Knastkæde Audi A5 1.8tfsi
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 37
- Tilmeldt: 23. apr 2010, 17:30
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Knastkæde Audi A5 1.8tfsi
Har lagt mærke til en del kædestøj i min Audi A5 1.8tfsi fra 2008, og valgte derfor at søge efter et tilbud på kædeskift og strammer på autobutler. Fik et tilbud på 9000kr fra et autoplus værksted, hvilket jeg acceptere. Nu er kæden skiftet, men første tur efter at bilen havde været på værksted lyste motorlampe i instrumentbordet, kørte tilbage til forhandleren og han sagde det var fordi den var løbet tør for batteri i forbindelse med reparationen.
Efterfølgende kørte jeg hjem og smed VCDS på, og fandt ud af det var fejlkode P0016 CMP Sensor G40 / Engine Sensor G28 Incorrect Correlation, og den den tog 3-4 sekunder om at starte hvor før den bare spark igang med det samme.
Afleverede bilen tilbage, hvor værkstedet havde bilen i 11 dage(Lang tid for at diagnoser) og han meldte tilbage at de har tjekket det hele igen og kæden stod rigtigt som den skulle, men det var Knast forstilleren/Justerings der var gået i stykker.
Da jeg kørte derfra tændte motorlampen igen og da jeg tjekkede derhjemme var det nu P0011 Bank 1 Camshaft A (Intake) - Retard Setpoint not Reached (Over Advanced).
Kan ikke helt forstå hvorfor knastforstilleren pludselig går i stykker efter jeg havde fået skiftet kæde når der nu ikke var nogen motorlampe da jeg aflevede bilen.
Hvad ville i gøre i denne situration, føler mig ikke helt overbevist om at de har fejlsøgt som de burde på bilen, altså tjekket kæden står som den skal og tjekket alle de sensorer der kan være påvirket.?
Har endnu ikke betalt regningen på godt 9000kr da jeg forventer at få en kørende bil efter en reparation.
Efterfølgende kørte jeg hjem og smed VCDS på, og fandt ud af det var fejlkode P0016 CMP Sensor G40 / Engine Sensor G28 Incorrect Correlation, og den den tog 3-4 sekunder om at starte hvor før den bare spark igang med det samme.
Afleverede bilen tilbage, hvor værkstedet havde bilen i 11 dage(Lang tid for at diagnoser) og han meldte tilbage at de har tjekket det hele igen og kæden stod rigtigt som den skulle, men det var Knast forstilleren/Justerings der var gået i stykker.
Da jeg kørte derfra tændte motorlampen igen og da jeg tjekkede derhjemme var det nu P0011 Bank 1 Camshaft A (Intake) - Retard Setpoint not Reached (Over Advanced).
Kan ikke helt forstå hvorfor knastforstilleren pludselig går i stykker efter jeg havde fået skiftet kæde når der nu ikke var nogen motorlampe da jeg aflevede bilen.
Hvad ville i gøre i denne situration, føler mig ikke helt overbevist om at de har fejlsøgt som de burde på bilen, altså tjekket kæden står som den skal og tjekket alle de sensorer der kan være påvirket.?
Har endnu ikke betalt regningen på godt 9000kr da jeg forventer at få en kørende bil efter en reparation.
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Knastkæde Audi A5 1.8tfsi
Du kan roligt regne med at den ene knastaksel står en tand forkert.......
Havde en passat med samme motor for ikke så lang tid siden den kom ind med lysende motorlampe og samme fejlkode som du har der
Den startede heller ikke lige med det samme
Da jeg fik den skildt ad og skulle ha låseværktøjet sat i knastaksel hjulene stod den ene knastaksel en tand forkert
Nyt kædetræk på mit alles så startede den med det samme igen og lampen lyste ikke mer
En rep. Som jeg forøvrigt laver til 6500kr med alt org. Reservedele
Havde en passat med samme motor for ikke så lang tid siden den kom ind med lysende motorlampe og samme fejlkode som du har der
Den startede heller ikke lige med det samme
Da jeg fik den skildt ad og skulle ha låseværktøjet sat i knastaksel hjulene stod den ene knastaksel en tand forkert
Nyt kædetræk på mit alles så startede den med det samme igen og lampen lyste ikke mer
En rep. Som jeg forøvrigt laver til 6500kr med alt org. Reservedele
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Knastkæde Audi A5 1.8tfsi
Du kan tjekke det ved at ta det øverste skrå dæksel af
Krumtappen stilles på mærket , der er et mærke foran på remskiven
I knastakslerne er der udfræsning til at man kan sætte værktøj ned i topboltene
Disse udfræsninger skal stå lodret / vinkelret med topstykkets overkant
Krumtappen stilles på mærket , der er et mærke foran på remskiven
I knastakslerne er der udfræsning til at man kan sætte værktøj ned i topboltene
Disse udfræsninger skal stå lodret / vinkelret med topstykkets overkant
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 37
- Tilmeldt: 23. apr 2010, 17:30
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Knastkæde Audi A5 1.8tfsi
Nu er jeg ikke selv kyndig til at tjekke det, netop derfor jeg smed den på værksted. Men burde de ikke kunne se det ud fra VCDS ved at gå i measuring blocks og se knast instillinger?
