Leon Cupra overopheder

Besvar
mathiasvn
Helt nyt medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 19. aug 2017, 16:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 0

Leon Cupra overopheder

Indlæg af mathiasvn » 9. mar 2018, 22:50

Hej Vagcars :)
Har i sommers haft problemer med at Min Leon Cupra 1p 08' godt kan køre varm, har været opmærksom på det så den har ikke været oppe i nærheden af det røde felt men den begynder at stige derop af hvis man kører den hårdt eller den står stille et stykke tid. Har haft en mekaniker til at sætte tester på som sagde den meldte fejl på noget styring til Køleblæseren..
Hvad kan det være og hvad kan jeg gøre for at finde ud af hvad det er der fejler siden dette er et problem? kan jo godt læse mig frem til at der er en kortslutning til stel, men kan man finde ud af om det er hele blæseren der skal skiftes, er det blot en styring eller andet? :)
Håber alle i kloge folk herinde kan hjælpe mig.. Den skulle jo gerne kører bedre til den kommende sommer sæson :D
Har søgt på forum hvor der er en der skriver lidt alla det sammen, men uden fejlkode så ved hvad jeg vil igang med bare for at gøre det "bedre" men det fjerner jo ikke den defekte del :)
Nu har jeg så selv fået anskaffet mig et VCDS kabel sådan at jeg kan følge lidt med i hvad der sker, og der skriver den dette:

001681 - Køleventilatoraktivering 1
P0691 - 002 - Kortslutning til stel - Periodisk
Fryseramme:
Fejl status : 00100010
Fejlprioritet: 0
Fejlhyppighed: 1
Nulstiltæller: 255
Kørestrækning: 187292 km
Tidsindikation: 0
Dato: 2000.00.00
Tid: 18:37:37
Fryseramme:
Omdr.: 2318 /min
Last: 25.5 %
Hastighed: 58.0 km/h
Temperatur: 93.0°C
Temperatur: 13.0°C
Absolut tryk: 1000.0 mbar
Volt: 14.224 V


Tak på forhånd, og fortsat god aften/Weekend :)

Venlig Hilsen
Mathias
Seat Leon Cupra 1P BTCC - Stage 1
Seat Mii Style 13'
VW Golf 2 GT
Skoda Superb Elegance 3T Combi

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Leon Cupra overopheder

Indlæg af ESN » 10. mar 2018, 08:35

Du bør starte med at udsk termostat som sidder i blokken, (billigste løsning) det er ofte den som der ikke kan åbne helt ved de 90 grader og derpå skal du selvfølgelig undersøge din kølerventilator for dårlig forbindelse mm du kan evt prøve at pille stikket ud og sætte 12v på den for at tjekke om den kan kører og ikke er stået helt af.
No Letting the Old Man In!

mathiasvn
Helt nyt medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 19. aug 2017, 16:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 0

Re: Leon Cupra overopheder

Indlæg af mathiasvn » 10. mar 2018, 09:09

ESN skrev:
10. mar 2018, 08:35
Du bør starte med at udsk termostat som sidder i blokken, (billigste løsning) det er ofte den som der ikke kan åbne helt ved de 90 grader og derpå skal du selvfølgelig undersøge din kølerventilator for dårlig forbindelse mm du kan evt prøve at pille stikket ud og sætte 12v på den for at tjekke om den kan kører og ikke er stået helt af.
Den kan godt køre, engang imellem :)
Men må lige have tjekket termostat og direkte forbindelse til motor :D
Seat Leon Cupra 1P BTCC - Stage 1
Seat Mii Style 13'
VW Golf 2 GT
Skoda Superb Elegance 3T Combi

Besvar

Tilbage til "Motor"