SKoda Octavia 1,6 tdi 2011 EGR problem efter delete

Besvar
brugtgolf
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 18. aug 2008, 21:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

SKoda Octavia 1,6 tdi 2011 EGR problem efter delete

Indlæg af brugtgolf » 22. okt 2017, 20:16

MIn EGR er som de fleste andre på denne model blevet defekt, Jeg valgte EGR mod hos Landberg, Det virker sådan set også perfekt. Men efter indgrebet kom der en mærkelig lyd, Først troede jeg det var en remskive, men efter at have undersøgt nærmere fandt jeg ud af at det var elektromotoren på EGR ventilen, der kører konstant.
SÅ prøvede jeg at hive stikket af, og lyden var væk. Desværre havde motoren heller ikke nogen effekt mere. DEr var ikke nogen motorlampe, eller andet der lyste ? Så snart stikket er på igen er der fuld effekt,

SKyldes den manglende effekt at den går i nødprogram. TRoede egentlig at alt omkring EGR ventilen var frakoblet ?

Er jeg nødt til at skifte EGR ventilen selvom jeg har fået lavet EGR mod ?

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 612 times
Been thanked: 350 times

Re: SKoda Octavia 1,6 tdi 2011 EGR problem efter delete

Indlæg af kGlerup » 22. okt 2017, 20:18

brugtgolf skrev:MIn EGR er som de fleste andre på denne model blevet defekt, Jeg valgte EGR mod hos Landberg, Det virker sådan set også perfekt. Men efter indgrebet kom der en mærkelig lyd, Først troede jeg det var en remskive, men efter at have undersøgt nærmere fandt jeg ud af at det var elektromotoren på EGR ventilen, der kører konstant.
SÅ prøvede jeg at hive stikket af, og lyden var væk. Desværre havde motoren heller ikke nogen effekt mere. DEr var ikke nogen motorlampe, eller andet der lyste ? Så snart stikket er på igen er der fuld effekt,

SKyldes den manglende effekt at den går i nødprogram. TRoede egentlig at alt omkring EGR ventilen var frakoblet ?

Er jeg nødt til at skifte EGR ventilen selvom jeg har fået lavet EGR mod ?
Blænd den af ved indsugningsmanifolden og hiv stikket af = job done!

brugtgolf
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 18. aug 2008, 21:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: SKoda Octavia 1,6 tdi 2011 EGR problem efter delete

Indlæg af brugtgolf » 22. okt 2017, 20:22

Håber du har ret. JEg har selv haft den tanke at afmontering af stikket betyder at den står piv åben ?

Det vil sige at den ikke går i nødprogram fordi stikket er afmonteret, men fordi luftmængden ikke passer ?

Jeg vil være træt af at skulle skifte ventilen.

Besvar

Tilbage til "Motor"