Hej!
Jeg har idag udmålt værdier på mit partikelfilter på min Golf 1.9 Tdi BLS. Jeg har blot udlæst dem af nysgærrighed.
Jeg har ingen alarmer, driftsøkonomien i bilen er som den plejer, og den hverken ryger eller oser.
Da jeg så værdierne, blev jeg lidt paf. De er udlæst med kina VCDS.
Address 01: Engine (03G 906 021 QJ)
13:11:45
40.0 Soot Index
60.0°C Temperatur in Particle Filter
7.65 Press. Difference Particle Filter
0.0 % Particle Filter Load Coefficient
82.0 Particle Filter Carbon Mass
0.0 % Carbon Mass Learned Value
0.0 s Regeneration Time (Total)
0.0 Failed Regenerations
0.0 Successful Regenerations
78.0°C Temperature bef. Particle Filter
0.0 % Particle Filter Load Coefficient
48.0°C Temperature after Particle Filter
Så vidt jeg kunne google mig frem til, skal "Particle Filter Carbon Mass" være under 60?
Hvorfor i alverden har bilen så ikke skabt sig? Er det her SOS?
Bilen har kørt 300.000, men motor har kun kørt 150.000. Motoren er skiftet på Automester værksted, da gamle ejer havde den.
På forhånd, tak!
Mvh
Partikelfilter VCDS værdier mærkelige - 1.9 TDI BLS
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 207 times
Re: Partikelfilter VCDS værdier mærkelige - 1.9 TDI BLS
Det er ikke urealistisk at svovlmængden i filteret er oppe på 82gram, hvis filteret har kørt 300.000km for det er jo ligeglad med om motoren er skiftet eller ej.
Det er dog imponerende at motorstyringen ikke har meldt fejl på differenstrykket endnu.
Det er dog imponerende at motorstyringen ikke har meldt fejl på differenstrykket endnu.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 20. jun 2015, 12:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Partikelfilter VCDS værdier mærkelige - 1.9 TDI BLS
Hej Jannik
Tak for dit svar.
Er differencetrykket specielt højt på min udmåling?
Målingen er foretaget i tomgang.
Tak for dit svar.
Er differencetrykket specielt højt på min udmåling?
Målingen er foretaget i tomgang.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 40
- Tilmeldt: 20. jun 2015, 12:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Partikelfilter VCDS værdier mærkelige - 1.9 TDI BLS
Jeg har nu efter en tur på 20km med minimum 2500rpm, foretaget nogle nye målinger.
Jeg er lidt i tvivl om hvad præcist jeg bør måle på, så har tikket alle de informationer af, jeg tænkte kunne være relavante.
I frigear, v 2500 rpm
17:26:20
2.55 Press. Difference Particle Filter
0.0 % Particle Filter Load Coefficient
82.0 Particle Filter Carbon Mass
Frigear og i tomgang
17:30:16
270.0 mg/str Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
260.0 mg/str Exhaust Gas Recirculat. (actual)
87.6 % Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle
138.0∞C Temperatur in Particle Filter
0.00 Press. Difference Particle Filter
2.55 Press. Difference Offset
0.0 % Particle Filter Load Coefficient
82.0 Particle Filter Carbon Mass
0 km Distance since Regeneration
12.0 Time since Regeneration
120.0∞C Temperature bef. Particle Filter
150.0∞C Temperature after Particle Filter
Til slut, i enkelte bloks også i tomgang. Bed mærke i at bilen står i tomgang med svingende 819-840 rpm?
17:35:12 Group 074: Particle Filter (Exhaust Gas III)
819 /min Engine Speed (G28)
132.0∞C Temperature bef. Turbo Charger
4.08 Lambda/Oxygen Sensor Value
0.0 mg/str Injection Quantity Offset
Er der nogen der vil være så venlige at kommentere på overstående?
På forhånd, mange tak!
Jeg er lidt i tvivl om hvad præcist jeg bør måle på, så har tikket alle de informationer af, jeg tænkte kunne være relavante.
I frigear, v 2500 rpm
17:26:20
2.55 Press. Difference Particle Filter
0.0 % Particle Filter Load Coefficient
82.0 Particle Filter Carbon Mass
Frigear og i tomgang
17:30:16
270.0 mg/str Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
260.0 mg/str Exhaust Gas Recirculat. (actual)
87.6 % Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle
138.0∞C Temperatur in Particle Filter
0.00 Press. Difference Particle Filter
2.55 Press. Difference Offset
0.0 % Particle Filter Load Coefficient
82.0 Particle Filter Carbon Mass
0 km Distance since Regeneration
12.0 Time since Regeneration
120.0∞C Temperature bef. Particle Filter
150.0∞C Temperature after Particle Filter
Til slut, i enkelte bloks også i tomgang. Bed mærke i at bilen står i tomgang med svingende 819-840 rpm?
17:35:12 Group 074: Particle Filter (Exhaust Gas III)
819 /min Engine Speed (G28)
132.0∞C Temperature bef. Turbo Charger
4.08 Lambda/Oxygen Sensor Value
0.0 mg/str Injection Quantity Offset
Er der nogen der vil være så venlige at kommentere på overstående?
På forhånd, mange tak!