Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 487
- Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 13 times
Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?
Da de introducerede 2.0 tdi, havde den jo ift. 1,9 tdi ret mange problemer, og den motor har for manges vedkommende været et dyrt bekendtskab.
Hvad er de typiske fejl på den motor - hvad er det der går i stykker ? Jeg har hørt noget om dyser og andre voldsomt dyre ting. Hvis det er dyserne der er svage, og man har fået skiftet dem - er konstruktionen på de nye dyser så ændret, så de ikke længere er svage, eller er der stadig samme risiko for at motoren går i stykker ?
Måske jeg spørger uklart - men er vw bevidst om de svagheder den motor har, og har de ændret noget i kontruktionen på de dele der bliver skiftet, så den holder bedre efter en reparation ? Eller bliver de ved med at gå i stykker igen og igen ?
Kan man sige noget om, at der er nogle motorkoder man skal holde sig fra ? Eller ligefrem en motorkode man bør tilstræbe, hvis man kan ?
Hvad er de typiske fejl på den motor - hvad er det der går i stykker ? Jeg har hørt noget om dyser og andre voldsomt dyre ting. Hvis det er dyserne der er svage, og man har fået skiftet dem - er konstruktionen på de nye dyser så ændret, så de ikke længere er svage, eller er der stadig samme risiko for at motoren går i stykker ?
Måske jeg spørger uklart - men er vw bevidst om de svagheder den motor har, og har de ændret noget i kontruktionen på de dele der bliver skiftet, så den holder bedre efter en reparation ? Eller bliver de ved med at gå i stykker igen og igen ?
Kan man sige noget om, at der er nogle motorkoder man skal holde sig fra ? Eller ligefrem en motorkode man bør tilstræbe, hvis man kan ?
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.
-
- Medlem
- Indlæg: 681
- Tilmeldt: 29. nov 2013, 08:25
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Esbjerg - DK
- Has thanked: 155 times
- Been thanked: 114 times
Re: Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?
Jeg har lige solgt min 2007 Octavia 2.0 TDI DSG - kørte knap 100.000 km i den uden problemer, fra 170.000 til 270.000 km, brugte lidt olie, mest når olien havde gået over 15.000 km så jeg skiftede gerne inden da.
Tror at det er mere rygter end konkrete fakta. Samme med DSG7.
Tror at det er mere rygter end konkrete fakta. Samme med DSG7.
- preben76
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1595
- Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 79 times
Re: Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?
Jeg har haft en touran fra 05 med en BKD 2.0tdi. Har aldrig fejlet noget i motoren. Kørt 150000 i den. Og de 120 af dem med landberg chip.
Preben
Touran 2.0 TDI 2005 http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=72309 Solgt
Touran 2.0 TDI 2017 R-Line http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 8&t=129008
Solgt
Touran 2.0 TDI 2005 http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=72309 Solgt
Touran 2.0 TDI 2017 R-Line http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 8&t=129008
Solgt
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 23
- Tilmeldt: 9. feb 2015, 09:24
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 1 time
Re: Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?
Hvad jeg har læst om BKD motoren inden jeg købte en, var at topstykket var svagheden, indtil man kom op i rev. C hvor dyserne blev fastholdt med 2 bolte og man derved slap for at dyserne gik løse.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Medlem
- Indlæg: 582
- Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?
Det har ikke noget med 2 bolte at gøre. Topstykket på A og B revnede mellem cylindrene og det blev løst ved C.Blacksugar skrev: ↑21. apr 2018, 19:06Hvad jeg har læst om BKD motoren inden jeg købte en, var at topstykket var svagheden, indtil man kom op i rev. C hvor dyserne blev fastholdt med 2 bolte og man derved slap for at dyserne gik løse.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mange hilsner
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 481
- Tilmeldt: 1. mar 2010, 21:04
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?
Har en `04 Golf med BKD motor, den har tjent os i 9 år, da vi købte den havde den kørt 20.000, nu ca 220000 km senere har den undervejs fået nyt topstykke, og for nyligt nyt svinghjul.
Det er en fantastisk motor, den trækker som en bjørn, og bliver ved; men stryger du den med hårene går den uden problemer 20 på literen, ved almindelig frisk speederføring ca 14.
Har altid kørt med Bell add, og brugt oliefyr sommer og vinter.
Den har, ud over topstykket ALDRIG svigtet eller slået en forkert skid.
Det bliver en sorgens dag, den dag den må videre !
