev:Hvad er det I mener er dyrere at vedligeholde på en TDI?
Partikelfilteret er vel typisk ved omkring 200.000 km. og til den tid har jeg solgt min TDI.
EGR kan være et problem, mange vælger så at få EGR deaktiveret for ikke at få problemer med det.
TSI har så tilgengæld vel stadig det velkendte kæde problem og tilsmudsning af indsugning+ventiler?
Det er da muligt at det ikke er dem alle der gør det, men tilsodet indsugning+ventiler er da et rigtig kendt problem på netop 1.4 TSI.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 299
- Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 20 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Men dyserne vil stadig kunne sode til.På tidligere 1.4 TSI'ere var det et problem. Den nuværende generation kører vist med sekundære injektorer før ventilerne, således at de holdes rene på den måde.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 610 times
- Been thanked: 349 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Jeps.. Præcis som på en dieselSenz skrev:Men dyserne vil stadig kunne sode til.På tidligere 1.4 TSI'ere var det et problem. Den nuværende generation kører vist med sekundære injektorer før ventilerne, således at de holdes rene på den måde.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Min genbo har en 1.4TSi Passat han trækker 1500 kg CV med. Han siger det går nogenlunde, som hans tidligere 2.0TDi med 140HK.Flarup skrev:tak for alle jeres inputs
er der slet ingen af jer der har CV og som har en 1,4 TSI ???
for mig er jeg ikke i tvivl om at en TDI vil være bedst til min CV, men da jeg kører med CV 1 gang pr år, tænker jeg at jeg godt kan leve med at bilen skal arbejde mere den ene gang om året.
Problemet er at jeg vil være ked af at købe en bil, som bare ikke kan trække min CV og vil også være ked af, hvis den går i stykker fordi jeg kører med CV. her tænker jeg på den historie om at DSG 7 trin maks kan holde til 250 nm, hvilket jeg tænker min bil vil belastet med når jeg køer med cv.
for mig er det ikke et spørgsmål økonomien men mere om den bedste økonomi
Ang. økonomi, så kommer det an på ens kørselsmønster også. Jeg havde en 2.0TDi før og har nu 1.4TSi, så jeg mener jeg efterhånden har data til at udtale mig.
Jeg kører by/landevej til arbejde og det er der TSi'en er stærkest.
På min rute kører jeg altid mellem 20 og 23 km/l i TSi'en, hvor jeg i TDi'en lå på 22 - 24 km/l. Og ja - kører pænt - lægger mig bare i rækken om morgen med 80-90 på landevej og 50 i by.
Tog lige et billede af computeren fra min hjemtur (har 83 km by og landevej hver vej) og hvad jeg har kørt i snit på det sidste.
Så for mig ser regnestykket sådan ud med 40.000 km/år (TSi = 20 km/l og TDi = 22 km/l, benzin 10,5 kr og diesel 8,5 kr.):
Brændstof: (40000/20*10.5 - 40000/22*8.5) = 5500 kr/år i fordel til diesel.
Vægtafgift: 2*1860 - 2*600 = 2520 kr/år i fordel til benzin.
Adblue (2.5%, 12 kr/l): 40000/22*0.025*12 = 545 kr/år i fordel til benzin.
DPF levetid: (iflg Hans's formel med 0.0046 g/l) = 335000 km. Pris 15000/335000*40000 = 1800 kr/år i fordel til benzin
DSG6 olieskift (DSG7 har ingen): 2500 kr/60000km = 2500/60000*40000 = 1650 kr/år i fordel til benzin
Afskrivning merpris diesel (for Passat variant ~50000 kr over 15 år) = 3300 kr/år i fordel til benzin
Ialt benzin fordel (afrundet): -5500 + 2500 + 550 + 1800 + 1650 + 3300 = 4300 kr/år
Jeg har så ikke regnet den sædvanlige tilsodede EGR ventil med fra Diesel, men det kunne man også gøre. Vil bare give benzineren mere fordel. Men modsat, så kan det være TSi'en har en dims der oftere går i smadder end TDi'en. Men generelt, er 30.000 km service billigere for TSi'en.
Alt i alt, så betyder det at TDi'en vinder økonomisk hvis jeg kommer over ca. 50000 km/år.
