kalibrering af VNT ( ladetryksregulator ) 2.0 CR

Besvar
HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

kalibrering af VNT ( ladetryksregulator ) 2.0 CR

Indlæg af HHKP » 11. jun 2018, 16:46

Er der en der ved hvordan man man grundjuster en VNT ( ladeluftregulater ) G581 på en 2.0 CR motor.
Har skiftet motor og den nye viser denne fejl og jeg kan ikke finde nogle steder i VCDS hvor jeg kan grundjuster den. ??
Vedhæftede filer
Udklip.PNG
Udklip.PNG (43.62 KiB) Vist 272 gange
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

HamSjelv
Medlem
Indlæg: 663
Tilmeldt: 10. dec 2011, 16:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: kalibrering af VNT ( ladetryksregulator ) 2.0 CR

Indlæg af HamSjelv » 12. jun 2018, 16:51

Er det ikke noget med 01-motor, måleblok 60 eller 120, 04-grundindstilling, og så gøre det man bliver bedt om i måleblokkene?

HHKP
Aktiv medlem
Indlæg: 2418
Tilmeldt: 25. okt 2014, 09:48
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8641 Sorring
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: kalibrering af VNT ( ladetryksregulator ) 2.0 CR

Indlæg af HHKP » 12. jun 2018, 20:23

Har lige fundet fejlen, eller rette fejelede !!!

(en defekt i el-delen på VET'en, var det der viste sig efter lidt nørderi med VCDS. Så langt så godt.....)

kort fortalt:

Min trofaste Touran med 510000 km bag sig blev lige pludselig træt ( fredag med trailer og en tur nord for Ålborg og hjem= 135 km med pæn belastning= død motor ) så,"gode dyr var rådne og jeg kanp på tid" så, jeg fik fat på en motor fra en ophugger der havde køre 155000 km ( der er godt nok ikke mange CFJA motor til salg... snøft ) nå, fik den monteret med ny tandrem, olie filter mm. udført diesel påfyldning og udluftning og div. grundjustering og var klar til at dreje nøglen og "brum" den sprang igang som en ny bil.... jubii... men nej, efter et par min i tomgang kunne jeg konstaterer at jeg ikke kunne slette fejlen på VNT'en, nå jeg har jo den fra den "gamle" motor, så det er jo bare at skift.
Desvære er det ikke det eneste problem / udfordring, termostaten virker heller ikke, nå har jo den gamle, men øv den er træls at skifte på den model...grrrrr. som om det ikke er øv nok så " tikker" den så snart den køre med over 1000 rpm, hmm frem med stetoskopet og lytte, nå defekt højtryks pumpe, p.... nå igen igen "jeg har jo den gamle" ps tror det er letter at tage motoren ud igen for at skifte pumpe.

Vil så lige tjekke olie og undrede mig over så meget den "åndede" hmm nå ja den kom jo fra hylden, så en gang "motor rens" og nyt olie+filter og kondens og snaks ville sikkert være væk, men nej, efter en timer med 2500 rpm viste den <100 ved en goller test ??? Det er jo nok lige lidt i over kanten for en motor der "kun" har kørt 150000 km, ja hvis den da bare er blevet behandlet med lidt respekt.... nå kontakt til forhandleren / ophuggeren der så kunne forklare at motoren med garanti ikke havde kørt mere end 155000 km ( ja den kom fra VW selv, som havde bruget det i en test bil....... ) tak for kaffe (og en øl på nuværende tidspunkt) hmm nu olie vejning for at se hvor meget en 2.0tdi kan bruge pr 1000 km....... ( pt 168g på 125km )

Tror jeg vil informere Fruen om at jeg lige skal bruge et par dage mere i værkstedet......

PS. skal lige sige at ophuggeren meget gerne vil have motor og biler så de selv kan teste og evt. udbedre fejlene og de har være super reel og jeg er sikker på vi finder en løsning vi begge kan leve med og dette skal ikke ser / læses som nogen kritik af ophuggeren som jo ikke kunne vide at motoren sikkert er slidt op.
Rigtige mænd har egen Lift og er ikke bange for at bruge den
VW Touran 2016 2.0 Tdi 190HK 7 personers DSG med alt udstyr....
VW Touran 1.9 2008 som extra bil
Jeep Grand Cherokee 1998 som trækker af maskin og tiptraler ( 35-50L / 100km !!!!! )
Landrover til sjov efter kl 23....
VCDS mm

Besvar

Tilbage til "Motor"