"LØST" 2.0 TDI CFFB, hakker og dør. Hvid diesel røg.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 2. dec 2012, 17:23
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
"LØST" 2.0 TDI CFFB, hakker og dør. Hvid diesel røg.
Jeg var i den lidt uheldige situation at jeg måtte gøre brug af autohjælpen igår
Det er en A3 2010 tdi CFFB.
Jeg starter op kører ca 200meter og bilen mister trækkraft hakker et par gange og dør.
Den starter fint igen og kører fint i tomgang ca 2-3 sekunder, så hakker den et par gange og går ud. Og det kan jeg forsætte med i uendeligheder.
Der er ingen fejlkoder på VCDS
Men de sidste par uger har bilen ikke fået nogle lange køreture, så i går morges lyste DPF lampen, uden fejlkode. Senere på dagen kørte jeg en lang tur (40min) hvor den normalt vil forsvinde, men det gjorde den ikke denne gang. Og om aftenen gik den ud.
Når DPF har regenereret har der kommet lidt hvid røg ud, hvis bilen fik for meget at leve af. Faktisk lige siden i sommers hvor bilen fik belladd Diesel partikel filter rens.
Og så prikken over i er den begyndt at bruge vand for ca 1-2 måned siden, 1 liter.
Nogle forslag ???
Det er en A3 2010 tdi CFFB.
Jeg starter op kører ca 200meter og bilen mister trækkraft hakker et par gange og dør.
Den starter fint igen og kører fint i tomgang ca 2-3 sekunder, så hakker den et par gange og går ud. Og det kan jeg forsætte med i uendeligheder.
Der er ingen fejlkoder på VCDS
Men de sidste par uger har bilen ikke fået nogle lange køreture, så i går morges lyste DPF lampen, uden fejlkode. Senere på dagen kørte jeg en lang tur (40min) hvor den normalt vil forsvinde, men det gjorde den ikke denne gang. Og om aftenen gik den ud.
Når DPF har regenereret har der kommet lidt hvid røg ud, hvis bilen fik for meget at leve af. Faktisk lige siden i sommers hvor bilen fik belladd Diesel partikel filter rens.
Og så prikken over i er den begyndt at bruge vand for ca 1-2 måned siden, 1 liter.
Nogle forslag ???
Senest rettet af -ALPHA- 7. maj 2018, 17:50, rettet i alt 2 gange.
AUDI A3 2.0 TDI 2010
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 2. dec 2012, 17:23
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 TDI CFFB, hakker og dør
Update!
Jeg har gennemgået næsten alle sensor værdier i VCDS, intet usædvanligt.
Der er fint tryk på dyserne.
Lambdasonden før partikelfilteret er taget af, og den sender utrolig mængder hvid rød (uafbrændt diesel) ud.
Hvis jeg afmonter trykrøret på indsugnings manifolden kan jeg ved at pumpe gaspedalen holde liv i bilen.
Jeg tænker næste step er af tage partikelfilteret af fra turboen, for at være helt sikker på det ikke er det som "blokere" for udstødningsgassen
Jeg har gennemgået næsten alle sensor værdier i VCDS, intet usædvanligt.
Der er fint tryk på dyserne.
Lambdasonden før partikelfilteret er taget af, og den sender utrolig mængder hvid rød (uafbrændt diesel) ud.
Hvis jeg afmonter trykrøret på indsugnings manifolden kan jeg ved at pumpe gaspedalen holde liv i bilen.
Jeg tænker næste step er af tage partikelfilteret af fra turboen, for at være helt sikker på det ikke er det som "blokere" for udstødningsgassen
AUDI A3 2.0 TDI 2010
-
- Medlem
- Indlæg: 1331
- Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 157 times
Re: 2.0 TDI CFFB, hakker og dør
Hvid røg er næppe uafbrændt diesel. Det er højst sandsynligt grundet det vandforbrug du har beskrevet.
Du skriver at du har læst alle værdierne ud med vagcom - men det kan ikke have været med startet motor? Jeg synes at kunne læse, du ikke kan starte bilen?