Det vil selvfølgelig se anderledes ud, hvis du kikker på en anden bil, feks den nævnte A3, så rykker punktet ned til godt 40000 km/år. Og igen anderledes hvis du vælger brugt, især fordi bare 5 år gamle benzinere kører noget kortere per liter.
Du kan selv sætte andre tal ind. Dem som ikke regner DPF og andre dieselting med i regnskabet og kun fokuser på standerpris, ja,- de snyder bare sig selv. Og som sagt, så har jeg haft begge dele, så jeg ved det. Ellers har jeg ingenting imod diesel - synes de kører fantastisk og jeg ville selv vælge det hvis det kunne forsvares økonomisk.
- Vedhæftede filer
-
- 2017-09-14 17.04.07.jpg (77.6 KiB) Vist 2279 gange
-
- 2017-09-14 17.04.16.jpg (74.47 KiB) Vist 2279 gange
/Søren.
- Mikael M109R
- Nyt medlem
- Indlæg: 441
- Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 22 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Har kammerat med Leaset Passat 1,4 TSI, han kører 5000km årligt med Campingvogn 1400kg han har lige fået at vide at den skal have ny kobling/Gearkasse er brændt sammen. bilen er knapt 1 år gammel og har kørt 22.000 KM.
Om det er Campingvognen i kombination med DSG7 der er årsagen eller bare en mandags model ved jeg ikke, personligt ville je ikke turde en tørplade kobling kombineret med at skulle trække tungt jævnligt. Så havde jeg taget TDI med DSG6 og vådplade kobling.
Dette er blot min personlige holdnig og hvad jeg ville vælge i den givne situation,ved køb af ovenstående.
Snakker vi leasing ville jeg ikke bekymre mig og muligvis gå med en TSI, hælder dog stadig til TDI som camping trækker. Skulle du ikke trække CV havde jeg ikke været i tvivl så havde den stået på TSI.
Om det er Campingvognen i kombination med DSG7 der er årsagen eller bare en mandags model ved jeg ikke, personligt ville je ikke turde en tørplade kobling kombineret med at skulle trække tungt jævnligt. Så havde jeg taget TDI med DSG6 og vådplade kobling.
Dette er blot min personlige holdnig og hvad jeg ville vælge i den givne situation,ved køb af ovenstående.
Snakker vi leasing ville jeg ikke bekymre mig og muligvis gå med en TSI, hælder dog stadig til TDI som camping trækker. Skulle du ikke trække CV havde jeg ikke været i tvivl så havde den stået på TSI.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 149
- Tilmeldt: 28. aug 2012, 22:31
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 165 times
- Been thanked: 37 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Jeg kører Touran 1.4 TSI DSG og havde tidligere en Touran 2.0 TDI med manuelle gear.
Der er ingen tvivl om at dieselen trak min 1600 kg. campingvogn bedre.
Brændstoføkonomi var ca. 12 km/l med diesel (nogle gange lidt over). Benzin ligger mellem 10 og 11 når jeg kører langt og pænt. Benzin virker mere følsom på benzinforbrug. Det er målt på ture til Italien.
Jeg er glimrende tilfreds med 1.4 som trækker. Den klarer det sagtens, og helt uden problemer.
Dog gik min varm igennem Østrig hjemad. 34 g. varme og ved overhaling af lastbil op ad bakke. Det skete 3-5 gange, men kom hurtigt under kontrol, ved at køre lidt mere henholdende og ikke overhale for voldsomt op ad bakke. Ingen problem efter ude temperaturen faldt til danske forhold.
Sent from my iPad using Tapatalk
Der er ingen tvivl om at dieselen trak min 1600 kg. campingvogn bedre.
Brændstoføkonomi var ca. 12 km/l med diesel (nogle gange lidt over). Benzin ligger mellem 10 og 11 når jeg kører langt og pænt. Benzin virker mere følsom på benzinforbrug. Det er målt på ture til Italien.
Jeg er glimrende tilfreds med 1.4 som trækker. Den klarer det sagtens, og helt uden problemer.
