Defekt ventilløfter på 2.0TDI 177HK CFGC?

Besvar
Buusdk
Nyt medlem
Indlæg: 444
Tilmeldt: 1. jun 2014, 20:37
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Defekt ventilløfter på 2.0TDI 177HK CFGC?

Indlæg af Buusdk » 14. nov 2017, 17:16

Hej venner !

Jeg har for et par måneder siden købt mig en Passat B7 , med motorkode CFGC (177HK/130kW) modellen.
Den kører rigtig godt, og jeg er glad for den.

Men nu er der jo blevet småkoldt, og når jeg starter bilen begynder den a tikke efter 5-10 skunder. Det tikker i ca 3-5 minutter og så dør det ud igen.
Det lyder som ventil tikken, og jeg mistænker det kan være en defekt hydraulisk løfter ?

Jeg har fundet denne her sag på et forum, som beskriver 100% det samme som jeg oplever. Min gør det dog først ved 180.000km, hvor andre har oplevet det fra dag ét!
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=399561

Jeg skal til mekanikeren på Torsdag, da jeg skal have lavet service. Han er varskoet om at han lige skal tjekke op lyden ved kold start.

Hvor stor en omgang er det at skifte sådan en løfter / eller alle løfterne?
Jeg kan forstå at det involverer bla. at tandremmen skal af = tandremskift i samme omgang?

kasperv
Nyt medlem
Indlæg: 341
Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: VJ Auto
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Defekt ventilløfter på 2.0TDI 177HK CFGC?

Indlæg af kasperv » 14. nov 2017, 17:28

Det lyder som en dyse i mine øre - det sætter jeg en fadbamse på

Men lad os høre hvordan det ender

Kasper

Buusdk
Nyt medlem
Indlæg: 444
Tilmeldt: 1. jun 2014, 20:37
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Defekt ventilløfter på 2.0TDI 177HK CFGC?

Indlæg af Buusdk » 14. nov 2017, 20:11

kasperv skrev:Det lyder som en dyse i mine øre - det sætter jeg en fadbamse på

Men lad os høre hvordan det ender

Kasper
Jeg skal ikke gøre mig klog på det. Men vil en dyse ikke larme hele tiden, hvis den er defekt? Det er en metalisk klapren der følger omdrejningerne.
Men som sagt, så dør det væk når den har kørt nogle få kilometer. Og når der er varmt nok, så er der slet ingen mislyd.

Buusdk
Nyt medlem
Indlæg: 444
Tilmeldt: 1. jun 2014, 20:37
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Defekt ventilløfter på 2.0TDI 177HK CFGC?

Indlæg af Buusdk » 17. nov 2017, 14:35

Mekanikeren er enig i min dom - en ventilløfter der ikke er som den skal være.

Inden jeg bider i det sure æble og skifter dem, har jeg lige tilsat en bøtte Liqui Moly Additiv mod støj fra hydrauliske ventilløftere. så må vi se om det ændre noget - jeg tvivler.

Buusdk
Nyt medlem
Indlæg: 444
Tilmeldt: 1. jun 2014, 20:37
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Defekt ventilløfter på 2.0TDI 177HK CFGC?

Indlæg af Buusdk » 2. dec 2017, 04:22

Nå tid til en opdatering.
Liqui moly additivet gjorde absolut ingen forskel i bedste tilfældet. Faktisk synes jeg problemet blev værre.
Så bilen røg til mekanikeren hvor den fik nye løftere , samt nyt tandremssæt.

Lyden er væk, så der har altså været en dårlig løfter et sted.

Besvar

Tilbage til "Motor"