Dato og tid er 22. nov 2017, 02:35




Svar p√• emne  [ 62 indl√¶g ]  G√• til side 1, 2, 3  N√¶ste
 Diesel eller benzin 
Forfatter besked
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:45
Indlæg: 119
Geografisk sted: Kolding
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+
Indl√¶g Diesel eller benzin
Jeg overvejer at skifte Octavia’en ud med en Superb 3.
Jeg k√łrer 28-30000km om √•ret, 32km hver vej, til og fra arbejde.
Der er mange flere brugte diesel biler at vælge imellem.
Men en diesel er vel dyrere i alt andet end brændstof?
Og hvad med de byer der taler om forbud mod diesel biler?

Jeg vil nok beholde bilen i 4år

Er tiden ved at l√łbe fra at skifte til diesel?

_________________
Skoda Octavia Combi 1.8TSI DSG Elegance. Moon White, Mocca læder, Columbus II, Canton Sound, ACC, Panorama tag, El bagklap, Org. fyr, Bak kamera


15. okt 2017, 07:28
Profil
Meget aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Indlæg: 6245
Geografisk sted: S√łnderjylland
Geografisk region: S√łnderjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
Vi har ca. samme behov, og valgte en 1.4 TSI. Det er en sjovere motor end den tilsvarende 2.0 TDI (synes jeg), en ny er 45K billigere og √łkonomien er fin. Dertil er der ingen bekymringer om dyser, EGR og DPF.


15. okt 2017, 07:33
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Indlæg: 4018
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
mrbrunodk skrev:
Jeg overvejer at skifte Octavia’en ud med en Superb 3.
Jeg k√łrer 28-30000km om √•ret, 32km hver vej, til og fra arbejde.
Der er mange flere brugte diesel biler at vælge imellem.
Men en diesel er vel dyrere i alt andet end brændstof?
Og hvad med de byer der taler om forbud mod diesel biler?

Jeg vil nok beholde bilen i 4år

Er tiden ved at l√łbe fra at skifte til diesel?

Ja. Diesel er dyrere i gr√łn afgift og der er potentielle udgifter til reparation af EGR og DPF. Derudover har en diesel nok ogs√• st√łrre v√¶rditab og tager l√¶ngere at s√¶lge, da markedet er oversv√łmmet med brugte dieselbiler. Og s√• er indk√łbsprisen ogs√• h√łjere.

Med kun 30k km om året så synes jeg TSI virker som et oplagt valg.

_________________
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system


15. okt 2017, 07:58
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Indlæg: 2102
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
GranTurismo skrev:
mrbrunodk skrev:
Jeg overvejer at skifte Octavia’en ud med en Superb 3.
Jeg k√łrer 28-30000km om √•ret, 32km hver vej, til og fra arbejde.
Der er mange flere brugte diesel biler at vælge imellem.
Men en diesel er vel dyrere i alt andet end brændstof?
Og hvad med de byer der taler om forbud mod diesel biler?

Jeg vil nok beholde bilen i 4år

Er tiden ved at l√łbe fra at skifte til diesel?

Ja. Diesel er dyrere i gr√łn afgift og der er potentielle udgifter til reparation af EGR og DPF. Derudover har en diesel nok ogs√• st√łrre v√¶rditab og tager l√¶ngere at s√¶lge, da markedet er oversv√łmmet med brugte dieselbiler. Og s√• er indk√łbsprisen ogs√• h√łjere.

Med kun 30k km om året så synes jeg TSI virker som et oplagt valg.


Om han s√• havde skrevet 60.000km er du stadig mega diesel hater, s√• nok ikke den rette at sp√łrge.

Jeg synes han skal vælge med hjertet, da en diesel godt kan nå fuld drift temp på 32 km. Både olie, dpf osv bliver varmt nok. Men hvis du har en god benziner i forvejen, ville jeg ikke skifte.

_________________
2017 Seat Leon 2.0 TDI 184 FR ST DSG6

"A problem shared is a problem halved"


15. okt 2017, 08:03
Profil Hjemmeside
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Indlæg: 4018
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
Charlimike skrev:
Om han s√• havde skrevet 60.000km er du stadig mega diesel hater, s√• nok ikke den rette at sp√łrge.

Jeg synes han skal vælge med hjertet, da en diesel godt kan nå fuld drift temp på 32 km. Både olie, dpf osv bliver varmt nok. Men hvis du har en god benziner i forvejen, ville jeg ikke skifte.

Jeg har aldrig v√¶ret vild med dieselmotorer i personbiler, indr√łmmet.

