Audi A4 B7 2,0 TDI - Ryger Grå/blå

Besvar
Brugeravatar
SygoPaPa
Helt nyt medlem
Indlæg: 87
Tilmeldt: 15. mar 2009, 13:40
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Holstebro
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Audi A4 B7 2,0 TDI - Ryger Grå/blå

Indlæg af SygoPaPa » 9. aug 2018, 14:02

Hej

Nu er jeg ved at være træt af at min Audi ryger en del og har derfor brug for nogle inputs og erfaringer.

Jeg købte bilen for et par mdr siden, til at starte med var der ikke nogen problemer.
Bilen er en Audi a4 B7 2,0 8V TDI med DPF fra 2007. Motoren er en bpw, pumpe dyse. Den har kørt 258000km.

Til at starte med synes jeg røgen var mest grå og det lugtede ikke ligefrem godt, jeg fik alle 4 dyser taget ud og de fik overstørrelse o-ring og nye flammeskiver osv. Det pyntede på mængde reguleringen, men det hjalp ikke.

Så tog jeg turboen af og kunne se der var en olie film i udstødningshuset, så skiftede jeg turboen. Det hjalp heller ikke. Prøvede at tvinge en regenerering igennem for at få brændt filteret rent hvis der var olie rester der i.

Umiddelbart er det værst når den står i tomgang.

Er der nogle herinde der kan komme med et godt bud på hvad det kan være ? bilen bruger ikke vand, og den bruger eller har måske brugt lidt olie i turboen. Men ikke noget jeg lige sådan har lagt mærke til.

MVH Michael
These users thanked the author SygoPaPa for the post:
mortenholmberg
Audi 80 B4 S2 Avant 1993
Audi A4 B7 S-Line Avant TDI 2007

mortenholmberg
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 6. jul 2022, 23:32
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Audi A4 B7 2,0 TDI - Ryger Grå/blå

Indlæg af mortenholmberg » 6. jul 2022, 23:36

Hej! Jeg står i præcis samme situation, hvad skulle der til? Hilsen en meget desperat mand

ebbe
Nyt medlem
Indlæg: 305
Tilmeldt: 11. maj 2012, 23:00
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi A4 B7 2,0 TDI - Ryger Grå/blå

Indlæg af ebbe » 23. jul 2022, 10:53

Det er frisk at skifte i vildskab - men ofte dyrt. Jeg gætter med ;)

Har selv haft lignende problemer før - fejlkilde kan være svær at ramme
Tjek Intercooler, som kan være tæret og dermed utæt med forkert lufttilførsel og måske have opsamlet rigeligt af oiliedampe - billigt at udbedre.
EGR slidt og tilsodet og hvormed den ikke lukker korrekt.

Den dygtige diesel-fejlfinde-mekaniker kan spotte fejlkilden uden at skifte i vilkårlig rækkefølge

johannes
Aktiv medlem
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: lidt syd for ålborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 24 times

Re: Audi A4 B7 2,0 TDI - Ryger Grå/blå

Indlæg af johannes » 23. jul 2022, 23:10

Jeg tror hvis der er for stor underkompression kan pakninger ved turbo ikke holde tæt. Du kan evt. prøve at montere en slange på oliepåfyldningsdæksel og smide slangen op i en olieopsamler og se om det hjælper på røgen

Besvar

Tilbage til "Motor"