Du skriver at du har læst alle værdierne ud med vagcom - men det kan ikke have været med startet motor? Jeg synes at kunne læse, du ikke kan starte bilen?
Det man siger, er man selv
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 2. dec 2012, 17:23
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 TDI CFFB, hakker og dør
Vandforbruget er så lidt, så det kan ikke være det.
Det lugter og ryger som et oliefyr der går ud.
Bilen kan stå i tomgang 2-3 sekunder, for så at hakke og gå ud.
Det lugter og ryger som et oliefyr der går ud.
Bilen kan stå i tomgang 2-3 sekunder, for så at hakke og gå ud.
AUDI A3 2.0 TDI 2010
-
- Medlem
- Indlæg: 1331
- Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 157 times
Re: 2.0 TDI CFFB, hakker og dør
Du skriver en liter....? Og igen - uforbrændt diesel kan ikke ryge hvidt. Det vil være vand - på dampform.
Har du mulighed for at lave et scan og lægge op?
Har du mulighed for at lave et scan og lægge op?
Det man siger, er man selv
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 2. dec 2012, 17:23
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 TDI CFFB, hakker og dør
Altså nu har jeg skiftet et par oliefyre der røg hvidt
Om mht vand røg den hvidt ved regenering 8 måneder inden vandforbruget startede, så med mindre jeg har en skjult vandtank så...
Ja, men hvad vil du have af et scan, der er ingen fejl ?
Om mht vand røg den hvidt ved regenering 8 måneder inden vandforbruget startede, så med mindre jeg har en skjult vandtank så...
Ja, men hvad vil du have af et scan, der er ingen fejl ?
AUDI A3 2.0 TDI 2010
-
- Medlem
- Indlæg: 1331
- Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 157 times
Re: 2.0 TDI CFFB, hakker og dør
Fint med din vandtank og oliefyrene, men det ændrer ikke rigtig noget på termo dynamikken bag. Et lav praktisk eksempel - jeg havde engang en Nissan Patrol der var skruet i pumpen. Den røg kulsort, fordi den ikke kunne forbrænde alt det diesel jeg sendte igennem, og derfor kørte med loftunderskud. Dét skal en diesel ikke - faktisk skal den helst kørt med loftoverskud. Uforbrændt diesel bør altså ikke ryge hvidt. Om noget bør den suge falsk luft, hvis den ryger meget hvidt, og ikke forbruger vand.
Du skriver din bil bruger vand, cirka 1 liter. Du skriver så også, at vandforbruget er så lidt, at det ikke kan være vand/kondens. Kan du uddybe?
Du skriver også, at alle sensor værdierne er gennemgået med VCDS. Men du kan ikke starte bilen. Så hvad er det du har målt af værdier, og under hvilke betingelser? Der er ikke meget at måle, på en bil med slukket motor eksempelvis.
Så når jeg spørger efter et scan er det for få svar på om du har målt dine værdier med slukket eller tændt motor. Det er jo ikke for min skyld du skal lave det. Jeg kan ret beset være ligeglad. Men for at vi kan hjælpe dig bedst muligt, skal vi lige have sat rammerne op.
Vandforbrug eller ikke. Udlæst værdier med tændt/slukket motor?
Du skriver din bil bruger vand, cirka 1 liter. Du skriver så også, at vandforbruget er så lidt, at det ikke kan være vand/kondens. Kan du uddybe?
Du skriver også, at alle sensor værdierne er gennemgået med VCDS. Men du kan ikke starte bilen. Så hvad er det du har målt af værdier, og under hvilke betingelser? Der er ikke meget at måle, på en bil med slukket motor eksempelvis.
Så når jeg spørger efter et scan er det for få svar på om du har målt dine værdier med slukket eller tændt motor. Det er jo ikke for min skyld du skal lave det. Jeg kan ret beset være ligeglad. Men for at vi kan hjælpe dig bedst muligt, skal vi lige have sat rammerne op.
Vandforbrug eller ikke. Udlæst værdier med tændt/slukket motor?