Tidligere da diesel havde turbo og benzin ikke havde, var diesel et oplagt valg som campingtrækker, men sådan er det jo ikke længere.

Hvis han havde skrevet 60.000 km så havde det måske kunne svare sig med en diesel i totalomkostninger, men det kan det ikke ved 30.000, uanset om man er dieselhater eller diesellover...

_________________
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system


15. okt 2017, 08:21
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Indlæg: 2102
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
Det med om det kan betale sig har jeg aldrig gået op i. Hvis ikke grejet tager skade, vælger jeg ud derfra.

_________________
2017 Seat Leon 2.0 TDI 184 FR ST DSG6

"A problem shared is a problem halved"


15. okt 2017, 08:34
Profil Hjemmeside
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Indlæg: 4997
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
Det smalle moment en diesel har g√łr den bedst egnet til automatgear.
En 1,4 TSI har et meget bredt moment og er velegnet i kombination med en manuel gearkasse. Hertil er en TSI langt mere kultiveret og st√łjsvag.

_________________
2011 Audi A3
2015 Volkswagen Golf DSG
2016 Volkswagen Polo


15. okt 2017, 08:48
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Indlæg: 2102
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
erlingvj skrev:
Det smalle moment en diesel har g√łr den bedst egnet til automatgear.
En 1,4 TSI har et meget bredt moment og er velegnet i kombination med en manuel gearkasse. Hertil er en TSI langt mere kultiveret og st√łjsvag.


Ved ikke om du kan kalde effektbånde smalt på alle dieseler.

Jeg har max. 500nm på min 2.0 tdi.

Deraf har den 450nm fra 1500rpm, og den skruer f√łrst ned for b√•let over 4000 rpm. Det er da meget godt g√•et.

_________________
2017 Seat Leon 2.0 TDI 184 FR ST DSG6

"A problem shared is a problem halved"


15. okt 2017, 09:05
Profil Hjemmeside
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Indlæg: 4018
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
Charlimike skrev:
erlingvj skrev:
Det smalle moment en diesel har g√łr den bedst egnet til automatgear.
En 1,4 TSI har et meget bredt moment og er velegnet i kombination med en manuel gearkasse. Hertil er en TSI langt mere kultiveret og st√łjsvag.


Ved ikke om du kan kalde effektbånde smalt på alle dieseler.

Jeg har max. 500nm på min 2.0 tdi.

Deraf har den 450nm fra 1500rpm, og den skruer f√łrst ned for b√•let over 4000 rpm. Det er da meget godt g√•et.

Har du fået tunet den yderligere siden kurven i din galleritråd?

Billede

Og det er en 184 hestes som vist ikke fås i Superb? Men hvis vi kigger på den oprindelige kurve, så trækker den "rent" fra ca 1800 omdrejninger og den begynder at falde så meget i moment at den ikke kan holde maks effekt ved ca. 4100. Den trækker altså med godt moment over 2300 omdrejninger ud af de 4800, hvilket svarer til 47,9% omdrejningsområdet.

En 1,4 som GaSelle's trækker "rent" fra ca 2100 omdrejninger til 6500 (med manuelt gear). Det svarer til 67,7% af omdrejningsområdet. Jeg tror det er dét erlingvj mener med smalt moment.

_________________
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system


15. okt 2017, 09:16
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Indlæg: 2102
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
Det er et dynomet felt, og det som drillede os en del var netop at få feltet til at vise det samme som på vejen.

De tal jeg har slynget ud, er ud fra de datalogs vi har lavet på vejen. På vejen bliver den bedre belastet, og den får stabilt moment tidligt.

Skrev jeg faktisk også i oprindelige post.

Landberg arbejder pt. med filen igen, fordi der er en limiter som skal fjernes i 4. gear hvor den af en eller anden årsag kun har 450nm indtil den når 3200 rpm, hvor den pludselig springer op på 500nm.

_________________
2017 Seat Leon 2.0 TDI 184 FR ST DSG6

"A problem shared is a problem halved"


15. okt 2017, 10:03
Profil Hjemmeside
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Indlæg: 2102
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
Superb fås som 190hk diesel. Synes dog superb virker dyr ift Passat.

En Leon st. var som min kan fås fra 307.000 kr uden ekstra udstyr, det er mega billigt.

Jeg er velsignet af ikke at skulle bruge adblue, selvom min er en EURO6.


