Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
- mrGDS0
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 6. okt 2017, 13:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Hej venner,
jeg købte en audi a5, 2.0 tfsi fra 2009 af en privat for 1,25 mdr. Siden
for et par uger siden begyndte den at vise mangel på olie. Der er ingen oliepind, men kun visning i instrumentbrættet. Jeg påfyldte en liter olie på og det drak den over 5-6oo km. Der er ingen tegn på oliespild i motorrummet eller nedenunder… begge udstødningsrør er også lidt tilsodet. Nu drikker den 1l over ca. 100 km.
Jeg har læst om disse fejl http://www.a5oc.com/forums/a5-gener...i-oil.html , hvor mange under de 3 års garanti fik udskiftet (stempler), ringe og plejlstænger..hvad gør jeg ?
Min mekaniker henviser til den oprindelige fejl og at worst case er udskiftning af stempler og pakninger. Det skulle være meget dyrt og det vil han ikke rode sig ud i.
Har også talt med en autoriseret audi hus. De vil have 3200 kr for diagnosering og en olievejning. Herefter vil de give tilbud på rep. Og worst case er nye stempler/pejlestænger til ca. 25.000 kr incl. Kulance, da det normalt koster op til 50-60.000 kr.
En anden aut. Audihus siger at bilen er for gammel til kulance/garanti og at de ikke vil bruge penge på fejlfinding, men skifte stempler og pejle med det samme...
Hvad gør jeg?
jeg købte en audi a5, 2.0 tfsi fra 2009 af en privat for 1,25 mdr. Siden
for et par uger siden begyndte den at vise mangel på olie. Der er ingen oliepind, men kun visning i instrumentbrættet. Jeg påfyldte en liter olie på og det drak den over 5-6oo km. Der er ingen tegn på oliespild i motorrummet eller nedenunder… begge udstødningsrør er også lidt tilsodet. Nu drikker den 1l over ca. 100 km.
Jeg har læst om disse fejl http://www.a5oc.com/forums/a5-gener...i-oil.html , hvor mange under de 3 års garanti fik udskiftet (stempler), ringe og plejlstænger..hvad gør jeg ?
Min mekaniker henviser til den oprindelige fejl og at worst case er udskiftning af stempler og pakninger. Det skulle være meget dyrt og det vil han ikke rode sig ud i.
Har også talt med en autoriseret audi hus. De vil have 3200 kr for diagnosering og en olievejning. Herefter vil de give tilbud på rep. Og worst case er nye stempler/pejlestænger til ca. 25.000 kr incl. Kulance, da det normalt koster op til 50-60.000 kr.
En anden aut. Audihus siger at bilen er for gammel til kulance/garanti og at de ikke vil bruge penge på fejlfinding, men skifte stempler og pejle med det samme...
Hvad gør jeg?
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 393 times
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Surt Hvis bilen bruger 1 liter på 100 km. så er det efter min mening helt spildt at bruge penge på en olievejning.
Der er ingen tvivl om at det er stempler/ringe der er synderen. Få et andet værksted/cylinderservice til at give et bud på reparationen end Audi.
Der er ingen tvivl om at det er stempler/ringe der er synderen. Få et andet værksted/cylinderservice til at give et bud på reparationen end Audi.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 180
- Tilmeldt: 16. aug 2017, 23:41
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Træls
Men ja ingen grund til at bruge penge på undersøgelse,
vil råde dig til at finde en Uautoiseret værksted og få en samlet pris derfra på udskiftning af de stempel ringe, der er en del at spare der, i forhold til et audi værksted, husk på at timelønnen er næsten det DOBBELTE på et audi sted end et lille værksted..
Og på sådanne motor reparationer er det timelønnen der er det dyreste, oftest
Men ja ingen grund til at bruge penge på undersøgelse,
vil råde dig til at finde en Uautoiseret værksted og få en samlet pris derfra på udskiftning af de stempel ringe, der er en del at spare der, i forhold til et audi værksted, husk på at timelønnen er næsten det DOBBELTE på et audi sted end et lille værksted..
Og på sådanne motor reparationer er det timelønnen der er det dyreste, oftest
Nuværende:
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI 177Hk Quattro S-Tronic
Ældre:
Golf 7 Highline 1.4 TSI 140Hk DSG7
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI 177Hk Quattro S-Tronic
Ældre:
Golf 7 Highline 1.4 TSI 140Hk DSG7
-
- Medlem
- Indlæg: 582
- Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Virkelig surt - trist man nu om dag skal google alt inden køb, og sælger har helt sikkert været klar over motoren var defekt. Det er altid problemet med privatkøb, men rigtig dårlig stil fra sælger. Kontakt ham og sig tak for manglende information. Det hjælper ikke, men jeg var fandme blevet vred.
