Golf V 1,9 TDI 6/2007

Besvar
Asanii
Helt nyt medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 1. nov 2017, 22:48
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf V 1,9 TDI 6/2007

Indlæg af Asanii » 16. nov 2017, 14:35

Hey alle VAG- folk.

Jeg står i en meget dårlig situation, har for 5 mdr siden anskaffet mig denne 1,9 TDI med motorkode BXE, bilen havde gået 221.000 ved køb, nu 229.000 km.
Den er købt engros hos VW Taastrup.
1 uge efter jeg købte den, begyndte der at komme en hvæsende lyd fra motorrummet, den kom når jeg koblede ud fra 2-3 gear. Desuden gik den i nødprogram uden at motorlampen tændte. Den mistede turbotrykket. Når jeg slukkede jeg og tændte bile var der turbotryk igen. Fejlen kom ved bund/næsten bund acceleration i 3,4 gear 3,5-5000 omdrejninger fart 120-140.
Spurgte en mekaniker og han sagde det er EGR så skiftede den, men ingen respons på fejlene.
Derefter talte jeg med 4 mekanikere og alle 4 mente det var turbolader, 'vnt sad fast' mente de. (Fortalte dem at fejlen der kom frem på Delphi hed 'P0234 trykladeregulator overskredet' vcds 16618 pressure valve over boost' efter at have talt med 4 mekanikere og heriblandt VW skiftede jeg turbolader til en nyrenoveret turbo. Den hvæsende lyd er nu forsvundet men den går stadig i nødprogram. Efterfølgende skiftede jeg trykføler/mapsensor er der nogen der kalder den og det medførte heller ikke på fejlen blev rettet. Tilsidst var der 2 mekanikere dee sagde det er vacum boksen der styrer turbo den fik jeg os udskiftet og det rettede heller ikke på fejlen. Nu står jeg og har renset luftmasse måler og stikket fra luftmassemåler til vacumboks og er nu stået af for ideer. Den har ikke nogen n75 ventil. Men vacumboks istedet for.

Nogen der kan hjælpe please?????

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Besvar

Tilbage til "Motor"