Hej Vag folk
Min kammerat har en raket af en Skoda der er gået hen og blevet lidt en fuser.
Bilen går nogle gange i nødprogram og tænder motorlampe og ESC (tror jeg nok den hedder)
Efter fejludlæsning kunne jeg se den havde tændingsudsættere så jeg bestilte tændrør, kabler og tændingsmodul til den. Da jeg skiftede det så jeg at den ene tap i tændingsmodulet (måske kaldet sluttrinnet?) var brændt væk og vi tænkte at det var der fejlen lå.
Men han nåede kun 2 km så gik den i nødprogram igen
Nu har den været ved Skoda og de har skiftet en indsprøjtningsventil og kan ellers ikke finde nogle fejl så det næste de vil er at åbne motoren da de tror at et stempel er flækket. De har lavet kompressionsmåling på den og den er ok.......
Er der nogen herinde der har erfaring med sådan en maskine?
Jeg har indsat log fra VCDS
Mvh
Claus
Mandag,12,Februar,2018,14:47:52:55681
VCDS -- Windows baseret VAG/VAS emulator - Kører på Windows 7 x64
VCDS version: NEZ 17.8.1.0
Dataversion: 20171212 DS276.6
www.vcds.dk
Stelnummer: TMBAN6NH7E4035304 Indreg.nr.: KASPER
Kørestrækning: 103990km Reparationsordre:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Modeltype: NH-SK25 (6N0)
Søgt på: 01 03 04 08 09 15 17 19 25 37 44 56 61 0B
Stelnummer: TMBAN6NH7E4035304 Kørestrækning: 103990km
01-Motor -- Status: Fejlfunktion 0010
03-ABS bremser -- Status: Fejlfunktion 0010
04-Styrevinkel -- Status: Ok 0000
08-Klimaanlæg -- Status: Ok 0000
09-Centralelektrik -- Status: Fejlfunktion 0010
15-Airbags -- Status: Ok 0000
17-Instrument -- Status: Ok 0000
19-CAN Gateway -- Status: Ok 0000
25-Startspærre -- Status: Ok 0000
37-Navigation -- Status: Fejlfunktion 0010
44-Servostyring -- Status: Ok 0000
56-Radio -- Status: Ok 0000
61-Batteriregulering -- Status: Ok 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Styreenhed 01: Motor (J623-CBZB) Forklaringsfil:. NEZ\03F-906-070-CBZ.clb
Styreenhedsnr: SW: 03F 906 070 JM HW: 03F 907 309 AL
Komponent : SIMOS10.23AH10 5464
Revision: --H10--- Serienummer:
Kodning : 00190096202401080000
Forhandler : WSC 73430 031 00104
ASAM datasæt: EV_ECM12TFS02103F906070JM 004005
ROD: EV_ECM12TFS02103F906070FP.rod
VCID: 76E3E792C91EBCF6BB-8022
6 fejlkoder fundet:
6353 - Cylinder 4
P0304 00 [096] - Forbrændingsudsættere registreret
Periodisk - Ikke bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryseramme:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 1
Kørestrækning: 103831 km
Dato: 2043.14.00
Tid: 12:48:12
Motoromdrejningstal: 2164.00 /min
Normeret belastningsværdi: 40.4 %
Kørehastighed: 65 km/t
Kølevæsketemperatur: 91 °C
Inds.lufttemperatur: 23 °C
Barometerstand lufttryk: 980 mbar
Spænding kl. 30: 14.707 V
Nulstillingstæller: EOBD: 39
Sum af udsættere cyl.4 i kørecyklus-Forbrændingsudsættere cyl. 3 fra motorstart til motorstop: 141
CTR_MIS_TOT_DC: 141
MIS_SUM_A: 0
Udsætter sumtæller-Udsætterregistrering: udsætter-sumtæller: 141
11836 - Cylinderafbrydelse
P130A 00 [096] - -
Periodisk - Ikke bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryseramme:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 2
Kørestrækning: 103831 km
Dato: 2043.14.00
Tid: 12:48:13
Motoromdrejningstal: 2211.00 /min
Normeret belastningsværdi: 31.0 %
Kørehastighed: 66 km/t
Kølevæsketemperatur: 91 °C
Inds.lufttemperatur: 24 °C
