Side 2 af 2

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 3. dec 2018, 09:52
af HenrikClausen
Eddie skrev:
14. nov 2018, 21:45
HenrikClausen lad os få dine kommentarer vedrørende udviklingen og den støtte som Senz siger er blevet givet til at udvikle jeres maskiner.

Der er en slående lighed på denne Kina maskine:
https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 95998.html

Og den som I sælger:
https://dk.hydrive.com/p/om-hydrive/maskinerne

Der står til og med "Trykmåler" på den maskine kineseren sælger... mærkeligt!

Er maskinerne, hardware og software virkeligt udviklet af jer, som I så fint skriver på jeres hjemmeside? Eller køber I bare maskinerne I Kina og pynter lidt med en god historie der sælger produktet??? Og har der været kommunale midler ind over "udviklingen" af maskinerne?

Det ville være meget fint hvis du kunne rede ud i dette, for jeg har svært med at se, hvad der er sandt og hvad der er en god historie...
Hej Eddie

Prøv at søge på 'Kopi Rolex', og så finder du mange ure med en slående lighed til originalen. Betyder det så, at du får samme kvalitet/indmad? Næppe.

Vi, HYDRIVE, forsøger på bedste vis at håndhæve vores IP rettigheder, og så udvikler vi hele tiden - bl.a. med SDU i Odense (software og elektroniske komponenter). Du er velkommen til at komme forbi I Hedensted og høre nærmere, også om navngivne samarbejdspartnere på SDU :-) Og så er vi nærmest stolte/benovet over, at folk finder vores produkt så godt, at de gerne vil forsøge at kopiere det.

Kommunale midler inde over vores udvikling? Det er en grov beskyldning (fra personen, der startede tråden - men som også er sagsøgt af os), da det mig bekendt er ulovligt og ville betyde en strafferetlig sag imod Horsens borgmester, Peter Sørensen. Men ville det letteste for dig/andre tvivlere ikke her være blot at spørge kommunen/Peter Sørensen?

Vi har ikke modtaget så meget som EN krone fra Horsens kommune til udvikling/støtte eller lignende. Men vi har stillet vores teknologi til rådighed for kommunen i en normal ordning på normale vilkår, da kommunen ønsker at være grøn. Og det er aftaler, der kan findes i kommunens offentlige budget - igen lovgivning.

Kom forbi i Hedensted eller prøv en rens - og så kan du efterfølgende skrive herinde om dine personlige erfaringer. Og så slipper vi begge for at skulle forholde os til så vanvittige udsagn som det ovennævnte person skriver - en person som desuden har forsøgt at afpresse HYDRIVE for mange penge mod at vi skulle undgå det han kalder en 'shit-storm'. En afpresning vi, HYDRIVE, har nægtet at give efter for.

Venlige hilsner
Henrik Clausen - Partner HYDRIVE

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 3. dec 2018, 09:59
af HansH
I øvrigt -
I forhold til OP og henvisningen til den harmdirrende facebook post fra "Jens Rasmussen", så tror jeg virkelig ikke at man skal give det meget kredit.
Det omtalte opslag er fjernet fra facebook, men der er en reaktion på det her.

https://www.facebook.com/uffe.l.jensen. ... 0122723820

Jeg ved godt hvem af de to direkte aktører ("Jens Rasmussen" og Uffe Lauge Jensen) jeg umiddelbart synes fremstår mest troværdig.

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 3. dec 2018, 10:11
af AU-R8
Har altid været skeptisk med nye medlemmer herinde som trådstarteren.
Er han det mindste uvederhæftig som anrtdet så skal Admin slette ham.

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 3. dec 2018, 10:16
af HansH
AU-R8 skrev:
3. dec 2018, 10:11
Har altid været skeptisk med nye medlemmer herinde som trådstarteren.
Er han det mindste uvederhæftig som anrtdet så skal Admin slette ham.
OP (Senz) refererer jo blot til en tråd han er stødt på, på facebook.
Det er ikke Senz' mening du finder (eller rettere "fandt", da den er taget ned) i den fb tråd. :)

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 3. dec 2018, 12:23
af M_Olsen
HenrikClausen skrev:
3. dec 2018, 09:52

Venlige hilsner
Henrik Clausen - Partner HYDRIVE
Hejsa Henrik

Hvorfor fotodokumentere i ikke jeres arbejde med billeder?

