Skoda Octavia 1,4 TSI 150 - udsættere

Besvar
galten
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 26. maj 2016, 09:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Skoda Octavia 1,4 TSI 150 - udsættere

Indlæg af galten » 29. dec 2017, 16:28

Hej Vag forum
Jeg har brug for lidt viden om det normale antal udsættere ved kørsel med kold motor?
Jeg har en Skoda Octavia 1,4 TSI 150 HK, som altid helt fra ny har lavet udsættere især med kold motor, altid ved ca. 1800 r.p.m.
Den første vinter jeg havde bilen (ved 10.000 km) blev det så voldsomt at motorlampen lyste, efter en opdatering af motorstyringen lavede bilen præcis samme udsættere, dog kunne den ikke længere aktivere motorlampen.

Jeg har reklameret til Skoda igen, de mener dog ikke udsætterne er et problem så længe motoren ikke går i stå eller aktivere en fejl i ECUen. Jeg er uenig i at bilen kan tillade sig at ryste og lave udsættere, især fordi jeg tror den u-forbrændte benzin kan ende i motorolie eller katalysator.

Mine spørgsmål?
Er det normalt at en bil har lavet følgende antal udsættere på 22.000 km?
Cylinder 1 - 4306
Cylinder 2 - 3757
Cylinder 3 - 3175
Cylinder 4 - 3807
(På den første kilometer ved koldstart smider den omkring 30 ekstra på tælleren.)

Har andre haft lignende problemer med samme eller lignende motor?

JanVil
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Skoda Octavia 1,4 TSI 150 - udsættere

Indlæg af JanVil » 29. dec 2017, 19:56

Ikke samme motor, men min 1,8 gør det samme. Det skulle være katalysatoropvarmning. Det kan til tider også være ret voldsomt.
'21 iX3 Charged plus

galten
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 26. maj 2016, 09:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Skoda Octavia 1,4 TSI 150 - udsættere

Indlæg af galten » 31. dec 2017, 10:02

Tak for svar :) katalysatoropvarmning? Jeg har oplevet at bilen laver et "kænguruhop" så selv den mest kreative motorkonstruktør ville blive flov. Jeg håber virkelig der findes en løsning på den hakken.
Jeg har desværre min tvivl efter at have søgt på andre med lignende problemer.
Jeg beklager oprettelsen af denne tråd, min søgning har ikke været grundig nok, der var allerede en tråd der omhandlede dette emne.
https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic. ... 4&start=60

Besvar

Tilbage til "Motor"