Hej,
Fik denne fejlmelding. Og havde fejllampe i et par dage, inden den forsvandt af sig selv. Er det mit partikelfilter der er ved at være fyldt?
VCDS version: NEZ 16.8.3.3
Dataversion: 20161018 DS267.0
www.vcds.dk
--------------------------------------------------------------------------------
adresse 01: Motor Forklaringsfil: NEZ\03L-906-023-CAY.clb
Styreenhed reservedelsnr. : 03L 906 023 AG HW: 03L 906 023 AG
Komponent og/eller version : 1,6l R4 CR td H23 9971
Software kodning : 00114016032400080000
Forhandlernummer : WSC 73430 031 00999
ASAM datasæt: EV_ECM16TDI02103L906023AG 003010 (SK35)
ROD: EV_ECM16TDI02103L906023DB.rod
VCID: 6BDE3D79825CBA1A07-803E
1 fejl fundet:
7347 - Dieselpartikelfilter differenstrykføler
P2453 00 [040] - Urealistisk signal
Periodisk - Bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryseramme:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 13
Kørestrækning: 198097 km
Dato: 2091.14.01
Tid: 17:09:57
Motoromdrejningstal: 2245.50 /min
Normeret belastningsværdi: 31.4 %
Kørehastighed: 115 km/t
Kølevæsketemperatur: 91 °C
Inds.lufttemperatur: 2 °C
Barometerstand lufttryk: 1000 mbar
Spænding kl. 30: 14.231 V
Nulstillingstæller: EOBD: 31
Partikelfilter B1: differencetryk-DIP_PF: 0.00 hPa
Partikelfilter B1: offset for differencetryk-DIP_PF_AD[0]: -2.57 hPa
Udelufttemperatur-Omgivelsestemperatur: 12.00 °C
Partikelfilter B1: sodmasse målt-MASS_SOOT_PHY_PF: 9.07 g
Partikelfilter B1: sodmasse målt-MASS_SOOT_PHY_PF: 9.07 g
Partikelfilter B1: sodmasse beregnet-MASS_SOOT_SIM_PF: 9.20 g
Luftmasse: faktisk værdi: 39.99 g/s
Readiness: 1000 0000
Mvh
Jeppe
Er partikelfilter fyldt?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 89
- Tilmeldt: 16. dec 2013, 19:33
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Odense.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Er partikelfilter fyldt?
Tænker du nøjes med at skifte en differancetryk føler,
Volkswagen tekniker -golf GTE 2018.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2607
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 609 times
- Been thanked: 348 times
Re: Er partikelfilter fyldt?
Jep... Been there... Tre gangeKasperfolini skrev:Tænker du nøjes med at skifte en differancetryk føler,
Den er heldigvis ikke særlig dyr.
- Jeppe_B
- Medlem
- Indlæg: 598
- Tilmeldt: 22. jun 2008, 20:39
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Er partikelfilter fyldt?
Okay. Perfekt.
Hvordan med askemængden i partikelfilteret?
Lydet det ikke meget lavt for en 1,6 tdi der har kørt 200.000 km??
Hvordan med askemængden i partikelfilteret?
Lydet det ikke meget lavt for en 1,6 tdi der har kørt 200.000 km??
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI DSG 2018
Skoda Octavia Combi Greenline 2010
Skoda Octavia Combi Greenline 2010
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2607
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 609 times
- Been thanked: 348 times
Re: Er partikelfilter fyldt?
Synes ikke jeg ser en askemængde i dine tal? Sodmasse er noget andet. Sod bliver brændt af når der er for meget og bliver så til aske.Jeppe_B skrev:Okay. Perfekt.
Hvordan med askemængden i partikelfilteret?
Lydet det ikke meget lavt for en 1,6 tdi der har kørt 200.000 km??
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13175
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3171 times
- Been thanked: 4489 times
Re: Er partikelfilter fyldt?
Korrekt.kGlerup skrev: ↑18. jan 2018, 10:02Synes ikke jeg ser en askemængde i dine tal? Sodmasse er noget andet. Sod bliver brændt af når der er for meget og bliver så til aske.Jeppe_B skrev:Okay. Perfekt.
Hvordan med askemængden i partikelfilteret?
Lydet det ikke meget lavt for en 1,6 tdi der har kørt 200.000 km??
De tal man ser i din VCDS log på ca 9g er det aktuelle sodindhold i filteret. Når den om nogle X hundrede km når defineret grænse, startes en aktiv regen, og når den regen er færdig, falder beregnet sodmængde tilbage på et eller andet sted omkring 0-2g.
Sod oxyderes 100% ved regen.
Den "aske" - som ikke har en snus med aske at gøre - der bliver tilbage i filteret over tid, er tungmetaller fra motorolien og afriv fra cylindervægge og stempler. Metaller der ikke kan oxyderes ved de ca 625 gr. Celsius der opstår ved regen, og derfor forbliver "hængende" i filteret.
Når det så er sagt, så kunne en km-stand på 198.000 godt være dér hvor dit filter begynder at nærme sig sin grænse, afhængig af din køreprofil.
Jeg ville nok også forsøge mig med dif.trykføleren som det første, da den er billig og nem at skifte.
Men der kommer en dag hvor det ikke rækker at skifte føler..
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813