Dog gik min varm igennem Østrig hjemad. 34 g. varme og ved overhaling af lastbil op ad bakke. Det skete 3-5 gange, men kom hurtigt under kontrol, ved at køre lidt mere henholdende og ikke overhale for voldsomt op ad bakke. Ingen problem efter ude temperaturen faldt til danske forhold.
Sent from my iPad using Tapatalk
- vw4ever
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4072
- Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 339 times
- Been thanked: 204 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Må melde mig i koret, som har skiftet diesel ud med benzin.
Siden 1999 kørt nye diesel passat.
Kører kun 0,5 km/l kortere i min benzin, end da jeg kørte diesel.
Desværre må du op i 1.8 tsi for at kunne trække de 1750 kg, men så skulle overskuddet også være der.
I-s
Kunne godt tænke mig Du smed din graf op, diesel kontra benzin.
Den er nok ikke blevet bedre for dieselvalget, da diesel er blevet en noget dårligere forretning siden Din graf.
Har som sagt kørt diesel i mange år og været glad for det, men er nu endnu mere glad for den benzin Jeg har nu
Og påstanden om at vælge benzin fordi man ikke skulle ha råd til diesel, er nok lidt langt ude, men nu kan man i stedet vælge brugt diesel for de er billigere end en tilsvarende benzin
Siden 1999 kørt nye diesel passat.
Kører kun 0,5 km/l kortere i min benzin, end da jeg kørte diesel.
Desværre må du op i 1.8 tsi for at kunne trække de 1750 kg, men så skulle overskuddet også være der.
I-s
Kunne godt tænke mig Du smed din graf op, diesel kontra benzin.
Den er nok ikke blevet bedre for dieselvalget, da diesel er blevet en noget dårligere forretning siden Din graf.
Har som sagt kørt diesel i mange år og været glad for det, men er nu endnu mere glad for den benzin Jeg har nu
Og påstanden om at vælge benzin fordi man ikke skulle ha råd til diesel, er nok lidt langt ude, men nu kan man i stedet vælge brugt diesel for de er billigere end en tilsvarende benzin
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3405
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 873 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
DSG = jeg ville ikke turde benzin.
Nu får TSi vel også Partikel filter.
Egr er et problem på 1,6tdi ikke på 2,0.
Folk sammenligner ny benzin men gammel diesel.
I mine øjne larmer en 1,4tsi mere, den skal have mange flere omdrejninger før der sker noget(Kald mig bare kedelig),men giver man en diesel mange omdrejninger, så kører man forkert. Og ja, så larmer den helt vildt.
Jeg kører 18km/l, kører langt fra pænt, og der bliver brugt rigeligt med oliefyr.
Alm vedligeholdelse så er tsi vist dyrest, der skal ikke skiftes tændrør på en TDI.
Men ja enten er man til diesel eller også er man ikke
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Nu får TSi vel også Partikel filter.
Egr er et problem på 1,6tdi ikke på 2,0.
Folk sammenligner ny benzin men gammel diesel.
I mine øjne larmer en 1,4tsi mere, den skal have mange flere omdrejninger før der sker noget(Kald mig bare kedelig),men giver man en diesel mange omdrejninger, så kører man forkert. Og ja, så larmer den helt vildt.
Jeg kører 18km/l, kører langt fra pænt, og der bliver brugt rigeligt med oliefyr.
Alm vedligeholdelse så er tsi vist dyrest, der skal ikke skiftes tændrør på en TDI.
Men ja enten er man til diesel eller også er man ikke
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Medlem
- Indlæg: 1331
- Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 157 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Det her - det er fandme et godt indlæg! Og det kræver altså lidt mandsmod, at sætte sig ned og regne ud hvad det koster at have bili-s skrev:Min genbo har en 1.4TSi Passat han trækker 1500 kg CV med. Han siger det går nogenlunde, som hans tidligere 2.0TDi med 140HK.Flarup skrev:tak for alle jeres inputs
er der slet ingen af jer der har CV og som har en 1,4 TSI ???
for mig er jeg ikke i tvivl om at en TDI vil være bedst til min CV, men da jeg kører med CV 1 gang pr år, tænker jeg at jeg godt kan leve med at bilen skal arbejde mere den ene gang om året.