Vedhæftede filer:
SuperB3.JPG
SuperB3.JPG [ 90.36 KiB | Vist 775 gange ]

_________________
2017 Seat Leon 2.0 TDI 184 FR ST DSG6

"A problem shared is a problem halved"
15. okt 2017, 10:11
Profil Hjemmeside
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 8. feb 2010, 22:51
Indlæg: 499
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
Charlimike skrev:
erlingvj skrev:
Det smalle moment en diesel har g√łr den bedst egnet til automatgear.
En 1,4 TSI har et meget bredt moment og er velegnet i kombination med en manuel gearkasse. Hertil er en TSI langt mere kultiveret og st√łjsvag.


Ved ikke om du kan kalde effektbånde smalt på alle dieseler.

Jeg har max. 500nm på min 2.0 tdi.

Deraf har den 450nm fra 1500rpm, og den skruer f√łrst ned for b√•let over 4000 rpm. Det er da meget godt g√•et.

Så du sammenligner en tunet diesel med en standard benzin?

_________________
Audi S3 S-tronic 2012 413 hk.
Audi sl√łv 2015


15. okt 2017, 10:15
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Indlæg: 2102
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
Der er ikke ændret på hvornår den laver effekt, der er bare mere af det. Den skruer ned hvor original fil også gjorde det.

Men jeg vil sige, hvis han virkelig vil have diesel skal han nok op i 190hk version. 1.8 tsi performer rigtig fint i Octavia.
Turboladeren i 1.8 tsi holder rigtig godt power ude i den h√łje rpm kontra 1.4 tsi.

_________________
2017 Seat Leon 2.0 TDI 184 FR ST DSG6

"A problem shared is a problem halved"


15. okt 2017, 10:17
Profil Hjemmeside
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Indlæg: 4018
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
Charlimike skrev:
Der er ikke ændret på hvornår den laver effekt, der er bare mere af det. Den skruer ned hvor original fil også gjorde det.

Men jeg vil sige, hvis han virkelig vil have diesel skal han nok op i 190hk version. 1.8 tsi performer rigtig fint i Octavia.
Turboladeren i 1.8 tsi holder rigtig godt power ude i den h√łje rpm kontra 1.4 tsi.

Hvis det er med manuelt gear så er der god fornuft i at vælge en 1,8. Så trækker den mere i hele omdrejningsregisteret. Og en startpris på 400k synes jeg egentlig er attraktiv i forhold til en Passat.

Hvis det er med DSG er den jo begrænset til 250 Nm og holder, som du skriver, så bedre power i toppen. Der er jo så også 30 Hk mere. Men til hverdag hvor man ikke kommer over måske 3000 omdrejninger, så vil der ikke være den store forskel fra en 1,4. Og så er det dyre penge at skulle give over 30k kr ekstra for og samtidig skulle betale mere i afgift og benzin.

En 190 hestes TDI koster s√• knap 80k kr ekstra og koster ogs√• mere i afgift. S√• der skal k√łres nogle km i s√•dan en svend, f√łr det kan betale sig √łkonomisk i forhold til b√•de 1,4 og 1,8 TSI. Jeg tror faktisk tallet vil ligge over de 60k km om √•ret vi snakkede om tidligere.

_________________
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system


15. okt 2017, 11:15
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Indlæg: 4997
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
Den mest fair sammenlining er en A3 190 HK 2.0 TFSI versus TDI (standard uden hokus pokus)
På en TFSI er momentkurven flad til 4500rpm hvorefter den falder.
På en TDI er momentkurven flad til 3000rpm hvorefter den falder kraftigt.
En verden til forskel i driveability med manuelt gear.
Hertil har en TFSI ogs√• en mere flad kuve i bunden, hvilket g√łr igangs√¶tning mere behageligt.

_________________
2011 Audi A3
2015 Volkswagen Golf DSG
2016 Volkswagen Polo


15. okt 2017, 11:20
Profil
Aktiv medlem

Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Indlæg: 2707
Geografisk sted: Slagelse
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
Jeg ville også sige benzin til hver en tid..!
Basseret på de rep der kommer på de diesel maskiner..!

_________________
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.
Passat 3 C 2,0 TFSI variant.
Jetta 2 16V.


15. okt 2017, 11:29
Profil
Nyt medlem

Tilmeldt: 22. nov 2013, 21:47
Indlæg: 162
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
Kildevang skrev:
Jeg ville også sige benzin til hver en tid..!
Basseret på de rep der kommer på de diesel maskiner..!


Det er da også rigtig - en benziner holder jo evig, og går aldrig i stykker.......