Jeg tror stempler og ringe kan udskiftes for omkring 20.000 - 25.000 kr.
Jeg tror stempler og ringe kan udskiftes for omkring 20.000 - 25.000 kr.
Mange hilsner
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 137
- Tilmeldt: 20. apr 2009, 11:36
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Føler sgu med dig
Har man ikke selvom det er en privat handel den mulighed at hvis det kan bevises at tidl. ejer har undladt at oplyse om fejlen kan tidl. ejer hæfte for udgifterne/handlen annulleres?
Jeg havde nok besøgt de aut. forhandlere i sælgers nær område og spurgt til historikken, for at klarlægge om sælger har haft kendskab til problemet.
Har man ikke selvom det er en privat handel den mulighed at hvis det kan bevises at tidl. ejer har undladt at oplyse om fejlen kan tidl. ejer hæfte for udgifterne/handlen annulleres?
Jeg havde nok besøgt de aut. forhandlere i sælgers nær område og spurgt til historikken, for at klarlægge om sælger har haft kendskab til problemet.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 411
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 07:24
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 23 times
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Som andre har nævnt er det nye stempler og stempelringe. Jeg har en 1.8TSI der også har et behov for olie der overskrider det tilladte. Jeg har fået en tid til olievejning og det er hos VW selv, og bilen er stadig under 6mdr brugtvognsgaranti. Det skal nok blive spændende, så jeg føler også med dig.
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Hvis der et aut. Værksted der vil lave det for 25000 så sæt igen , det blir ikke ret meget billigere , heller ikke u-aut. Nok ikke engang orange
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- mrGDS0
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 6. okt 2017, 13:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
hej blackfinger, alle audi aut. Værksted anbefaler en olievejning. De siger, at det giver meget vigtig info til deres diagnosering.blackfinger skrev:surt hvis bilen bruger 1 liter på 100 km. Så er det efter min mening helt spildt at bruge penge på en olievejning.
Der er ingen tvivl om at det er stempler/ringe der er synderen. Få et andet værksted/cylinderservice til at give et bud på reparationen end audi.
Ad. Andet værksted: audi vil jo give 2 års garanti mod ny olieudslip.... Er det ikke det værd?
- mrGDS0
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 6. okt 2017, 13:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
audi værksted giver jo 2 års garanti på arbejdet og nyt olieudslip. Det er vel det værd, selvom jeg ikke er rig... Jeg kan jo godt lægge en opgave på autobutler, men tror ikke at det er det værd.andersrh skrev:træls
men ja ingen grund til at bruge penge på undersøgelse,
vil råde dig til at finde en uautoiseret værksted og få en samlet pris derfra på udskiftning af de stempel ringe, der er en del at spare der, i forhold til et audi værksted, husk på at timelønnen er næsten det dobbelte på et audi sted end et lille værksted..
Og på sådanne motor reparationer er det timelønnen der er det dyreste, oftest
- mrGDS0
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 6. okt 2017, 13:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Hvis sælger har vidst det; hvordan kan jeg så køre 1500 km og 1 mdr uden at der skete noget? Der startede faktisk da jeg havde en trailer med lidt murstenrester bag på krogen..LKA63 skrev:Virkelig surt - trist man nu om dag skal google alt inden køb, og sælger har helt sikkert været klar over motoren var defekt. Det er altid problemet med privatkøb, men rigtig dårlig stil fra sælger. Kontakt ham og sig tak for manglende information. Det hjælper ikke, men jeg var fandme blevet vred.
Jeg tror stempler og ringe kan udskiftes for omkring 20.000 - 25.000 kr.
- mrGDS0
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 6. okt 2017, 13:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Tak ven. Det er jo umuligt at påvise. Sælger købte bilen fra Jylland og havde haft den i ca. 2 års. Måske skulle spørge jeg de lokale værksteder som har serviceret bilen? Hvad skal eg sige til dem?sglaursen skrev:Føler sgu med dig
Har man ikke selvom det er en privat handel den mulighed at hvis det kan bevises at tidl. ejer har undladt at oplyse om fejlen kan tidl. ejer hæfte for udgifterne/handlen annulleres?
Jeg havde nok besøgt de aut. forhandlere i sælgers nær område og spurgt til historikken, for at klarlægge om sælger har haft kendskab til problemet.
