Miles plus diesel vs. Bell Add

Besvar
Roelsgaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 78
Tilmeldt: 16. dec 2016, 09:16
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Miles plus diesel vs. Bell Add

Indlæg af Roelsgaard » 2. okt 2017, 16:12

Er der nogen herinde der ved hvor god og rensende effekten er på ens bil ved at købe den dyre diesel fra eksempelvis Cirkel K istedet for at hælde en bell-Add rens i?

Min dieselbil får alt for mange korte ture hvor motoren ikke bliver ordenlig driftvarm og jeg har indtil nu købt en service rens fra bell add og hældt i en 3-4 gange om året.
Men hvis den rensende effekt er næsten lige så god, kan det bedre betale sig at købe den dyre diesel hver gang, eller hvad?

Vh
mads

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Miles plus diesel vs. Bell Add

Indlæg af ESN » 2. okt 2017, 17:52

Jeg købte næsten altid diesel hos Shell og brugte ofte service rens osv, men det "frelste "ikke min motor for bøvl pga alt for korte ture, så jeg endte med at købe en benzin bil istedet og det har helt klart sparet mig for en ordentlig nævefuld dollars ;)
No Letting the Old Man In!

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Miles plus diesel vs. Bell Add

Indlæg af mobilos » 4. okt 2017, 08:09

Det er ingen tvivl om at alle biler har det godt med at blive blæst igennem fra tid til anden. Specielt diesel motorer har det godt med det bagefter. Hvis man bor i en mindre by i provinsen (ikke noget imod provinser) og ikke kører mange lange ture på motorvejen, så er en diesel motor kun til besvær. Den larmer, bilen er næsetung, svær at manøvrere, og så bliver den tilstoppet. Jeg tror ikke at shell V power eller bell add hjælper så meget i det tilfælde.

PF
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 26. maj 2015, 19:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herfølge
Has thanked: 104 times
Been thanked: 52 times

Re: Miles plus diesel vs. Bell Add

Indlæg af PF » 4. okt 2017, 08:36

Men det er vel ikke 100% sikkert, at en diesel bliver tilstoppet af små ture? Jeg havde engang en Kia Sorento, som i de 6-7 år jeg havde den, stort set kun kørte små ture. Der skete aldrig noget, og alle service klarede den fint.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10859
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1882 times

Re: Miles plus diesel vs. Bell Add

Indlæg af GaSelle » 4. okt 2017, 09:06

Nu skriver du ikke, hvad det er for en bil - men en nyere CR med DPF er noget mere følsom, end en ældre Sorento :)

PF
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 26. maj 2015, 19:52
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herfølge
Has thanked: 104 times
Been thanked: 52 times

Re: Miles plus diesel vs. Bell Add

Indlæg af PF » 4. okt 2017, 09:09

GaSelle skrev:Nu skriver du ikke, hvad det er for en bil - men en nyere CR med DPF er noget mere følsom, end en ældre Sorento :)
Det var / er en fra 2004. Den lever stadig som en ekstra bil Billede

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10859
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1882 times

Re: Miles plus diesel vs. Bell Add

Indlæg af GaSelle » 4. okt 2017, 09:12

Det var også ment generelt - man kan ikke sammenligne en ny CR/DPF/EGR diesel med en 13 år gammel diesel. De nye er mere følsomme, er min opfattelse.

mobilos
Nyt medlem
Indlæg: 351
Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 35 times
Been thanked: 39 times

Re: Miles plus diesel vs. Bell Add

Indlæg af mobilos » 4. okt 2017, 12:32

PF skrev:Men det er vel ikke 100% sikkert, at en diesel bliver tilstoppet af små ture? Jeg havde engang en Kia Sorento, som i de 6-7 år jeg havde den, stort set kun kørte små ture. Der skete aldrig noget, og alle service klarede den fint.
Nej, nej. De ældre diesel motorer klarer sig fint til bykørsel :D . De nyere med en såkaldt DPF filter har det med at tilstoppe den. Men filter kan jo renses. Det er jo forbundet med visse udgifter, meen, det jo teoretisk set mere bøvl me de nye diesel motorer. Dermed ikke sagt at ALLE de nyere diesel motorer har det problem. De største problemer findes nok på www.vagcars.dk :lol: . Jeg har ikke hørt fra nogen i min omgangskreds at de har problemer med deres diesel motor. Men jeg kender nogen der har problemer med DSG, og andre med helt almindelig manuel gærkasse, hvor både svinghjul og kobling stod af ved ca. 120000 km. Og vi snakker om en Audi A4 til næsten en halv mio. :shock:

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Miles plus diesel vs. Bell Add

Indlæg af ESN » 4. okt 2017, 14:00

Havde for år tilbage en Nissan king cab diesel og den kørte altid kun korte ture og uden noget som helst bøvl, derfor troede jeg "naivt" at en nyere diesel ville kører ligeså problemløst men næh nej det var kun bøvl og særdeles dyrt bøvl :evil:
Så efter alt det miljø grej er blevet mont, er det en rigtig go ide at købe benzin bil, hvis altså ikke man næsten udelukkende kører lange ture på motorvej.
No Letting the Old Man In!

Besvar

Tilbage til "Motor"