Passat B7 defekt højtrykspumpe

Besvar
PasB7
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17. sep 2018, 19:19
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Passat B7 defekt højtrykspumpe

Indlæg af PasB7 » 17. sep 2018, 19:25

Hej

Jeg ejer en Passat B7 Variant 1,6 TDI CR der tilsyneladende skal have skiftet en højtrykspumpe.
Jeg er desværre ikke mekaniker og derfor vil jeg høre jer kloge hoveder om denne pumpes defekt kan skyldes en tidligere udskiftning?
Den er fra 2012 og har runder 205.xxx km.

Efter et længere diagnose forløb har de (Ikke VW værksted) nemlig konstateret højtrykspumpen er defekt, men også 3 ud af 4 dyser ikke fungerer optimalt, men kan anvendes.
-Dyserne blev skiftet tilbage i April 2016, på kulance, VW erkendte der var en fabrikationsfejl
-Den var omfattet af "Diesel gaten" og fik opdateret snydesoftwaren
-Kort efter denne opdatering gik EGR ventilen til, tog VW også på kulance.

Nu er mit spørgsmål om der kan være en sammenhæng til den defekte højtrykspumpe og bør VW dække? Den har tilsyneladende kørt med "mindre gode" dyser det meste af sin levetid, kan dette have forkortet levetiden på pumpen?

På forhånd tak for jeres svar.

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: Passat B7 defekt højtrykspumpe

Indlæg af Bopjensen » 17. sep 2018, 20:00

Nu er jeg ikke lige ekspert, men er der ikke noget med at hvis pumpen dør og laver spåner, så ender de i dyser som også dør?

Spørgsmålet er om din pumpe er død fordi diesel-gate-fix hæver rail trykket markant?

johannes
Aktiv medlem
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 17. jun 2008, 17:31
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: lidt syd for ålborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 24 times

Re: Passat B7 defekt højtrykspumpe

Indlæg af johannes » 18. sep 2018, 07:03

Hvorfor skal pumpen skiftes kan bilen ikke starte eller hvad

PasB7
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17. sep 2018, 19:19
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat B7 defekt højtrykspumpe

Indlæg af PasB7 » 18. sep 2018, 08:29

Ja, det er fordi den ikke kan starte.

Tak Bopjensen, var ikke lige bekendt med at trykket blev hævet efter opdateringen. Faldte efterfølgende over denne artikel, der nævner at især 1,6 TDI er følsom over for denne trykstigning:
https://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhed ... en/7068671

Nu er der søgt kulance ved VW, vender tilbage med hvad de svarer.

PasB7
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17. sep 2018, 19:19
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat B7 defekt højtrykspumpe

Indlæg af PasB7 » 10. okt 2018, 18:54

Hej

Her er en lille update på ovenstående sag:

Bilen står fortsat på et VW værksted, de har åbenbart meget svært ved og fremskaffe en ny højtrykspumpe - Min Passat har stået på værksted i 4 uger nu! :cry:

Det lader til VW vil dække udskiftningen af pumpen og evt. også dyser hvis de kan konstatere fejl på dem. Men smider en opdatering senere når det engang er afsluttet.

Har forsøgt og få Semler til og dække en diagnose regning på 7.000 kr., da jeg ikke mener de har oplyst mig om "Det tillidsskabende tiltag" - hverken ved software opdateringen eller da jeg fik skiftet EGR ventilen. Det afviste de og sagde jeg blot kunne læse om tiltaget på deres hjemmeside, vwdieselinfo.dk. (i UK fik alle ejere tilsendt et brev med info om dette tiltag)

Overvejer og melde mig ind i FDM og gøre brug af juridisk rådgivning. Det tillidsskabende tiltag udløber for mit vedkommende til Januar 2019, og så får jeg vel ikke noget lignende dækket? Og så vidt jeg har forstået er det nøjagtig de samme komponenter de sætter i igen, dieseltrykket er fortsat hævet, så er vel kun et spørgsmål om tid før komponenterne går til igen?

Kan se på andre tråde herinde og generelt på nettet at jeg er langt fra den eneste med dette problem. Er der nogen der har kendskab til seneste nyt i denne sag? VW bør virkelig yde en form for kompensation, har fået en ret upålidelig bil efter opdateringen!

Besvar

Tilbage til "Motor"