Det man siger, er man selv
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10864
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1895 times
Re: 2.0 TDI CFFB, hakker og dør
Hvis ikke uforbrændt diesel kan ryge hvidt; hvorfor ryger fx en traktortrækker med en meget hårdt pumpet dieselmotor helt hvidt, når den startes op? Det bliver først gråt/sort, når der begynder at ske nogle forbrændinger. I dette tilfælde er det en luftkølet Deutz, bare lige for at holde vandet ude af ligningen
-
- Medlem
- Indlæg: 1331
- Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 157 times
Re: 2.0 TDI CFFB, hakker og dør
Fordi den kører med luftoverskud i start fasen.
Har ikke noget med uforbrændt diesel at gøre.
Har ikke noget med uforbrændt diesel at gøre.
Det man siger, er man selv
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2418
- Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8641 Sorring
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 125 times
Re: 2.0 TDI CFFB, hakker og dør
kan det være noget så simpelt som vand i dieselen ??
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 2. dec 2012, 17:23
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 TDI CFFB, hakker og dør
Tak for alle svarene
Sensorværdierne, de som er afhængige af motoromdrejninger er selvfølgelig udløst de sekunder som motoren kan holde sig i live, og er studeret på scope visning. Resten feks temperatur er udlæst med slukket motor.
Vand i dieselen, tanken har været der, med er oprindeligt udelukket, pga at fejlen opstod spontant uden forgående varsel, og der ikke for nyligt var tanket.
Jeg har dog besluttet mig for at inden jeg går videre med at skille mere af bilen af, tømmer jeg tanken og hælder ny diesel på.
Sensorværdierne, de som er afhængige af motoromdrejninger er selvfølgelig udløst de sekunder som motoren kan holde sig i live, og er studeret på scope visning. Resten feks temperatur er udlæst med slukket motor.
Vand i dieselen, tanken har været der, med er oprindeligt udelukket, pga at fejlen opstod spontant uden forgående varsel, og der ikke for nyligt var tanket.
Jeg har dog besluttet mig for at inden jeg går videre med at skille mere af bilen af, tømmer jeg tanken og hælder ny diesel på.
AUDI A3 2.0 TDI 2010
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 2. dec 2012, 17:23
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 TDI CFFB, hakker og dør
Jeg fik liv i den igår, hvor den kan holde sig selv i gang.
Det er hullet til lambdasonden den ryger ud af
Det er hullet til lambdasonden den ryger ud af
AUDI A3 2.0 TDI 2010
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: 2.0 TDI CFFB, hakker og dør
Har du checket om der ikke er en dyse der lækker. Hvis den står og hælder diesel ind, så ser det sådan ud. Det ender så med DPF smelter indeni og der er nul gennemgang. Det kan være årsagen til den vil køre når sonden er ude.
/Søren.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 2. dec 2012, 17:23
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 TDI CFFB, hakker og dør
Update
Jeg har tømt alt diesel af, og fyldt nyt på.
Bilen kan starte og stå i tomgang.
Alt er monteret på bilen igen.
Og ved let tryk på speederen kan omdrejningerne kommer på på de 2500 som begrænsningen er når bilen er stillestående.
Hvis den får fuld gas går den over i hakken ved en 1200-1600 og begynder at gå ud.
Men ved kørsel på vej er det samme symptomer, men når omdrejninger når op over de ca 2800 trækker den fint igennem og røgen bliver noget begrænset.
Efter bilen kunne stå i tomgang, gennemgik jeg de basale sensorer igen, og kunne se den ikke kunne tage ordentlig ladetryk jf den forskrevet værdi, og luftmasse aktuel værdi konstant er det halve af den forskrevet værdi.
Dog har det ingen indflydelse på om man afmontere stikket til luftmasse måleren.
Under grundinstullinger, er "sandsynlighed for luftmængdemålereren" kørt, og der kom en fejl på urealistisk signal
Så der sker et fremskridt, men........
Jeg har tømt alt diesel af, og fyldt nyt på.
Bilen kan starte og stå i tomgang.
Alt er monteret på bilen igen.
