Det er godt nok også en godt pris lyder det til.Ikke direkte sammenligning, men...
I vinters fik jeg skiftet motoren i min T5, en CFCA 180hk diesel.
Fabriksrenoveret motor fra VW i Tyskland med alt diesel udstyr påmonteret, ny diesel højtrykspumpe, rensning af partikelfilter, renovering af turboer + det løse. Samlet pris 62,5k kr ved et uautoriseret værksted.
Det er ikke kun på aut værksteder at folk får store regninger. dog tror jeg at aut er bedre til at bare sige at sådan er det og der er ingen andre måder. Disse tilfælde høre vi "tit" ude på uautoriseret. hvor kunden så får lavet meget mindre andre steder hvor det 100% virker.Læger og værkførere har samme uddannelse, Lægen: du har tre måneder tilbage at leve i, Værkføreren: det er motoren der skal skiftes, det bliver 70K
Jer der arbejder på aut. værksteder, er der virkelig nogen der smider den slags penge i en bil rep?
Ang. store regninger så havde vi en skoda som havde kørt på benzin. det blev først lavet på et andet værksted. som skiftet dyser pumpe tandrem service og sikkert mere. da der stadig var fejl på bilen fik vi renset hans partikelfilter. som var defekt. et nyt filter kostede 25.000kr partikelfilteret var bleven så varm at det havde smeltet kardan macheten som også skulle skiftes. ialt for begge regninger kom kunden af med 85.000kr inden for kort tid. Det rørte ham på ingen måder. den skulle bare køre.
Det er da lidt uheldig at man ingen gang prøver at skifte filter og starte den op. Det var da heldigt at det virkede.Dommen var at der skulle ny motor i, sagde værkstedet. Han hentede den selv og vi tømte tanken, fylde den op med nyt diesel og et nyt filter. Og den kørte som en anden ny motor.....