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Knastkæde Audi A5 1.8tfsi
Det ved jeg ikke om man kan se med vcds
Jeg tjekker det altid mekanisk ude på motoren
Jeg tjekker det altid mekanisk ude på motoren
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 161
- Tilmeldt: 29. okt 2009, 21:42
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 7 times
Re: Knastkæde Audi A5 1.8tfsi
Hvis man ikke aner hvad man laver på sådan en motor, kan krumtab remskiven sidde forkert på krumtappen og så kan mærkerne passe alle tre steder men timingen står alligevel forkert.
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7785
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Knastkæde Audi A5 1.8tfsi
Hvis man ikke ved hvad man laver så skal man overhovedet ikke rode med det
Der er bare ikke plads til fejltagelser
Og der er bare fler timers arbejde med at afmontere og genmontere fronten bare for at komme ind til motoren
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 37
- Tilmeldt: 23. apr 2010, 17:30
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Knastkæde Audi A5 1.8tfsi
Regnede med et værksted der påtager sig sådan en opgave har styr på hvad de laver, vil jo helst undgå Audi's værksted priser på 1500kr i timen.
Har lavet en video med insugnings knasten, den flytter sig ikke ret meget i grader i forhold til det specificeret. Men det kan jo både være N205 ventil, en sensor eller selve knastjurstering.
https://www.youtube.com/watch?v=EJgxQ2DSAO4
Har lavet en video med insugnings knasten, den flytter sig ikke ret meget i grader i forhold til det specificeret. Men det kan jo både være N205 ventil, en sensor eller selve knastjurstering.
https://www.youtube.com/watch?v=EJgxQ2DSAO4
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 27. sep 2011, 17:56
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holstebro
- Has thanked: 116 times
- Been thanked: 38 times
Re: Knastkæde Audi A5 1.8tfsi
Jeg har flere gange fået tilbud, og fået ting lavet, hos Audi service partner i Ålestrup.
Hver gang med godt resultat, og særdeles konkurrence dygtige priser.
Benny
Hver gang med godt resultat, og særdeles konkurrence dygtige priser.
Benny
VW Polo highline 115 HK DSG 2018 med lidt ekstra...
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 339
- Tilmeldt: 3. okt 2010, 16:52
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 0
Re: Knastkæde Audi A5 1.8tfsi
Min bror har lige fået skiftet kæde og strammer på sin A4 1.8tfsi.
Her var N205 ventilen gået i stykker efter opgaven, selvom der ingen fejl var på den før kæden blev skiftet.
Her var N205 ventilen gået i stykker efter opgaven, selvom der ingen fejl var på den før kæden blev skiftet.
Mogens R.
-------------
2012 BMW F11 520d
2010 Opel Astra 1.6T 180
-------------
2012 BMW F11 520d
2010 Opel Astra 1.6T 180
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 37
- Tilmeldt: 23. apr 2010, 17:30
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Knastkæde Audi A5 1.8tfsi
Det er nok også billigere at få skiftet N205 ventil end at få skiftet hele insugningsknasten med knaststiller
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 161
- Tilmeldt: 29. okt 2009, 21:42
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 7 times
Re: Knastkæde Audi A5 1.8tfsi
Selvom 1500 i timen lyder voldsomt så skal man jo huske at kigge på den samlede pris. Audi kunne godt tænkes at fakture færre timer end nogen der tilsyneladende ikke har forstand på det de foretager sigDFU skrev: ↑20. mar 2018, 10:58Regnede med et værksted der påtager sig sådan en opgave har styr på hvad de laver, vil jo helst undgå Audi's værksted priser på 1500kr i timen.
Har lavet en video med insugnings knasten, den flytter sig ikke ret meget i grader i forhold til det specificeret. Men det kan jo både være N205 ventil, en sensor eller selve knastjurstering.
https://www.youtube.com/watch?v=EJgxQ2DSAO4