Ny turbo eller EGR ventil
: 8. nov 2017, 14:04
Hejsa
Jeg er den nogenlunde glade ejer af en Golf 1.6 TDi 105HK DSG fra 2012.
Den har kørt 188.000 kilometer og den blev opdateret til ny software (snydecase) for et halvt år siden og har kørt fint nok siden da.
Men, nu her fra den ene dag til den anden, er der kommet sådan en irriterende hvæsende lyd når bilen accelerer. Den trækker fint nok og kører fint, med ved acceleration omkring de 2000-3000 omdrejninger hvæser den en del.
Mit lokale værksted havde ikke meget tid, men kørte lige en hurtig tur i bilen. De mener at det enten er turboen der er ved at stå af, eller at det kan være en EGR ventil der skal skiftes. De skal have den op til et nærmere kig i næste uge.
Hvad mener i om dette? Hvad er mest sandsynligt? Ved i noget om hvad reservedele evt koster og hvor meget tidsforbrug der kan forventes at skulle bruges på det?
Og HVIS det er den EGR ventil der måske er defekt, kan man så bare slukke den og køre videre, i stil med som folk får den slukket når de chipper den?
Jeg er den nogenlunde glade ejer af en Golf 1.6 TDi 105HK DSG fra 2012.
Den har kørt 188.000 kilometer og den blev opdateret til ny software (snydecase) for et halvt år siden og har kørt fint nok siden da.
Men, nu her fra den ene dag til den anden, er der kommet sådan en irriterende hvæsende lyd når bilen accelerer. Den trækker fint nok og kører fint, med ved acceleration omkring de 2000-3000 omdrejninger hvæser den en del.
Mit lokale værksted havde ikke meget tid, men kørte lige en hurtig tur i bilen. De mener at det enten er turboen der er ved at stå af, eller at det kan være en EGR ventil der skal skiftes. De skal have den op til et nærmere kig i næste uge.
Hvad mener i om dette? Hvad er mest sandsynligt? Ved i noget om hvad reservedele evt koster og hvor meget tidsforbrug der kan forventes at skulle bruges på det?
Og HVIS det er den EGR ventil der måske er defekt, kan man så bare slukke den og køre videre, i stil med som folk får den slukket når de chipper den?