Der er da ikke noget der er nemmere f.eks. på en 2,0 TDI 16v der sidder slangen lige til at klikke af lige før EGR ventil og indsugning altså noget af det første jeres "mirekelvand" ser.

Jeg vil skyde på et før og efter billede på pågældende motor vil koste 3 minutters arbejdstid.

M Olsen

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 3. dec 2018, 19:50
af Eddie
HenrikClausen skrev:
3. dec 2018, 09:52
Hej Eddie

Prøv at søge på 'Kopi Rolex', og så finder du mange ure med en slående lighed til originalen. Betyder det så, at du får samme kvalitet/indmad? Næppe.

Vi, HYDRIVE, forsøger på bedste vis at håndhæve vores IP rettigheder, og så udvikler vi hele tiden - bl.a. med SDU i Odense (software og elektroniske komponenter). Du er velkommen til at komme forbi I Hedensted og høre nærmere, også om navngivne samarbejdspartnere på SDU :-) Og så er vi nærmest stolte/benovet over, at folk finder vores produkt så godt, at de gerne vil forsøge at kopiere det.

Kommunale midler inde over vores udvikling? Det er en grov beskyldning (fra personen, der startede tråden - men som også er sagsøgt af os), da det mig bekendt er ulovligt og ville betyde en strafferetlig sag imod Horsens borgmester, Peter Sørensen. Men ville det letteste for dig/andre tvivlere ikke her være blot at spørge kommunen/Peter Sørensen?

Vi har ikke modtaget så meget som EN krone fra Horsens kommune til udvikling/støtte eller lignende. Men vi har stillet vores teknologi til rådighed for kommunen i en normal ordning på normale vilkår, da kommunen ønsker at være grøn. Og det er aftaler, der kan findes i kommunens offentlige budget - igen lovgivning.

Kom forbi i Hedensted eller prøv en rens - og så kan du efterfølgende skrive herinde om dine personlige erfaringer. Og så slipper vi begge for at skulle forholde os til så vanvittige udsagn som det ovennævnte person skriver - en person som desuden har forsøgt at afpresse HYDRIVE for mange penge mod at vi skulle undgå det han kalder en 'shit-storm'. En afpresning vi, HYDRIVE, har nægtet at give efter for.

Venlige hilsner
Henrik Clausen - Partner HYDRIVE
Hej Henrik,

Det er dejligt at du kommer på banen og forholder dig til de kritiske spørgsmål der bliver stillet. Dette er jeg overbevist om at der sættes pris på her inde på VAGcars.dk!
Du svarer meget præcist på det spørgsmål som jeg stiller vedrørende anklagen fra en anden person omkring kommunal støtte. Her er du klar i spyttet om der ikke er udbetalt en eneste krone fra Horsens kommune for at støtte jer.

Jeg kan sagtens følge din Rolex historie, men jeg finder denne forklaring lidt søgt...
Såfremt en random kinesisk virksomhed skulle kopiere jeres produkt, hvorfor i alverden skulle de kopiere en dansk tekst ved et manometer hvor der står "Trykmåler"???

Mit andet spørgsmål forsøgte du at undvige ved at snakke om "kopiure" i stedet for at svare på det der blev spurgt om.

Jeg kunne stadig godt tænke mig et 100% klart svar på følgende:
Er maskinerne, hardware og software virkeligt udviklet af jer, som I så fint skriver på jeres hjemmeside? Eller køber I bare maskinerne I Kina og pynter lidt med en god historie der sælger produktet???

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 3. dec 2018, 21:25
af Henrik2800
-
Uffe Lauge Jensen´s patent er tilsyneladende kun søgt for Danmark (Priority date 2016-11-18)
"Method of cleaning an internal combustion engine and system therefore".
https://patents.google.com/patent/DK201600715A1/en

Det ligner rigtig meget en tidligere patent-ansøgning fra en Taiwan virksomhed (Priority date 2015-12-30)
"Hydrogen carbon cleaning method for vehicle"
Tilsyneladende søgt patent for USA, Europa og Kina.
https://patents.google.com/patent/US20170191412A1/en


Måske Hydrive kan forklarer forskellen.