Barometerstand lufttryk: 980 mbar
Spænding kl. 30: 14.765 V
Nulstillingstæller: EOBD: 39
Tid siden motorstart: 29.9 s
Motordrejningsmoment-Motormoment: 71.40625 Nm
Speederpedalvandring-Speederstilling: 20.02 %
Tændingsvinkel for aktuel cylinder: faktisk værdi-Tændingsvinkel: faktisk værdi: 20.625 °
10478 - Ladetryksregulator
P334A 00 [032] - Elektrisk fejl
Periodisk - Ikke bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryseramme:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 2
Kørestrækning: 103827 km
Dato: 2043.14.00
Tid: 12:40:41
Motoromdrejningstal: 0.00 /min
Normeret belastningsværdi: 0.0 %
Kørehastighed: 0 km/t
Kølevæsketemperatur: 72 °C
Inds.lufttemperatur: 24 °C
Barometerstand lufttryk: 980 mbar
Spænding kl. 30: 12.636 V
Nulstillingstæller: EOBD: 39
Ladetryksregulator: foreskrevet værdi-PWM_BPA[0]: 0.000 %
POSN_DIF_BPA[0]: -0.00 %
Ladetryksregulator: tilbagemelding-VP_BPA[0]: 2.8760 V
TQI_TCHA_PROT: 1023.96875 Nm
7082 - Forsyning indspr.ventil(er) A
P2147 00 [104] - Kortslutning til stel
Periodisk - Bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryseramme:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 18
Kørestrækning: 103505 km
Dato: 2042.14.23
Tid: 14:08:00
Motoromdrejningstal: 2124.00 /min
Normeret belastningsværdi: 37.3 %
Kørehastighed: 64 km/t
Kølevæsketemperatur: 70 °C
Inds.lufttemperatur: 10 °C
Barometerstand lufttryk: 980 mbar
Spænding kl. 30: 14.746 V
Nulstillingstæller: EOBD: 39
Tid siden motorstart: 219.5 s
Motordrejningsmoment-Motormoment: 72.84375 Nm
Speederpedalvandring-Speederstilling: 34.18 %
Tændingsvinkel for aktuel cylinder: faktisk værdi-Tændingsvinkel: faktisk værdi: 23.625 °
10507 - Indsprøjtningsventil cylinder 4 (N33)
P0271 00 [096] - Kortslutning til plus
Periodisk - Ikke bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryseramme:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 8
Kørestrækning: 103505 km
Dato: 2042.14.23
Tid: 14:08:00
Motoromdrejningstal: 1728.00 /min
Normeret belastningsværdi: 36.1 %
Kørehastighed: 37 km/t
Kølevæsketemperatur: 90 °C
Inds.lufttemperatur: 24 °C
Barometerstand lufttryk: 980 mbar
Spænding kl. 30: 14.570 V
Nulstillingstæller: EOBD: 39
Tid siden motorstart: 219.5 s
Motordrejningsmoment-Motormoment: 72.84375 Nm
Speederpedalvandring-Speederstilling: 34.18 %
Tændingsvinkel for aktuel cylinder: faktisk værdi-Tændingsvinkel: faktisk værdi: 23.625 °
10499 - Indsprøjtningsventil cylinder 4 (N33)
P0270 00 [104] - Kortslutning til stel
Periodisk - Bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryseramme:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 10
Kørestrækning: 103544 km
Dato: 2042.14.27
Tid: 14:49:10
Motoromdrejningstal: 2124.00 /min
Normeret belastningsværdi: 37.3 %
Kørehastighed: 64 km/t
Kølevæsketemperatur: 70 °C
Inds.lufttemperatur: 10 °C
Barometerstand lufttryk: 980 mbar
Spænding kl. 30: 14.746 V
Nulstillingstæller: EOBD: 39
Tid siden motorstart: 1898.9 s
Motordrejningsmoment-Motormoment: 106.46875 Nm
Speederpedalvandring-Speederstilling: 36.62 %
Tændingsvinkel for aktuel cylinder: faktisk værdi-Tændingsvinkel: faktisk værdi: 21.750 °
Readiness: 0000 0000
-------------------------------------------------------------------------------
Styreenhed 03: ABS bremser (J104) Forklaringsfil: Omdirigeringsfejl!
