Hej håber der er nogle som kan hjælpe
har en audi a4 b6 1,9 tdi 130hk
som går i nød program når den skal trække så mister den turbotrykket
den skriver for højt turbotryk og en gang har den skrevet for lavt
jeg har fået skiftet til ny turbo og nye slager der nede og skiftet tryksenser og en føler til der nede
og fået skiftet n75 ventil
men den gør det stadig
nogle som har en ide til hvad der kan være galt
mvh jimmi
Mistet Turbotryk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 217
- Tilmeldt: 21. nov 2011, 18:34
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fraugde Odense SØ
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Mistet Turbotryk
Hej.
På min tidligere passat oplevede jeg nødagtig det samme som dig.
Det viste sig at være en utæt vaccum slange tæt på luftfilter kassen.
Jeg håber du finder fejlen.
På min tidligere passat oplevede jeg nødagtig det samme som dig.
Det viste sig at være en utæt vaccum slange tæt på luftfilter kassen.
Jeg håber du finder fejlen.
Den Glade Passat ejer
nuværende bil:
VW Passat Variant b8 2016 1,4 tsi dsg
tidligere biler:
VW Passat Variant b6 2010 2,0 tdi
VW Passat Variant 3bg 2001 1,9 tdi
Kia magentis sedan 2005 2,0
nuværende bil:
VW Passat Variant b8 2016 1,4 tsi dsg
tidligere biler:
VW Passat Variant b6 2010 2,0 tdi
VW Passat Variant 3bg 2001 1,9 tdi
Kia magentis sedan 2005 2,0
- Henrikn85
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: 10. jul 2016, 20:05
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Mistet Turbotryk
det lyder godt nok noget mærkelig... er det er kina turbo du har monteret. ?
er du sikker på slangerne sidder korrekt på din N75 ventil. og er du sikker på det er den rigtige N75 ventil du har fået.
når bilen startes op og går i tomgang. og du ser på turbo armen, så skal den trække den helt i bund. når du rykker varkum slangen af så skal armen gå helt tilbage i 0-stilling.
når armen er helt trukket ned = varkum på systemet så har du fuld ladetryk.
når du så begynder at køre i bilen og der kommer nogle omdr på så skal N75 ventil lukke for varkum til turboen, så den kan få ladetrykket til at passe med det ønskede ca 0,8bar. på tester de det 1,8bar fordi det er absolut tryk.
men når fejlen er forhøjt ladetryk. så kan det jo ikke være en utæt slange. for så kan du ikke få ladetryk nok. og derved for lavt lade tryk.
så endten er det den nye turbo der ikke er justeret ordentlig fra fabrikken, ellers også er det N75 ventilen der ikke lukker for varkum, eller slangerne sidder forkert på N75 Ventilen.
prøv evt at starte bilen op. lade den gå tomgang, og ryk strømstikket af på N75 ventilen, så skal armen på turboen gå i 0 position. hvis ikke den gør det sidder dine slanger forkert.
er du sikker på slangerne sidder korrekt på din N75 ventil. og er du sikker på det er den rigtige N75 ventil du har fået.
når bilen startes op og går i tomgang. og du ser på turbo armen, så skal den trække den helt i bund. når du rykker varkum slangen af så skal armen gå helt tilbage i 0-stilling.
når armen er helt trukket ned = varkum på systemet så har du fuld ladetryk.
når du så begynder at køre i bilen og der kommer nogle omdr på så skal N75 ventil lukke for varkum til turboen, så den kan få ladetrykket til at passe med det ønskede ca 0,8bar. på tester de det 1,8bar fordi det er absolut tryk.
men når fejlen er forhøjt ladetryk. så kan det jo ikke være en utæt slange. for så kan du ikke få ladetryk nok. og derved for lavt lade tryk.
så endten er det den nye turbo der ikke er justeret ordentlig fra fabrikken, ellers også er det N75 ventilen der ikke lukker for varkum, eller slangerne sidder forkert på N75 Ventilen.
prøv evt at starte bilen op. lade den gå tomgang, og ryk strømstikket af på N75 ventilen, så skal armen på turboen gå i 0 position. hvis ikke den gør det sidder dine slanger forkert.
vogn 1: Golf 4 Variant
vogn 2: Golf 3 5dørs Joker
vogn 3: Golf 3 Cabrio Bon jovi
vogn 2: Golf 3 5dørs Joker
vogn 3: Golf 3 Cabrio Bon jovi
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 29. nov 2017, 17:43
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Mistet Turbotryk
Hej turboen er skiftet på værksted for 2 uger siden så går ikke ud fra det er en kina turbo de har sat på
jeg vil lige prøve det med n75 når jeg kommer hjem senere og skriver så lige hvad der sker
jeg vil lige prøve det med n75 når jeg kommer hjem senere og skriver så lige hvad der sker