- mrGDS0
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 6. okt 2017, 13:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Ja, sådan er det med køb af brugt hos privat vs forhandler. De 20% ekstra man betaler hos forhandler, er nok noget værd, hvis der opstår ngt de første 3 mdr eller 6 mdr... Glæder mig til at følge din "sag"cshp skrev:Som andre har nævnt er det nye stempler og stempelringe. Jeg har en 1.8TSI der også har et behov for olie der overskrider det tilladte. Jeg har fået en tid til olievejning og det er hos VW selv, og bilen er stadig under 6mdr brugtvognsgaranti. Det skal nok blive spændende, så jeg føler også med dig.
- mrGDS0
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 6. okt 2017, 13:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Forresten - Det er vel ikke farligt at køre i den så længe man påfylder olie? Motoren kan vel ikke gå itu?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 610 times
- Been thanked: 349 times
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Med så heftigt forbrug tror jeg det er kritisk for katalysatoren.. Jeg ville lade den stå.mrGDS0 skrev:Forresten - Det er vel ikke farligt at køre i den så længe man påfylder olie? Motoren kan vel ikke gå itu?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Det behøver nu ikke at være stempelringene der er kun synderen, en defekt turbo kan også drikke en del olie.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Hvis det er kommet fra den ene dag til den anden så tror jeg ikke det er stempelringene, for det burde komme over tid.mrGDS0 skrev:Hvis sælger har vidst det; hvordan kan jeg så køre 1500 km og 1 mdr uden at der skete noget? Der startede faktisk da jeg havde en trailer med lidt murstenrester bag på krogen..LKA63 skrev:Virkelig surt - trist man nu om dag skal google alt inden køb, og sælger har helt sikkert været klar over motoren var defekt. Det er altid problemet med privatkøb, men rigtig dårlig stil fra sælger. Kontakt ham og sig tak for manglende information. Det hjælper ikke, men jeg var fandme blevet vred.
Jeg tror stempler og ringe kan udskiftes for omkring 20.000 - 25.000 kr.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 411
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 07:24
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 23 times
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Tjaae, det bør da være sådan normalvis. Nu er det hos pøblen selv min bil er købt (læs: VW) og er temmelig forudindtaget omkring deres foretagende. Jeg forventer de påviser bilen bruger snublende tæt på max mængden den må bruge, men ikke nok til kulance/reparation. Og ellers bliver det med en horibel stor del af egenbetaling på en overprized regning. Overordnet set tror jeg at jeg er lige så godt stillet som dig, på trods af brugtvognsgarantien fra forhandler.mrGDS0 skrev:Ja, sådan er det med køb af brugt hos privat vs forhandler. De 20% ekstra man betaler hos forhandler, er nok noget værd, hvis der opstår ngt de første 3 mdr eller 6 mdr... Glæder mig til at følge din "sag"cshp skrev:Som andre har nævnt er det nye stempler og stempelringe. Jeg har en 1.8TSI der også har et behov for olie der overskrider det tilladte. Jeg har fået en tid til olievejning og det er hos VW selv, og bilen er stadig under 6mdr brugtvognsgaranti. Det skal nok blive spændende, så jeg føler også med dig.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 122
- Tilmeldt: 13. jul 2008, 16:07
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 13 times
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Havde det samme dilemma med mega stort olieforbrug for et par år side på en A5 fra 2010. Audi ville give 70% kulance på skift af stempler og ringe.
Jeg synes usikkerheden om resultatet blev for stor. Ville det permanent løse problemet? Måske var cylindervæggene så beskadiget, at hele motoren skulle skiftes?
Det endte med jeg skiftede til en VW GTE selvom jeg var utrolig glad for min A5. Stod jeg i din situation ville jeg lade et Audi værksted , med den kulance man kan få, klare reparationen fremfor et uorg værksted. I givet fald vil kulancen også omfatte en ombyt motor hvis det er nødvendigt.
Jeg synes usikkerheden om resultatet blev for stor. Ville det permanent løse problemet? Måske var cylindervæggene så beskadiget, at hele motoren skulle skiftes?
Det endte med jeg skiftede til en VW GTE selvom jeg var utrolig glad for min A5. Stod jeg i din situation ville jeg lade et Audi værksted , med den kulance man kan få, klare reparationen fremfor et uorg værksted. I givet fald vil kulancen også omfatte en ombyt motor hvis det er nødvendigt.
Audi A4 1,8T 2007-2011
Audi A5 2,0 coupe 2011-2016
Golf GTE 2016-2020
Passat GTE 2020 - 2023
Tesla Y Performance 2023 - 2024
ID4 Style 2024 -
Audi A5 2,0 coupe 2011-2016
Golf GTE 2016-2020
Passat GTE 2020 - 2023
Tesla Y Performance 2023 - 2024
ID4 Style 2024 -
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2838
- Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
- Geografisk sted: Slagelse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Jeg vil også sige hvis du kan få lavet det for 25
Jeg har fornyeligt lavet et bud med kobling, kæder, vandpumpe og alle filtre tændrør osv.. den løb op i ca 50 K incl moms..! Det var så bare med stempelringe..! kender en der skaffe dem løse, og de har stor succes med det..!
