Hejsa,
Min BKD motor kører lidt over et sekund på starteren inden den går i gang. Når den først starter, så står den helt stabilt. Det går lidt bedre hvis den er varm, så tørner den knap så lang tid inden den starter.
Aflæste TV til -1 driftsvarm. Justeret lidt til den positive side i kold tilstand, og umiddelbart startede den meget mere villigt kold. aflæste TV til +2 da den var blevet varm. Men i varm tilstand synes jeg stadig den på +2 tørner længe. Justerede lidt frem og tilbage, og det var tydeligt at jo længere den kom i negativ retning, desto sværere var det. Så jeg endte tilbage på +2, og har endnu ikke prøvet igen at starte kold motor, med den indstilling.
Jeg har sat nyt batteri i, da jeg havde nogle underspændinger, og troede så måske også at det var dette med at starteren ikke kom op på høje nok omdrejninger, og hvis det stadig er det der driller, så kræver det vel en ny starter som det næste ?
Er der nogen med 2.0 motor som også har haft lidt problemer med lang starttid, og hvor finjustering af tv har afhjulpet problemet ? Har nogen erfaring med hvad en optimal tv værdi er ? Er det altid 0, eller kan man godt komme ud for at den starter bedre med +3 , og er det så ok at indstille den til det ?
Jeg har forsøgt at få den til at logge starter omdrejninger, men synes ikke rigtig det lykkes. Findes der en guide til at logge starter rpm i vcds ?
Tørner i lang tid, selvom torsion v. justeres.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 487
- Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 13 times
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2233
- Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 94 times
Re: Tørner i lang tid, selvom torsion v. justeres.
Jeg synes det lyder som det klassiske problem med træt starter.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 21. feb 2011, 20:59
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Kalundborg
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 20 times
Re: Tørner i lang tid, selvom torsion v. justeres.
Nu skriver du 1 sekund?....
Måske dumt et dumt spørgsmål, men er der nogle biler der srtarter kold, på under 1 sekund...
Min kan da sagtens bruge et par sekunder.. 2.0 CAGB motor
Måske dumt et dumt spørgsmål, men er der nogle biler der srtarter kold, på under 1 sekund...
Min kan da sagtens bruge et par sekunder.. 2.0 CAGB motor
Audi A4 2011 136HK CAGB Engine.
VW UP! 2013 60HK CHY Engine
VW UP! 2013 60HK CHY Engine
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Tørner i lang tid, selvom torsion v. justeres.
min BJ-73 havde stået urørt fra omkring år 2001 til ham der tvang mig til at sælge i 2017 kom og satte strøm til den
den nåede at tørne til første kompression så stod den og snurrede som om den lige var blevet slukket
min Hi-ace fra 1984 startede altid på samme måde som overstående da jeg havde den og min Hi-lix 2.4D gjorde også og min LJ-70TD gjorde indtil sugerøret blev utæt og igen efter det blev skiftet ud med noget slange
Senest rettet af ph 27. maj 2018, 08:34, rettet i alt 1 gang.
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 21. feb 2011, 20:59
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Kalundborg
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 20 times
Re: Tørner i lang tid, selvom torsion v. justeres.
Jeg læser det som om trådstarter, ville under 1 sekund.. inden den starter, og lige nu er problemet at den er over 1 sekund.
Jeg ville absolut ikke mene det er et problem...
Det tager jo hurtigt 1/2 sekund for starteren, at opnå de 260 omdr/min
Jeg ville absolut ikke mene det er et problem...
Det tager jo hurtigt 1/2 sekund for starteren, at opnå de 260 omdr/min
Audi A4 2011 136HK CAGB Engine.
VW UP! 2013 60HK CHY Engine
VW UP! 2013 60HK CHY Engine
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 487
- Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 13 times
Re: Tørner i lang tid, selvom torsion v. justeres.
Jamen den 1,9 superb jeg har haft de seneste 13 år, den startede absolut med det samme uanset det var minus 10 grader. Altså som i at man slet ikke nåede at høre at starteren drejer rundt. Derfor troede jeg der var noget der var galt med denne 2.0. Men det er måske helt normalt at den motor kører 1-2 sekunder på starteren inden den springer igang ?
På superben målte jeg startomdrejninger ved at trække et stik af et sted i motoren, sådan at den ikke kunne starte, sådan at jeg kunne se hvor mange omdrejninger den kører med starteren, men jeg kan ikke huske hvad det var for et stik. Nogen der ved hvad det mon var for et stik jeg hev af ? Eller har en anden metode der forhindrer den i at starte ?
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4311
- Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Tørner i lang tid, selvom torsion v. justeres.
jamen så undskylder jeg da voldsomt at jeg tillod mig at svare på dit spørgsmål!
....som lød:
Måske dumt et dumt spørgsmål, men er der nogle biler der srtarter kold, på under 1 sekund...
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 487
- Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Gentofte
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 13 times
Re: Tørner i lang tid, selvom torsion v. justeres.
Nu fandt jeg det råd jeg var blevet givet til den 1,9 tdi, for at logge starteromdrejninger.
Jeg skulle pille det sorte runde stik af på bagsiden af topstykket, så dyserne ikke fik nogle signaler. Kan jeg nemt gøre noget tilsvarende på en 2.0 BKD ?
Jeg skulle pille det sorte runde stik af på bagsiden af topstykket, så dyserne ikke fik nogle signaler. Kan jeg nemt gøre noget tilsvarende på en 2.0 BKD ?
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.