Styreenhedsnr: SW: 6R0 614 517 BD HW: 6R0 614 517 BD
Komponent : EBC 460 ESP H08 0004
Serienummer: A00KPWZ
Kodning : 4129481489B400B9824A12D291A40050480700
Forhandler : WSC 73430 031 00104
ASAM datasæt: EV_Brake1ESPAEntryTRW 002011
ROD: EV_Brake1ESPAEntryTRW.rod
VCID: 76E3E792C91EBCF6BB-8022
1 fejl fundet:
0335 - Motorstyreenhed
U101F 00 [008] - Udlæs fejlhukommelse
Periodisk - Bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryseramme:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 3
Fejlhyppighed: 17
Nulstiltæller: 7
Kørestrækning: 103505 km
Dato: 2042.14.23
Tid: 14:08:00
Fejlkode for hoved- og underprocessor: 00 01 4F
Skoda Rapid 1,2 TSI nødprogram
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 76
- Tilmeldt: 22. jun 2008, 15:03
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Odder
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 0
Skoda Rapid 1,2 TSI nødprogram
VW passat 2.0 B7 177 HK R-line
Vw Passat 1,9 Tdi 130 Hk givet videre til nye oplevelser ved 508.000
Vw Passat 1,9 Tdi 130 Hk givet videre til nye oplevelser ved 508.000
-
- Medlem
- Indlæg: 868
- Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 15 times
Re: Skoda Rapid 1,2 TSI nødprogram
Det du kalder "tændingsmodul" er det en tændspole som denne?:
Hvis du kun har skiftet én, så forsøg at bytte dem rundt og se om problemet flytter sig til en anden cylinder.
Kunne godt tyde på en dyse. Er loggen efter de har skiftet den? Hvis dysen har haft fejl, kan det godt have medført problemer fx som ødelagt stempel.
Hvis du kun har skiftet én, så forsøg at bytte dem rundt og se om problemet flytter sig til en anden cylinder.
Kunne godt tyde på en dyse. Er loggen efter de har skiftet den? Hvis dysen har haft fejl, kan det godt have medført problemer fx som ødelagt stempel.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 76
- Tilmeldt: 22. jun 2008, 15:03
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Odder
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 0
Re: Skoda Rapid 1,2 TSI nødprogram
Nej den har "gammeldags" tændingsmodul hvor der går fire tændkabler ud fra.
Det var nede i dette tændingsmodul at jeg kunne se tappen der danner forbindelse til tændkablet at den tap var brændt væk på den jeg skiftede. Efterfølgende har han haft kablet taget fra på den nye på den samme cylinder og den ser allerede lidt dårlig ud igen.
Nej loggen er fra før jeg skiftede tændingsmodulet men det er de samme fejl der stadig er der.
Det var nede i dette tændingsmodul at jeg kunne se tappen der danner forbindelse til tændkablet at den tap var brændt væk på den jeg skiftede. Efterfølgende har han haft kablet taget fra på den nye på den samme cylinder og den ser allerede lidt dårlig ud igen.
Nej loggen er fra før jeg skiftede tændingsmodulet men det er de samme fejl der stadig er der.
VW passat 2.0 B7 177 HK R-line
Vw Passat 1,9 Tdi 130 Hk givet videre til nye oplevelser ved 508.000
Vw Passat 1,9 Tdi 130 Hk givet videre til nye oplevelser ved 508.000