Hej alle.
Efter at have kørt toyota i mere end 12 år, påtænker jeg at købe en passat b7 med 1,4 tsi 122 hk motor og dsg.
Efter et besøg på https://www.spritmonitor.de kan jeg se at forbruget er forskelligt afhængigt af årgang, så årgang 2011-2012 kører ca. 13,3 km/l i snit og årgang 2013-2014 kører ca. 14,1 km/l i snit.
Alle årgange er officielt angivet til 16,7 km/l i snit.
Spørgsmål 1:
der kan naturligvis være en vis usikkerhed på målingerne, men da der er en tendens i tallene, vil jeg alligevel høre om nogen ved noget om, hvorvidt motoren og forbruget et blevet forbederet i 2013-2014 modellerne og eventuelt på hvilken måde.
Spørgsmål 2:
kan man gøre noget yderligere for at nedbringe forbruget?
Med venlig hilsen
wingman
1,4 Tsi - Forskel I Benzinforbrug På 2011-2012 Vs 2013-2014
- Kinojserguru
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1717
- Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
Re: 1,4 Tsi - Forskel I Benzinforbrug På 2011-2012 Vs 2013-2
Mig bekendt, er de 2 motorer vidt forskellige, den første er med kæde og den sidste er med tandrem, har du mulighed for det, ville jeg helt sikkert vælge en motor med tandrem.
/ Erik.
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 1. okt 2017, 08:07
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 1,4 Tsi - Forskel I Benzinforbrug På 2011-2012 Vs 2013-2
Jeg mener nu først at det var i 2015 at de gik tilbage til tandrem, men kæder skulle ikke være et problem, hvis man hører efter dem og får dem checket og evt. Skiftet.
- GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5582
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 324 times
- Been thanked: 370 times
Re: 1,4 Tsi - Forskel I Benzinforbrug På 2011-2012 Vs 2013-2
Dem med kæde har vist ikke Start-Stop, hvilket øger forbruget i tomgang. Derudover mener jeg at dem med kæde er Euro5 og dem med rem er Euro6.
Jeg ville klart også gå efter en med rem. I Polo kom motorerne (1,2 TSI) med rem ifbm faceliftet til 6C fra uge 22 2014. 1,4 TSI ACT har været med rem siden lanceringen (mener det var til model 2013)
Jeg ville klart også gå efter en med rem. I Polo kom motorerne (1,2 TSI) med rem ifbm faceliftet til 6C fra uge 22 2014. 1,4 TSI ACT har været med rem siden lanceringen (mener det var til model 2013)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
- Kinojserguru
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1717
- Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
Re: 1,4 Tsi - Forskel I Benzinforbrug På 2011-2012 Vs 2013-2
For lige at nævne en Golf, så mener jeg at en G6 er med kæde og en G7 er med rem, min G7 er fra 13 og den har rem.
/ Erik.
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6227
- Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 213 times
Re: 1,4 Tsi - Forskel I Benzinforbrug På 2011-2012 Vs 2013-2
Passat 1,4TSI B7 122HK havde kæde frem til produktionen stoppede i oktober 2014. Først da efterfølgeren kom fik en 1,4TSI tandrem.
Som andre skriver har de to motorgenerationer absolut intet til fælles. Bortset fra boring og slaglængde.
Som andre skriver har de to motorgenerationer absolut intet til fælles. Bortset fra boring og slaglængde.
- Kinojserguru
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1717
- Tilmeldt: 1. jul 2013, 19:45
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 22 times
- Kontakt:
Re: 1,4 Tsi - Forskel I Benzinforbrug På 2011-2012 Vs 2013-2
Er det den sidste VW model der har kørt med kæde så ? altså indtil 10/14erlingvj skrev:Passat 1,4TSI B7 122HK havde kæde frem til produktionen stoppede i oktober 2014. Først da efterfølgeren kom fik en 1,4TSI tandrem.
Som andre skriver har de to motorgenerationer absolut intet til fælles. Bortset fra boring og slaglængde.
/ Erik.
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX
2013 Golf 7 1.4 TSI 140 HK DSG Highline varevognsmodel.
1995 Honda Shadow VT600 VLX