Problemet er at jeg vil være ked af at købe en bil, som bare ikke kan trække min CV og vil også være ked af, hvis den går i stykker fordi jeg kører med CV. her tænker jeg på den historie om at DSG 7 trin maks kan holde til 250 nm, hvilket jeg tænker min bil vil belastet med når jeg køer med cv.
for mig er det ikke et spørgsmål økonomien men mere om den bedste økonomi
Ang. økonomi, så kommer det an på ens kørselsmønster også. Jeg havde en 2.0TDi før og har nu 1.4TSi, så jeg mener jeg efterhånden har data til at udtale mig.
Jeg kører by/landevej til arbejde og det er der TSi'en er stærkest.
På min rute kører jeg altid mellem 20 og 23 km/l i TSi'en, hvor jeg i TDi'en lå på 22 - 24 km/l. Og ja - kører pænt - lægger mig bare i rækken om morgen med 80-90 på landevej og 50 i by.
Tog lige et billede af computeren fra min hjemtur (har 83 km by og landevej hver vej) og hvad jeg har kørt i snit på det sidste.
Så for mig ser regnestykket sådan ud med 40.000 km/år (TSi = 20 km/l og TDi = 22 km/l, benzin 10,5 kr og diesel 8,5 kr.):
Brændstof: (40000/20*10.5 - 40000/22*8.5) = 5500 kr/år i fordel til diesel.
Vægtafgift: 2*1860 - 2*600 = 2520 kr/år i fordel til benzin.
Adblue (2.5%, 12 kr/l): 40000/22*0.025*12 = 545 kr/år i fordel til benzin.
DPF levetid: (iflg Hans's formel med 0.0046 g/l) = 335000 km. Pris 15000/335000*40000 = 1800 kr/år i fordel til benzin
DSG6 olieskift (DSG7 har ingen): 2500 kr/60000km = 2500/60000*40000 = 1650 kr/år i fordel til benzin
Afskrivning merpris diesel (for Passat variant ~50000 kr over 15 år) = 3300 kr/år i fordel til benzin
Ialt benzin fordel (afrundet): -5500 + 2500 + 550 + 1800 + 1650 + 3300 = 4300 kr/år
Jeg har så ikke regnet den sædvanlige tilsodede EGR ventil med fra Diesel, men det kunne man også gøre. Vil bare give benzineren mere fordel. Men modsat, så kan det være TSi'en har en dims der oftere går i smadder end TDi'en. Men generelt, er 30.000 km service billigere for TSi'en.
Alt i alt, så betyder det at TDi'en vinder økonomisk hvis jeg kommer over ca. 50000 km/år.
Det vil selvfølgelig se anderledes ud, hvis du kikker på en anden bil, feks den nævnte A3, så rykker punktet ned til godt 40000 km/år. Og igen anderledes hvis du vælger brugt, især fordi bare 5 år gamle benzinere kører noget kortere per liter.
Du kan selv sætte andre tal ind. Dem som ikke regner DPF og andre dieselting med i regnskabet og kun fokuser på standerpris, ja,- de snyder bare sig selv. Og som sagt, så har jeg haft begge dele, så jeg ved det. Ellers har jeg ingenting imod diesel - synes de kører fantastisk og jeg ville selv vælge det hvis det kunne forsvares økonomisk.
Du har ikke haft nævneværdige reparationer på dine biler, som kan tippe regnestykket i den ene eller anden retning? En regning på 10.000 kroner kan potentielt "koste" 2 år at køre hjem, kan jeg se på dine tal.
Det man siger, er man selv
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1895 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Det må være i en Golf, du har prøvet omtalte motorer. 1.4 TSI (i hvert fald i Superb) larmer ikke mere end en TDI - måske over 5K o/min, men der kommer jeg ikke hver dag. Begge de biler jeg prøvede var med DSG, hvis det har indflydelse, men 1.4´eren har et markant friskere antrit i bunden end TDI´en, der bare var kedelig. TDI´en trækker super lineært, men det opleves bare kedeligt - IMHO. Jeg har ejet en Superb TDI før, og har en TSI nu. TSI´en er billigere i service jvnf. Skoda´s prisliste.Korreborg skrev:DSG = jeg ville ikke turde benzin.
