Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?

Besvar
MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?

Indlæg af MikkelVitus » 21. apr 2018, 11:16

Da de introducerede 2.0 tdi, havde den jo ift. 1,9 tdi ret mange problemer, og den motor har for manges vedkommende været et dyrt bekendtskab.

Hvad er de typiske fejl på den motor - hvad er det der går i stykker ? Jeg har hørt noget om dyser og andre voldsomt dyre ting. Hvis det er dyserne der er svage, og man har fået skiftet dem - er konstruktionen på de nye dyser så ændret, så de ikke længere er svage, eller er der stadig samme risiko for at motoren går i stykker ?

Måske jeg spørger uklart - men er vw bevidst om de svagheder den motor har, og har de ændret noget i kontruktionen på de dele der bliver skiftet, så den holder bedre efter en reparation ? Eller bliver de ved med at gå i stykker igen og igen ?

Kan man sige noget om, at der er nogle motorkoder man skal holde sig fra ? Eller ligefrem en motorkode man bør tilstræbe, hvis man kan ?
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

magre
Medlem
Indlæg: 681
Tilmeldt: 29. nov 2013, 08:25
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg - DK
Has thanked: 155 times
Been thanked: 114 times

Re: Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?

Indlæg af magre » 21. apr 2018, 14:01

Jeg har lige solgt min 2007 Octavia 2.0 TDI DSG - kørte knap 100.000 km i den uden problemer, fra 170.000 til 270.000 km, brugte lidt olie, mest når olien havde gået over 15.000 km så jeg skiftede gerne inden da.

Tror at det er mere rygter end konkrete fakta. Samme med DSG7.
Tesla Model Y Performance, kongeblå :mrgreen:
[Afleveret] Opel Crossland :?
[Solgt] Skoda Superb Combi Elegance 3.6 FSI V6 4x4 DSG 3T Billede
[Solgt] Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG 1Z Billede

Brugeravatar
preben76
Aktiv medlem
Indlæg: 1595
Tilmeldt: 3. apr 2012, 20:39
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 79 times

Re: Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?

Indlæg af preben76 » 21. apr 2018, 14:32

Jeg har haft en touran fra 05 med en BKD 2.0tdi. Har aldrig fejlet noget i motoren. Kørt 150000 i den. Og de 120 af dem med landberg chip.

Blacksugar
Helt nyt medlem
Indlæg: 23
Tilmeldt: 9. feb 2015, 09:24
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 12 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?

Indlæg af Blacksugar » 21. apr 2018, 19:06

Hvad jeg har læst om BKD motoren inden jeg købte en, var at topstykket var svagheden, indtil man kom op i rev. C hvor dyserne blev fastholdt med 2 bolte og man derved slap for at dyserne gik løse.


Sent from my iPhone using Tapatalk

LKA63
Medlem
Indlæg: 582
Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?

Indlæg af LKA63 » 21. apr 2018, 20:32

Blacksugar skrev:
21. apr 2018, 19:06
Hvad jeg har læst om BKD motoren inden jeg købte en, var at topstykket var svagheden, indtil man kom op i rev. C hvor dyserne blev fastholdt med 2 bolte og man derved slap for at dyserne gik løse.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det har ikke noget med 2 bolte at gøre. Topstykket på A og B revnede mellem cylindrene og det blev løst ved C.
Mange hilsner
Lars

Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.

comforttraktoren
Nyt medlem
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. mar 2010, 21:04
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?

Indlæg af comforttraktoren » 21. apr 2018, 22:01

Har en `04 Golf med BKD motor, den har tjent os i 9 år, da vi købte den havde den kørt 20.000, nu ca 220000 km senere har den undervejs fået nyt topstykke, og for nyligt nyt svinghjul.
Det er en fantastisk motor, den trækker som en bjørn, og bliver ved; men stryger du den med hårene går den uden problemer 20 på literen, ved almindelig frisk speederføring ca 14.
Har altid kørt med Bell add, og brugt oliefyr sommer og vinter.
Den har, ud over topstykket ALDRIG svigtet eller slået en forkert skid.
Det bliver en sorgens dag, den dag den må videre !
Hilsen Tommy

Spørgsmålet om Golf er ikke om, men hvornår den næste skal købes !

MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Re: Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?

