Kølervæsken daler på en Audi 2.0 TDI 170 motor

Besvar
sulletulle
Nyt medlem
Indlæg: 291
Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Brøndby
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Kølervæsken daler på en Audi 2.0 TDI 170 motor

Indlæg af sulletulle » 27. maj 2018, 10:12

Hej

Jeg har denne bil.

Jeg mister kølervæske på motoren, men jeg kan ikke se nogle steder at den er utæt.
Jeg har kigget alle slanger, samlinger igennem og der er ikke utæthedder nogen steder og der ligger heller ikke noget kølervæske på jorden.
Jeg har haft bilen på værksted, de har haft tryk på kølervæskesystem og de har heller ikke kunne finde nogen utætheder. Selve køleren har de også kigget igennem, ingen utæthedder konstateret.

Når bilen er kold kan jeg høre en slags rislen inden fra kabinen indtil den bliver varm.

Der er ikke olie i kølervæsker som skulle indikere at toppakningen er utæt.....

Er der nogen der har haft samme symptomer eller erfarring med dette problem ???
Trænger virkelig til hjælp

/Sune
Senest rettet af sulletulle 28. maj 2018, 23:13, rettet i alt 5 gange.

sulletulle
Nyt medlem
Indlæg: 291
Tilmeldt: 27. jun 2008, 07:03
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Brøndby
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Audi A4 quattro.170HK B8 8K 2011, mister kølervæske

Indlæg af sulletulle » 27. maj 2018, 13:39

Hej igen

Har lige konstateret at mine to blæsere ved køleren ikke tænder. Jeg har testen kølervæske temperaturen, når jeg køre motoren varm, når den holder stille, kan jeg få kølevæsken op på over 100 grader (målt med VCDS software) UDEN at blæserne starter, måleren i instrumentbordet viser stadigvæk KUN 90 grader og den kommer ikke højere op, så der må være en fejl et eller andet steder på en måler/kontakt der sætter blæserne i gang (er der nogen der ved ved hvilken grader de skal tænde, og om de køre selvom bilen er slukket ?)Jeg kan godt få blæserne til at starte ved at tænde for aircon'en på fuld blæs.

Kan dette have noget at gøre med det, at kølervæskertilstanden bliver mindre ?
Tænker på at motor/kølervæske bliver utrolig varm (over 100 grader) og om væsken så "fordampe" ?

/Sune

Besvar

Tilbage til "Motor"