Nu får TSi vel også Partikel filter.
Egr er et problem på 1,6tdi ikke på 2,0.
Folk sammenligner ny benzin men gammel diesel.
I mine øjne larmer en 1,4tsi mere, den skal have mange flere omdrejninger før der sker noget(Kald mig bare kedelig),men giver man en diesel mange omdrejninger, så kører man forkert. Og ja, så larmer den helt vildt.
Jeg kører 18km/l, kører langt fra pænt, og der bliver brugt rigeligt med oliefyr.
Alm vedligeholdelse så er tsi vist dyrest, der skal ikke skiftes tændrør på en TDI.
Men ja enten er man til diesel eller også er man ikke
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3405
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 873 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Det er jo nok det vi andre godt kan liGaSelle skrev:TDI´en trækker super lineært, men det opleves bare kedeligt - IMHO.
Men ja. Under 30km på arbejde ville jeg ikke turde diesel, men med mine 70 km så er jeg nok så meget diesel mand, at jeg ville vælge det selv hvis det var en smule dyrere. Altså hellere en Golf R men det er økonomien sku ikke til
Drømmen er nu en A6 3,0TDi, men så skal vi i 0% afgift
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
- Skoulsen
- Medlem
- Indlæg: 558
- Tilmeldt: 25. mar 2009, 10:20
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gedved
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 31 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Meld dig ind i campingtrækker på facebook - der er der tit debat/erfaringer med kørsel med de små benzinere
Audi A4 B8.5 - 3.0 TDI 245 s-tronic Quattro.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5574
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 318 times
- Been thanked: 367 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Jeg vil nu påstå at det er TSI der er mest lineær. Det skriver du jo også indirekte med at "1.4´eren har et markant friskere antrit i bunden end TDI´en". Det er jeg bestemt enig i.GaSelle skrev:Det må være i en Golf, du har prøvet omtalte motorer. 1.4 TSI (i hvert fald i Superb) larmer ikke mere end en TDI - måske over 5K o/min, men der kommer jeg ikke hver dag. Begge de biler jeg prøvede var med DSG, hvis det har indflydelse, men 1.4´eren har et markant friskere antrit i bunden end TDI´en, der bare var kedelig. TDI´en trækker super lineært, men det opleves bare kedeligt - IMHO. Jeg har ejet en Superb TDI før, og har en TSI nu. TSI´en er billigere i service jvnf. Skoda´s prisliste.Korreborg skrev:DSG = jeg ville ikke turde benzin.
Nu får TSi vel også Partikel filter.
Egr er et problem på 1,6tdi ikke på 2,0.
Folk sammenligner ny benzin men gammel diesel.
I mine øjne larmer en 1,4tsi mere, den skal have mange flere omdrejninger før der sker noget(Kald mig bare kedelig),men giver man en diesel mange omdrejninger, så kører man forkert. Og ja, så larmer den helt vildt.
Jeg kører 18km/l, kører langt fra pænt, og der bliver brugt rigeligt med oliefyr.
Alm vedligeholdelse så er tsi vist dyrest, der skal ikke skiftes tændrør på en TDI.
Men ja enten er man til diesel eller også er man ikke
Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Men jeg er enig med Korreborg i, at der er flere med DQ200 som oplever problemer, end med de gearkasser som har vådkoblinger. Men jeg er nu glad for min DQ200.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
En TSI arbejder fra 1500 rpm og med speederen halvt i bund flyver min Golf afsted og skifter ved maksimalt 2500 rpm. Der siger den så godt som intet.Korreborg skrev: I mine øjne larmer en 1,4tsi mere, den skal have mange flere omdrejninger før der sker noget(Kald mig bare kedelig),men giver man en diesel mange omdrejninger, så kører man forkert. Og ja, så larmer den helt vildt.
I tomgang kan jeg ikke høre om motoren kører.
Ved 110 kmt går min 2000 rpm, det er måske en smule mere end en 150 HK TDI, men det må være minimalt.
Min eneste anke på benzineren er at får de noget at leve af, så sutter de dyre dråber i sig. Men kører man pænt er det nemt at gå langt literen.
