Svingende Temepratur På Motor

Besvar
JNielsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. okt 2015, 10:39
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Svingende Temepratur På Motor

Indlæg af JNielsen » 8. dec 2017, 11:45

Jeg har en vw touran 2,0 tdi dsg6 highline fra 05.12 - den har nu kørt 391.000 km

for en god uges tid siden var min køletemperatur pludselig helt i bund.
Kørte på værksted med bilen, som i øvrigt kørte godt nok - leverede dog ingen varme ind i bilen heller. (har i et par måneder haft en defekt blæsermodstand, som nu er skiftet)
på værksted med bilen - de skifter først føler - ingen forandring.
Derefter termostat. Nu virker "nålen" igen - dog ikke hele tiden.
Nogle ture, så er den oppe på 90 grader i løbet af 10-12 min. Andre ture med f.eks. Motorvejskørsel og 150 km/t så kommer den ikke over 70 grader, og kan undervejs både stige og falde.

Mekanikeren (ikke vw værksted) ved ikke lige p.t. Hvad der så kan være af muligheder.
Jeg har googlet lidt frem og tilbage, og læst en del indlæg herinde også. Dog uden at nå frem til andet, end at de fleste vw dieselbiler er "født med et tilskudsfyr", som kan være årsag til at der ikke er motorvarme nok, hvis det er gået i stykker. Nogle der kan bekræfte det?
Har også læst lidt om, at det måske kan være batteriet der kan drille, hvis der ikke er spænding nok på. Det er 3½ år gammelt, og har kørt 140.000 km. Og bilen står året rundt udendørs.

Nogle der har nogle bud på, hvad der kan være galt? :)

skal lige skynde mig at sige, at jeg ikke selv er særlig teknisk, og fejlkoder m.v. Er sort snak for mig :)

vh
jørgen

Benji
Helt nyt medlem
Indlæg: 48
Tilmeldt: 5. nov 2017, 17:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Svingende Temepratur På Motor

Indlæg af Benji » 8. dec 2017, 11:52

JNielsen skrev:Jeg har en vw touran 2,0 tdi dsg6 highline fra 05.12 - den har nu kørt 391.000 km

for en god uges tid siden var min køletemperatur pludselig helt i bund.
Kørte på værksted med bilen, som i øvrigt kørte godt nok - leverede dog ingen varme ind i bilen heller. (har i et par måneder haft en defekt blæsermodstand, som nu er skiftet)
på værksted med bilen - de skifter først føler - ingen forandring.
Derefter termostat. Nu virker "nålen" igen - dog ikke hele tiden.
Nogle ture, så er den oppe på 90 grader i løbet af 10-12 min. Andre ture med f.eks. Motorvejskørsel og 150 km/t så kommer den ikke over 70 grader, og kan undervejs både stige og falde.

Mekanikeren (ikke vw værksted) ved ikke lige p.t. Hvad der så kan være af muligheder.
Jeg har googlet lidt frem og tilbage, og læst en del indlæg herinde også. Dog uden at nå frem til andet, end at de fleste vw dieselbiler er "født med et tilskudsfyr", som kan være årsag til at der ikke er motorvarme nok, hvis det er gået i stykker. Nogle der kan bekræfte det?
Har også læst lidt om, at det måske kan være batteriet der kan drille, hvis der ikke er spænding nok på. Det er 3½ år gammelt, og har kørt 140.000 km. Og bilen står året rundt udendørs.

Nogle der har nogle bud på, hvad der kan være galt? :)

skal lige skynde mig at sige, at jeg ikke selv er særlig teknisk, og fejlkoder m.v. Er sort snak for mig :)

vh
jørgen
Hej
Havde samme problem med min det krævede ny thermostat plus der to sensorer der skal skiftes samtidigt, det hjalp på min godt nok en TFSI
MVH



Sent from my iPhone using Tapatalk

JNielsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 28. okt 2015, 10:39
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Svingende Temepratur På Motor

Indlæg af JNielsen » 8. dec 2017, 12:57

Hvilke 2 følere var det benjii?

bgt
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 7. jan 2016, 17:10
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Svingende Temepratur På Motor

Indlæg af bgt » 8. dec 2017, 13:15

Have samme problem på en Passat 2013 dsg6, der er 2 (vand)termostaten, en til motoren og en lille til gearkassen, den til gearkassen blev skifte og det løste problemet.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Svingende Temepratur På Motor

Indlæg af HansH » 8. dec 2017, 13:38

Prøv at læse denne tråd: viewtopic.php?f=70&t=77046

Ca. midt nede på siden angiver KMDTHY løsning med fine billeder.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Besvar

Tilbage til "Motor"