EA113 og EA888 Eller bmj 3,2
-
- Medlem
- Indlæg: 1084
- Tilmeldt: 7. feb 2014, 16:11
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Dronninglund
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 8 times
EA113 og EA888 Eller bmj 3,2
Hvilken af disse motor er den mest stabile når de liggen i en a3 ? Og hvad er nemmest at tune på ? er på udkig efter en sommer bil som kommer til at køre ca 10000 km om året og den skal være rimelig driftsikker
Passat 3c b6 R-Line 2.0 TDI cbbb
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: EA113 og EA888 Eller bmj 3,2
EA888 er jo en videreudvikling af EA113, så den er at foretrække. Tuningsmæssigt har den også små fordele.
BMJ er også en stabil motor, men koster betragteligt mere at tune på, da den ikke er trykladet. VR6-lyden er dog formidabel!
BMJ er også en stabil motor, men koster betragteligt mere at tune på, da den ikke er trykladet. VR6-lyden er dog formidabel!
-
- Medlem
- Indlæg: 1084
- Tilmeldt: 7. feb 2014, 16:11
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Dronninglund
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 8 times
Re: EA113 og EA888 Eller bmj 3,2
Du ved ikke hvad årgang de gik over til AE888 ?
Passat 3c b6 R-Line 2.0 TDI cbbb
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: EA113 og EA888 Eller bmj 3,2
Ifølge dette 5/2008:
https://da.wikipedia.org/wiki/Audi_A3_8P#Drivlinie
https://da.wikipedia.org/wiki/Audi_A3_8P#Drivlinie
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: EA113 og EA888 Eller bmj 3,2
Jeg finder ikke spørgsmålet nemt at besvare: du mangler af oplyse ønsket årgang, prisniveau og brugsmønster.
Uden disse info vil jeg klart foretrække EA113, så er de ældre end 5/08.
Jeg har selv EA888 gen. 1 pt. og har haft EA113 med ca 500hk.
3,2 er efter min mening ikke relevant, gammel konstruktion, dyr i brændstof og sliddele og som nævnt tidligere dyr at tune.
Uden disse info vil jeg klart foretrække EA113, så er de ældre end 5/08.
Jeg har selv EA888 gen. 1 pt. og har haft EA113 med ca 500hk.
3,2 er efter min mening ikke relevant, gammel konstruktion, dyr i brændstof og sliddele og som nævnt tidligere dyr at tune.
-
- Medlem
- Indlæg: 1084
- Tilmeldt: 7. feb 2014, 16:11
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Dronninglund
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 8 times
Re: EA113 og EA888 Eller bmj 3,2
Ønsket er at få en med Quattro og 350 HK til max 200 og så skal den kunne holde til og køre 10000 km om året (til og fra arbejde kørsel ikke noget bane halløj)jakethemoss skrev: ↑16. jan 2018, 14:04Jeg finder ikke spørgsmålet nemt at besvare: du mangler af oplyse ønsket årgang, prisniveau og brugsmønster.
Uden disse info vil jeg klart foretrække EA113, så er de ældre end 5/08.
Jeg har selv EA888 gen. 1 pt. og har haft EA113 med ca 500hk.
3,2 er efter min mening ikke relevant, gammel konstruktion, dyr i brændstof og sliddele og som nævnt tidligere dyr at tune.
Passat 3c b6 R-Line 2.0 TDI cbbb
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: EA113 og EA888 Eller bmj 3,2
Nu ved jeg ikke om du skal bruge bagsæder men ellers er den vel et bud ?
https://www.bilgalleri.dk/audi-s3-2_0-v ... ouncle_web
kender ikke bilen men med den pris så har du 25.000kr at tune for
Jeg tror ik helt du kan komme i mål på de 350 hk for det men det kan Jake måske svare på ?
https://www.bilgalleri.dk/audi-s3-2_0-v ... ouncle_web
kender ikke bilen men med den pris så har du 25.000kr at tune for
Jeg tror ik helt du kan komme i mål på de 350 hk for det men det kan Jake måske svare på ?