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Min forrige bil var en Golf Sportsvan som jeg først prøvede med TDi motor. Den kørte som den skulle, men da jeg efterfølgende prøvede samme bil med 1,4 TSi (125 hk) var jeg slet ikke i tvivl - primært pga. støjniveauet, og det faktum at min daglige behov var 2x30 km pr. arbejdsdag.
TSi blev valget.
På det tidspunkt kom jeg fra en diesel, så var vant til det massive bundtræk, men til gengæld træt af de taber pusten ved højere omdrejninger, relativ høj grøn ejerafgift, motorgang/støj samt nogle ret store udskrivninger til vedligehold.
Nu hvor afgifterne får en nøk nedad, kunne en Passat GTE så ikke komme med i overvejelserne?
Brændstof økonomi ved benzindrift som en almindelig 1,4 TSi, DSG6 med vådkoblinger og et massivt bundtræk på 400 Nm fra 1.000 rpm(!).
Fra 4.000 rpm til max har man fuld effekt (218 hk), så en smule campingvogn på træk burde ikke være et problem - heller ikke over Kassel bakker
Mener at en GTE må trække 1.700 kg.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
TSi blev valget.
På det tidspunkt kom jeg fra en diesel, så var vant til det massive bundtræk, men til gengæld træt af de taber pusten ved højere omdrejninger, relativ høj grøn ejerafgift, motorgang/støj samt nogle ret store udskrivninger til vedligehold.
Nu hvor afgifterne får en nøk nedad, kunne en Passat GTE så ikke komme med i overvejelserne?
Brændstof økonomi ved benzindrift som en almindelig 1,4 TSi, DSG6 med vådkoblinger og et massivt bundtræk på 400 Nm fra 1.000 rpm(!).
Fra 4.000 rpm til max har man fuld effekt (218 hk), så en smule campingvogn på træk burde ikke være et problem - heller ikke over Kassel bakker
Mener at en GTE må trække 1.700 kg.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 299
- Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 20 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Det lyder faktisk for mig at du aldrig har prøvet en 1.4 Tsi med 150hk. og at sige at benzin er dyre i rep. viser bare at du ikke laver biler Du tror måske ikke dyserne går i stykker på en tdi?Korreborg skrev:
DSG = jeg ville ikke turde benzin.
Nu får TSi vel også Partikel filter.
Egr er et problem på 1,6tdi ikke på 2,0.
Folk sammenligner ny benzin men gammel diesel.
I mine øjne larmer en 1,4tsi mere, den skal have mange flere omdrejninger før der sker noget(Kald mig bare kedelig),men giver man en diesel mange omdrejninger, så kører man forkert. Og ja, så larmer den helt vildt.
Jeg kører 18km/l, kører langt fra pænt, og der bliver brugt rigeligt med oliefyr.
Alm vedligeholdelse så er tsi vist dyrest, der skal ikke skiftes tændrør på en TDI.
Men ja enten er man til diesel eller også er man ikke
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Det er også lidt et postulat at sige EGR ikke slides på 2.0 TDi. Jeg synes tit man hører om de skal skiftes, enten fordi de er døde i sod, eller akslen har sluppet, tandkransen har mistet en tand, eller køle-delen er utæt, så den suger kølevand ind.Senz skrev:Det lyder faktisk for mig at du aldrig har prøvet en 1.4 Tsi med 150hk. og at sige at benzin er dyre i rep. viser bare at du ikke laver biler Du tror måske ikke dyserne går i stykker på en tdi?Korreborg skrev:
DSG = jeg ville ikke turde benzin.
Nu får TSi vel også Partikel filter.
Egr er et problem på 1,6tdi ikke på 2,0.
Folk sammenligner ny benzin men gammel diesel.
I mine øjne larmer en 1,4tsi mere, den skal have mange flere omdrejninger før der sker noget(Kald mig bare kedelig),men giver man en diesel mange omdrejninger, så kører man forkert. Og ja, så larmer den helt vildt.
Jeg kører 18km/l, kører langt fra pænt, og der bliver brugt rigeligt med oliefyr.
Alm vedligeholdelse så er tsi vist dyrest, der skal ikke skiftes tændrør på en TDI.
