Hvorledes starter en 4 cyl 2.0 l tdi normalt?

Besvar
2A2
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 5. okt 2009, 07:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej

Hvorledes starter en 4 cyl 2.0 l tdi normalt?

Indlæg af 2A2 » 14. okt 2017, 18:51

hej derude
Min datter er ved at købe en Seat Altea - 2006 - 2.0 TDI som jo sikkert er en ok bil - jeg undres blot en smule men nu er jeg også måske en smule forudindtaget ved at have kørt de sidste 10-15 år med VW's 1.2 TDI 3L motorer - de starter når det første stempel går i top og så kører vi - den her skal tørne en 2-3 stempler før maskinen ruller - er det normalt? Den har en 260.000 km på klokken og siges at have fået skiftet dyser...

mvh 2a2

Wedo
Helt nyt medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 15. jul 2014, 09:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej

Re: Hvorledes starter en 4 cyl 2.0 l tdi normalt?

Indlæg af Wedo » 14. okt 2017, 18:56

Dine stempler kan hænge fast hvis ringene er defekt eller sodet til

Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7619
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus

Re: Hvorledes starter en 4 cyl 2.0 l tdi normalt?

Indlæg af Blackfinger » 14. okt 2017, 19:00

Wedo skrev:Dine stempler kan hænge fast hvis ringene er defekt eller sodet til

Sendt fra min GT-I9506 med Tapatalk
Arh, mon ikke det bare er det sædvanlige at starteren eller batteriet er træt så motoren har problemer med at komme op på de rigtige startomdrejninger.
3AA 907 044 AJ klimapanel med parkeringsvarmer knap sælges.

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2762
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse

Re: Hvorledes starter en 4 cyl 2.0 l tdi normalt?

Indlæg af Kildevang » 15. okt 2017, 11:32

Tænker også starteren er ved at være træt hvis den er lang tid om at springe igang når den er varm..!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.
Passat 3 C 2,0 TFSI variant.
Jetta 2 16V.

2A2
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 5. okt 2009, 07:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej

Re: Hvorledes starter en 4 cyl 2.0 l tdi normalt?

Indlæg af 2A2 » 15. okt 2017, 20:01

Tja - nu har hun købt øsen - lad os se - jeg formoder at jeg kan udlæse fejlkoder via vagcom - giver det mening at kigge på dyser? Hvad kan jeg udlæse der?


Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

Brugeravatar
mojo
Nyt medlem
Indlæg: 427
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej

Re: Hvorledes starter en 4 cyl 2.0 l tdi normalt?

Indlæg af mojo » 15. okt 2017, 20:22

Det er helt normalt at den er lidt lang tid om at springe igang når den er varm. Man kan få lavet noget der hedder et hotfix som sænker grænsen for hvornår der gives brændstof i forhold til omdrejningstal ved starter.på en ældre bil har den svært ved at opnå fart nok på starteren. På den type motor er det det mindste du skal spekulere på.gør det bla til en vane at skære dit brændstoffilter op hver gang du skifter det, og se om det er smattet til i motorolie.det skyldes at tandempumpen er gået og kan give dyre følgeskader.

Martinnygaard
Helt nyt medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 28. aug 2016, 15:51
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej

Re: Hvorledes starter en 4 cyl 2.0 l tdi normalt?

Indlæg af Martinnygaard » 17. okt 2017, 18:56

2A2 skrev:hej derude
Min datter er ved at købe en Seat Altea - 2006 - 2.0 TDI som jo sikkert er en ok bil - jeg undres blot en smule men nu er jeg også måske en smule forudindtaget ved at have kørt de sidste 10-15 år med VW's 1.2 TDI 3L motorer - de starter når det første stempel går i top og så kører vi - den her skal tørne en 2-3 stempler før maskinen ruller - er det normalt? Den har en 260.000 km på klokken og siges at have fået skiftet dyser...

mvh 2a2
Jeg har også en bare fra 07 og den springer igang med det samme om det er koldt eller varmt, så nej det er ikke normalt.

Brugeravatar
mojo
Nyt medlem
Indlæg: 427
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej

Re: Hvorledes starter en 4 cyl 2.0 l tdi normalt?

Indlæg af mojo » 17. okt 2017, 19:32

hotfix


ESN
Nyt medlem
Indlæg: 233
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja

Re: Hvorledes starter en 4 cyl 2.0 l tdi normalt?

Indlæg af ESN » 17. okt 2017, 20:28

Tjek batteriet først, et godt batteri holder omkring 5 år og har det ikke tidligere været udsk er det jo ihvertfald gammelt.
Mål med et voltmeter mellem + og - batteripolerne mens en tørner motor, falder spændingen til lige omkring 9 volt eller under er batteriet færdigt.
Kør Honda og bliv glad

2A2
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 5. okt 2009, 07:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej

Re: Hvorledes starter en 4 cyl 2.0 l tdi normalt?

