motorlampe - egr ventil

Besvar
abun
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 1. nov 2017, 11:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

motorlampe - egr ventil

Indlæg af abun » 10. feb 2018, 16:12

Hej

Jeg fik en gul motorlampe der lyste i min passat b7 fra 13. Jeg satte koder på og fik en melding om fejl på egr ventil.

Efter to dage forsvandt lampen og fejlen. Den kom tilbage en uge efter og forsvandt da jeg slukkede og tændte bilen.

Jeg kan ikke udlæse nogen fejl nu. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig. Jeg har snakket med VW i vejle og de kunne ikke rigtig give mig en forklaring, så jeg vil høre om der er nogen der har prøvet det før eller ved hvorfor det sker?

Jeg gider ikke betale for at de skal tjekke egr ventilen hvis der alligevel ikke er noget galt med den?

(bilen kører fint og har ikke meldt fejl i 3 uger godt og vel nu)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: motorlampe - egr ventil

Indlæg af HansH » 10. feb 2018, 17:41

Det helt afgørende er jo om du har fået bilen NOx-opdateret ?
Hvis ja - så bare i kødet på VW. Der er en fair chance for at de tager den på kulance.
Hvis nej ..... så kan jeg godt forstå du ikke har lyst til at køre derhen mere end højest nødvendigt :)

Jeg vil dog sige, at hvis du ingen fejlkoder/lamper har, så er der jo ikke rigtig noget at fejlsøge på!
Og den besked tror jeg egentlig også bare at du vil få hos VW, hvis du kontakter dem.

Hvor mange km har den kørt ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

abun
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 1. nov 2017, 11:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: motorlampe - egr ventil

Indlæg af abun » 10. feb 2018, 22:36

Den er ikke opdateret. Så jeg må vel bare køre videre på den :) det sagde VW også til mig :)

Besvar

Tilbage til "Motor"