Ujævn motorgang Golf 4 TDI

Besvar
lass5206
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28. aug 2018, 20:01
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ujævn motorgang Golf 4 TDI

Indlæg af lass5206 » 28. aug 2018, 20:24

Hej Vagfolk


Har fået et problem med min VW Golf 4 T TDI. Når man køre hen mod et lyskryds, og tager koblingen og bremser ned. Så lyder motoren, så klemt. Den står ikke kun i tomgang den står under tomgang. Men når den så har stået der et øjeblik, så stiger omdrejningerne til normal tomgang (800-900 omdr) igen. Nogen gange når bilen, startes så kan den godt finde på at gå ud, det lyder lidt som om, at den ikke kan få motoren nok op i fart, hvor den selv kan gå. Hvis man holder den kørende lidt længere i starteren, så kommer den gerne. Det er kun nogle gange den gør det. Bilens træk kraft er der ikke noget at mærke, det er kun når den skal gå i tomgang, jeg kan høre at den lyder ikke rigtig. Og så kan jeg se det på omdrejnings tælleren. Vil skyde på den falder omkring 100 Omdr.

Indtil videre har jeg haft tester på, hvor den ikke melder nogle fejl på noget. Været inde og overvåge dyserne, de ser fine ud og står inden for normen og rimelig ens. Jeg har prøvet og montere en anden luftmasse måler uden nogen ændring.
Har selv tænkt lidt på om det kan være vakumpumpen, der ikke kan levere nok i tomgang, indtil motoren finder ud af at den skal gå lidt højere i tomgang. Nogen der har nogle gode forslag?? :D :D

Bilen har gået 330xxxkm

Besvar

Tilbage til "Motor"