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 3. dec 2018, 23:07
af HenrikH29
Eddie du bør da tage i mod tilbuddet om at komme til Hedensted. Så kan de Henrik Clausen lige samtidig vise dig deres produktion af de pågældende maskiner - altså der, hvor de fysisk står og fremstiller maskinerne. Det må da være bedste bevis for, at de ikke blot køber dem i Kina :lol:

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 4. dec 2018, 10:30
af Kevinff
HenrikH29 skrev:Eddie du bør da tage i mod tilbuddet om at komme til Hedensted. Så kan de Henrik Clausen lige samtidig vise dig deres produktion af de pågældende maskiner - altså der, hvor de fysisk står og fremstiller maskinerne. Det må da være bedste bevis for, at de ikke blot køber dem i Kina Billede
Hvis de har designet tingene selv (eller været med til) men får det lavet i Kina så er det vel stadig deres eget produceret produkt? Det er ikke unormalt at fabrikker i Kina lister modeller ud ad bagdøren og sælger på anden vis udenom den rigtige ejer.

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 4. dec 2018, 15:12
af Henrik2800
-
Så vidt jeg kan se, så er der intet krav i patentet som vedrørende selve maskinen som genererer brint.

Kravene i patentet vedrører, så vidt jeg kan bedømme, at bruge et pulsende flow af brint,
i en given mængde, til at rense forbrændingsmotorer.

Elektrolyse blev opfundet af Michael Faraday som døde for mere end 150 år siden.
De fleste har set elektrolyse demonstreret i en fysiktime.

Hvorfor Hydrive ikke blot bruger brint fra en trykflaske med en flowventil, det kan de måske selv forklarer?
Billede

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 4. dec 2018, 18:24
af ABT
Vi må jo lade HyDrive komme tvivlen tilgode her, for de disker jo nok op med nogle "før og efter" billeder af en ren motor, EGR, turbo ved nærmeste lejlighed? ;) Hvis BellAd oa. kan finde ud af det, så kan de vel også og det må jo være I deres egen interesse, at mande enhver tvivl om produktet i jorden?

Kun 3 testere i hele landet? :? Jeg skulle nok ha kørt til Hendensted så..
Men jeg kunne jo praktisk talt kunne ha købt "luft" i Synshallen i sidste uge, for der var ingen dukomentation for noget som helst - ingen røggastest, målinger eller noget..

At det så føles som om bilen kører bedre efterfølgende er en anden sag.
Det kan også være placeboeffekten, som træder til..? :roll:

Jeg fik dog et fint certifikat på at HyDrive rensen var blevet lavet..

Mvh Abt

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 5. dec 2018, 20:48
af Senz
Kommunale midler inde over vores udvikling? Det er en grov beskyldning (fra personen, der startede tråden - men som også er sagsøgt af os), da det mig bekendt er ulovligt og ville betyde en strafferetlig sag imod Horsens borgmester, Peter Sørensen. Men ville det letteste for dig/andre tvivlere ikke her være blot at spørge kommunen/Peter Sørensen?
Henrik nu siger jeg det lige klart og tydeligt igen.. Jeg hedder hverken Jens. Peter eller Hugo. Jeg har intet
Med noget af det på facebook at gøre. Jeg fandt det og startet en debat her inde. dels for at høre hvad andre har oplevet. Samt at folk også kunne se at der var nogen som mente at der var nogen problemer med Hydrive.
Om Jens har ret det aner jeg ikke noget om, og det må folk jo selv bedømme.

faktisk skete der ikke noget her inde til du kom. så set ud fra det er det jo godt for debatten :D

En helt andet ting. miljø test er nok ikke det bedste lokkemild. da mange her inde gør alt for at chippe deres bil. De vil have flere HK samt køre længere pr liter. :lol:
Har altid været skeptisk med nye medlemmer herinde som trådstarteren.
Er han det mindste uvederhæftig som anrtdet så skal Admin slette ham.
AU-R8 jeg er bestemt ikke ny her inde. :lol: Jeg har været her inde siden 2015, Men fordi at min kode ikke virkede en dag oprettet jeg en ny profil., Samt er den oprettet i 2017 og skrevet 247 indlæg. Hvis jeg var ny så have jeg været oprettet i 2018 samt at have skreven ganske få indlæg.

