Hjælp! A3 Cdaa 1.8 Tfsi Motor (2009) Kæde- Og Olieproblemer

Besvar
denbear
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 23. nov 2017, 20:57
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Hjælp! A3 Cdaa 1.8 Tfsi Motor (2009) Kæde- Og Olieproblemer

Indlæg af denbear » 23. nov 2017, 21:58

Hej,

jeg er den (u)lykkelige ejer af en audi a3 med en cdaa 1.8 tfsi motor indregistreret første gang i dec. 09 - købt brugt i maj 2012. Bilen har haft et længerevarende overdrevet olieforbrug og nu har den så fået problemer med knastakselkæden. Bilen har kun kørt 150.000km, så jeg synes det er tidligt at dens motor giver op! Jeg har haft kontakt til både audi og smc, men der her ingen hjælp været at hente...

Problemet med olien har været mig bekendt i lidt over 3 år, og har derfor været nævnt ved hvert serviceeftersyn siden (altid hos audi glostrup). Selvom jeg gentagende gange har fortalt dem, at den forbruger 1l olie pr. 600 kørte kilometer, blev det henkastet med "det er forventeligt af disse vw motorer". Nu står den så på et vw værksted, da det var det nærmeste efter kædeproblemet opstod, og her er der endelig en mekaniker der, udover at have fundet problemet med kæden, også tog sig tid til rent faktisk at undersøge olieforbruget. Han kunne så konstatere, at det skyldes nedslidte stempler. Jeg er blevet tilbudt reparation af begge dele for 52.000, men synes det er urimeligt, at noget der virker som et generelt problem, skal koste mig så mange penge!

Jeg har i min søgen fundet frem til, at audi dk vedkender sig problemet med kæden, grundet fejl hos underleverandører, men åbentbart kun på 1.2 og 1.4 motorer af samme type - ikke på 1.8.
Dog har jeg også fået kendskab til en skoda octavia med samme motor (1.8), der har fået skiftet motor på fabrikantens regning. Så det sker altså inden for samme koncern..!

Jeg har nu henvendt mig direkte til smc to gange. Ved min anden henvendelse adresserede jeg brevet direkte til direktøren, men blev mødt med følgende svar fra den kundeservicemedarbejder, der også besvarede min første henvendelse:

"som vi skrev til dig den 1. November 2017, har vi ikke mulighed for at imødekomme dit ønske om at dække reparation af bilen per kulance.
Vi henviste til en artikel fra fdm, hvor betingelserne er beskrevet:

det skal være en 1,2 eller 1,4 tsi/tfsi
bilen skal være mindre end syv år gammel
den skal have kørt mindre end 250.000 km

alle serviceeftersyn skal være overholdt efter fabrikkens anvisninger. Hvis de serviceeftersyn ikke er foretaget i vores organisation, skal de kunne dokumenteres i bilens servicehæfte.

Da din bil ikke opfylder ovenstående betingelser, har vi desværre ikke mulighed for at hjælpe.

Hvad škoda gør i sager om kæder på 1,8 tsi, kan vi ikke kommentere [...]"

er der nogen, der har en ide til hvad jeg kan gøre nu?

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7780
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: Hjælp! A3 Cdaa 1.8 Tfsi Motor (2009) Kæde- Og Olieproble

Indlæg af norn » 24. nov 2017, 14:53

Kædetrækket kan du se lidt om her...
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=122898
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

jk6
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 29. okt 2009, 21:42
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Hjælp! A3 Cdaa 1.8 Tfsi Motor (2009) Kæde- Og Olieproble

Indlæg af jk6 » 24. nov 2017, 20:03

Hvor har den fået lavet service henne siden de siger det ikke er holdt?

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Indlæg: 2410
Tilmeldt: 22. apr 2010, 11:12
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 63 times
Been thanked: 161 times

Re: Hjælp! A3 Cdaa 1.8 Tfsi Motor (2009) Kæde- Og Olieproble

Indlæg af Mike H » 24. nov 2017, 20:13

:shock: - velkommen til VAG’s prestige mærke - vi fucxer dig bare om end endnu mere sindssygt.
Hvad “Skoda gør kan vi ikke kommentere” .., kan man sku da ikke svare en kunde. Så hvis man køber samme produkt fra hylde nr 3 (efter Audi og VW) - så får du koncernens bedste garanti og kulance ... men hos os er du fucxed.
Er da godt klar over bilen er 7 år - men 52.000 er da sindssygt. Som i nul komma nul hjælp at hente. Med mindre den ikke er serviceret vil jeg mene de viser hvilken flot garanti og kvalitet de reelt giver deres produkt. En vis koreaner var kun 1 år over fabriksgarantien :shock: .
These users thanked the author Mike H for the post:
Ogopogo
Mike
Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Besvar

Tilbage til "Motor"