1.4TSI køre af lort til **LIlle update.**

Besvar
Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

1.4TSI køre af lort til **LIlle update.**

Indlæg af Seth-Enoch » 8. maj 2018, 17:10

Ja, overskriften siger vist det hele.

VW Touran 1.4TSI 140hk DSG6 - 2007 (Til dem med tapatalk som ikke kan læse signatures :) )

Den hakker/ryster fra 2.500-3.000RPM. Ved knap 3.500rpm kommer turbo boost meget kraftigt. Det skal forståes på måde at man jokker speederen ned så der er noget optræk, men det matcher overhovedet ikke det optræk der kommer når turboen får ved. Normalt vil accelrationen være nogenlunde jævn.

Holder man speederen samme sted, så er optrække noget ujævnt. Altså lige indtil den kommer over de ~3500RPM. Den køre faktisk bedst i "S" nu, da den er godt rundhåndet med RPM så.

Den har været forbi mekker, som kun kunne udlæse noget tændnings udsætten, så dette er kommet til livs, vist med nye tændrør, men det vil regningen nok udspecificere lidt nærmere :) Men da tændrørene nu alligevel var afmonteret, så fik han et kig derned og den var sodet en del til, så den har fået en "arrig dyse rens" af en art og noget aditiv i benzinen, for at afhjælpe dette.

Men men men, mekker siger den stadig køre træls og det må jeg kun give ham ret i. Vi var også jævnt enige om at vi nok ikke bliver gode venner, hvis han skiftet stumper fra en ende af.

Nåja,. ABS sensoren i bag fejler heller ikke noget.

Kom frisk med bud på hvad der kan være galt med det kolort af en skod touran, med knap 130kkm på tælleren, DSG er serviceret som det skal også.

**LIlle update.**

Bilen kørte bedre efter rens ved mekker, ny tændspole mm.

Men i dag, så fik den lidt gas, kørte fint. Men da der kom regn, holy shit så sprang et eller andet i luften. Den hakker i 1, 2, 3, 4, 5 og 6. gear, hvis den får mere end ~40% pedal. Den hakker meget voldsomt ved lave omdrejninger og DSG skal nu køre manuelt, fordi hvis den køre ved lave omdrejninger (som DSG gerne vil), så ryster det så meget at Motorlampen starter med at blinke :shock: som så slukker igen af sig selv kort tid efter.

Jeg må ha' den til Mekker igen :/ Skal dog se om en kammerat har en Vagcom til at ligge, som lige kan komme på i morgen.

Men hvis i har mere input, så bare kom med det :)
Senest rettet af Seth-Enoch 10. jun 2018, 13:17, rettet i alt 1 gang.
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

Kasola
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 13. dec 2009, 20:06
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.4TSI køre af lort til

Indlæg af Kasola » 8. maj 2018, 17:17

Ved godt det ikke er samme motor, men princippet er vel det samme. Min 1,2 TSI havde samme fejl, med tændings fejl. Har nu skiftet et dårligt batteri og den køre fint igen.

Bare et forslag ;-)
2012 Octavia 1,2 TSI
2012 CitiGo 1,0 MPI

Riis
Nyt medlem
Indlæg: 257
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vamdrup
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: 1.4TSI køre af lort til

Indlæg af Riis » 8. maj 2018, 17:46

Jeg har prøvet tændingsudsættere som symptom på en slidt benzinpumpe. Dette dog på en 2.0 golf 4
VH Allan

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: 1.4TSI køre af lort til

Indlæg af Senz » 8. maj 2018, 18:16

Når man lige læser så lyder det ikke til at du har fået en indsugnings rens.?

De motor soder helt vildt til ved ventilerne. og det kan være utrolig svært at få væk. Men har lige hørt at man kan med en kombo af wurth indsugnings maskine samt deres indsugnings rens (2 forskellige rense.)
Virkelig kan få fjernet meget.

Men der kan self være andet i vejen. :)

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: 1.4TSI køre af lort til

Indlæg af kGlerup » 8. maj 2018, 19:42

Seth-Enoch skrev:Ja, overskriften siger vist det hele.