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 23. maj 2019, 16:42
af Senz
En lille update til Hydrive, :)
Vi har jo været så heldig at have en fra Hydrive her inde. Dog fik vi jo ikke rigtig helt svar på om de ville vise billeder før og efter. Jeg var til noget additiv dag her i dag. Her snakket jeg med en gammel kollega. som er Additiv Expert, og til dagligt køre rundt og hjælper værkstederne. Jeg spurgte ind til om hvad han vidste om Hydrive. samt om de havde set på nogen af de biler som var renset af Hydrive. jeg fik fortalt at billederne fra før og efter ikke var gode. Sagt på den måde at indsugningen var slet ikke renset. og at det var stort set det samme. Men at de kunne se at partikelfilter var bleven mere ren. hvilket var med til at gøre at forureningen nok vil falde i noget tid.

Jeg betrivler det enlig ikke. Fordi Hydrive kom jo aldrig med før og efter billeder. Og det er måske fordi at de ved at det ikke renser indsugningen som man håber.

Da jeg sidst meget tydeligt blev beskyldt for at have startet en facebook opslag med slagtning af Hydrive. samt næsten truet af hydrive med at blive sagsøgt. så vil jeg igen lige gøre det klart at jeg bare har lagt det op. Jeg ønsker enlig bare klarhed så folk ved hvad man køber. og nej jeg arbejder heller ikke med additiver. Men på værksted.

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 23. maj 2019, 17:57
af KBoesen
Jeg har en gammel kollega, der ligger i retsag med dem på snart et år efterhånden, fordi det ødelagde en motor han brugte det på.

De åbnede den motor der kastede op, og INTET var renset indeni, så det bekræfter meget godt overstående indlæg.

Så jeg tænker også det er noget af et luftkastel. :-)

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 29. maj 2019, 09:49
af HenrikClausen
KBoesen skrev:
23. maj 2019, 17:57
Jeg har en gammel kollega, der ligger i retsag med dem på snart et år efterhånden, fordi det ødelagde en motor han brugte det på.

De åbnede den motor der kastede op, og INTET var renset indeni, så det bekræfter meget godt overstående indlæg.

Så jeg tænker også det er noget af et luftkastel. :-)
Hej KBoesen
Nu er det mig, der sidder med jura hos HYDRIVE, og derfor ville jeg kende til en eventuel retssag med en bilejer eller lignende. Og vi har ingen sager kørende. Men hvis du mener andet, så kunne du jo fortælle mig, hvem det er?
Vh. Henrik - HYDRIVE

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 29. maj 2019, 10:14
af HenrikClausen
Senz skrev:
23. maj 2019, 16:42
En lille update til Hydrive, :)
Vi har jo været så heldig at have en fra Hydrive her inde. Dog fik vi jo ikke rigtig helt svar på om de ville vise billeder før og efter. Jeg var til noget additiv dag her i dag. Her snakket jeg med en gammel kollega. som er Additiv Expert, og til dagligt køre rundt og hjælper værkstederne. Jeg spurgte ind til om hvad han vidste om Hydrive. samt om de havde set på nogen af de biler som var renset af Hydrive. jeg fik fortalt at billederne fra før og efter ikke var gode. Sagt på den måde at indsugningen var slet ikke renset. og at det var stort set det samme. Men at de kunne se at partikelfilter var bleven mere ren. hvilket var med til at gøre at forureningen nok vil falde i noget tid.

Jeg betrivler det enlig ikke. Fordi Hydrive kom jo aldrig med før og efter billeder. Og det er måske fordi at de ved at det ikke renser indsugningen som man håber.

Da jeg sidst meget tydeligt blev beskyldt for at have startet en facebook opslag med slagtning af Hydrive. samt næsten truet af hydrive med at blive sagsøgt. så vil jeg igen lige gøre det klart at jeg bare har lagt det op. Jeg ønsker enlig bare klarhed så folk ved hvad man køber. og nej jeg arbejder heller ikke med additiver. Men på værksted.
Hej igen Senz
Lad mig starte bagfra. Jeg har vist aldrig truet dig med noget som helst - blot pointeret, at man måske bør være kildekritisk inden man løber med rygter/påstande.
Nu ved jeg ikke hvor opdateret du er på HYDRIVE - men vores udenrigsminister, Anders Samuelsen, var på besøg forleden, hvor han fik forelagt de seneste test lavet af FORCE Technology (der svarer til Teknologisk Institut - men FORCE er, imodsætning til TI, eksperter i måling og dokumentation af emissioner fra motorer) - hans post kan du finde her: https://www.facebook.com/AndersSamuelse ... 8680687366