_________________
Golf R-line 2,0 TDI DSG 2015


15. okt 2017, 12:51
Profil
Aktiv medlem

Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Indlæg: 3707
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
når en deisel overhovedet at blive så varm at den regenererer og kan nå at blive færdig med at regenerer på 30.km
Jeg ville vælge Benzin eller diesel uden DPF

_________________
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken br√¶ndstof√łkonomi eller total√łkonomi i at f√łlge anvisningerne.


15. okt 2017, 14:20
Profil
Medlem

Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Indlæg: 1282
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
ph skrev:
når en deisel overhovedet at blive så varm at den regenererer og kan nå at blive færdig med at regenerer på 30.km
Jeg ville vælge Benzin eller diesel uden DPF
Det kan en 1.6 CAYC sagtens n√•. Ikke at det skal v√¶re den afg√łrende faktor..


15. okt 2017, 17:01
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Indlæg: 4997
Geografisk region: K√łbenhavn
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
ph skrev:
når en deisel overhovedet at blive så varm at den regenererer og kan nå at blive færdig med at regenerer på 30.km
Jeg ville vælge Benzin eller diesel uden DPF


Ikke hvis det er -5 og derunder.

_________________
2011 Audi A3
2015 Volkswagen Golf DSG
2016 Volkswagen Polo


15. okt 2017, 17:10
Profil
Nyt medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:45
Indlæg: 119
Geografisk sted: Kolding
Geografisk region: √ėstjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
Tak for svar.

Jeg vil ikke ha DSG7 igen og hvis det skal være benzin er der jo kun 280hk Superb tilbage :D
Eller også skal jeg over i Passat 220hk

Jeg har ikke s√• travlt, min Octavia har kun k√łrt 80000km, s√• jeg har tid til at finde en med det rigtige udstyr.

_________________
Skoda Octavia Combi 1.8TSI DSG Elegance. Moon White, Mocca læder, Columbus II, Canton Sound, ACC, Panorama tag, El bagklap, Org. fyr, Bak kamera


15. okt 2017, 19:29
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Indlæg: 4018
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
mrbrunodk skrev:
Tak for svar.

Jeg vil ikke ha DSG7 igen og hvis det skal være benzin er der jo kun 280hk Superb tilbage :D
Eller også skal jeg over i Passat 220hk

Jeg har ikke s√• travlt, min Octavia har kun k√łrt 80000km, s√• jeg har tid til at finde en med det rigtige udstyr.

Hvad med en Passat GTE? En √łkonomisk 1,4 med hybridtilskud og en DSG med v√•dkoblinger. S√• f√•r du nogle super gode s√¶der, l√¶kkert rat o.m.m. som standardudstyr.

_________________
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system


15. okt 2017, 21:11
Profil
Helt nyt medlem

Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Indlæg: 71
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
 Re: Diesel eller benzin
ph skrev:
når en deisel overhovedet at blive så varm at den regenererer og kan nå at blive færdig med at regenerer på 30.km
Jeg ville vælge Benzin eller diesel uden DPF

Ja, og ja.
Taler af erfaring.


16. okt 2017, 07:22
Profil
Helt nyt medlem

Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Indlæg: 71
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
 Re: Diesel eller benzin
erlingvj skrev:
ph skrev:
når en deisel overhovedet at blive så varm at den regenererer og kan nå at blive færdig med at regenerer på 30.km
Jeg ville vælge Benzin eller diesel uden DPF


Ikke hvis det er -5 og derunder.

Nej, men med de 3 eller h√łjest 4 dage om √•ret hvor temp er -5 deg.C, s√• g√•r det nok.


16. okt 2017, 07:26
Profil
Helt nyt medlem

Tilmeldt: 6. mar 2017, 08:27
Indlæg: 71
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
 Re: Diesel eller benzin
erlingvj skrev:
Den mest fair sammenlining er en A3 190 HK 2.0 TFSI versus TDI (standard uden hokus pokus)
På en TFSI er momentkurven flad til 4500rpm hvorefter den falder.
På en TDI er momentkurven flad til 3000rpm hvorefter den falder kraftigt.
En verden til forskel i driveability med manuelt gear.
Hertil har en TFSI ogs√• en mere flad kuve i bunden, hvilket g√łr igangs√¶tning mere behageligt.

Helt enig med dig at p√• en TDi er momentkurven flad til 3000 rpm. Jeg ved ikke med andres 2.0 TDi, men min k√łrer 200 km/h ved 3000 rpm, og det synes jeg er rigeligt, selv til en tysk autobahn. Til g√¶ngeld k√łrer den 17,4 km/l ved den hastighed. (m√•lt p√• tanken)
Af ren nysgerighed vil jeg gerne vide hvor hurtig en 2.0 TFSi k√łrer ved 3000 rpm, og hvor mange km/l den kan k√łre p√• ved 200 km/h.


