Slukker lamperne selv?

Besvar
Jkoch
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18. jul 2011, 22:10
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Slukker lamperne selv?

Indlæg af Jkoch » 27. jul 2018, 11:48

Hej alle.

Har tidligere skrevet et indlæg vedr. tændt EPC-lampe og motorlampe (katalysator) grundet påfyldning af blyfri benzin 95-E10 i udlandet. Bilen Passat Variant TSI 1,8 er godkendt til dette, men det viser sig nu at motorens software er anderledes i DK- modeller. Derfor driller det motorstyringen.

Mit spørgsmål er nu om lampen slukker igen når motoren igen accepterer 98 oktanen jeg kører på nu eller om testeren skal på igen? Hvor mange tanke vil I tro jeg skal igennem før motoren igen fungerer optimalt?

Jeg har talt med flere mekanikere men får lidt forskelligt at vide med hensyn til hvornår og hvordan lamperne slukkes?

Jesper

Brugeravatar
Henrik2800
Medlem
Indlæg: 1386
Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 23 times
Been thanked: 218 times

Re: Slukker lamperne selv?

Indlæg af Henrik2800 » 27. jul 2018, 12:24

Det må være banke-sensorene som registrer tændingsbanken, når du køre på lav-oktan benzin.

Så det vil forsvinde, og lampene slukke, når du kører på den benzin du brugte tidligere.

Check om tændrør har taget skade, hvis du har kørt længe på lav-oktan.
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.

Jkoch
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18. jul 2011, 22:10
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Slukker lamperne selv?

Indlæg af Jkoch » 27. jul 2018, 13:29

Hej Henrik.

Tak for dit svar. Har kun kørt lidt over en halv tank med blyfri 95/E10. Skiftede derefter til 98 oktan. Har haft tester på to gange der fortæller at benzintrykket er for lavt. Fejl på trykføleren. Det er dog ikke den da en ny føler gav samme fejl. Tænker at E10-benzinen stadig er i systemet og driller motoren da softwaren ikke er kompatibel, selvom motoren er..🤪

Hvor mange tanke tror du jeg skal køre igennem?

pwh
Medlem
Indlæg: 519
Tilmeldt: 8. jan 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 18 times
Been thanked: 65 times

Re: Slukker lamperne selv?

Indlæg af pwh » 27. jul 2018, 13:33

Du bliver nødt til at oplyse hvilken fejlkode der er lagret i bilen. Oktan 95 E10 må ikke få din motor til at tændingsbanke, medmindre den er chippet til kun at køre oktan 98+.

Ud fra dit tidligere indlæg, så kunne man mistænke en defekt ladetrykssensor, MAP-sensor eller lignende, og jeg tror ikke din motor bliver rask uanset om du så hælder 1.000 liter oktan 98 gennem kværnen.

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk


Jkoch
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18. jul 2011, 22:10
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Slukker lamperne selv?

Indlæg af Jkoch » 27. jul 2018, 13:57

Nej, kører altid 95 oktan i DK. Den er ikke chippet eller pillet ved. Tryksensoren er forsøgt skiftet som den melder fejl på. Desværre samme fejl med ny sensor. Kender ikke selve fejlkoden.

Jesper

Besvar

Tilbage til "Motor"