At eksperter udi additiver forsøger at tale imod vores produkt er gammel nyt - det møder vi jævnligt ude på værkstederne. Og deres billeder om påstået manglende effekt af HYDRIVE rens har jeg også set før - dog har jeg ikke set billedet med et renere partikelfilter før. Det er da positivt :-D
Og så det der med før- og efterbilleder, som du bliver ved med at spørge til. Har du nogensinde spurgt din kollega om før og efter billeder på et additiv?
Der er det med billederne, at de nemlig er rigtig svære at tolke på, hvilket skyldes et simpelt faktum:
Motoren er sort inden rens og sort (under askelaget) efter rens. Vi nulstiller ikke en motor - vi gør den ikke som ny igen - for så ville vi tage meget mere for en behandling. Men vi fjerner dele af den skadelige sod, og dermed er vi et rigtig godt produkt, hvis du ønsker at passe godt på din motor, din økonomi (bedre brændstoføkonomi (lavere HC tal), færre værkstedsregninger pga. tilstoppet partikelfilter mm.) og på miljøet - mindre udledning af bl.a. CO2 og NOx. Og på mange biler bringer til noget af den tabte trækkraft tilbage - også dokumenteret på utallige test på rullefelt. Alt dette er dokumenteret igen og igen - både af vores egne test, af FDM og nu også af FORCE Technology.
Og lad mig så oplyse om, at hele den her tråd starte med citat fra en Jens Rasmussen, som vi jo allerede inden da havde sagsøgt, da vi ikke kunne sidde så grove påstande overhørig - retssagen endte med, at Jens Rasmussen nu har trukket alt tilbage - og følgende dementi er kommet fra ham:
"Jens Rasmussen, Uffe Lauge Jensen og Hydrive ApS har indgået forlig, hvortil Jens Rasmussen oplyser: Jeg er over en periode kommet med en række grove og misvisende udtalelser/opslag/citater m.v. omkring Hydrive ApS og Uffe Lauge Jensen, herunder "Narcissist, svindler og bedrager". Efter nærmere overvejelser har jeg indset, at de ikke gør Hydrive ApS og Uffe Lauge Jensen retfærdighed, og jeg har derfor valgt at fjerne disse, idet jeg samtidig beklager generne herved.

Senz, hvorfor kommer du ikke til Hedensted og får en snak med os, ser vores produkt og får en rens af din bil - vi laver målinger på emissioner før og efter, og så kan du selv bedømme effekten på motoren og din brændstoføkonomi efterfølgende. Det er da et mere oplyst grundlag - istedet for 3. parts billeder, påstande mm. ?
Venlige hilsner
Henrik - HYDRIVE

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 29. maj 2019, 14:46
af vwbattle
Jeg har forgæves forsøgt og finde den Force rapport. Hvor finder vi den?
Eller ligger du den ud?

Mvh Daniel

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 29. maj 2019, 18:00
af Henrik2800
vwbattle skrev:
29. maj 2019, 14:46
Jeg har forgæves forsøgt og finde den Force rapport. Hvor finder vi den?
Eller ligger du den ud?

Mvh Daniel
Force er ikke en fuldt uvildig organisation, de udfører det kunden beder om og betaler for. Rapporten er kundens ejendom.

Force har mange dygtige medarbejdere, og laver normalt et godt stykke arbejde.
Men når det er den som skal undersøges, som også betaler og stiller spørgsmålene, så er der en interesse-konflikt.

Det ville for eksempel være oplagt, at sammenligne effekten af den gamle "danskvandskur" med effekten af "Hydrive".
Men det vil du nok aldrig se i en rapport, hvor det er Hydrive som har sat betingelserne.

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 29. maj 2019, 18:51
af larslyn
Jeg har været med til at teste hydrive på 3 biler, den ene var en crafter med 300kkm på tælleren, den anden var min egen s-max diesel, den sidste var en gammel boxer, de fik alle efter 15min en let roligere motorgang, de føltes alle en anelse "friskere" et stykke tid, motorgangen blev efterfølgende på 2 af dem som den var inden, min egen holdt fint, ingen af dem fik forbedret brændstoføkonomi......

jeg har efterfølgende prøvet würth's produkt som du kobler på frem/retur så du kun køre på deres additiv i omkring 40 min. her var en mærkbar forskel, større end den jeg oplevede med hydrive, min brændstoføkonomi har forbedret sig lidt ca 10km på 63ltr. brændstof...

