Hej venner !
Jeg har for et par måneder siden købt mig en Passat B7 , med motorkode CFGC (177HK/130kW) modellen.
Den kører rigtig godt, og jeg er glad for den.
Men nu er der jo blevet småkoldt, og når jeg starter bilen begynder den a tikke efter 5-10 skunder. Det tikker i ca 3-5 minutter og så dør det ud igen.
Det lyder som ventil tikken, og jeg mistænker det kan være en defekt hydraulisk løfter ?
Jeg har fundet denne her sag på et forum, som beskriver 100% det samme som jeg oplever. Min gør det dog først ved 180.000km, hvor andre har oplevet det fra dag ét!
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=399561
Jeg skal til mekanikeren på Torsdag, da jeg skal have lavet service. Han er varskoet om at han lige skal tjekke op lyden ved kold start.
Hvor stor en omgang er det at skifte sådan en løfter / eller alle løfterne?
Jeg kan forstå at det involverer bla. at tandremmen skal af = tandremskift i samme omgang?
Defekt ventilløfter på 2.0TDI 177HK CFGC?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 341
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 20:42
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: VJ Auto
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: Defekt ventilløfter på 2.0TDI 177HK CFGC?
Det lyder som en dyse i mine øre - det sætter jeg en fadbamse på
Men lad os høre hvordan det ender
Kasper
Men lad os høre hvordan det ender
Kasper
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 444
- Tilmeldt: 1. jun 2014, 20:37
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 20 times
Re: Defekt ventilløfter på 2.0TDI 177HK CFGC?
Jeg skal ikke gøre mig klog på det. Men vil en dyse ikke larme hele tiden, hvis den er defekt? Det er en metalisk klapren der følger omdrejningerne.kasperv skrev:Det lyder som en dyse i mine øre - det sætter jeg en fadbamse på
Men lad os høre hvordan det ender
Kasper
Men som sagt, så dør det væk når den har kørt nogle få kilometer. Og når der er varmt nok, så er der slet ingen mislyd.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 444
- Tilmeldt: 1. jun 2014, 20:37
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 20 times
Re: Defekt ventilløfter på 2.0TDI 177HK CFGC?
Mekanikeren er enig i min dom - en ventilløfter der ikke er som den skal være.
Inden jeg bider i det sure æble og skifter dem, har jeg lige tilsat en bøtte Liqui Moly Additiv mod støj fra hydrauliske ventilløftere. så må vi se om det ændre noget - jeg tvivler.
Inden jeg bider i det sure æble og skifter dem, har jeg lige tilsat en bøtte Liqui Moly Additiv mod støj fra hydrauliske ventilløftere. så må vi se om det ændre noget - jeg tvivler.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 444
- Tilmeldt: 1. jun 2014, 20:37
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 20 times
Re: Defekt ventilløfter på 2.0TDI 177HK CFGC?
Nå tid til en opdatering.
Liqui moly additivet gjorde absolut ingen forskel i bedste tilfældet. Faktisk synes jeg problemet blev værre.
Så bilen røg til mekanikeren hvor den fik nye løftere , samt nyt tandremssæt.
Lyden er væk, så der har altså været en dårlig løfter et sted.
Liqui moly additivet gjorde absolut ingen forskel i bedste tilfældet. Faktisk synes jeg problemet blev værre.
Så bilen røg til mekanikeren hvor den fik nye løftere , samt nyt tandremssæt.
Lyden er væk, så der har altså været en dårlig løfter et sted.