Er der nogen herinde der ved hvor god og rensende effekten er på ens bil ved at købe den dyre diesel fra eksempelvis Cirkel K istedet for at hælde en bell-Add rens i?
Min dieselbil får alt for mange korte ture hvor motoren ikke bliver ordenlig driftvarm og jeg har indtil nu købt en service rens fra bell add og hældt i en 3-4 gange om året.
Men hvis den rensende effekt er næsten lige så god, kan det bedre betale sig at købe den dyre diesel hver gang, eller hvad?
Vh
mads
Miles plus diesel vs. Bell Add
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 78
- Tilmeldt: 16. dec 2016, 09:16
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Miles plus diesel vs. Bell Add
Jeg købte næsten altid diesel hos Shell og brugte ofte service rens osv, men det "frelste "ikke min motor for bøvl pga alt for korte ture, så jeg endte med at købe en benzin bil istedet og det har helt klart sparet mig for en ordentlig nævefuld dollars
No Letting the Old Man In!
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 351
- Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 39 times
Re: Miles plus diesel vs. Bell Add
Det er ingen tvivl om at alle biler har det godt med at blive blæst igennem fra tid til anden. Specielt diesel motorer har det godt med det bagefter. Hvis man bor i en mindre by i provinsen (ikke noget imod provinser) og ikke kører mange lange ture på motorvejen, så er en diesel motor kun til besvær. Den larmer, bilen er næsetung, svær at manøvrere, og så bliver den tilstoppet. Jeg tror ikke at shell V power eller bell add hjælper så meget i det tilfælde.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 26. maj 2015, 19:52
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Herfølge
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 52 times
Re: Miles plus diesel vs. Bell Add
Men det er vel ikke 100% sikkert, at en diesel bliver tilstoppet af små ture? Jeg havde engang en Kia Sorento, som i de 6-7 år jeg havde den, stort set kun kørte små ture. Der skete aldrig noget, og alle service klarede den fint.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10859
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1882 times
Re: Miles plus diesel vs. Bell Add
Nu skriver du ikke, hvad det er for en bil - men en nyere CR med DPF er noget mere følsom, end en ældre Sorento
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 26. maj 2015, 19:52
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Herfølge
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 52 times
Re: Miles plus diesel vs. Bell Add
Det var / er en fra 2004. Den lever stadig som en ekstra bilGaSelle skrev:Nu skriver du ikke, hvad det er for en bil - men en nyere CR med DPF er noget mere følsom, end en ældre Sorento
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10859
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1882 times
Re: Miles plus diesel vs. Bell Add
Det var også ment generelt - man kan ikke sammenligne en ny CR/DPF/EGR diesel med en 13 år gammel diesel. De nye er mere følsomme, er min opfattelse.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 351
- Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 39 times
Re: Miles plus diesel vs. Bell Add
Nej, nej. De ældre diesel motorer klarer sig fint til bykørsel . De nyere med en såkaldt DPF filter har det med at tilstoppe den. Men filter kan jo renses. Det er jo forbundet med visse udgifter, meen, det jo teoretisk set mere bøvl me de nye diesel motorer. Dermed ikke sagt at ALLE de nyere diesel motorer har det problem. De største problemer findes nok på www.vagcars.dk . Jeg har ikke hørt fra nogen i min omgangskreds at de har problemer med deres diesel motor. Men jeg kender nogen der har problemer med DSG, og andre med helt almindelig manuel gærkasse, hvor både svinghjul og kobling stod af ved ca. 120000 km. Og vi snakker om en Audi A4 til næsten en halv mio.PF skrev:Men det er vel ikke 100% sikkert, at en diesel bliver tilstoppet af små ture? Jeg havde engang en Kia Sorento, som i de 6-7 år jeg havde den, stort set kun kørte små ture. Der skete aldrig noget, og alle service klarede den fint.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Re: Miles plus diesel vs. Bell Add
Havde for år tilbage en Nissan king cab diesel og den kørte altid kun korte ture og uden noget som helst bøvl, derfor troede jeg "naivt" at en nyere diesel ville kører ligeså problemløst men næh nej det var kun bøvl og særdeles dyrt bøvl
Så efter alt det miljø grej er blevet mont, er det en rigtig go ide at købe benzin bil, hvis altså ikke man næsten udelukkende kører lange ture på motorvej.
Så efter alt det miljø grej er blevet mont, er det en rigtig go ide at købe benzin bil, hvis altså ikke man næsten udelukkende kører lange ture på motorvej.
No Letting the Old Man In!