Hej alle.
Har tidligere skrevet et indlæg vedr. tændt EPC-lampe og motorlampe (katalysator) grundet påfyldning af blyfri benzin 95-E10 i udlandet. Bilen Passat Variant TSI 1,8 er godkendt til dette, men det viser sig nu at motorens software er anderledes i DK- modeller. Derfor driller det motorstyringen.
Mit spørgsmål er nu om lampen slukker igen når motoren igen accepterer 98 oktanen jeg kører på nu eller om testeren skal på igen? Hvor mange tanke vil I tro jeg skal igennem før motoren igen fungerer optimalt?
Jeg har talt med flere mekanikere men får lidt forskelligt at vide med hensyn til hvornår og hvordan lamperne slukkes?
Jesper
Slukker lamperne selv?
- Henrik2800
- Medlem
- Indlæg: 1386
- Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 218 times
Re: Slukker lamperne selv?
Det må være banke-sensorene som registrer tændingsbanken, når du køre på lav-oktan benzin.
Så det vil forsvinde, og lampene slukke, når du kører på den benzin du brugte tidligere.
Check om tændrør har taget skade, hvis du har kørt længe på lav-oktan.
Så det vil forsvinde, og lampene slukke, når du kører på den benzin du brugte tidligere.
Check om tændrør har taget skade, hvis du har kørt længe på lav-oktan.
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 18. jul 2011, 22:10
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 1 time
Re: Slukker lamperne selv?
Hej Henrik.
Tak for dit svar. Har kun kørt lidt over en halv tank med blyfri 95/E10. Skiftede derefter til 98 oktan. Har haft tester på to gange der fortæller at benzintrykket er for lavt. Fejl på trykføleren. Det er dog ikke den da en ny føler gav samme fejl. Tænker at E10-benzinen stadig er i systemet og driller motoren da softwaren ikke er kompatibel, selvom motoren er..
Hvor mange tanke tror du jeg skal køre igennem?
Tak for dit svar. Har kun kørt lidt over en halv tank med blyfri 95/E10. Skiftede derefter til 98 oktan. Har haft tester på to gange der fortæller at benzintrykket er for lavt. Fejl på trykføleren. Det er dog ikke den da en ny føler gav samme fejl. Tænker at E10-benzinen stadig er i systemet og driller motoren da softwaren ikke er kompatibel, selvom motoren er..
Hvor mange tanke tror du jeg skal køre igennem?
-
- Medlem
- Indlæg: 519
- Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 65 times
Re: Slukker lamperne selv?
Du bliver nødt til at oplyse hvilken fejlkode der er lagret i bilen. Oktan 95 E10 må ikke få din motor til at tændingsbanke, medmindre den er chippet til kun at køre oktan 98+.
Ud fra dit tidligere indlæg, så kunne man mistænke en defekt ladetrykssensor, MAP-sensor eller lignende, og jeg tror ikke din motor bliver rask uanset om du så hælder 1.000 liter oktan 98 gennem kværnen.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
Ud fra dit tidligere indlæg, så kunne man mistænke en defekt ladetrykssensor, MAP-sensor eller lignende, og jeg tror ikke din motor bliver rask uanset om du så hælder 1.000 liter oktan 98 gennem kværnen.
Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 18. jul 2011, 22:10
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 1 time
Re: Slukker lamperne selv?
Nej, kører altid 95 oktan i DK. Den er ikke chippet eller pillet ved. Tryksensoren er forsøgt skiftet som den melder fejl på. Desværre samme fejl med ny sensor. Kender ikke selve fejlkoden.
Jesper
Jesper