Golf 4 1.9 tdi vil ikke starte

Besvar
alex0603
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 21. mar 2018, 12:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf 4 1.9 tdi vil ikke starte

Indlæg af alex0603 » 21. mar 2018, 12:16

Hej. Min gamle motor gik istykker sidste weekend, så jeg besluttede mig for at købe en ny og smække i.

Golf 4 2003 1.9 tdi ATD 101hk

Motoren tørner fint, men starter ikke. Den viser ingen fejl i instrument.

Jeg har tidligere haft et problem med at min tank pumpe sugede mit strøm om natten, selvom der ikke var tænding på bilen. Og pludselig stoppede pumpen med at virke med tænding på. Så jeg valgte at lave en anden løsning, en tænd/sluk knap til pumpen. Så nu virker den fint igen.

Mit spørgsmål er nu om det kan være et Relæ ( evt 409 ) som gør at min bil har start problemer, selvom pumpen køre udenom?

Taget fra en anden side. Relæ 409 - The fuel pump relay may be suspect if the car seems to lose power while driving or will crank upon key turn but not start. Replace this relay before it leaves you stranded.

Min gamle motor begyndte at gå ujævnt, manglede kræft, og gik til sidst ud. Nu med den nye motor i vil den bare ikke starte.

Mistænker i andet end Relæ 409 eller 109 ? Bilen sluger fint diesel, Starter ikke med startkabler fra anden bil heller. Alle slanger er tjekket.

Mit eneste bud lige nu er dårligt stel, Relæ 409 eller 109 ( tror ikke 109 findes i min bil ) Eller en krumtapsensor.

Har i andre bud? er på herrens mark. Prøver at bestille et relæ 409 til i weekenden. Står akut og skal bruge bilen, har heldigvis lånt en anden bil i denne uge..suk.

Brugeravatar
mojo
Medlem
Indlæg: 1367
Tilmeldt: 27. okt 2013, 17:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Stjær
Has thanked: 110 times
Been thanked: 227 times

Re: Golf 4 1.9 tdi vil ikke starte

Indlæg af mojo » 21. mar 2018, 18:52

står den forkert i tandrem/syncroniseringsvinkel vil den ikke starte.
mener det er max + - 6 grader.
jeg går ud fra det er med pd motor.

alex0603
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 21. mar 2018, 12:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 1.9 tdi vil ikke starte

Indlæg af alex0603 » 21. mar 2018, 20:09

Hej Mojo

Jeg er naturligvis klar over at hvis den står forkert i tandrem ift tdc, så vil motoren ikke starte.
Det skal siges at vi ville have skiftet tandrem da vi havde motoren ude, men da vi var meget i tidspres ville vi vente med dette.

Men eftersom motoren var blevet test startet inden den blev sat på hylden af det autoophug jeg købte den af, og var mærket B1, hvilket betyder den var testkørt inden. Samt han sagde der er opstarts garanti. Så skulle det være mærkeligt, syntes jeg? Naturligvis kan det ske. Men så tror jeg mere på et relæ, iret motorstyring, kortslutning, defekt sensor eller lign. da min gamle motor også fik en fejl og ikke ville starte igen, jeg tror dog at den anden motor skyldtes defekt foring i topstykket så dyserne blev utætte. den havde også kørt 525.000 km.

Og det er naturligvis en PD motor her er tale om :-)

alex0603
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 21. mar 2018, 12:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 4 1.9 tdi vil ikke starte

Indlæg af alex0603 » 27. mar 2018, 15:18

Jeg fandt fejlen. eller fejlene.

1. død krumtaps sensor
2. Brændstofsensor som sidder ved tandem pumpen, manglede en klips for at blive holdt tæt sammen, så motoren sugede falsk luft og fik ikke tilstrækkelig brændstof.

Bum, motoren startede lige op, og lød rigtig sund. Jeg har nu kørt i den et par dage, og den spinder bare :)

Måske andre kunne bruge dette til noget en dag.

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: Golf 4 1.9 tdi vil ikke starte

Indlæg af svan » 27. mar 2018, 15:47

Hvad skete der med den gamle, og har du smidt den ud?

Sendt fra min F5321 med Tapatalk


Besvar

Tilbage til "Motor"