Indlæg af MikkelVitus » 21. apr 2018, 23:23

LKA63 skrev:
21. apr 2018, 20:32
Blacksugar skrev:
21. apr 2018, 19:06
Hvad jeg har læst om BKD motoren inden jeg købte en, var at topstykket var svagheden, indtil man kom op i rev. C hvor dyserne blev fastholdt med 2 bolte og man derved slap for at dyserne gik løse.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det har ikke noget med 2 bolte at gøre. Topstykket på A og B revnede mellem cylindrene og det blev løst ved C.
Rigtig god information - hvordan ved man om en motor er rev C ?
Og hvis man køber en rev A, som har fået skiftet topstykke, har det mon så fået et rev C topstykke ? Hvis det altså var tilgængeligt på udskiftningstidspunkt. Og hvordan vil man evt kunne tjekke det ?
Og hvordan med 170 HK udgaven af 2,0 . er der de samme problemer ?

Nu blev DSG gearkasser nævnt. Er der nogle af dem man direkte skal holde sig fra ?
Hvis man overvejer at købe brugt med DSG, hvordan er så den bedste måde at sikre sig at DSG gearet ikke fejler noget ?
Er det at accelerere med pedalen i bund, og så skal den skifte pænt ? Eller skal der en vcds på ?
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 773
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 149 times
Been thanked: 118 times

Re: Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?

Indlæg af jencka » 22. apr 2018, 07:47

Vedr DSG - Brug søgefunktionen og søg på DSG og de forskellige typer der findes.
Se f.eks.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=73&t=117621
og
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=73&t=137695
Der står rigtigt meget - mange og forskellige holdninger, og du kan se meget som andre ikke behøver gentage.
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?

Indlæg af Korreborg » 23. apr 2018, 13:06

2.0TDI har ikke DQ200 som der er problemer med. Den kører med DQ250 som er en rigtig solid kasse
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?

Indlæg af kGlerup » 23. apr 2018, 14:38

MikkelVitus skrev: Rigtig god information - hvordan ved man om en motor er rev C ?
Der er et helt internet der kan spørges :)


Som andre har nævnt, så er en 2.0 TDI = DQ250. Så gearkassen skal bare prøves i forskellige situationer.

Du nævner ikke noget om årgange i tråden? Hvis du er oppe i +2009 (cirka), så er det jo EA189 CR motorer der er tale om, hvilket er en bundsolid motor :)

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?

Indlæg af KMDTHY » 23. apr 2018, 14:55

kGlerup skrev:
23. apr 2018, 14:38
Du nævner ikke noget om årgange i tråden? Hvis du er oppe i +2009 (cirka), så er det jo EA189 CR motorer der er tale om, hvilket er en bundsolid motor :)
Enig. EA189 er fin. Min Superb 2.0 TDI 170hk CFBG runder snart 400.000km med DSG DQ250 kasse på. Det spiller rigtig godt. Af større ting der er skiftet er det faktisk kun svinghjul ved 240.000 km. Ellers vil jeg mene resten er almindelig slid/vedligehold... så som generator, lambdasonde, G450 DPF sensor.
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
M_Olsen
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 14. jun 2008, 09:50
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: M Olsen
Geografisk sted: Sakskøbing Lolland
Has thanked: 4 times
Been thanked: 43 times

Re: Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?

Indlæg af M_Olsen » 23. apr 2018, 15:28

Jeg har lige handlet en Altea bygget i 07 med BKD og DSG og jeg køre ikke rundt og er bange for den skal sige bang.

Den køre med topstykke “C”

M Olsen
Mvh. M Olsen

2018 Golf 7,5 GTE Solgt

Formand for foreningen imod skæve nummerplader og nummerpladerammer.

Diesel
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 6. sep 2010, 13:10
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Hvis en 2.0 tdi er blevet rep., holder den så ?

Indlæg af Diesel » 24. apr 2018, 21:26

M_Olsen skrev:
23. apr 2018, 15:28
Jeg har lige handlet en Altea bygget i 07 med BKD og DSG og jeg køre ikke rundt og er bange for den skal sige bang.

Den køre med topstykke “C”

M Olsen
allerede en 06 model havde rev c topstykke, min blev samlet december 2005, dog som 2006 model og det eneste den har tygget var en kobling ved 180kkm da en skiftearm i gearkassen skulle skiftes.
Diesel
Sort røg er sundt !!!

Besvar

Tilbage til "Motor"