16. okt 2017, 07:37
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Indlæg: 2102
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
7-8 kml h√łjst.

_________________
2017 Seat Leon 2.0 TDI 184 FR ST DSG6

"A problem shared is a problem halved"


16. okt 2017, 09:32
Profil Hjemmeside
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Indlæg: 4018
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
mobilos skrev:
erlingvj skrev:
Den mest fair sammenlining er en A3 190 HK 2.0 TFSI versus TDI (standard uden hokus pokus)
På en TFSI er momentkurven flad til 4500rpm hvorefter den falder.
På en TDI er momentkurven flad til 3000rpm hvorefter den falder kraftigt.
En verden til forskel i driveability med manuelt gear.
Hertil har en TFSI ogs√• en mere flad kuve i bunden, hvilket g√łr igangs√¶tning mere behageligt.

Helt enig med dig at p√• en TDi er momentkurven flad til 3000 rpm. Jeg ved ikke med andres 2.0 TDi, men min k√łrer 200 km/h ved 3000 rpm, og det synes jeg er rigeligt, selv til en tysk autobahn. Til g√¶ngeld k√łrer den 17,4 km/l ved den hastighed. (m√•lt p√• tanken)
Af ren nysgerighed vil jeg gerne vide hvor hurtig en 2.0 TFSi k√łrer ved 3000 rpm, og hvor mange km/l den kan k√łre p√• ved 200 km/h.

17,4 km/l ved 200 km/t... det lyder imponerende!!!

Jeg vil g√¶tte p√• at en 2,0 TFSI ved 200 km/t k√łrer med ca. 4500-5000 alt efter hvor mange heste den har i forhold til TDI'en.

_________________
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system


16. okt 2017, 10:34
Profil
Meget aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Indlæg: 6245
Geografisk sted: S√łnderjylland
Geografisk region: S√łnderjylland
VCDS ejer: Ja
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
Hvor tit k√łrer man s√• st√¶rkt? Det er ikke en parameter p√• min liste, n√•r jeg k√łber bil, hvordan √łkonomi og omdrejninger er ved 200 km/t.


16. okt 2017, 12:22
Profil
Aktiv medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Indlæg: 2102
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
GaSelle skrev:
Hvor tit k√łrer man s√• st√¶rkt? Det er ikke en parameter p√• min liste, n√•r jeg k√łber bil, hvordan √łkonomi og omdrejninger er ved 200 km/t.


Sker af og til for mig :lol:

_________________
2017 Seat Leon 2.0 TDI 184 FR ST DSG6

"A problem shared is a problem halved"


16. okt 2017, 12:26
Profil Hjemmeside
Nyt medlem

Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Indlæg: 378
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Indl√¶g Re: Diesel eller benzin
Med 30 km hver vej ville jeg nok overveje en benzin, men jeg har selv k√łbt en diesel, da jeg slet ikke br√łd mig om at k√łre 1.4 TSI 150 sammenlignet med 2.0 TDI 150.
Jeg har s√• ogs√• valgt DSG, s√• det er en super l√¶kker bil at k√łre i.
Til snakken om moment, s√• har jeg ikke behov for en bil der k√łrer 5.000 omdr/min, hvis den kan klare noget tilsvarende ved 3.000 omdr/min

Jeg k√łrer omkring 30.000 km/√•r, men har 57 km hver vej til arbejde, hvilket g√łr diesel til det rigtige valg for mig, og jeg har ikke haft ekstraordin√¶re udgifter p√• mine dieselbiler de seneste 10 √•r, hverken EGR, dyser eller DPF.

Min svigerfar har dog haft en EGR reparation på en ændre diesel efter cirka 300.000 km, det kostede så vidt jeg husker 3.500 kr

V√¶rditab kan v√¶re st√łrre, men det er pga markedet, og hvis alle folk g√•r over til benzin fra ny, s√• bliver der et marked for de f√• brugte dieselbiler der er tilbage


Sent from my iPhone using Tapatalk


16. okt 2017, 12:36
Profil
Vis indl√¶g fra foreg√•ende:  Sorter efter  
Svar p√• emne   [ 62 indl√¶g ]  G√• til side 1, 2, 3  N√¶ste

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Hop til:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Danish translation & support by Olympus DK Team
DLX.DK