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
- Don Karnage
- Medlem
- Indlæg: 1319
- Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tune (Greve)
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: EA113 og EA888 Eller bmj 3,2
Det kan man sagtens klare for 25k. Bare chippet får bilen 300 hk. Med forrør, indsugning og HPFP laver den 360-370 hk.Pacs skrev: ↑17. jan 2018, 12:42Nu ved jeg ikke om du skal bruge bagsæder men ellers er den vel et bud ?
https://www.bilgalleri.dk/audi-s3-2_0-v ... ouncle_web
kender ikke bilen men med den pris så har du 25.000kr at tune for
Jeg tror ik helt du kan komme i mål på de 350 hk for det men det kan Jake måske svare på ?
Audi RS3 8V 2018 Stage 3
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: EA113 og EA888 Eller bmj 3,2
Prisen på den S3 van er sikkert OK. Og tuningspotentialet er der med 500hk på den STD. Motor med en del software udbydere.
Jeg vil dog anbefale at kigge på en faceliftet Sportback med bagsæder. Disse kan findes med Dsg og fra 10 til samme priser og mere udstyr hvis man har tålmodighed. Der skal dog kigges syd for grænsen. Jeg har talt med trådstarter om en sådan. Med trådstarters mål virker en sådan som en bedre løsning.
Jeg vil dog anbefale at kigge på en faceliftet Sportback med bagsæder. Disse kan findes med Dsg og fra 10 til samme priser og mere udstyr hvis man har tålmodighed. Der skal dog kigges syd for grænsen. Jeg har talt med trådstarter om en sådan. Med trådstarters mål virker en sådan som en bedre løsning.
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: EA113 og EA888 Eller bmj 3,2
Det lyder som om trådstarter er blevet guided. Men af nysgerrighed, hvorfor ville du vælge EA113? Er det kun fordi den er billigere? EA888 har jo stærkere indmad, bedre/større brændstofsystem (dyser, pumpe etc.). I hvert fald når vi snakker de "små" modeller som i fx. A3, som trådstarter spørger til.jakethemoss skrev: ↑16. jan 2018, 14:04Uden disse info vil jeg klart foretrække EA113, så er de ældre end 5/08.
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: EA113 og EA888 Eller bmj 3,2
EA113 er bedre kendt, og jeg har selv mere erfaring med den. Samtidig er der mere viden samt flere udbydere af software til ydelser over 350hk til den.
Svaghederne som knastfølger, oliesi og svage krumtapslejer kender man og kan gardere sig imod.
EA888 generation 1 er en spare motor, og som 1 angiver jo at det er første udgave. ja, brændstofsystemet er bedre og understøtter op til 450hk og motoren kan holde til det. Problemet er at finde nogen der kan lave pålidelig software til et sådan setup.
Problemer som bundkar der ikke er designet så bilen kan tåle højere G påvirkninger samt problemer med kæden som kan blive for lang og hydraulisk kædestrammer med for svag fjeder. Der er fordele og ulemper ved begge, men EA113 er mere brugbar i min optik da den kan klare en banedag fra start af
For mig er EA113 den foretrukne, men det betyder ikke at til det rette forbrugsmønster er EA888 at foretrække da det også betyder at bilen er nyere
Jeg håber at det giver mening når jeg nu er lidt Dr Jekyll og Mr. Hyde
Svaghederne som knastfølger, oliesi og svage krumtapslejer kender man og kan gardere sig imod.
EA888 generation 1 er en spare motor, og som 1 angiver jo at det er første udgave. ja, brændstofsystemet er bedre og understøtter op til 450hk og motoren kan holde til det. Problemet er at finde nogen der kan lave pålidelig software til et sådan setup.
Problemer som bundkar der ikke er designet så bilen kan tåle højere G påvirkninger samt problemer med kæden som kan blive for lang og hydraulisk kædestrammer med for svag fjeder. Der er fordele og ulemper ved begge, men EA113 er mere brugbar i min optik da den kan klare en banedag fra start af
For mig er EA113 den foretrukne, men det betyder ikke at til det rette forbrugsmønster er EA888 at foretrække da det også betyder at bilen er nyere
Jeg håber at det giver mening når jeg nu er lidt Dr Jekyll og Mr. Hyde
- These users thanked the author jakethemoss for the post:
- Stefan