audi a6 2,0tdi Partikelfilter

Besvar
mfox
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 25. mar 2009, 01:56
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

audi a6 2,0tdi Partikelfilter

Indlæg af mfox » 21. dec 2017, 13:14

Hej jeg har en audi a6 2,0 tdi fra 08 med motor kode bre softwarekode 1141 den nyeste i følge audi.

købte den med en partikelfilter lampe der lyste og tænkte den har jeg hurtig klaret, men men men...

dele skiftet. temp. følere i partikelfilter. diff. tryk sensor g450 slanger blæst igennem. filter renset hos nordjysk diesel i hedehusene.

har fået kodet egr fra i boxen

efterfølgene kunne jeg ikke få belastnings værdien langt nok ned når den regenerer. Så gav den et nyt fiktivt filter med tester
og grundindstillede g450 diff. tryk sensor igen. Men den gør stadig det samme. Den stiger meget hurtig i belastning især med kold motor fra 15% til ca 35% på omkring 20 km. Så begynder den at regenerer div. temp i filter er flotte ca. 800 grader og belastningen falder hurtig ned til omkring 18% men så stopper den der og falder ikke mere selvom bilen stadig regenerer. dette er det samme om bilen selv gør det eller om jeg køre tvangs regenerering.

2 ting jeg er lidt i tvivl om. her på nettet har jeg set at efter grundindstillen af g 450 ændre offset sig til en minus værdi. Dette gør min ikke, den står staig i 0,0 har prøvet at gøre det både med vcds tester med tænding til og fra i 40/5 sek som forskevet. og med en texa tester. værdien på den er 15,3 i tomgang. Den anden ting er min luftmasser måler værdig ligger i tomgang på ca. 480-500mg er det for højt selvom egr er slået fra?

der er ingen fejl på bilen og den køre som den skal og værdier i måleværdigblokke afslører umiddelbart ikke noget Dog synes jeg topfart er lidt underkanten ca.185-190 hvilke man sikkert ikke kan udlede så meget af.

mfox
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 25. mar 2009, 01:56
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: audi a6 2,0tdi Partikelfilter

Indlæg af mfox » 22. dec 2017, 22:58

hej

Har igår aftes og her til aften igen dag, set at belastnings graden på partikelfilter block 75 skifter fra ca. 30% efter at bilen har holdt slukket i ca. 5 min. til 15% af sig selv altså uden den har stået i tomgang eller noget. Er der nogen der kan gi en fornuftig forklaring på det?

pfh. tak

bslaursen
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. dec 2008, 18:44
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: audi a6 2,0tdi Partikelfilter

Indlæg af bslaursen » 23. dec 2017, 23:30

Når der er lavet DPF rens som i dit tilfælde skal der altid nulstilles filter, til nyt filter. Det er jo ikke fiktivt da det er renset. Dit filter bliver altid synderen hvis der er andre ting galt med motoren, hvilket der ofte er. Derfor kan belastnings graden hurtigt stige igen. Jeg ville måle lidt på lambda tallet, som du nok også alt efter type styring, kan finde i måleblokke. Men 15mb i tomgang er for højt. Er det et originalt filter? - hvis ikke, kan du godt lede efter er OE filter i stedet. Din luftmasse er vigtig er også vigtig ift røgtal.
Ketner tekniker
Tidligere Mekonomen Dieseltekniker

Tidligere Touran 2.0 TDI nu Altea 2.0 TDI. VCDS
Cannondale F29 carbon i fritiden
#Bikefeverracingteam

mfox
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 25. mar 2009, 01:56
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: audi a6 2,0tdi Partikelfilter

Indlæg af mfox » 24. dec 2017, 12:03

skiftede i går luftmassemåler og det skænkede også luftværdigen en del så der var også en fejl. Men løste ikke problemet. skiftede også ladetryks ventil da den overbuster en gang imellem, men gør den stadig, så nok en ny turbo også selvom jeg enlig synes det ser rigtig ud når man suger eller trækker i den. hvor mange mg. skal diff. tryk vise i tomgang? og kan det har noget med det at gøre min offset værdig ikke ændre sig efter jeg har grundindstillet diff. tryk censor, som jeg har set på nettet? skal lige sige det er en uorg. bosch censor jeg har købt. Men den er købt på stelnummer og fået kontrolleret der skulle kunne være andre til den bil.

mfox
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 25. mar 2009, 01:56
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: audi a6 2,0tdi Partikelfilter

Indlæg af mfox » 24. dec 2017, 12:05

ved ikke om filter er org. Men tror det. ser ik nyt ud, Men kontrollere det lige.

Allan82
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 31. maj 2015, 21:08
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: audi a6 2,0tdi Partikelfilter

Indlæg af Allan82 » 28. dec 2017, 21:19

Min Passat 2,0tdi fra 2010 viser 3 Mbar i tomgang og 23 Mbar ved 2500 omdr ved stilstand
Om det er rigtigt ved jeg ikke da jeg også døjer med dpf problemer

mfox
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 25. mar 2009, 01:56
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: audi a6 2,0tdi Partikelfilter

Indlæg af mfox » 30. dec 2017, 16:26

min viser 15.3 tomgang og 56 ved 2500 omd. har kontrolleret dpf. og det er org.

mfox
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 25. mar 2009, 01:56
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: audi a6 2,0tdi Partikelfilter

Indlæg af mfox » 8. jan 2018, 11:17

hej igen

er der slet ikke nogen der kan be/afkrafte om det kan være rigtig at min offset værdig til diff. trykcensor g450 stadig står i 0,0 efter jeg har grundindstiilet den?

Besvar

Tilbage til "Motor"