oplevelsen er min og min bekendtes subjektive oplevelse, økonomi'en er fakta, målt over flere tanke ændrede det sig ikke efter hydrive....
jeg faldt først hélt på r.... over hydrive fordi jeg kunne mære forskellen på motorgangen, men personligt ville jeg hellere give den en kur med et produkt som det fra würth eller de andre på markedet

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 30. maj 2019, 17:03
af KBoesen
HenrikClausen skrev:
29. maj 2019, 09:49
Hej KBoesen
Nu er det mig, der sidder med jura hos HYDRIVE, og derfor ville jeg kende til en eventuel retssag med en bilejer eller lignende. Og vi har ingen sager kørende. Men hvis du mener andet, så kunne du jo fortælle mig, hvem det er?
Vh. Henrik - HYDRIVE
Hej Henrik,

Jeg er ikke interesseret i at hænge ham ud, men har da lige spurgt igen og den sag er ikke afsluttet.
Så det kan være der kommer et hyggeligt brev fra en advokat en af de kommende dage. ;-) :?

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 1. jun 2019, 00:36
af MikkelVitus
Eddie skrev:
3. dec 2018, 19:50
Hej Henrik,

Det er dejligt at du kommer på banen og forholder dig til de kritiske spørgsmål der bliver stillet. Dette er jeg overbevist om at der sættes pris på her inde på VAGcars.dk!
Du svarer meget præcist på det spørgsmål som jeg stiller vedrørende anklagen fra en anden person omkring kommunal støtte. Her er du klar i spyttet om der ikke er udbetalt en eneste krone fra Horsens kommune for at støtte jer.

Jeg kan sagtens følge din Rolex historie, men jeg finder denne forklaring lidt søgt...
Såfremt en random kinesisk virksomhed skulle kopiere jeres produkt, hvorfor i alverden skulle de kopiere en dansk tekst ved et manometer hvor der står "Trykmåler"???

Mit andet spørgsmål forsøgte du at undvige ved at snakke om "kopiure" i stedet for at svare på det der blev spurgt om.

Jeg kunne stadig godt tænke mig et 100% klart svar på følgende:
Er maskinerne, hardware og software virkeligt udviklet af jer, som I så fint skriver på jeres hjemmeside? Eller køber I bare maskinerne I Kina og pynter lidt med en god historie der sælger produktet???
ATT: Henrik Clausen.

Da du konstant undviger disse spørgsmål, så vil jeg gerne atter bede dig tage konkret stilling til, og svare på følgende:

1. Finder du det ikke mystisk at en Asiatisk producent, producerer maskiner fuldstændigt magen til jeres, og endda også har kopieret tekster på maskinen på det danske sprog ?

2. Kan du med 100% sikkerhed sige at det ikke er Hydrives maskiner der produceres på omtalte asiatiske fabrik ?

3. Hvordan forholder du dig til at hydrives patent omkring denne rensemetode kun er søgt i Danmark, og søgt i 2016, og der er søgt et næsten 100% identisk patent i 2015 af en Asiatisk produent ?

Mvh

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 2. okt 2019, 19:22
af Senz
Jeg har faktisk ikke set at der var skrevet her inde :? så det bliver et noget sent svar.,

Til Henrik.
Der var nu nogen der var lidt efter mig ang. at det kunne være mig som havde lagt det facebook opslag op. Men lad det ligge. Jeg fremhævet det bare fordi jeg ikke vil have skylden for noget som jeg ikke har gjort . :)
For at forklare lidt omkring mig. Så synes jeg at rens af motor er uhyr spændende. og kan snakke med kunder om dette emne i alt for langtid. Fordi at det er en ting som bleven en hverdag pga alle de kæmpe sodproblemer der er.

Det er sådan at en tidligere ansat og en god ven arbejder som additiv specielist . han er virkelig dygtigt det var ham jeg spurgte omkring om han vidste noget omkring Hydrive. Det skal siges at han var meget ydmyg omkring jer og ikke var glad for at fortælle noget negativt om andre. Men at det som de have set så havde det desværre ikke renset meget i indsugningen. Men at der mere kunne ses at partikelfilteret var mere rent end før.

Jeg har flere gange set billeder af før og efter med andet rens. og jeg ved med 100% at det er rigtig. da jeg kender ham.
Jeg ved at det virker derfor er det også nemmere og sjover at snakke med kunden omkring det.


