Golf mk6 1.6 TDi mulige fejl

Besvar
lfclars
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 23. jul 2017, 09:47
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf mk6 1.6 TDi mulige fejl

Indlæg af lfclars » 18. feb 2018, 11:21

Hej alle jer fantastiske vw folk .

Hvor er det fedt at læse de mange indlæg om både teknik, gode råd, problemer osv. Selv har jeg ikke ret meget forstand på teknik, men man lærer jo hele tiden...

Nå mit spørgsmål er kort og godt, hjælp søges omkring Holstebro til fejludlæsning på min vw golf mk6 1.6 TDi fra 2010.

Bilen havde den nye software fra vw, da jeg købte den.(med det sorte plast rør i indsugning) Efterfølgende fik jeg bilen optimeret til ca 140 hk/311 nm, men samtidig genindlæst den gamle software, samt egr off. Fordi inden tuning kørte den ikke ok, for høj tomgang, rystede og hakkede ved bykørsel i 2. Og 3. Gear, endelig regenererede konstant (hver 100 - 200km)

Kører, starter og trækker egentlig ok, dog er den rimelig pludselig begyndt at hakke noget hvis jeg kører 90 km/t i høj gear, og vil accelerere kraftigt. I andre gear synes jeg ikke rigtig der er noget at mærke, har heller ikke været nogen lysende lamper osv... Bruger ikke vand eller olie.. Tandrem skiftet ved ca 140.000 km og bil har nu 196.000 km på uret. Brugt bell ad flere gange, og kører 15.000 km mellem olieskift.

Er I tvivl om det med diesel filter er sort, samt tandempumpe, og hvor tit skal bilen regenerere, Sys ikke rigtig jeg bemærker det mere.
Differencetryk sensor, trykslanger ved turbo, ja har læst om så mange mulige årsager, men aner ikke noget om det...

Synes os temperatur i instrumentbordet svinger meget, fra 90 gr til 75 gr selvom man kører jævnt derud af på en langtur.

Ville gerne der var en venlig sjæl omkring Holstebro som lige ville hjælpe med VCDS tests, om der skulle være nogle fejl.
Mvh Lars

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Golf mk6 1.6 TDi mulige fejl

Indlæg af ESN » 18. feb 2018, 13:32

Den model er ikke med "tandem pumpe" det er en 1,6 tdi cr med højtryk.
Hvor tit den skal regenerere afhænger af hvor brugt filtret er, men 400-500 km imellem er meget alm, men du bør få foretaget en udlæsning med vcds , da det vil gi dig et overblik om partikelfilter tilstand "sodmængde" og mange andre vigtige informationer.
No Letting the Old Man In!

lfclars
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 23. jul 2017, 09:47
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf mk6 1.6 TDi mulige fejl

Indlæg af lfclars » 25. feb 2018, 17:24

Hermed nogle værdier for bilens partikkelfilter

13:30:13
IDE00025 Coolant temperature 59 °C
IDE00167 Exhaust temperature 1 bank 1 20.0 °C
IDE00169 Exhaust temperature 2 bank 1 20.0 °C
IDE00432-ENG103847 Particle filter: time since last regeneration-T_WOUT_RGN 8229.10 s
IDE00433-ENG103279 Particle filter: oil ash volume-MASS_ASH_PF 47.4884041 g
IDE00434-ENG102050 Particle filter: soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 12.16 g
IDE00435-ENG101197 Particle filter: soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF 0.64 g
IDE00436-ENG102397 Particle filter: kilometers since last regeneration-DIST_RGN 96.2 km
IDE06060-ENG111632 Particulate filter ash load limit-C_MASS_ASH_PF_LIM_TEST N/A

Besvar

Tilbage til "Motor"