Men ja enten er man til diesel eller også er man ikke
/Søren.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Hej og tak tror jegAAMS skrev:
Det her - det er fandme et godt indlæg! Og det kræver altså lidt mandsmod, at sætte sig ned og regne ud hvad det koster at have bil
Du har ikke haft nævneværdige reparationer på dine biler, som kan tippe regnestykket i den ene eller anden retning? En regning på 10.000 kroner kan potentielt "koste" 2 år at køre hjem, kan jeg se på dine tal.
Udover service og bremser, så har kun haft en død DPF diff. føler og en defekt tandstang over de sidste 2 biler. Så ikke rigtig noget der tipper den ene eller den anden vej. Men det er så også nye biler der er solgt inden de har kørt 100.000 km.
Alt herunder er ud fra en Passat B8. På alle plots er X-akse = km/år, Y-akse = Pris/md.
For mig ser regnestykket ud, som øverst herunder. Jeg overvejede også GTE, men det er total dårlig økonomi. Den skal købes af andre årsager end økonomi.
Plottet nedenunder er, hvis jeg tager tal fra Spritmonitor. Så ser det lidt anderledes ud. Men ved at kikke lidt på Spritmonitor, så finder man også ud af at Benzin er generelt lavere end diesel, fordi de fleste der køber benzin kun kører ture hvor den kører uøkonomisk, hvor imod de fleste diesel'er derinde er nogen som kører lange træk. Det giver en skæv fordel til diesel, fordi det ikke tager højde for at der er nogen som vil køre langt om året i en benziner. Så nederste plot er skæv til diesel fordel. Men selv om man bruger de tal, så er det først ved 60000 km/år de mødes.
- Vedhæftede filer
-
- Passat B8. Egne realistiske tal ud fra aktuelle målinger
- vagcars1.jpg (192.4 KiB) Vist 2194 gange
-
- Med tal fra Spritmonitor
- vagcars2.jpg (194.47 KiB) Vist 2194 gange
/Søren.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
I får lige et plot mere på 1.8 TSi og 2.0 TDi med spritmonitor tal, da det måske er mere relevant i forhold til spørgsmålet om at trække campingvogn en gang imellem.
I det tilfælde skal man næsten vælge en GTE, hvis man kører over 24000 km/år og man bør overveje diesel hvis man kører over 14000 km/år.
GTE'en vil dog aldrig slå diesel'en i økonomi.
I det tilfælde skal man næsten vælge en GTE, hvis man kører over 24000 km/år og man bør overveje diesel hvis man kører over 14000 km/år.
GTE'en vil dog aldrig slå diesel'en i økonomi.
- Vedhæftede filer
-
- vagcars3.jpg (197.4 KiB) Vist 2187 gange
/Søren.
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3405
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 873 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Læs hvad jeg skriver!
Alm vedligehold er i min verden IKKE reparationer. Måske jeg er forkert på den, men det er sådan vi deler det op i forsvaret
EGR er et massivt problem på 1.6TDI, jeg har ikke hørt om det i noget nær lignende skala i 2,0. Jeg skriver intet om at den ikke slides.
Men, da jeg skrev foregående indlæg havde jeg ikke tænkt over 60000 km service på DSG6. Så TDIen er dyrere, aner ikke hvad 4 tændrør koster, men sikkert en del under 2500kr
Min lillebror og svoger har begge 1,4 TSI (Passat/Octavia), og har haft en A4 låne bil, så har kørt en del kilometer med motoren.
Alm vedligehold er i min verden IKKE reparationer. Måske jeg er forkert på den, men det er sådan vi deler det op i forsvaret
EGR er et massivt problem på 1.6TDI, jeg har ikke hørt om det i noget nær lignende skala i 2,0. Jeg skriver intet om at den ikke slides.
Men, da jeg skrev foregående indlæg havde jeg ikke tænkt over 60000 km service på DSG6. Så TDIen er dyrere, aner ikke hvad 4 tændrør koster, men sikkert en del under 2500kr
Min lillebror og svoger har begge 1,4 TSI (Passat/Octavia), og har haft en A4 låne bil, så har kørt en del kilometer med motoren.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Tror jeg også vi gør.Korreborg skrev: Læs hvad jeg skriver!
Alm vedligehold er i min verden IKKE reparationer.