VW Touran 1.4TSI 140hk DSG6 - 2007 (Til dem med tapatalk som ikke kan læse signatures :) )

Den hakker/ryster fra 2.500-3.000RPM. Ved knap 3.500rpm kommer turbo boost meget kraftigt. Det skal forståes på måde at man jokker speederen ned så der er noget optræk, men det matcher overhovedet ikke det optræk der kommer når turboen får ved. Normalt vil accelrationen være nogenlunde jævn.

Holder man speederen samme sted, så er optrække noget ujævnt. Altså lige indtil den kommer over de ~3500RPM. Den køre faktisk bedst i "S" nu, da den er godt rundhåndet med RPM så.

Den har været forbi mekker, som kun kunne udlæse noget tændnings udsætten, så dette er kommet til livs, vist med nye tændrør, men det vil regningen nok udspecificere lidt nærmere :) Men da tændrørene nu alligevel var afmonteret, så fik han et kig derned og den var sodet en del til, så den har fået en "arrig dyse rens" af en art og noget aditiv i benzinen, for at afhjælpe dette.

Men men men, mekker siger den stadig køre træls og det må jeg kun give ham ret i. Vi var også jævnt enige om at vi nok ikke bliver gode venner, hvis han skiftet stumper fra en ende af.

Nåja,. ABS sensoren i bag fejler heller ikke noget.

Kom frisk med bud på hvad der kan være galt med det kolort af en skod touran, med knap 130kkm på tælleren, DSG er serviceret som det skal også.
Den årgang må da være en EA111 motor og dermed en twincharger?
Efter hvad jeg kan læse er 3500 rpm der hvor den skifter mellem kompressor og turbolader. Så hvis nu kompressoren ikke kan levere korrekt tryk...

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: 1.4TSI køre af lort til

Indlæg af Seth-Enoch » 8. maj 2018, 21:10

Nogen der kan anbefale en dåse rens til indsugningen, smid gerne et link. Tak.

Kan kompressor trykket måles via vagcom? Hvis ja, hvor og hvad skal der aflæses for at det står korrekt? Nogen der melder sig til opgaven? :) Jeg tænker ikke lige jeg har lyst til at skifte kompressoren, før det er dokumenteret at det er den der fejler, på den ene eller anden facon.
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

Mathias B Jensen
Nyt medlem
Indlæg: 224
Tilmeldt: 9. mar 2014, 22:37
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 29 times

Re: 1.4TSI køre af lort til

Indlæg af Mathias B Jensen » 8. maj 2018, 21:22

Det kan være magnetkoblingen til kompressoren der ikke bliver aktiveret, er set før.
Så vil den trække ret voldsomt ved 3500 omdr når turbo slår til.


Sent from my iPhone using Tapatalk
VCDS, Odis, VCP.

Kasperfolini
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 16. dec 2013, 19:33
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Odense.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1.4TSI køre af lort til

Indlæg af Kasperfolini » 9. maj 2018, 17:43

Det er set før, at det er ventilstammerne der soder til, det klares ikke med nogen indsugningsrens, men med fysisk at skrue indsugnings manifolden af, og lad ventilerne stå i blød.
Men igen, alt er jo gætterier indtil man som minimum kigger ind til ventiler :o :o
Volkswagen tekniker -golf GTE 2018.

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: 1.4TSI køre af lort til

Indlæg af Seth-Enoch » 9. maj 2018, 19:01

Med alle de gode forslag i kommer med, så kan ejg så småt godt forstå at mekker ikke konkret kan pege på noget der er galt.

Er der en relativ nem måde at udelukke de forskellige ting? Kan der udlæses nogle tal et sted, som man ved burde være x-værdi? Kontra måske at skrue alt muligt af.
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2609
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 610 times
Been thanked: 349 times

Re: 1.4TSI køre af lort til

Indlæg af kGlerup » 9. maj 2018, 20:43

Seth-Enoch skrev:Med alle de gode forslag i kommer med, så kan ejg så småt godt forstå at mekker ikke konkret kan pege på noget der er galt.

