2.0 tfsi Motoren er muligvis i stykker

Besvar
Sefa_MO
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31. jul 2018, 17:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

2.0 tfsi Motoren er muligvis i stykker

Indlæg af Sefa_MO » 31. jul 2018, 17:46

Hej alle
Jeg har brug for nogen god råd og hjælp. Jeg er på ferie lige nu og kommer hjem om par dage med fly. Bilen fik smadret motoren og blev bugseret hjem til Grenå.
Da jeg gik på ferie kørte jeg på motovejen og olielampen blev pludselig tændt.
Jeg har slukket motoren med det sammen og har tjekket olie som var over midten. Efter motoren var slukket i en times tid, jeg har startet motoren igen. Olielampen var slukket men efter par minutter tændes igen.
Jeg ringer til SOS og bilen blev bugseret til en Audi partner værksted i Tyskland hvor de har tjekket olietrykket og olie tryk sensor (öldrückschalter). Efter endt servis det har skiftet olietryksensoren. Jeg fortsæter med bilen og efter 50 km motoren stopper uden varsel.
Igen bugsering med SOS til en anden servis (det vil ikke køre tilbage til den sammen service da det har aftaler at køre bilen i nærmeste) hvor de har konstateret total motor skade ;(
Efter jeg har snakket med den første servis de afviser at ta' bilen tilbage hvis motor er totalskadet da det ikke kan gøre noget ved det og de vil ikke ta' ansvar for skade. De sagde de kan ta' ansvar kun for oliesensor som blev skiftet :/[]
Hvad kan jeg gøre nu når jeg få bilen om par dag bugseret fra tyskland med smadret motor.
Det var efter min menning fejl med oliepumpe som de skulle skiftet som har vist blokeret eller såden noget.
Kan jeg klage til nogen og hvordan man gøre det. Det har vist ikke løs fejlen eller har gjort noget værre da jeg fik ingen besked i instrumentbrattet.

Senz
Nyt medlem
Indlæg: 299
Tilmeldt: 10. mar 2017, 10:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: 2.0 tfsi Motoren er muligvis i stykker

Indlæg af Senz » 31. jul 2018, 19:32

Jeg tror ikke du har noget at gøre. Jeg kan godt forstå at du er træt af det. Men hvis de har tjekket olie trykket og trykket er fint så går de ud fra at pumpen er som den skal være. Når de så finder en fejl så retter man den. Hvis man ikke kan finde andre fejl og bilen køre som den skal ja. så ser man jo bilen som lavet. At din olie pumpe går i stykker er jo rigtig surt.

Det virker bare sjovt at olietryks lampen ikke lyser hvis der ikke er noget olie tryk...

Hvilken motor er det?`

Men du kan da prøve at klage til Audi. Men du skal bare forvente at du ikke får noget ud af det.

Sefa_MO
Helt nyt medlem
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31. jul 2018, 17:40
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 2.0 tfsi Motoren er muligvis i stykker

Indlæg af Sefa_MO » 1. aug 2018, 19:47

Bilen er tjelket. Motoren er i stykker.
Hbor kan jeg køb en anden motor eller er der nogen andre god forslag.

Brugeravatar
Henrik2800
Medlem
Indlæg: 1385
Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 23 times
Been thanked: 218 times

Re: 2.0 tfsi Motoren er muligvis i stykker

Indlæg af Henrik2800 » 1. aug 2018, 19:59

Tyskland er en mulighed, hvis du ikke kan finde en til en rimelig pris hos en dansk ophugger.
https://www.ebay.de/sch/61300/i.html?_f ... tfsi+motor

eller England
https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw ... e&_sacat=0
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5573
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 318 times
Been thanked: 367 times

Re: 2.0 tfsi Motoren er muligvis i stykker

Indlæg af GranTurismo » 1. aug 2018, 20:52

Måske det er samme problem som min ven havde. Han købte en motor i Polen og fik den monteret af et kompetent medlem af VAGcars.

viewtopic.php?f=70&t=136881
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

svan
Aktiv medlem
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:44
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Has thanked: 0
Been thanked: 35 times

Re: 2.0 tfsi Motoren er muligvis i stykker

Indlæg af svan » 5. aug 2018, 21:16

Bildelsbasen. Se, der er en del 2,0tfsi til salg, det er åbenbart en klassiker med defekt oliepumpe på den motor

Sendt fra min F5321 med Tapatalk


Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Indlæg: 1319
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tune (Greve)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: 2.0 tfsi Motoren er muligvis i stykker

Indlæg af Don Karnage » 6. aug 2018, 07:36

Fik du tjekket olie sump sien i bundkaret? var der nogle stumper i?

Min TFSI døde engang fordi et aksialleje døde, spyttede metal stumper ned i sien og blokkerede det, hvilket betød manglende olietryk. Var bilen standard, opgraderet kobling eller?

Død oliepumpe er dog også sandsynligt.
Audi RS3 8V 2018 Stage 3

Tidligere biler:
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

Besvar

Tilbage til "Motor"