Og ved let tryk på speederen kan omdrejningerne kommer på på de 2500 som begrænsningen er når bilen er stillestående.
Hvis den får fuld gas går den over i hakken ved en 1200-1600 og begynder at gå ud.
Men ved kørsel på vej er det samme symptomer, men når omdrejninger når op over de ca 2800 trækker den fint igennem og røgen bliver noget begrænset.
Efter bilen kunne stå i tomgang, gennemgik jeg de basale sensorer igen, og kunne se den ikke kunne tage ordentlig ladetryk jf den forskrevet værdi, og luftmasse aktuel værdi konstant er det halve af den forskrevet værdi.
Dog har det ingen indflydelse på om man afmontere stikket til luftmasse måleren.
Under grundinstullinger, er "sandsynlighed for luftmængdemålereren" kørt, og der kom en fejl på urealistisk signal
Så der sker et fremskridt, men........
AUDI A3 2.0 TDI 2010
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 2. dec 2012, 17:23
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 TDI CFFB, hakker og dør
adresse 01: Motor Forklaringsfil: NEZ\03L-906-018-CFF.CLB
Styreenhed reservedelsnr. : 03L 906 018 AB HW: 03L 906 018 AG
Komponent og/eller version : R4 2,0L EDC X20 6744
Software kodning : 00190012042401080000
Forhandlernummer : WSC 00000 000 00000
ASAM datasæt: EV_ECM20TDI01103L906018AB 003006 (AU35)
ROD: EV_ECM20TDI01103L906018AB.rod
VCID: 6AD1DE5D8DB78D14A6-803E
1 fejl fundet:
4794 - Luftmassemåler (G70)
P0101 00 [039] - Urealistisk signal
Ikke bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryseramme:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 1
Kørestrækning: 186793 km
Dato: 2018.04.30
Tid: 17:30:40
Motoromdrejningstal: 1249.50 /min
Normeret belastningsværdi: 16.9 %
Kørehastighed: 0 km/t
Kølevæsketemperatur: 87 °C
Inds.lufttemperatur: 30 °C
Barometerstand lufttryk: 990 mbar
Spænding kl. 30: 14.680 V
Nulstillingstæller: EOBD: 40
Gasspjældsregulator: foreskrevet værdi: 100.00 %
EGR ventil: faktisk værdi: 100.00 %
Ladetryk: foreskrevet værdi: 1022 hPa
Ladetryksregulator: tilbagemelding: 96.07 %
Luftmasse: foreskrevet værdi: 316.8 mg/slag
Luftmasse: faktisk værdi (mg/slag): 187.4 mg/slag
Readiness: 0 0 0 0 1
5249 - Ladetryksregulering
P154F 00 [101] - Fejlfunktion
Ikke bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryseramme:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 1
Kørestrækning: 186793 km
Dato: 2018.04.30
Tid: 18:02:57
Motoromdrejningstal: 1400.00 /min
Normeret belastningsværdi: 19.6 %
Kørehastighed: 0 km/t
Kølevæsketemperatur: 94 °C
Inds.lufttemperatur: 31 °C
Barometerstand lufttryk: 990 mbar
Spænding kl. 30: 14.520 V
Nulstillingstæller: EOBD: 40
Ladetryksregulator: aktivering: 94.58 %
Ladetryksregulator: tilbagemelding: 13.73 %
Ladetryk: foreskrevet værdi: 1033 hPa
Speederpedalvandring: 0.00 %
Luftmasse: faktisk værdi (mg/slag): 284.1 mg/slag
Readiness: 0 0 0 0 1
Styreenhed reservedelsnr. : 03L 906 018 AB HW: 03L 906 018 AG
Komponent og/eller version : R4 2,0L EDC X20 6744
Software kodning : 00190012042401080000
Forhandlernummer : WSC 00000 000 00000
ASAM datasæt: EV_ECM20TDI01103L906018AB 003006 (AU35)
ROD: EV_ECM20TDI01103L906018AB.rod
VCID: 6AD1DE5D8DB78D14A6-803E
1 fejl fundet:
4794 - Luftmassemåler (G70)
P0101 00 [039] - Urealistisk signal
Ikke bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryseramme:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 1