Er der en relativ nem måde at udelukke de forskellige ting? Kan der udlæses nogle tal et sted, som man ved burde være x-værdi? Kontra måske at skrue alt muligt af.
Se efter om den laver ladetryk under de 3500 rpm? Hvis ikke så må fejlsøgning koncentrere sig om kompressoren.

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: 1.4TSI køre af lort til

Indlæg af Senz » 9. maj 2018, 22:58

Det er set før, at det er ventilstammerne der soder til, det klares ikke med nogen indsugningsrens, men med fysisk at skrue indsugnings manifolden af, og lad ventilerne stå i blød.
Men igen, alt er jo gætterier indtil man som minimum kigger ind til ventiler :o :o
Du kan jo også lade ventilerne stå i blød uden at afmontere. :)Wurth har noget skum som du kan fylde hele indsugning op med. Det er temmelig kras.

Men ja det bedste er at afmontere også bruge en bøste.

https://www.youtube.com/watch?v=_KD0j91o8s4

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: 1.4TSI køre af lort til

Indlæg af Blackfinger » 9. maj 2018, 23:11


Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: 1.4TSI køre af lort til

Indlæg af Senz » 10. maj 2018, 09:57

Sådan som det sviner vil jeg ALDRIG bruge det på min bil. Der ligger jo nødder over det hele! Wurths I-et-rens og en piperenser gør det lige så godt. også er du fri for at skal bruge 10 timer på at skilde alt ad for at fjerne de valnødder.

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: 1.4TSI køre af lort til

Indlæg af Ztrejfer » 10. maj 2018, 10:58

:lol: Don’t Go Nuts!
Audi A3

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: 1.4TSI køre af lort til

Indlæg af Seth-Enoch » 10. jun 2018, 13:16

LIlle update.

Bilen kørte bedre efter rens ved mekker, ny tændspole mm.

Men i dag, så fik den lidt gas, kørte fint. Men da der kom regn, holy shit så sprang et eller andet i luften. Den hakker i 1, 2, 3, 4, 5 og 6. gear, hvis den får mere end ~40% pedal. Den hakker meget voldsomt ved lave omdrejninger og DSG skal nu køre manuelt, fordi hvis den køre ved lave omdrejninger (som DSG gerne vil), så ryster det så meget at Motorlampen starter med at blinke :shock: som så slukker igen af sig selv kort tid efter.

Jeg må ha' den til Mekker igen :/ Skal dog se om en kammerat har en Vagcom til at ligge, som lige kan komme på i morgen.

Men hvis i har mere input, så bare kom med det :)
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: 1.4TSI køre af lort til **LIlle update.**

Indlæg af Seth-Enoch » 8. jul 2018, 14:47

Update2:

De sidste tændspoler blev skiftet og så var det helt vilde hakken/sprutten/motor-lampe-fejl væk. Der er dog stadig det oprindelige rysten ved 2000-3000RPM. PIS!

Nå, nu har jeg slæbt CV'en lidt rundt og kan konstatere at Kompressor virker fint nok, man kan høre den arbejder, fint træk osv. Men overgang til Turbo er meget markant, som om den falder en del i ydelse, motoren ændre meget lyd og rumlen/slæben.

Den må til mekker efter ferien igen...
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

Brugeravatar
Seth-Enoch
Aktiv medlem
Indlæg: 1646
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:36
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times
Kontakt:

Re: 1.4TSI køre af lort til **LIlle update.**

Indlæg af Seth-Enoch » 20. jul 2018, 21:12

**Sidste update**
Defekt N75 ventil var skyld i at den mistede trækkraft her til sidst og rystede.

Lang historie kort:
4 nye tændspoler, N75 ventil, samt en rens, var løsningen.

Håber andre kan bruge input i en senere søgning om emnet :)
These users thanked the author Seth-Enoch for the post (total 3):
SunnyBjerregaardDanielSan
Skoda Superb 2.0TDI 170hk DSG6 - 2011
Jordan B. Peterson er min helt!

Besvar

Tilbage til "Motor"