NoX opdatering version 2, cffb

Besvar
Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

NoX opdatering version 2, cffb

Indlæg af Bopjensen » 28. sep 2017, 19:18

Hej

En venlig dame fra VW ringede og sagde at der var en "produkt opdatering" til min passat.
Hun kunne desværre ikke oplyse hvad opdateringen gik ud på...

Jeg fik så fat i værkføren og han kunne fortælle at det var en ny NoX opdatering.
Han kunne dog heller ikke oplyse hvad der var anderledes i den nye.

Mit problem er at jeg har fået den optimeret med udgangspunkt i den første version.

Jeg har ikke lyst til at få den opdatering, så min optimering bliver overskrevet, omvendt er jeg bekymret for at de har fundet ud af at der er en fejl i den første opdatering, og som jeg kører rundt med nu, det har jeg jo heller ikke lyst til.

Er der nogen der ved hvad denne nye Nox opdatering gør?

Venlig hilsen Bo

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: NoX opdatering version 2, cffb

Indlæg af Charlimike » 29. sep 2017, 14:38

Det bedste du kan gøre, er faktisk at få den rullet tilbage til skandale sw, og få den tunet på den baggrund.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Rittersport
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: DynoTrim
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: NoX opdatering version 2, cffb

Indlæg af Rittersport » 29. sep 2017, 14:57

Hej Bo..

Siden du var her har jeg undersøgt lidt hvad det var der skete på dagen. Som du kan huske var der lidt udfordringer da vi skulle unlocke den. På daværende tidspunkt fik man ikke valget om man rent faktisk ville downgrade ecu'en for at unlocke.. Det gjorde Flashtool'et åbenbart bare af sig selv da den sidste nye version ikke var tilgængelig. Du havde 9977 i da du kom og nu har du 9936 i som er den sidste version inden Dieselgate fix.. Så du er rent faktisk home free allerede.

Så lad endelig være med at få noget endnu nyere lagt i.
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: NoX opdatering version 2, cffb

Indlæg af Bopjensen » 29. sep 2017, 20:38

Hej

Det lyder godt nok bare lækkert!!!

Jeg har lige tjekke, og du har ret. Den kører med 9936 nu.

Vil det så sige at jeg heller ikke kører med forhøjet dysetryk eller noget?

Jeg var på VW for noget tid siden, fordi de skulle tjekke om der var kommet ny SW til servo. Gad vide om deres klamme computer lige har sniffet om jeg nu stadig havde den rigtige SW version i ECU...

Venlig hilsen Bo

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: NoX opdatering version 2, cffb

Indlæg af HansH » 29. sep 2017, 23:00

Bopjensen skrev:Vil det så sige at jeg heller ikke kører med forhøjet dysetryk eller noget?

Jeg var på VW for noget tid siden, fordi de skulle tjekke om der var kommet ny SW til servo. Gad vide om deres klamme computer lige har sniffet om jeg nu stadig havde den rigtige SW version i ECU...
1. Ja, det vil sige at railtryk - og alt mulig andet - er tilbage til normal. Den mest oplagte forskel du kan konstatere, må være intervallet mellem aktiv regen.

2. Ifølge de oplysninger og svar jeg har fået fra Semler mht processen, så interesserer aut. værksted sig IKKE for sw version fremadrettet. Når først det er registreret nede i Fort (K)NOx i Wolfsburg, at dit stelnr har været inde og få opdateringen til serviceaktion 23R7 lagt på, så er du stemplet i bogen, og sagen dermed lukket fra deres side.
Men! På samme måde som når du kører med optimering, ville jeg helt klart gardere mig ved altid at understrege ved indskrivning på aut. værksted, at de IKKE må opdatere din motorstyringssoftware!

Nu kommer de så åbenbart og siger at der er en opdatering til opdateringen. Den mener jeg helt klart må være at betragte som frivillig. Den er ikke en del af en tilbagekaldelsesaktion. Du har medvirket til det myndighederne kræver af dig herhjemme.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

hansen123
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 14. jul 2008, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vanløse
Has thanked: 0
Been thanked: 21 times

Re: NoX opdatering version 2, cffb

Indlæg af hansen123 » 29. sep 2017, 23:25

Bopjensen skrev:Hej

En venlig dame fra VW ringede og sagde at der var en "produkt opdatering" til min passat.
Hun kunne desværre ikke oplyse hvad opdateringen gik ud på...