Kørestrækning: 186793 km
Dato: 2018.04.30
Tid: 17:30:40
Motoromdrejningstal: 1249.50 /min
Normeret belastningsværdi: 16.9 %
Kørehastighed: 0 km/t
Kølevæsketemperatur: 87 °C
Inds.lufttemperatur: 30 °C
Barometerstand lufttryk: 990 mbar
Spænding kl. 30: 14.680 V
Nulstillingstæller: EOBD: 40
Gasspjældsregulator: foreskrevet værdi: 100.00 %
EGR ventil: faktisk værdi: 100.00 %
Ladetryk: foreskrevet værdi: 1022 hPa
Ladetryksregulator: tilbagemelding: 96.07 %
Luftmasse: foreskrevet værdi: 316.8 mg/slag
Luftmasse: faktisk værdi (mg/slag): 187.4 mg/slag
Readiness: 0 0 0 0 1
5249 - Ladetryksregulering
P154F 00 [101] - Fejlfunktion
Ikke bekræftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryseramme:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 1
Kørestrækning: 186793 km
Dato: 2018.04.30
Tid: 18:02:57
Motoromdrejningstal: 1400.00 /min
Normeret belastningsværdi: 19.6 %
Kørehastighed: 0 km/t
Kølevæsketemperatur: 94 °C
Inds.lufttemperatur: 31 °C
Barometerstand lufttryk: 990 mbar
Spænding kl. 30: 14.520 V
Nulstillingstæller: EOBD: 40
Ladetryksregulator: aktivering: 94.58 %
Ladetryksregulator: tilbagemelding: 13.73 %
Ladetryk: foreskrevet værdi: 1033 hPa
Speederpedalvandring: 0.00 %
Luftmasse: faktisk værdi (mg/slag): 284.1 mg/slag
Readiness: 0 0 0 0 1
AUDI A3 2.0 TDI 2010
-
- Medlem
- Indlæg: 1331
- Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 186 times
- Been thanked: 157 times
Re: 2.0 TDI CFFB, hakker og dør
Den fejl du får på din luftmasse måler, var den ikke da du første gang læste fejl ud?
Urealistisk signal - som du siger, er der stor differens mellem faktisk værdi og forskrevet værdi. Det ændrer heller ikke noget at tage stikket til luftmasse måleren af. Har du målt +/- og signal på stikket?
Urealistisk signal - som du siger, er der stor differens mellem faktisk værdi og forskrevet værdi. Det ændrer heller ikke noget at tage stikket til luftmasse måleren af. Har du målt +/- og signal på stikket?
Det man siger, er man selv
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 2. dec 2012, 17:23
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 TDI CFFB, hakker og dør
Fejlen på LMM kommer kun nå man kører den automatiske test på LMM.
Den er skiftet, viste ca 2/3 af forventet værdi.
Den nye ligger noget tættere på.
Dog igår kunne bilen ikke holde sig i tomgang eller tage omdrejninger mere.
Men jeg har testet dyserne for utæthed, og intet her.
Men når man tester returmængden af diesel, giver dyse 2 mindre diesel.
Den er skiftet, viste ca 2/3 af forventet værdi.
Den nye ligger noget tættere på.
Dog igår kunne bilen ikke holde sig i tomgang eller tage omdrejninger mere.
Men jeg har testet dyserne for utæthed, og intet her.
Men når man tester returmængden af diesel, giver dyse 2 mindre diesel.
AUDI A3 2.0 TDI 2010
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 2. dec 2012, 17:23
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 TDI CFFB, hakker og dør
Update.
Bilen kan starte og pumpes på til 2500 omdrejninger.
Bilen kan køre og kører fantastisk hvis man kommer over de 2500 omdrejninger.
Når man giver gas, og bilen ryger meget (det er uforbrændt diesel) så hakker bilen, men den skyder samtidig en stor del af røgen ud gennem indsugningen før gasspjældet.