Jeg har fornyeligt lavet et bud med kobling, kæder, vandpumpe og alle filtre tændrør osv.. den løb op i ca 50 K incl moms..! Det var så bare med stempelringe..! kender en der skaffe dem løse, og de har stor succes med det..!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 24. apr 2014, 11:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Hej
jeg har en 1,8 tfsi, hvis du har modet på det så kør til Tyskland. Jeg fik en pris på 21000kr ca i Tyskland ved azf. De skifter mer eller mindre alt i blokken så du står med en ny motor når de er færdige, tror det tog ca 1 uge.
Jeg endte med at få det lavet i dk ved en lokal så slap forholdsvis billigt synes jeg selv
Men få lige tjekket om det er turboen først
jeg har en 1,8 tfsi, hvis du har modet på det så kør til Tyskland. Jeg fik en pris på 21000kr ca i Tyskland ved azf. De skifter mer eller mindre alt i blokken så du står med en ny motor når de er færdige, tror det tog ca 1 uge.
Jeg endte med at få det lavet i dk ved en lokal så slap forholdsvis billigt synes jeg selv
Men få lige tjekket om det er turboen først
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 4
- Tilmeldt: 9. okt 2017, 13:32
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
hej martin kan se jeg lige har skrevet på dit gamle indlæg.martin richardy skrev:hej
jeg har en 1,8 tfsi, hvis du har modet på det så kør til tyskland. Jeg fik en pris på 21000kr ca i tyskland ved azf. De skifter mer eller mindre alt i blokken så du står med en ny motor når de er færdige, tror det tog ca 1 uge.
Jeg endte med at få det lavet i dk ved en lokal så slap forholdsvis billigt synes jeg selv
men få lige tjekket om det er turboen først
Har som i andre, købt et oliesvin, dog en vw 1.8tsi ved en privat der selvfølgeligt løj mig lige op i hovedet.
Ift. Kulance vil hverken smc eller den vw forhandler hvor min bil er købt og alle service overholdt yde kollance. Bilen er fra 2011. Håber at det kan lykkes for dig!
Jeg har fået bud ved min lokale mekaniker på ca. 25000kr i modsætning til smcs 50.000kr. Har også taget kontakt til azf for at indhente et tilbud som jeg afventer svar på.
Men martin, hvad måtte du slippe og holder det? Min store bekymring er, at få lavet reparationen og så køre et år og så være tilbage til olie amok
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9159
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 393 times
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Får man en varig forbedring når man kun skifter stempelringe? Så vidt jeg har læst er problemet at olieskraberingene er for smalle så drænhullerne i dem kokser til. De nye stempler som VW/Audi leverer har bredere olieskraberinge for at undgå dette.Kildevang skrev:Jeg vil også sige hvis du kan få lavet det for 25
Jeg har fornyeligt lavet et bud med kobling, kæder, vandpumpe og alle filtre tændrør osv.. den løb op i ca 50 K incl moms..! Det var så bare med stempelringe..! kender en der skaffe dem løse, og de har stor succes med det..!
- Avantismo
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1811
- Tilmeldt: 13. feb 2010, 16:44
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Samsø eller Amager
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 230 times
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Utroligt at der kan være så stor forskel på motorer. Min har kørt 195.000 km nu.
Min blev købt privat og lidt i blinde (kunne ikke tjekke om den brugte olie)
Den bruger næsten ingen olie. Man har åbenbart lov til at være heldig.
Min blev købt privat og lidt i blinde (kunne ikke tjekke om den brugte olie)
Den bruger næsten ingen olie. Man har åbenbart lov til at være heldig.
Mvh Kim
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder
Verstappen fanboy
Audi TT 1,8T 8n - Das Originale
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder
Verstappen fanboy
Audi TT 1,8T 8n - Das Originale
- carstenhjorth
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1853
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Tappernøje
- Has thanked: 290 times
- Been thanked: 226 times
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Eller den er fikset.
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 24. apr 2014, 11:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Jeg endte med at slippe 25k men det var incl en ny 1 ventil + tændspole, kæde og strammere og et service plus han osse synede bilen da det var tid til det. Du skal være OBS på hvad du får pris på, man kan ikke bare skifte til nye stempel ringe/olie skrabe ring da de nye er 0,5mm bredere og du skal have fræst sporet på stemplet op. Hvis du tager azf så skifter de til en short blok med ny krumtap stempler og hele piv tøjet.