Indlæg af 2A2 » 2. nov 2017, 11:53

Hmm nu har jeg et par gange oplevet at den sender en rimelig stor hvid sky af røg ud når den starter - var det de her der havde problemer med topstykket? Den kører såmænd fint når den kører men jeg undres stadig lidt...

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

Brugeravatar
Torslunde
Nyt medlem
Indlæg: 102
Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej

Re: Hvorledes starter en 4 cyl 2.0 l tdi normalt?

Indlæg af Torslunde » 3. nov 2017, 19:41

2A2 skrev:Hmm nu har jeg et par gange oplevet at den sender en rimelig stor hvid sky af røg ud når den starter - var det de her der havde problemer med topstykket? Den kører såmænd fint når den kører men jeg undres stadig lidt...

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

Der har været problemer med topstykket på 2.0 TDI.

Men min gamle 1.9 TDI sendte også hvid damp ud, når den blev startet om morgenen mens det var koldt og fugtigt.

Så hvis den stopper med den hvide røg når motoren har kørt et stykke tid, tror jeg ikke at der er problemer.

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2096
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning

Re: Hvorledes starter en 4 cyl 2.0 l tdi normalt?

Indlæg af Martin1986 » 3. nov 2017, 20:06

Ja der er problemer med den bkd motor. Har selv haft 2 stk, der var problemer med begge
Nuværende: Bmw E61 523i
Tidligere: Bmw E39 530d
Opel Astra Gtc 1.6
Seat Altea 2.0 Tdi
VW Touran 2.0 Tdi
Bmw E46 323i
VW Golf 2 1.6

2A2
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 5. okt 2009, 07:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej

Re: Hvorledes starter en 4 cyl 2.0 l tdi normalt?

Indlæg af 2A2 » 11. nov 2017, 21:10

Hej igen
Nu for lige at kontrollere om det er topstykket (hvilket det jo sikkert er) eller "blot" den forbistrede køler vil jeg lige bypasse køleren ved at hive slangerne af og blot sætte en prop i i form af en bolt i begge slanger - kan i se noget bekymrende i dette ved stille og rolig kørsel her i vintertiden? Det burde hurtigt kunne afsløre om vandet forsvinder i "blokken" eller i denne køler

Mvh ti

Sendt fra min SM-T520 med Tapatalk

Brugeravatar
mojo
Nyt medlem
Indlæg: 427
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej

Re: Hvorledes starter en 4 cyl 2.0 l tdi normalt?

Indlæg af mojo » 11. nov 2017, 21:20

start med at se støbe nummer på topstykket.
slutter det på a er det noget lort b nogenlunde og c ok ;)
mener det er venstre side,hjørnet ind mod rattet.

2A2
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 5. okt 2009, 07:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej

Re: Hvorledes starter en 4 cyl 2.0 l tdi normalt?

Indlæg af 2A2 » 11. nov 2017, 22:36

Ok vil jeg gøre - men ud over dette - nogen der kan se noget bekymrende ved at afblænde de 2 slanger til køleren for at udelukke denne for at være årsagen?


Sendt fra min SM-T520 med Tapatalk

2A2
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 5. okt 2009, 07:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej

Re: Hvorledes starter en 4 cyl 2.0 l tdi normalt?

Indlæg af 2A2 » 12. nov 2017, 08:59

mojo skrev:start med at se støbe nummer på topstykket.
slutter det på a er det noget lort b nogenlunde og c ok ;)
mener det er venstre side,hjørnet ind mod rattet.
Lige ved tandempumpen?

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

2A2
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 5. okt 2009, 07:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej

Re: Hvorledes starter en 4 cyl 2.0 l tdi normalt?

Indlæg af 2A2 » 12. nov 2017, 09:37

2A2 skrev:
mojo skrev:start med at se støbe nummer på topstykket.
slutter det på a er det noget lort b nogenlunde og c ok ;)
mener det er venstre side,hjørnet ind mod rattet.
Lige ved tandempumpen?

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Ok det står forrest venstre side neden under slanger fra brændstof filter- og er af type C

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

Brugeravatar
mojo
Nyt medlem
Indlæg: 427
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej

Re: Hvorledes starter en 4 cyl 2.0 l tdi normalt?

Indlæg af mojo » 12. nov 2017, 10:15

så skulle det være den gode nye type som ikke sådan lige går i stykker/revner.
jeg kan ikke svare dig på om du bare kan går uden om egr køler.

2A2
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 5. okt 2009, 07:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej

Re: Hvorledes starter en 4 cyl 2.0 l tdi normalt?

Indlæg af 2A2 » 12. nov 2017, 13:12

Nå må vist hellere prøve at oprette en anden tråd med det her erg køler problem

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

Besvar

Tilbage til "Motor"