Jeg fik så fat i værkføren og han kunne fortælle at det var en ny NoX opdatering.
Han kunne dog heller ikke oplyse hvad der var anderledes i den nye.

Mit problem er at jeg har fået den optimeret med udgangspunkt i den første version.

Jeg har ikke lyst til at få den opdatering, så min optimering bliver overskrevet, omvendt er jeg bekymret for at de har fundet ud af at der er en fejl i den første opdatering, og som jeg kører rundt med nu, det har jeg jo heller ikke lyst til.

Er der nogen der ved hvad denne nye Nox opdatering gør?

Venlig hilsen Bo
Hvilket værksted har udført opdateringen?

Der har været et nedbrud i ELSA i en kort periode mens nogle kunder har været på værkstedet, dette gør at man potentielt kan have mistet dokumentationen for at opdateringen har fundet sted. Hvis dette er tilfældet så er hverken du eller værkstedet ikke herrer over dette, staten har talt, der skal ligge fyldestgørende dokumentation for dette er sket.

Jeg har ikke hørt der skulle være kommet en ny NOx opdatering (på nogle platforme overhovedet?) ellers skal det være servicerådgiveren der forveksler det med noget andet?
Tidligere: Leon FR 2.0 TSI
2017 A3 Sport Sportback 2.0 TFSI S-tronic S-Line mit alles

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: NoX opdatering version 2, cffb

Indlæg af Bopjensen » 30. sep 2017, 05:11

Grenå
Den blev opdateret for over et år siden, men var for en lille måned siden inde og få tjekket om der var ny sw til servostyring.
Det er reg. Nr AN84173, hvis du kan se noget ud fra det.

Skal lige siges at telefon forbindelsen var ret dårlig, så jeg fik ikke lige det hele med. Han snakkede godt nok noget om sw versioner.

Venlig hilsen Bo

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: NoX opdatering version 2, cffb

Indlæg af HansH » 30. sep 2017, 06:44

hansen123 skrev:Jeg har ikke hørt der skulle være kommet en ny NOx opdatering (på nogle platforme overhovedet?) ellers skal det være servicerådgiveren der forveksler det med noget andet?
Jeg må sige, at jeg har heller ikke hørt eller læst noget om en sådan opdatering til opdateringen.

Din fik 9977 da den blev opdateret.
Der findes både 9978, 9979 og 9980 - det er dem jeg umiddelbart kender til - men de er ikke at betragte som "forbedringer" af 9977. De anvendes blot hver især til forskellige kombinationer af motor, gear, osv.
En af mine kammerater har lige importeret en Passat 2014 CFGC 177HK/DSG/4Motion og den kører med 9979.
Et andet vc medlem har en Passat 2013 CFGC 177HK/DSG/alm forhjulstræk og den kører med 9978.

Det kunne måske godt lyde lidt som atmosfærisk støj på en skrøbelig tlf.forbindelse.. :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: NoX opdatering version 2, cffb

Indlæg af Bopjensen » 30. sep 2017, 07:21

hmm, så dårlig var forbindelsen nu heller ikke.

Jeg er sikker på at han sagde det var nox, og at der var noget med SW version nummeret.

Da det var damen der ringede var jeg sikker på at det var den der med ABS styreboksen.

Hmm, må vidst prøve at ringe til dem når jeg kommer hjem igen i uge 41.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: NoX opdatering version 2, cffb

Indlæg af HansH » 30. sep 2017, 07:35

Bopjensen skrev:Hmm, må vidst prøve at ringe til dem når jeg kommer hjem igen i uge 41.
Ja det er nok det bedste.
Og holde fast i at din bil er opdateret, og at dette bør være afspejlet i systemet. En evt følgeopdatering må være at betragte som frivillig. Listen der sendes fra Semler til synsmyndighederne, siger ikke noget om versionsnr. Den indeholder blot bilens stelnr hvis den ikke er opdateret.

Samt fremadrettet ved besøg hos aut, sikre at de ikke rører ved motorstyringens software, præcis som hvis du havde en tuning du ikke vil have slettet.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: NoX opdatering version 2, cffb

Indlæg af Bopjensen » 30. sep 2017, 08:29

Tror bare jeg afmonterer ECUen når den skal på værksted fremadrettet... :-)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: NoX opdatering version 2, cffb

Indlæg af HansH » 30. sep 2017, 08:31

Bopjensen skrev:Tror bare jeg afmonterer ECUen når den skal på værksted fremadrettet... :-)
Selvfølgelig! :D :D
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Besvar

Tilbage til "Motor"