Mit holder stadig 33 tusinde efter det blev lavet så jeg fik en super vil efterfølgende
Mit holder stadig 33 tusinde efter det blev lavet så jeg fik en super vil efterfølgende
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2838
- Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
- Geografisk sted: Slagelse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Ja, de siger at dem de har lavet er holdt op med at bruge olie, når de er lavet...! det er nemligt et sæt ringe, som er lidt specielle...! Man skal også lige hone cylinderne..!Blackfinger skrev:Får man en varig forbedring når man kun skifter stempelringe? Så vidt jeg har læst er problemet at olieskraberingene er for smalle så drænhullerne i dem kokser til. De nye stempler som VW/Audi leverer har bredere olieskraberinge for at undgå dette.Kildevang skrev:Jeg vil også sige hvis du kan få lavet det for 25
Jeg har fornyeligt lavet et bud med kobling, kæder, vandpumpe og alle filtre tændrør osv.. den løb op i ca 50 K incl moms..! Det var så bare med stempelringe..! kender en der skaffe dem løse, og de har stor succes med det..!
Det er min lokale Cylinderservice. kender en som har været nede og få lavet en det fungerende godt...!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.
- mrGDS0
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 6. okt 2017, 13:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
- Hvor fik du det lavet til 25k? Var det med 2 års garanti mod nyt oliespild ud over producentens anvisninger?martin richardy skrev:Jeg endte med at slippe 25k men det var incl en ny 1 ventil + tændspole, kæde og strammere og et service plus han osse synede bilen da det var tid til det. Du skal være OBS på hvad du får pris på, man kan ikke bare skifte til nye stempel ringe/olie skrabe ring da de nye er 0,5mm bredere og du skal have fræst sporet på stemplet op. Hvis du tager azf så skifter de til en short blok med ny krumtap stempler og hele piv tøjet.
Mit holder stadig 33 tusinde efter det blev lavet så jeg fik en super vil efterfølgende
Hvad mener du med "Mit holder stadig 33 tusinde"?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 24. apr 2014, 11:44
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Jeg fik lavet det ved min lokale mekanikker i Grenaa, jeg valgte løsningen med at kun skifte stempel ring og olie ringe. Havde noget familie det drejede sporet på stemplet op, så det passede til den nye type olie ring Audi lavede og så bestilte jeg nye ringe. Jeg mener det er 33 tusinde kilometer siden den blev lavet og den er helt stoppet med at bruge olie går jeg ud fra. Har nemlig lige haft service på den og der så ikke ud til at mangle inden vi tappede olien af.
Hvis jeg kunne gøre det om ville jeg nok bruge azf og få helt nyt stempel krumtap osv. Men bilen kunne ikke kører der ned da der var knækket en udstødnings ventil, men er glad for det jeg har fået lavet og det virker.
Hvis du vil havde det uddybet kan du ringe, bare skriv en PB så får du mit nr
Hvis jeg kunne gøre det om ville jeg nok bruge azf og få helt nyt stempel krumtap osv. Men bilen kunne ikke kører der ned da der var knækket en udstødnings ventil, men er glad for det jeg har fået lavet og det virker.
Hvis du vil havde det uddybet kan du ringe, bare skriv en PB så får du mit nr
- mrGDS0
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 6. okt 2017, 13:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Audi A5, 2.0 Tfsi, 2010 Drikker Meget Olie:-(
Tak for svar. Hvor meget ville det koste ekstra for at også udskifte stempel, krumtap osv.?martin richardy skrev:Jeg fik lavet det ved min lokale mekanikker i Grenaa, jeg valgte løsningen med at kun skifte stempel ring og olie ringe. Havde noget familie det drejede sporet på stemplet op, så det passede til den nye type olie ring Audi lavede og så bestilte jeg nye ringe. Jeg mener det er 33 tusinde kilometer siden den blev lavet og den er helt stoppet med at bruge olie går jeg ud fra. Har nemlig lige haft service på den og der så ikke ud til at mangle inden vi tappede olien af.
Hvis jeg kunne gøre det om ville jeg nok bruge azf og få helt nyt stempel krumtap osv. Men bilen kunne ikke kører der ned da der var knækket en udstødnings ventil, men er glad for det jeg har fået lavet og det virker.
Hvis du vil havde det uddybet kan du ringe, bare skriv en PB så får du mit nr
Fik du en garanti på 2 år mod nyt oliespild af dem?
Jeg har skrevet til AZF.
Hvordan sender jeg en PB?