Hot Frog

Besvar
CSSO
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. maj 2017, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times

Hot Frog

Indlæg af CSSO » 15. feb 2018, 16:30

Jeg søger erfaringer om Hot Frog - både brug og montering.

På forhånd tak!

Bedste hilsner

Casper
Med Venlig hilsen

Casper Steen


Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......

linnegaard
Nyt medlem
Indlæg: 205
Tilmeldt: 12. maj 2010, 19:39
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 18 times
Been thanked: 2 times

Re: Hot Frog

Indlæg af linnegaard » 15. feb 2018, 20:09

Følger lige med her, vil gerne høre om hvilken indflydelse den har på Oli temperatur hvis nogen har målt på det :-)
Golf 7. 1.6tdi. dsg.

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Hot Frog

Indlæg af Blackfinger » 15. feb 2018, 20:52

Skriv Hot Frog i søgefunktionen.
These users thanked the author Blackfinger for the post:
CSSO

CSSO
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. maj 2017, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times

Re: Hot Frog

Indlæg af CSSO » 16. feb 2018, 16:55

Det skulle jeg måske have skrevet - jeg har læst de øvrige indlæg/tråde :)

Mon der er dukket nye erfaringer op?
Med Venlig hilsen

Casper Steen


Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 290 times
Been thanked: 226 times

Re: Hot Frog

Indlæg af carstenhjorth » 16. feb 2018, 17:02

Min kører bare.
These users thanked the author carstenhjorth for the post:
CSSO
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

And
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 21. jun 2008, 16:04
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Hot Frog

Indlæg af And » 16. feb 2018, 17:48

Jeg købte fem stk til mig selv og venner.

En fejlede delvist efter et stykke tid ved en ven - varmer ikke så meget som i starten. Han gad ikke gøre mere ved det - Golf IV 1,8

En anden fungerer fint ved en ven (på en bådmotor). Bruges dog meget sjældent.

Jeg købte to stk til mig selv. Efter ca. tre måneder fejlede den jeg havde monteret i bilen, impeller i pumpen sad fast. Byttede den med den anden og sendte den fejlramte retur. Fik den tilbage med ny impeller monteret. I perioder begyndte den (nr. 2) jeg havde sat i bilen at sidde fast når den skulle starte, men begynder så at køre når det stødkoger inde i pumpehuset. Kølervæsken (Blå) var skiftet året før montage og stadig pænt.
Den virker endnu - efter ca. 4 år og kører for det meste problemfrit - Mazda MX-5 med støbejernsblok.

Egentligt skulle den anden have været monteret på familiebilen, men det var så besværligt at komme til køleslangen på bagsiden af motoren at jeg købte en DEFA dypkoger i stedet - på den motor var det bare at skrue en prop ud og montere dypkoger i samme gevind i blokken.

Nu har jeg købt en gammel bil mere som nok får den ubrugte Hotfrog monteret - den ligger alligevel og fylder.


Alt i alt, så synes jeg de ikke holder hvad de lover. Trækker 1200W og bruger meget af den strøm på at drivel impelleren. Defa dypkoger (i motorblokken) på 600 W er rigtigt hurtig til varme selve motoren.

Til fremtidige biler vælger jeg Defa løsningen, synes der var for meget besvær med de andre og så KAN det ærligt talt være en udfordring at placere den rigtigt mellem varmeapparat og motor når der bliver mindre og mindre plads mellem motordele og torpedoplade. Skal på køleslange retur varmeapparat til motor og må ikke vendes på hovedet.

Mvh.

Morten
These users thanked the author And for the post:
CSSO

QT1410
Medlem
Indlæg: 750
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Hot Frog

Indlæg af QT1410 » 16. feb 2018, 19:07

Den bruger måske 10W på pumpen, og al effekt brugt af pumpen bliver til varme.

Kvaliteten er åbenbart for ringe - det er en anden sag.

Jeg havde en Kenlowe HotStart for år tilbage, og den døde kun pga. varmelegemet brændte af fordi der ikke var vand på systemet.
These users thanked the author QT1410 for the post:
CSSO

CSSO
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. maj 2017, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times

Re: Hot Frog

Indlæg af CSSO » 17. feb 2018, 03:04

And skrev:
16. feb 2018, 17:48
Jeg købte fem stk til mig selv og venner.

En fejlede delvist efter et stykke tid ved en ven - varmer ikke så meget som i starten. Han gad ikke gøre mere ved det - Golf IV 1,8

En anden fungerer fint ved en ven (på en bådmotor). Bruges dog meget sjældent.

Jeg købte to stk til mig selv. Efter ca. tre måneder fejlede den jeg havde monteret i bilen, impeller i pumpen sad fast. Byttede den med den anden og sendte den fejlramte retur. Fik den tilbage med ny impeller monteret. I perioder begyndte den (nr. 2) jeg havde sat i bilen at sidde fast når den skulle starte, men begynder så at køre når det stødkoger inde i pumpehuset. Kølervæsken (Blå) var skiftet året før montage og stadig pænt.
Den virker endnu - efter ca. 4 år og kører for det meste problemfrit - Mazda MX-5 med støbejernsblok.

Egentligt skulle den anden have været monteret på familiebilen, men det var så besværligt at komme til køleslangen på bagsiden af motoren at jeg købte en DEFA dypkoger i stedet - på den motor var det bare at skrue en prop ud og montere dypkoger i samme gevind i blokken.

Nu har jeg købt en gammel bil mere som nok får den ubrugte Hotfrog monteret - den ligger alligevel og fylder.


Alt i alt, så synes jeg de ikke holder hvad de lover. Trækker 1200W og bruger meget af den strøm på at drivel impelleren. Defa dypkoger (i motorblokken) på 600 W er rigtigt hurtig til varme selve motoren.

Til fremtidige biler vælger jeg Defa løsningen, synes der var for meget besvær med de andre og så KAN det ærligt talt være en udfordring at placere den rigtigt mellem varmeapparat og motor når der bliver mindre og mindre plads mellem motordele og torpedoplade. Skal på køleslange retur varmeapparat til motor og må ikke vendes på hovedet.

Mvh.

Morten
Super indlæg - lige det jeg leder efter, inden jeg vælger løsning.

Keep ´m rollin´ in!
Med Venlig hilsen

Casper Steen


Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......

CSSO
Helt nyt medlem
Indlæg: 63
Tilmeldt: 14. maj 2017, 22:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 5 times

Re: Hot Frog

Indlæg af CSSO » 17. feb 2018, 03:06

carstenhjorth skrev:
16. feb 2018, 17:02
Min kører bare.
Kan du uddybe lidt? Særligt i forhold til holdbarhed, kvalitet og pålidelighed, set i lyset And´ s indlæg.
Med Venlig hilsen

Casper Steen


Man who run in front of car get tired - Man who run behind car get exhausted.......

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 290 times
Been thanked: 226 times

Re: Hot Frog

Indlæg af carstenhjorth » 17. feb 2018, 10:21

Har haft 3 stk, i konens og min fars og min egen bil. Den ældste er nok 6-7 år gammel og har bare fungeret uden problemer.
These users thanked the author carstenhjorth for the post:
CSSO
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

Besvar

Tilbage til "Motor"