Jeg forholder mig ikke til ordkløveri om det er vedligehold eller reparationer - jeg taler om omkostninger. Jeg har kun fokus på om der er elementer der er højere omkostninger på i den ene variant i forhold til den anden.
Bare til info, så kan NKG tændrør til 1.4TSi fås til ca. 40 kr/stk - flytter ikke alverden.
/Søren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 10. apr 2013, 07:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Jeg har den nye Touran, 2.0 tdi. Jeg kører ca. 60 km hver vej, til og fra arbejde, hvoraf ca. 95% er motorvej. Årligt bliver det til ca. 35.000 km. Personligt havde jeg helst kørt benzin eller hybrid, men fravalgte 1.4'eren af to primære grunde:
1. Manglende moment ved overhaling med 110-130 km/t. Touranen vejer næsten 1600 kg og jeg synes 1.4'eren på motorvej, virker "tung". Acceleration fra 0 er der dog ingen umiddelbar forskel.
2. Dsg6 kontra dsg7. Havde tidligere en Octavia med dsg7, som fik skiftet koblinger flere gange. Med de historier man hører, så turde jeg simpelthen ikke igen. Garanti eller ej :/
1. Manglende moment ved overhaling med 110-130 km/t. Touranen vejer næsten 1600 kg og jeg synes 1.4'eren på motorvej, virker "tung". Acceleration fra 0 er der dog ingen umiddelbar forskel.
2. Dsg6 kontra dsg7. Havde tidligere en Octavia med dsg7, som fik skiftet koblinger flere gange. Med de historier man hører, så turde jeg simpelthen ikke igen. Garanti eller ej :/
- vw4ever
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4072
- Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 339 times
- Been thanked: 204 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Fabriksopgivelser:Grandjean skrev:Jeg har den nye Touran, 2.0 tdi. Jeg kører ca. 60 km hver vej, til og fra arbejde, hvoraf ca. 95% er motorvej. Årligt bliver det til ca. 35.000 km. Personligt havde jeg helst kørt benzin eller hybrid, men fravalgte 1.4'eren af to primære grunde:
1. Manglende moment ved overhaling med 110-130 km/t. Touranen vejer næsten 1600 kg og jeg synes 1.4'eren på motorvej, virker "tung". Acceleration fra 0 er der dog ingen umiddelbar forskel.
2. Dsg6 kontra dsg7. Havde tidligere en Octavia med dsg7, som fik skiftet koblinger flere gange. Med de historier man hører, så turde jeg simpelthen ikke igen. Garanti eller ej :/
Acceleration 80-120 km benzin. 10,5 sek
Acceleration 80-120 km diesel. 10,5 sek
Så der burde ikke være den store forskel. ?
Fra 0-100 er benzinen 0,4 sek hurtigere
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Jeg vil da håbe at føreren af en blå polo BlueGT med catback og sænkning ikke begår selvmord, nu da han fik grundig røvfuld af min Leon i Næstved idag.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
- vw4ever
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4072
- Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 339 times
- Been thanked: 204 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
Har Næstved et sted uden fartbegrænsning, eller fik han røvfuld op til de 60 km/tCharlimike skrev:Jeg vil da håbe at føreren af en blå polo BlueGT med catback og sænkning ikke begår selvmord, nu da han fik grundig røvfuld af min Leon i Næstved idag.
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
- Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 210 times
Re: 1,4 tsi eller 2,0 tdi
0 til 130 med LC var let for mig. Men sikke en skinke, er helt sikker på det var en tumpe fordi der blev zig sag overhalet for at komme frem hvor der car 2 sporet. Fik så muligheden da vi begge holdt for rødt i en 70 zone. Men hvor er det tamt at få det lange lys og horn fordi fyren ikke kan være med. Kunne godt være chippet da meget andet gøj var lavet ved den.
Har 241hk 500nm i min st. car. Max moment lagt ud i høje rpm, så den dør ikke lige. Den har dog stadig pænt moment fra 2000rpm alligevel.
Har 241hk 500nm i min st. car. Max moment lagt ud i høje rpm, så den dør ikke lige. Den har dog stadig pænt moment fra 2000rpm alligevel.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"