Så er ude i hvad kan gøre at der kommet et stort overforbrug af diesel, øjeblikkeligt ?
Bilen kan starte og pumpes på til 2500 omdrejninger.
Bilen kan køre og kører fantastisk hvis man kommer over de 2500 omdrejninger.
Når man giver gas, og bilen ryger meget (det er uforbrændt diesel) så hakker bilen, men den skyder samtidig en stor del af røgen ud gennem indsugningen før gasspjældet.
Så er ude i hvad kan gøre at der kommet et stort overforbrug af diesel, øjeblikkeligt ?
AUDI A3 2.0 TDI 2010
-
- Medlem
- Indlæg: 663
- Tilmeldt: 10. dec 2011, 16:37
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 12 times
Re: 2.0 TDI CFFB, hakker og dør
Jeg tror stadig på din EGR ventil står helt utilsigtet åben (hvilket dit seneste scan også siger den gør)
Åben EGR-ventil kan få en dieselmotor til at ose hvidt....
Åben EGR-ventil kan få en dieselmotor til at ose hvidt....
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 2. dec 2012, 17:23
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 TDI CFFB, hakker og dør
Den har EGR off,
Hvordan kan den få det til at ose hvidt ?
Hvordan kan den få det til at ose hvidt ?
AUDI A3 2.0 TDI 2010
- CULT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1888
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 6000 Kolding
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 117 times
Re: 2.0 TDI CFFB, hakker og dør
Egr OFF hjælper lige præcis intet hvis den er mekanisk defekt og står konstant åben-ALPHA- skrev:Den har EGR off,
Hvordan kan den få det til at ose hvidt ?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 178 times
Re: 2.0 TDI CFFB, hakker og dør
Prøv at sætte en blinde i EGR retur røret forrest på motoren. Så laver den ikke probs mere... Du kan se om det hjælper
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 2. dec 2012, 17:23
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: 2.0 TDI CFFB, hakker og dør
Det var ikke EGR.
Dyserne har været ude til kontrol, de fejler intet.
Så hvad kan få dyserne til at overdosere og at motoren banker ved hård acceleration (skyder ud af indsugningen)
Hoppet tandrem ?, omdrejningsføler som har forskudt signal ?
Jeg lavede denne på bilen, men ved ikke om det har noget at sige
Rød= er aktuel brændstoftryk
Grøn= er forskrevet værdi af brandstoftryk
Gul= er regulator(railen) (højere værdi, mere lukket)
Den sidste sekvens er ved "fuld gas" her forsvinder både forskrevet og aktuel værdi" ????
Dyserne har været ude til kontrol, de fejler intet.
Så hvad kan få dyserne til at overdosere og at motoren banker ved hård acceleration (skyder ud af indsugningen)
Hoppet tandrem ?, omdrejningsføler som har forskudt signal ?
Jeg lavede denne på bilen, men ved ikke om det har noget at sige
Rød= er aktuel brændstoftryk
Grøn= er forskrevet værdi af brandstoftryk
Gul= er regulator(railen) (højere værdi, mere lukket)
Den sidste sekvens er ved "fuld gas" her forsvinder både forskrevet og aktuel værdi" ????
AUDI A3 2.0 TDI 2010
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 29
- Tilmeldt: 2. dec 2012, 17:23
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: "LØST" 2.0 TDI CFFB, hakker og dør. Hvid diesel røg.
Det var så EGR ventilen
Det er kodet, til EGR off.
I tomgang kommer der ikke tryk ud af EGR rører til indsugningsmanifolden, men når motoren kommer op i omdrejninger, skyder den ind.
Det er kodet, til EGR off.
I tomgang kommer der ikke tryk ud af EGR rører til indsugningsmanifolden, men når motoren kommer op i omdrejninger, skyder den ind.
AUDI A3 2.0 TDI 2010
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1903
- Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 178 times
Re: "LØST" 2.0 TDI CFFB, hakker og dør. Hvid diesel røg.
Told u so så sæt en blinde i.. Lav en bette plade af tyndt metal som passer i. Gjorde jeg.