Vandcirkulationspumpen (den el-pumpe der kører efter motoren slukkes) er fyldt med olie.
Hvad er der lavet på bilen for nyligt
- Ny CHRA/core i turbo.
- Skift fra topstykke med store porte, tilbage til det originale APX. (alle flader godt renset og bolte spændt efter forskrifterne)
- Ny toppakning, nye strækbolte.
Hvad har jeg prøvet
- Oliekøleren er testet.
Jeg smed den in en spand med vand og satte luft tryk på. 3 bar, nul bobler.
Jeg satte alligevel en ny på, nu den var afmonteret.
- Kølesystem er renset.
1 gange med rent vand, 2 gange med vand og kølerrens og 1 gang med rent vand.
Hvor usandsynligt er det at der er et problem med den nye turbo-chra?
Jeg tænker umiddelbart at vand-delen af turboen er en helt separeret og kun kan blande olie og vand hvis støbningen fejler?
Hvad er den bedste måde af afklare om det er turbo eller toppakning/topstykke der er problemet?
Flyder vandet fra vandcirkulationspumpen til turbo, eller fra turbo til vandcirkulationspumpen?
På forhånd tak!