Som Tekniker ved jeg hvad en motor har brug for at få en god forbrænding. 1 ilt/luft 2 brændstof.
Hvis begge systemer virker som de skal så vil man få en god forbrænding.

Hvis ens indsugning er fyldt med sod. vil du får mindre ilt/luft ind hvilket vil give en dårligt forbrænding.
Hvis dyser og pumper er sodet til med alt det bio(lort) så køre de ikke optimalt. og derved kan du få en dårlig forstøvning. som giver en dårlig forbrænding.

Jeg tror desværre ikke der vil komme meget ud af at rense min bil. Jeg har for kort tid siden afmonteret alt og renset den total. da jeg lige har købt den.

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 17. maj 2020, 21:00
af Andy
Jeg fandt denne tråd om Hydrive.

Ydelsen er tilgængelig mange steder i dag. Er der nogen som har prøvet det?

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 18. maj 2020, 05:52
af HHKP
Andy skrev:
17. maj 2020, 21:00
Jeg fandt denne tråd om Hydrive.

Ydelsen er tilgængelig mange steder i dag. Er der nogen som har prøvet det?
Jeg har skrevet til dem med et spørgsmål om hvad der sker med partikkelfiltert når alt det koks og sod, de påstår de kan rense motoren for, de svarede at det skete der ikke noget ved, de påstod, at filteret også havde godt af det. = Brint kan altså oplåse sod og koks til ingen ting !!!!!!
Som svar til dit spørgsmål, nej jeg har ikke prøvet det, da mit filter gerne skulle holde lidt længere.......

Re: HYDRIVE en død Banan eller?

: 18. maj 2020, 21:56
af MrBallack
Jeg hader når de skriver "renser" partikelfilteret. og når jeg siger "De" mener jeg ALLE der sælger mekaniker på dåse.
DPF er lavet af et keramisk materiale og der er IKKE fri passage igennem. Eller det vil sige, der er ikke fri passage for partikler osv. Så hvis et partikelfilter bliver renere efter en rens, kan det kun betyde én ting - at forbrændingtemperaturen bliver hævet. Sod bliver brændt til aske. Aske skal samme vej ud som det kommer ind. Så man kan ALDRIG "rense" et partikelfilter for aske ved hjælp af et produkt.
Har man et stoppet DPF som er stoppet af sod - som følge af en ikke optimal forbrænding, vil man med stor sandsynghed opleve en mærkbar ændring. En ændring som også ville kunne opnås med en ordenlig regenerering.

Vi har faktisk en af den førende i verden omkring rens af partikelfiltre her i Danmark: https://www.mtfilterservice.dk/

Indsugningen kan jeg simpelthen ikke se hvordan skulle blive renset af at blive passeret af brint, men jeg er heller ikke fysiker. Når man ser hvordan brint "opløser" (brænder) sod fra stempler er det jo tydeligt på grund af en forhøjet temperatur. Det er lidt svarende til den video der ligger på nettet af en der "renser" sin 1,9 tdi indsugning med en gas-og-ilt og en trykluftpistol (det er afprøvet og det virker upåklageligt :D )
Denne video beskriver/bekræfter lidt det som jeg taler om: https://www.youtube.com/watch?v=jugIIq2HJVY

NOx bliver skabt under høje temperaturer og/eller højt tryk - under kørsel (ikke acceleration). Det er her der brug for EGR-systemet, så hvordan HYDRIVE skulle kunne rense EGR-systemet ved at puste(?) brint ind i motoren i tomgang med bilen i stilstand, er mig en gåde.

Nå alt det så er sagt, så er jeg personligt ikke i tvivl om at det kan gøre en masse "godt" for en motor som er ramt af sod-problemer INDEN i motoren. ikke i indsugning, ikke i turbo, ikke i EGR, men i stempler, stempelringe, ventiler og ventilsæder. Hvis noget af dette er tilgroet af koks og sod, vil en forhøjet forbrændingstemperatur helt sikkert kunne løsne/fjerne/rense dette. Uden tvivl. Det kan muligvis have sine fordele, men helt sikkert også sine ulemper. Det kunne være at en gammel TDI som min Altea lige pludselig ikke er tæt længere efter en rens? Jeg ved det ikk.

Det blev en længere smørre der her.
Ret mig hvis det er volapyk jeg har lukket ud, men det er sådan min overbevisning er omkring denne debat.