Det er en fantastisk motor, den trækker som en bjørn, og bliver ved; men stryger du den med hårene går den uden problemer 20 på literen, ved almindelig frisk speederføring ca 14.
Har altid kørt med Bell add, og brugt oliefyr sommer og vinter.
Den har, ud over topstykket ALDRIG svigtet eller slået en forkert skid.
Det bliver en sorgens dag, den dag den må videre !
Hilsen Tommy
Spørgsmålet om Golf er ikke om, men hvornår den næste skal købes !
Spørgsmålet om Golf er ikke om, men hvornår den næste skal købes !
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 487
- Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 13 times
Re: Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?
Rigtig god information - hvordan ved man om en motor er rev C ?LKA63 skrev: ↑21. apr 2018, 20:32Det har ikke noget med 2 bolte at gøre. Topstykket på A og B revnede mellem cylindrene og det blev løst ved C.Blacksugar skrev: ↑21. apr 2018, 19:06Hvad jeg har læst om BKD motoren inden jeg købte en, var at topstykket var svagheden, indtil man kom op i rev. C hvor dyserne blev fastholdt med 2 bolte og man derved slap for at dyserne gik løse.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Og hvis man køber en rev A, som har fået skiftet topstykke, har det mon så fået et rev C topstykke ? Hvis det altså var tilgængeligt på udskiftningstidspunkt. Og hvordan vil man evt kunne tjekke det ?
Og hvordan med 170 HK udgaven af 2,0 . er der de samme problemer ?
Nu blev DSG gearkasser nævnt. Er der nogle af dem man direkte skal holde sig fra ?
Hvis man overvejer at købe brugt med DSG, hvordan er så den bedste måde at sikre sig at DSG gearet ikke fejler noget ?
Er det at accelerere med pedalen i bund, og så skal den skifte pænt ? Eller skal der en vcds på ?
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.
- jencka
- Medlem
- Indlæg: 789
- Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 120 times
Re: Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?
Vedr DSG - Brug søgefunktionen og søg på DSG og de forskellige typer der findes.
Se f.eks.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=73&t=117621
og
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=73&t=137695
Der står rigtigt meget - mange og forskellige holdninger, og du kan se meget som andre ikke behøver gentage.
Se f.eks.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=73&t=117621
og
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=73&t=137695
Der står rigtigt meget - mange og forskellige holdninger, og du kan se meget som andre ikke behøver gentage.
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3405
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 873 times
Re: Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?
2.0TDI har ikke DQ200 som der er problemer med. Den kører med DQ250 som er en rigtig solid kasse
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2609
- Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 610 times
- Been thanked: 349 times
Re: Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?
Der er et helt internet der kan spørgesMikkelVitus skrev: Rigtig god information - hvordan ved man om en motor er rev C ?
Som andre har nævnt, så er en 2.0 TDI = DQ250. Så gearkassen skal bare prøves i forskellige situationer.
Du nævner ikke noget om årgange i tråden? Hvis du er oppe i +2009 (cirka), så er det jo EA189 CR motorer der er tale om, hvilket er en bundsolid motor
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2163
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 615 times
- Been thanked: 461 times
Re: Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?
Enig. EA189 er fin. Min Superb 2.0 TDI 170hk CFBG runder snart 400.000km med DSG DQ250 kasse på. Det spiller rigtig godt. Af større ting der er skiftet er det faktisk kun svinghjul ved 240.000 km. Ellers vil jeg mene resten er almindelig slid/vedligehold... så som generator, lambdasonde, G450 DPF sensor.
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
- M_Olsen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1994
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:50
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: M Olsen
- Geografisk sted: Sakskøbing Lolland
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 43 times
Re: Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?
Jeg har lige handlet en Altea bygget i 07 med BKD og DSG og jeg køre ikke rundt og er bange for den skal sige bang.
Den køre med topstykke “C”
M Olsen
Den køre med topstykke “C”
M Olsen
Mvh. M Olsen
2018 Golf 7,5 GTE Solgt
Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.
2018 Golf 7,5 GTE Solgt
Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 284
- Tilmeldt: 6. sep 2010, 13:10
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taastrup
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Re: Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?
allerede en 06 model havde rev c topstykke, min blev samlet december 2005, dog som 2006 model og det eneste den har tygget var en kobling ved 180kkm da en skiftearm i gearkassen skulle skiftes.
Diesel
Sort røg er sundt !!!
Sort røg er sundt !!!