Side 1 af 1

Hot Frog

: 15. feb 2018, 16:30
af CSSO
Jeg søger erfaringer om Hot Frog - både brug og montering.

På forhånd tak!

Bedste hilsner

Casper

Re: Hot Frog

: 15. feb 2018, 20:09
af linnegaard
Følger lige med her, vil gerne høre om hvilken indflydelse den har på Oli temperatur hvis nogen har målt på det :-)

Re: Hot Frog

: 15. feb 2018, 20:52
af Blackfinger
Skriv Hot Frog i søgefunktionen.

Re: Hot Frog

: 16. feb 2018, 16:55
af CSSO
Det skulle jeg måske have skrevet - jeg har læst de øvrige indlæg/tråde :)

Mon der er dukket nye erfaringer op?

Re: Hot Frog

: 16. feb 2018, 17:02
af carstenhjorth
Min kører bare.

Re: Hot Frog

: 16. feb 2018, 17:48
af And
Jeg købte fem stk til mig selv og venner.

En fejlede delvist efter et stykke tid ved en ven - varmer ikke så meget som i starten. Han gad ikke gøre mere ved det - Golf IV 1,8

En anden fungerer fint ved en ven (på en bådmotor). Bruges dog meget sjældent.

Jeg købte to stk til mig selv. Efter ca. tre måneder fejlede den jeg havde monteret i bilen, impeller i pumpen sad fast. Byttede den med den anden og sendte den fejlramte retur. Fik den tilbage med ny impeller monteret. I perioder begyndte den (nr. 2) jeg havde sat i bilen at sidde fast når den skulle starte, men begynder så at køre når det stødkoger inde i pumpehuset. Kølervæsken (Blå) var skiftet året før montage og stadig pænt.
Den virker endnu - efter ca. 4 år og kører for det meste problemfrit - Mazda MX-5 med støbejernsblok.

Egentligt skulle den anden have været monteret på familiebilen, men det var så besværligt at komme til køleslangen på bagsiden af motoren at jeg købte en DEFA dypkoger i stedet - på den motor var det bare at skrue en prop ud og montere dypkoger i samme gevind i blokken.

Nu har jeg købt en gammel bil mere som nok får den ubrugte Hotfrog monteret - den ligger alligevel og fylder.


Alt i alt, så synes jeg de ikke holder hvad de lover. Trækker 1200W og bruger meget af den strøm på at drivel impelleren. Defa dypkoger (i motorblokken) på 600 W er rigtigt hurtig til varme selve motoren.

Til fremtidige biler vælger jeg Defa løsningen, synes der var for meget besvær med de andre og så KAN det ærligt talt være en udfordring at placere den rigtigt mellem varmeapparat og motor når der bliver mindre og mindre plads mellem motordele og torpedoplade. Skal på køleslange retur varmeapparat til motor og må ikke vendes på hovedet.

Mvh.

Morten

Re: Hot Frog

: 16. feb 2018, 19:07
af QT1410
Den bruger måske 10W på pumpen, og al effekt brugt af pumpen bliver til varme.

Kvaliteten er åbenbart for ringe - det er en anden sag.

Jeg havde en Kenlowe HotStart for år tilbage, og den døde kun pga. varmelegemet brændte af fordi der ikke var vand på systemet.

Re: Hot Frog

: 17. feb 2018, 03:04
af CSSO
And skrev:
16. feb 2018, 17:48
Jeg købte fem stk til mig selv og venner.

En fejlede delvist efter et stykke tid ved en ven - varmer ikke så meget som i starten. Han gad ikke gøre mere ved det - Golf IV 1,8

En anden fungerer fint ved en ven (på en bådmotor). Bruges dog meget sjældent.

Jeg købte to stk til mig selv. Efter ca. tre måneder fejlede den jeg havde monteret i bilen, impeller i pumpen sad fast. Byttede den med den anden og sendte den fejlramte retur. Fik den tilbage med ny impeller monteret. I perioder begyndte den (nr. 2) jeg havde sat i bilen at sidde fast når den skulle starte, men begynder så at køre når det stødkoger inde i pumpehuset. Kølervæsken (Blå) var skiftet året før montage og stadig pænt.
Den virker endnu - efter ca. 4 år og kører for det meste problemfrit - Mazda MX-5 med støbejernsblok.

Egentligt skulle den anden have været monteret på familiebilen, men det var så besværligt at komme til køleslangen på bagsiden af motoren at jeg købte en DEFA dypkoger i stedet - på den motor var det bare at skrue en prop ud og montere dypkoger i samme gevind i blokken.

Nu har jeg købt en gammel bil mere som nok får den ubrugte Hotfrog monteret - den ligger alligevel og fylder.


Alt i alt, så synes jeg de ikke holder hvad de lover. Trækker 1200W og bruger meget af den strøm på at drivel impelleren. Defa dypkoger (i motorblokken) på 600 W er rigtigt hurtig til varme selve motoren.

Til fremtidige biler vælger jeg Defa løsningen, synes der var for meget besvær med de andre og så KAN det ærligt talt være en udfordring at placere den rigtigt mellem varmeapparat og motor når der bliver mindre og mindre plads mellem motordele og torpedoplade. Skal på køleslange retur varmeapparat til motor og må ikke vendes på hovedet.

Mvh.

Morten
Super indlæg - lige det jeg leder efter, inden jeg vælger løsning.

Keep ´m rollin´ in!

Re: Hot Frog

: 17. feb 2018, 03:06
af CSSO
carstenhjorth skrev:
16. feb 2018, 17:02
Min kører bare.
Kan du uddybe lidt? Særligt i forhold til holdbarhed, kvalitet og pålidelighed, set i lyset And´ s indlæg.

Re: Hot Frog

: 17. feb 2018, 10:21
af carstenhjorth
Har haft 3 stk, i konens og min fars og min egen bil. Den ældste er nok 6-7 år gammel og har bare fungeret uden problemer.